A především Japonci pomoc extra nepotřebují. Jediné co jim schází je vhodný motor.
Re: KF-X
Napsal: 2/11/2015, 23:24
od cover72
Polar: tím jsem myslel aerodynamicky. Do vlákna F-35 jsem dával fotku od NASA, jak měl vypadat program JSF, než to pohřbil požadavek na VTOL: jako jednomotoráv F-22. KF-X je takové koncepci nejblíže ze všech levných stíhačů.
Skelet: tím by mohla být právě F-141 EPE, o kterou proto usilují Indové. EPE by měla nejlepší poměr tah:hmotnost ze všech současných leteckých motorů a je technologicky zvládnutá, pokud tomu dobře rozumím. V případě dvoumotorové konfigurace se dostáváme na tah 240 kN, což je pro stroje lehčí až střední kategorie a'lá F-5 opravdu hodně.
Re: KF-X
Napsal: 12/7/2016, 14:00
od Rase
Jihokorejská společnost Hanwha Techwin, získala od KAI (Korea Aerospace Industries Ltd.), kontrakt na dodávku motorů pro projekt KF-X. Jedná se o 204 mil.$
Model letounu je momentálně testován v aeordynamickém tunelu. Konečný design má být znám do poloviny roku 2018.
Podle propagačního obrázku se zdá, že se fandové F-22 opravdu dočkají novovýroby, jen se nebude vyrábět v USA, ale v Jižní Korei
Společnost Hanwha Systems zahájila testy prvního prototypu nového AESA (active electronically scanned array) radaru pro letoun KF-X. Společnost představila radar novinářům, ve výzkumném centru v Yongin provincie Gyeonggi, spolu s ukázkou přenosu radarových vln. Zdroj: http://defence-blog.com/news/korean-def ... r-jet.html
Re: Jihokorejský letoun KF-X
Napsal: 1/7/2018, 13:41
od Rase
Představen předběžný design KF-X
Koncem července 2018, představila jihokorejská akviziční agentura DAPA předběžný design dvoumotorového letounu KF-X generace 4,5 s AESA radarem. Zveřejnění designu následovalo po ukončení tzv. PDR fáze (Preliminary design review). Podotkněme, že vývoj byl zahájen před 30 měsíci. Všechna očekávání byla splněna a návrh byl posunut do další fáze CDR (critical design review), která má být ukončena v září 2019, kdy má začít výroba prototypů. První let je naplánován na rok 2022, přičemž testování bude probíhat do roku 2026. Představený design pod označením C-109 prošel opakovaně testy ve aerodynamickém tunelu a fluidní dynamickou analýzou. Stroj je na obrázcích vybaven evropskými raketami, konkrétně čtyřmi raketami vzduch-vzduch Meteor od MBDA, a dvěma krátkého dosahu IRIS-T. Původně se přitom počítalo s americkými raketami AIM-120 a AIM-9 Sidewinder od společnosti Raytheon. Nové střely jsou prý efektivnější než jejich americké protějšky, ty zase mají výhodu v jednodušší integraci. AESA radar vyrobí společnost Hanwha Systems s pomocí izraelské Elta Systems. Projekt vede agentura DAPA a společnost Korea Aerospace Industries, lokální podporu zde zastává Indonésie, která hradí 20% ceny projektu. Počítá se s výrobou 120 strojů, které nahradí F-4 a F-5 u korejského letectva. 80 letounů pořídí Indonésie.
Podle těch modelů to na vnitřní zbraňové šachty stále nevypadá...
Re: Jihokorejský letoun KF-X
Napsal: 1/7/2018, 23:24
od kenavf
Je tam uvádzaná generácia 4,5
Re: Jihokorejský letoun KF-X
Napsal: 2/7/2018, 01:17
od kozlustechnykus
Pokud je to staveno hlavne proti sousedovi na severu, tak spis nez stealth vyuzijou jine vlastnosti, hlavne vic podvesu pro rakety.
Re: Jihokorejský letoun KF-X
Napsal: 2/7/2018, 21:11
od KOLT
Jasně, vím, že je tam psáno gen 4.5. Jen jsem si říkal, že s ohledem na předchozí diskusi, kde se braly zbraňové šachty jako samozřejmé (check), by nebylo od věci zdůraznit, že tyto nebudou. Tedy to skutečně bude letoun někde mezi F-16 a F-35. Ovšem s ohledem na 2 motory bude jeho pořízení dražší než F-16 a provoz pravděpodobně také... Tedy to rozhodně není přímá konkurence Gripen E/F.
F-35 má vnitřní šachty a pod křídly toho furt uveze dost Ale taky je větší a má suchý tah na úrovni mokrého KF-X...
Re: Jihokorejský letoun KF-X
Napsal: 2/7/2018, 22:49
od Skeptik
Pokud nechceš skrytě útočit (= provést první úder), a naopak potřebuješ unést maximum výzbroje (pro zachycení a odražení masivního úderu nepřítele), pak jsou zbraňové šachty jednoznačně nevýhodou.
Zbytečná hmotnost, zbytečně obestavěný prostor, zbytečné omezení velikosti a počtu nesených střel.
Re: Jihokorejský letoun KF-X
Napsal: 2/7/2018, 23:13
od KOLT
A teď tu o Červené Karkulce Takhle ty počty vůbec nestojí. Možnost nést maximum výzbroje není dána tím, jestli útočím nebo se bráním, ale konkrétní situací. Pokud má nepřítel kvalitní PVO a vzdušné síly, tak je lepší obětovat množství výzbroje za schopnost nebýt viděn. Nemá-li, je možné naložit letadla "po strop", klidně i pro útočnou akci. Koneckonců i myšlenka, že skrytý útok se provádí jen při prvním úderu...
To, že zbraňové šachty zvyšují hmotnost a velikost letadla, samozřejmě nerozporuji.
Každopádně kozlustechnykus má pravdu v tom, že pokud je hlavním předpokládaným protivníkem Severní Korea, což je, není až tak potřeba se obávat PVO (pokud mu s ní "někdo" zásadně nepomohl). A pak samozřejmě je lepší (a hlavně levnější) využít ušetřenou hmotnost ve prospěch většího množství munice, neb SK má zbraně spíše staršího data, zato jich má fakt hodně.
Re: Jihokorejský letoun KF-X
Napsal: 3/7/2018, 02:23
od Skeptik
Ale já samozřejmě vycházel z toho, že protivníkem Jižní Koreje je KLDR = potvrdil jsi, co jsem napsal
Co se stealth týče, dopouštíš se běžné chyby - není to schopnost "nebýt viděn", ale schopnost "být obtížně zjistitelný".
Pokud víš, že někdo letí, a dokonce i odkud, pak zjistíš i stealth. Kouzlo stealth spočívá v tom, že pokud nevíš, že něco letí, jen těžko to rozpoznáváš. Tedy nečekaný útok.
První úder jsem použil jen pro zjednodušení - asi ne moc dobře
Re: Jihokorejský letoun KF-X
Napsal: 22/10/2018, 12:29
od Rase
Revize smlouvy mezi partnery programu
Vzhledem k finanční náročnosti projektu KF-X, musí Indonésie a Jižní Korea projednat úpravu podmínek společného projektu. Indonésie zkrátka musí omezit svoje zapojení a škudlit co to bude možné. Nová smlouva má být projednána a podepsána nejpozději do konce roku 2019. Je docela možné, že Indonésie se oplátkou za ušetřené prostředky vzdá podílu na "duševním vlastnictví" a transferu technologií - možností je víc. Jednání probíhají zdárně již od září a obě strany mají zájem co nejdřív podepsat novou smlouvu, nyní má být utvořena odborná komise. Na projektu KFX/IFX se pracuje od roku 2015. Indonésie hradí 20% celkové ceny projektu a má zájem o pořízení 80 letounů.
Společnost KAI před dvěma dny oficiálně zahájila stavbu prototypu letounu KF-X, který bude dokončen v dubnu 2021. Rovnou byl prezentován klíčový díl a to centrální nosná přepážka.
Projekt KF-X v současné době zahrnuje celkem 112 institucí - 16 domácích univerzit, 11 výzkumných ústavů a 85 společností. Po vytvoření prototypu se má do projektu připojit dalších 35 institucí.
Společnost KAI (Korea Aerospace Industries) očekává, že prototyp letounu KF-X bude dokončen v první polovině roku 2021 a první let se uskuteční o rok později. DAPA (Defence Acquisition Programme Administration) oznámila, že program zdárně dokončil konstrukční fázi a může tak být zahájena výroba prototypu. Připomeňme, že projekt byl zahájen na začátku roku 2016 a předběžný návrh modelu KF-X byl dokončen v červnu 2018. Vývojový program předpokládá výrobu šesti prototypů, po nichž následují čtyři roky zkoušek a dokončení vývoje do poloviny roku 2026. Sériová výroba letadel proběhne v letech 2026-2032 s počátečním počtem 120 jednotek určených k nahrazení stárnoucích flotil letadel F-4E Phantom a F-5E Tiger II. Očekává se, že celkový počet přesáhne 350 jednotek, včetně kvóty na vývoz. Indonésie v současné době znovu jedná o účasti na programu, přestože Jakarta je i nadále odhodlána plnit své platební závazky stanovené v rámci finanční dohody z roku 2015. Podle této původní dohody, která nyní podléhá novému jednání, se Indonésie zavázala zaplatit 20% celkových nákladů na vývoj, které se odhadují na přibližně 8 mld dolarů. Jihokorejská vláda by zaplatila 60% rozvojového programu, přičemž hlavní dodavatel KAI pokrývá zbývajících 20%.