Stránka 2 z 34

Napsal: 9/9/2005, 19:05
od Haness
A na západě nic takového nepraktikují,nebo nevyvíjejí,já myslím že se něco zkoušelo pro F-22 Raptor.

Napsal: 9/9/2005, 19:35
od Pegeucko
Na "zapade" spis sazeji na stealth strely. Tj ty ktere varovne systemy letounu zachyti co nejpozdeji. Snizuje se tepelna stopa i odraz povrchoveho materialu - viz zminovana AIM-9 X

Napsal: 10/9/2005, 08:01
od Haness
U té F-22 byla výhoda střel které se měly zaměřovat na zadní letadla ta že jelikož jsou střely zavěšeny v trupu kvůli tomu snadnému zaměření radarem tak do letadla zabudovali?nebo zkoušeli zabudovat radar ktrej by umožnil střelbu dozadu,něco jako ten osten v tom Su-37 a střely jednoduše zavěsily opačně než ve směru letu a pak při odpalu byla jenom střela vyhozena z trupu a sama se navedla...

Napsal: 10/9/2005, 15:14
od YAMATO
Arigato, mě jde o to, zda ty věci, rakety a radar dozadu, jsou vůbec ve výzbroji...kolik Su-37 vůbec bylo asi vyrobeno? Možná už to není pravda, ale jednu dobu byl Su-37 brán jako technologický demonstrátor s tím, že mnohé bylo využito u modernizací a nových versí Su-27/30. A jako nový stíhač měl být až stroj další kategorie, srovnatelný s F-22...

Záměna názvu

Napsal: 10/9/2005, 20:36
od Pegeucko
Řekl bych,že se jedná o záměnu ve značení. Tím demonstratorem je Suchoj S37 (SU 47 Berkut) viz ZDE:
http://www.airforce-technology.com/projects/s37/

Jinak co do počtu vyrobených kusů SU 37 Super Flanker jsem našel pouze toto:
10 kusů melo být prodáno po r.2000 Číně. Vybaveny byli novými počítači a LCD displeji vyvinutými v Japonsku a Radarem NIIP N011M umistěným v tom zadním "vřetenu"(na místo původního zadního radiolokátoru Fazotron NO-14) . Dále Laser-gyro INS a Glonass GPS.
Již v r.97 šéfkonstruktér Michail Simonov prohlašoval: " Su-37 je plně sériový stroj pro nasazení v ruských vzdušných silách a nějakou dobu bude trvat,než najde sobě rovného"

ObrázekObrázek

Obrázek

Ruský vývoj "zneviditelnující" plazmy(Stealth Plas

Napsal: 12/9/2005, 21:38
od Pegeucko
Tento téma mě celkem zaujalo. Podklady byly dilem v ruštině a dílem v angličtině,tak omluvte nepřesnosti v překladu:

Rusko pracuje vyvoji plazmové "zneviditelňující" technologie a dosahují velmi slibných výsledků.Udajně snížují touto technologií radarový odraz letounu(radar cross-section -RCS) na faktor 100.(tady netuším co to obnáší)
Ruský výzkumný tým vědců vedených Anatoliy Korotoyev, ředitel Keldyského výzkumného centra,vyvinul plazmový generátor vážící jen 100 kg, který je možno umístit na palubě taktickému letounu.Systém údajně pracuje tak,že ionizuje okolní vzduch a způsobuje tak lámavost(rozptyl) radarových paprsku.
(Plazma =elektricky neutrální, ionizovaný plyn skládající se z iontů, elektronů, a neutrálních částic.)
Plazma je vygenerovaná za nízké teploty na aerodynamickém povrchu jako křídlo nebo trup letadla letadla a vytváří umělou předělovou elektricky neutrální vrstvu mezi elektrickým polem vygenerovaným palubními systémy a okolním prostředím.

Systém má i některé mouchy. Kvuli energetické náročnosti se zapína až při detekci protivníkova radaru a plazma blokuje i radar vlastního letounu a je nutné mu pro vyzařování vytvořit prostor -"díru".
Testován byl na letounech řady SU(27,34,37).Bylo již i nabízeno k exportu.

Na této technologii prý již pracují i takový výrobci jako Chattanooga TN a Virginia univerzita (Norfolk, VA) a Francouzské společnosti Dassault a Thales.

Napsal: 12/9/2005, 21:43
od Pegeucko
Jo,abych nezapoměl. Prvotní studie byly zahajeny již v r. 1963!!!! Zmiňované údaje pak pochazí z let 2000-2.

INFO

Napsal: 13/9/2005, 19:22
od Pegeucko
12.září 2005 prohlasil Alexei Poveshchenko ,mluvčí společnosti Suchoj agentuře Interfax, že společnost otevrře v Číně kancelář - pobočku."Všechny přípravy, které předcházejí otevření kanceláře byla prakticky dokončené" prohlásil mimo jiné.
Otevření je plánováno v říjnu, otevírací ceremoniál je plánován na 17.října.
Je plánovaný výrobní kontrakt za 8 miliard dolarů!!!,převážně pro Čínskou armádu,ale i export do jiných zemí.

Napsal: 13/9/2005, 19:25
od Pegeucko
Řekl bych,že problém,jak financovat Ruskou leteckou techniku a investice do nových technologii byl vyřešen.

Napsal: 22/9/2005, 23:54
od Pegeucko
Schéma vnitřního uspořádání SU 37 .
Legenda je v ruštině,překládat to raději nebudu,na toto se necítím.

Obrázek

Napsal: 4/10/2005, 13:17
od Pegeucko
Pár videí:

Ukázka manévru SU 37(2.3Mb)

http://rapidshare.de/files/5804698/SU37_001.avi.html

Presentace letounu S 37 - SU 47 Berkut(0.8Mb)

http://rapidshare.de/files/5804756/S_37-Su47.wmv.html

Stahuje se tak,že po kliknutí na odkaz se v nově otevřené stránce dole vybere varianta FREE. V nově otevřeném okně pak běží časový limit 10-90s(bývá to různé) a pak se objeví odkaz na stažení.

Napsal: 4/10/2005, 13:24
od Pegeucko
Jinak ještě co se týče značení:

Su27M je od r.92 přejmenován na SU 35 a
Su 27M2 je tovární ruské značení SU 37 a
S - 37 je projektové značení pro SU 47 Berkut

Napsal: 4/10/2005, 21:11
od YAMATO
Sakra, mě to nejde stáhnout...to bych moc rád viděl, zvlášť ten S-37/Su-47

Napsal: 4/10/2005, 21:48
od Pegeucko
Šlape to uplně normálně a životnost mají minimálně měsíc, když to nikdo nestahuje.
Když se klepne na ten odkaz(nejlépe otevřený v nové stránce), dole na stánce se nabídne klikací FREE a PREMIUM. Vybere se FREE. To otevre novou stránku a DOLE na stránce běží:
Download-Ticket reserved. Please wait xx seconds.
V tom "xx" běží sekundy: 20-90s to bývá různé. Až ten čas doběhne,objeví se místo něj klikací odkaz.
V případě toho SU 47 je to tento:
Download: S_37-Su47.wmv
Kliknutím na něj se zahájí stahování.Za hodinu povoluji stáhnout jednomu IP max. 20Mb.
Přiblizně v 2% případů blokuje stahování kombinace: typ připojení+ firewall. Pokud by to byl tento případ,mohu to hodit na jiný Freehosting.

Napsal: 4/10/2005, 23:13
od Pegeucko
Řekl bych,že problém s financováním projektů Suchoj (Su37+Su47) byl právě vyřešen.

12.září 2005 prohlasil Alexei Poveshchenko ,mluvčí společnosti Suchoj, agentuře Interfax, že společnost otevře v Číně kancelář - pobočku."Všechny přípravy, které předcházejí otevření kanceláře byla prakticky dokončené" prohlásil mimo jiné.
Otevření je plánováno v říjnu, otevírací ceremoniál je plánován na 17.října.
Je plánovaný výrobní kontrakt za 8 miliard dolarů!!!

Dnes se podle ruských Izvěstia připojila i Indie. V první fázi investuje 100mil US a do r.2012 pak 3Mld US na nákup celkem 150 letounů Su rúzných verzí.
Podle ruských praktik to znamená,že za každý exportovaný letoun je jeden letoun "malá domu".

Napsal: 4/10/2005, 23:27
od YAMATO
Tak to já jsem asi ty 2% :(

No zdá se, že Suchoj rulez! Tuhle značku jsem měl vždycky rád, a i když to Rusku nijak zvlášť nepřeju, tak když už, tak aspoň že je to Suchoj!

Napsal: 5/10/2005, 00:40
od Pegeucko
SU47 Berkut
Tak zkus tento odkaz:

http://z15.zupload.com/download.php?fil ... epath=1749

stačí klepnou na:
Click here to download file

Tento hosting ale moc neznam,takže neznám limity ani životnost

Napsal: 5/10/2005, 00:43
od YAMATO
Jo! Dík!

Napsal: 26/10/2005, 18:03
od Pegeucko
Dobrá fotogalerie - Su 35 v detailech:

http://walkarounds.airforce.ru/avia/rus ... /index.htm

Napsal: 12/12/2005, 20:46
od michan
Skvělý, já jen k tomu manévrovému boji, amíci mají Top Gan,kde se nejlepší piloti cvičí na manévrový boj, protože nikdy neříkej nikdy, boj a válka vytváří takové situace, které nikdy nevytvoříš ani na nejlepším simulatoru. Po zničení většího množství elektroniky je tudíž možné, že by došlo i na manévrový boj. Obratnost nejlepších ruských pilotů a letadel je známá a i zde popsána, manévrovací schopnosti amerických letounů a nejlepších pilotů bych nepodceňoval. Například vychýlená těžiště a další.