Re: Turínské plátno
Napsal: 3/4/2013, 22:50
Ten dokument, když se na něho podíváte, je dobrým průvodcem analýzy plátna, ale na závěr se zase dostaneme na začátek. Že je potřeba dalších analýz a ty církev asi nedovolí.
Protože by to zničiliStuka píše:Ten dokument, když se na něho podíváte, je dobrým průvodcem analýzy plátna, ale na závěr se zase dostaneme na začátek. Že je potřeba dalších analýz a ty církev asi nedovolí.
Několik set let? a proč se o něm zmiňujou římani - ne o křesťaněch jako o sektě - ale přímo o jménu Ježíš už po roce 100? A Suetonius píše že už před rokem 42 byli křesťané v římě a kupodivu řešili Ježíše. Stejně tak se o něm zmiňuje Flavius Jospehus.Lord píše:Vtip je v tom, že těch artefaktů je nějak zbytečně moc. Snaží se Ježíše zveličovat, už v dané době. Přitom ho normálně ukřižovali a pár lidí při tom jásalo. Pak ho někam zakopali a finito. Slávu získal až pár set let po smrti. V dané době neměl nikdo zájem si schovávat předměty. Zbytek sekty rozprášili, atd. Ale třeba se pletu. To je skoro jako dokazovat existenci jednorožce v KorejiAž na to jak už poznamenal Skelet, Ježíš asi skutečně existoval.
Pokud to byla vyjímečná osobnost spojená s náboženstvím, tak proč ne? Víš kolik podobných věcí si lidi v historii poschovávali? To že byla pak většina z nich časem zničena/zapomenuta/ztracena a často se objevují již jen padělky nic moc neznamená.Lord píše:V dané době neměl nikdo zájem si schovávat předměty.
Už po roce 100? To je pěkná řádka let. To už křesťanství bylo rozšířeno. Držme se nejstaršího evangelia a to je Markovo, napsáno asi 40 let po údajné Ježišově smrti. To už se legenda ale taky pěkně rozrostla. Hlavně zásluhou Pavla.proč se o něm zmiňujou římani - ne o křesťaněch jako o sektě - ale přímo o jménu Ježíš už po roce 100
Přečti si to ještě jednou a celé. Zejména "A Suetonius píše, že už před rokem 42 byli křesťané v Římě a kupodivu řešili Ježíše. Stejně tak se o něm zmiňuje Flavius Jospehus."Stuka píše:
BleuUž po roce 100? To je pěkná řádka let. To už křesťanství bylo rozšířeno. Držme se nejstaršího evangelia a to je Markovo, napsáno asi 40 let po údajné Ježišově smrti. To už se legenda ale taky pěkně rozrostla. Hlavně zásluhou Pavla.proč se o něm zmiňujou římani - ne o křesťaněch jako o sektě - ale přímo o jménu Ježíš už po roce 100
Kromě mincí na očích tu byl třeba další fakt, o kterém by středověký falzifikátor asi těžko věděl a to způsob ukřižování. Mám na mysli za ruce, nikoliv za dlaně, jak se v té době běžně všude zobrazovalo. Jak dnes známo, dlaně by váhu těla neunesly. Turínské plátno, tedy obtisk těla, má rány na rukou, kde mají být, aby skutečně váhu těla unesly.Bleu píše:Za další nemyslím, že má smysl řešit co by kdyby, údajné hroby etc. Jediné co je možné na základě dnešních metod vyřešit je stáří plátna, dále to, jestli v něm někdo byl zabalenej a to jestli ty nápisy na něm ukazujou co ukazujou a jestli je někdo třeba nevytvořil někdy později. Nikdo nedokáže jestli v něm byl zabalenej Ježíš. Pro mě je podstatné kdyby se prokázalo, že v něm byl zabalenej nějakej chlápek by voko před dvěma tisíci lety. V tomhle smyslu jsou zajímavé ty mince na očích coby obulus - v té době běžný zvyk, datované ražbou do roku 29 n. l.
Dále - jakákoliv lepší analýza je nutně invazivní - já v tom osobně vidím problém, a to docela zásadní.
To už je stará verze. Ukřižování se dělalo na víc způsobů. Někdy i hlavou dolů. Pokud bylo hlavou nahoru, tak se ruce a nohy mohly přivázat. Hřeby nebyly nutné. Anebo se použily i hřeby. Často se mezi rozkrok dávala dřevěná opěrka, aby držela váhu těla. Nohy byly pokrčené, přivázané, hřeby se tedy mohly přibít i do nártu i do dlaní, nebo nad dlaně - váhu těla držela opěrka v rozkroku nebo pro nohy a taky provazy. Ruce se někdy vázaly nad rameno kříže a potom tělo držely ruce.Jak dnes známo, dlaně by váhu těla neunesly.
Jak známo, těch evangelií bylo ve skutečnosti napsáno ke třem desítkám, ale jako vhodné k sestavení bible byly vybrány jen čtyři.
Ježíš kázal tři roky. Jestli byl sám, nebo nové hnutí a náboženství vyšlo od víc proroků (jméno Ježíš bylo běžné) - to se už asi nedozvíme. Nové náboženství lehce zapustilo kořeny, protože období starých bohů bylo už pryč - vyčpělé a zastaralé. Bylo potřeba něco nového. Krom toho útlak Římanů vyvolával potřebu příchodu mesiáše. To, že židé Krista neuznávají jako mesiáše, ale pořád na něho čekají, je zase věc jiná. Prostě - myšlenka víry v jednoho boha se do zkorumpovaného světa víry v bandu starých bohů lehce rozšířila.to znamená, že už od dvaceti kázal, dobrej šoumen.
Mirek58 píše:Skelet:
Souhlas.
Ted si dej na stůl fakt, že by se našel /teoreticky!/ artefakt, vědecky potvrzující existenci Ježíše.
Z toho zcela určitě vyplyne i hledání potvrzení existence jeho rodičů, příbuzných, potomků a pandořina skřínka je otevřená dokořán.
Myslel jsi Mirka?možná mě Bleu zaškrtí,
To je škoda. Patří to k historii a předmětem filozofie taky může být.Bleuovi je tohle téma ve skrze dost vzdálené.