Alchymista píše:Tiež nie - na "lavej" strane je zavesené "niečo iné", "vpravo" je raketa zavesená na závesník cez odpalovacie zariadenie/adaptér, vlavo priamo na závesník
Skôr nejaká varianta systému LS-6 - zadná časť by viacmenej zodpovedala, krídla zodpovedajú skôr 100kg verzii, ale "krídla" na fotke sú viac vpredu a celkovo sa mi tá vec zdá trochu "krátka" - predná časť sa však mohla odlomiť pri havárii a hmotnosť bojovej časti pre verziu pre drony môže byť i menej ako pre LS-6 uvádzaných 50kg a 100kg.
Re: Čínský letecký průmysl
Napsal: 31/1/2015, 13:52
od kenavf
skelet píše:Že by si ČLR začalo hrát na afrického četníka? To se humanisti definitivně zblázní.
Čína má na africkom kontinente veľmi rozsiahle aktivity a ambície,skupuje tam všetko čo sa dá a investuje(v takom rozsahu že sa nám o tom ani nezdá),preto možná vzala na seba aj úlohu afrického četníka.
Re: Čínský letecký průmysl
Napsal: 31/1/2015, 14:04
od Ataman
Alchymista píše:Skôr nejaká varianta systému LS-6 - zadná časť by viacmenej zodpovedala, krídla zodpovedajú skôr 100kg verzii, ale "krídla" na fotke sú viac vpredu a celkovo sa mi tá vec zdá trochu "krátka" - predná časť sa však mohla odlomiť pri havárii a hmotnosť bojovej časti pre verziu pre drony môže byť i menej ako pre LS-6 uvádzaných 50kg a 100kg.
Myslím, že pokiaľ vie použiť laserom navádzanú raketu AR-1, bude vedieť i laserom navádzanú bombu LS-6
Raketa AR-1 má hmotnosť ~45kg, takže bomba SL-6 pre bezpilotné lietadlá bude mať najskôr podobnú hmotnosť - a menšiu bojovú časť ako uvádzaných 50kg, pretože to, čo je na fotkách, je SL-6 ako upgrade kit pre klasické letecké bomby, takže taká zostava s bojovou časťou 50kg bomby by mala minimálne ~60-65kg, čo už môže byť problém kvôli vyváženiu.
Re: Čínský letecký průmysl
Napsal: 27/2/2015, 15:51
od IgorT
Čínska "neviditeľná" stíhačka J-20 sa objavila v náborovom videu
Zverejnenie záberov stíhačky je v Číne ojedinelé.
Čínsky "ťažký" dvojtrupý UAV Shen-Diao ("božský orol", Divine Eagle, "Project 973") vytvorený v 601 Institute of the Shenyang Aircraft Corporation (SAC),
Hmotnosť je odhadovaná na 12-18 ton, dĺžka ~15 metrov, výška ~6 metrov, rozpätie 35-45 metrov, ťah motoru je odhadovaný na 30-50kN.
Ďalšie z čínskych UAV - Caihong-5 (CH-5, Rainbow No.5, "Dúha č.5" ) alebo inak - General Atomics MQ-9 Reaper vzatý cez čínsky kopirák (nie je to presná kópia)
dĺžka ~11metrov, rozpätie ~20 metrov, hmotnosť ~3 tony, náklad údajne až 900 kilogramov, vytrvalosť viac ako 30 hodín
určenie - ako prieskumný, úderný, retranslačný. Do výbavy má patriť aj radar "vidiaci cez steny"
Re: Čínský letecký průmysl
Napsal: 10/8/2017, 12:54
od klingy
Pokial to nieje kolaz, tak Cinania bez nejakej velkej medializacie maju nieco co tvarom pripomina B2
Re: Čínský letecký průmysl
Napsal: 10/8/2017, 16:03
od Polarfox
Klidně to může být nějaká takováto mrcha, ať už je to cokoli (demonstrátor atp.): http://bbs.tiexue.net/post_7023407_1.html H-20, což má být ekvivalent B-2, je plánován se vstupem do služby ještě za pěkných pár let, takže pochybuji, že udělali nějaký turboskok dopředu a najednou se vytasí s hotovým bombardérem, ev. prototypem.
Re: Čínský letecký průmysl
Napsal: 10/8/2017, 16:49
od Hektor
Môže to byť, model, fotomontáž, to za nim je čo? J-20? Viggen
Nevieme ako je vysoko môže to byt aj niečo ako RQ-170
Re: Čínský letecký průmysl
Napsal: 10/8/2017, 18:19
od klingy
J-20, 4 boli predstavene na 90. vyroci zalozenia CLOA
Z mojho pohladu najskaredsie lietadlo 5. gen
Re: Čínský letecký průmysl
Napsal: 21/1/2019, 14:40
od kenavf
Že by sa niečo okolo Antonova posunulo?
Najväčšie nákladné lietadlo sveta sa vyrába v Číne
Na palubě nového dopravního letounu Xian Y-20 dorazilo do Moskvy 105 příslušníků čínských ozbrojených sil. Docela se nabízí srovnání s Il-76, který provozuje ruské letectvo .)))
Xian Y-20 je čtyřmotorový proudový strategický transportní letoun od společnosti Xi'an Aircraft Industrial Corporation (součást korporace AVIC – Aviation Industry Corporation of China). Letoun vyvíjený od roku 2006 má nosnost 66 tun nákladu. Y-20 je první strategický transportní letoun vyvinutý čínským leteckým průmyslem a uvádí se, že letectvo Čínské lidové republiky bude mít zájem až o 400 letounů Y-20. Na jeho vývoji pomáhali ukrajinští a ruští partneři. První prototyp poprvé vzlétl 26. ledna 2013 a druhý prototyp jej následoval v prosinci 2013. Veřejně byl stroj poprvé předveden na Airshow China 2014 v Ču-chaj.
Re: Čínský letecký průmysl
Napsal: 4/12/2020, 19:34
od Rase
Čínský dopravní letoun Y-20, nově s motory WS-20 vlastní výroby a odlišnými motorovými gondolami. Ty jsou nově oproti ruským D-30KP kratší a sudovitého tvaru.
Tady, na zkušebním Il-76, je ten rozdíl perfektně vidět.
Jinak na vývoji WS20 je skvěle vidět jak obtížné je vyvinout a vyrobit moderní proudový motor s tahem > 120kN.
Přestože se ve skutečnosti jedná o motor odvozený od CFM56 (tedy motor z A320), tak i tak velké a výkonné ekonomice jako je ta čínská to trvalo víc jak 10 let než si dovolili poslat do vzduchu letoun jen s těmito motory. A to poprvé letěl Il-76 se zkušebním WS20 již v roce 2014 !!!
To, že teď konečně letěl Y-20 se čtyřmi WS20 ještě neznamená, že je vývoj motoru WS20 u konce. Nevíme třeba vůbec jaký je jeho současný resurs.
Číňané se prostě ještě musí dost učit ... jenže oni to nakonec zvládnou
Re: Čínský letecký průmysl
Napsal: 4/12/2020, 22:54
od niko
Skeptik dik za info. Presne toto ma napadlo, ze vyzera jak CFM na Airbuse. Pre uplnost treba dodat, ze niekolko cinskych firiem patri aj do dodavatelskeho retazca pre CFM. Takze Cinania mali celkom dobru moznost odkial brat informacie.
Re: Čínský letecký průmysl
Napsal: 15/3/2021, 19:05
od Rase
Na Scramble magazine nedávno publikovali tuhle fotku plnou nových ér včetně J-20.
Re: Čínský letecký průmysl
Napsal: 25/7/2022, 09:49
od Rase
Nějaký nový čínský "vrtulník" pro boj v malých výškách: