Jihokorejský letoun KAI T-50
Re: Jihokorejský letoun KAI T-50
To tak mohla byt pravda pred dvema mesici. Ted Argentina prostrednictvim Washington world Bank grup ,prijima miliony dolaru na boj proti Covid,jako ostatne vsichni z toho regionu.
A to je urcujici v budoucim rozhodovani o toku financi v jakemkoliv oboru.
A to je urcujici v budoucim rozhodovani o toku financi v jakemkoliv oboru.
Re: Jihokorejský letoun KAI T-50
@Honzik11 - pointa mého dopoledního komentu spočívala v upozornění, že nákup korejských FA-50 se zadrhnul už před nynějšími událostmi ohledně pandemie.
Popis tamní situace (do určité míry zjednodušený) https://defensionem.com/rise-fall-argentine-air-force/
A taky o něčem svědčí ten dosavadní počet dokončených IA-63 PampaIII (původně jich bylo plánováno víc https://ukdefencejournal.org.uk/argenti ... t-trainer/)
Tamní situace byla a je patrně dlouhodobě obtížná nejen ve smyslu nedostatku peněz na investice/nákup, ale taky patrně v letectvu v Argentině patrně panuje nedostatek provozních peněz (ve smyslu zajištění peněz na MRO). Bo kdyby měli dost provozních peněz, tak patrně by spíše šli do olétanin a "vdechli by jim" druhý život, tak jak to dělají jinde kde taky pečlivě počítají každý haléř - viz druhý život Mirage F.1
https://www.thedrive.com/the-war-zone/2 ... s-occurred
https://www.janes.com/article/92693/dra ... rst-flight
Takže zmražení dodávky korejských letadel nám akorát naznačuje, že obtížná minulost ohledně nedostatku peněz se v argentinském letectvu patrně nezmění.
Popis tamní situace (do určité míry zjednodušený) https://defensionem.com/rise-fall-argentine-air-force/
A taky o něčem svědčí ten dosavadní počet dokončených IA-63 PampaIII (původně jich bylo plánováno víc https://ukdefencejournal.org.uk/argenti ... t-trainer/)
Tamní situace byla a je patrně dlouhodobě obtížná nejen ve smyslu nedostatku peněz na investice/nákup, ale taky patrně v letectvu v Argentině patrně panuje nedostatek provozních peněz (ve smyslu zajištění peněz na MRO). Bo kdyby měli dost provozních peněz, tak patrně by spíše šli do olétanin a "vdechli by jim" druhý život, tak jak to dělají jinde kde taky pečlivě počítají každý haléř - viz druhý život Mirage F.1
https://www.thedrive.com/the-war-zone/2 ... s-occurred
https://www.janes.com/article/92693/dra ... rst-flight
Takže zmražení dodávky korejských letadel nám akorát naznačuje, že obtížná minulost ohledně nedostatku peněz se v argentinském letectvu patrně nezmění.
R.I.P.
Re: Jihokorejský letoun KAI T-50
Argentina je v klatbe od prohrané války o Malviny. Jakakoliv žádost o sofistikovanou obnovu stihaciho letectva vždy narazila. Ať už to byla uvaha o společné účasti pri výrobě Gripenu v Brazílii, nákup u Frantiku, či Izraelců. Poslední byl Korejec. Myslím, že vlivem Covidu bude svět natolik oslabený, že se ostre konflikty i pripravava na ně včetně obrany proti nim uklidí na urcity čas pod koberec.
Mezi tím vzniknou nové oblasti pod vlivem toho kdo koupi státní dluhopisy např. Argentiny.Vzniknou nové vazby a nové vztahy i ty zbrojní.
Mezi tím vzniknou nové oblasti pod vlivem toho kdo koupi státní dluhopisy např. Argentiny.Vzniknou nové vazby a nové vztahy i ty zbrojní.
Re: Jihokorejský letoun KAI T-50
Samozřejmě, že o peníze jde až v první řadě. Pěkně je to popsané i v odkazu,jak se snažila Argentina o nákupy v zádech s Anglickým bojkotem. Výhrůžky možným dodavatelům byly až komické, např. u projektu Gripen se vyhrožovalo nedodanim vystřelovacích sedadel.
https://www.defenseindustrydaily.com/tw ... es-022821/
https://www.defenseindustrydaily.com/tw ... es-022821/
Re: Jihokorejský letoun KAI T-50
O peníze jde v první řadě u Argentiny. Britové logicky se snaží zabránit vyzbrojení státu, který se nijak netají svým záluskem na jejich ostrovy. Ale kdyby Argentiny měla čím platit, tak se tam už dávno prohánějí čínské, ruské letouny. Jenže Argentina peníze nemá, takže s velkou slávou koupili Super Etendard.



Re: Jihokorejský letoun KAI T-50
HONZIK11 píše:Samozřejmě, že o peníze jde až v první řadě. Pěkně je to popsané i v odkazu,jak se snažila Argentina o nákupy v zádech s Anglickým bojkotem. Výhrůžky možným dodavatelům byly až komické, např. u projektu Gripen se vyhrožovalo nedodanim vystřelovacích sedadel.
https://www.defenseindustrydaily.com/tw ... es-022821/
@Honzik11 ...myslíš, že bys mohl naformulovat nějakou konkrétní myšlenku? Ono totiž na jedné straně píšeš o válce v 1982 (což k dnešku znamená téměř 40 roků v minulosti), na druhé straně píšeš o Gripenech (kterých: ?A/B nebo ?C/D nebo ?NG). Dále píšeš o jakési blokaci ze strany Francouzů (na což Ti @Skelet trefně připoměl předloňský nákup). Prostě to co píšeš je dost všeobecné.
Čili o čem vlastně mluvíš?
A týká se to nějak KAI T/FA-50? Jestli jo, tak prosím uveď tu souvislost, bo já nevidím žádnou souvislost jakési "klatby" s letadlem z Koreje.
A pokud si fakt věříš, že konkrétně u Argentinských ozbrojených sil v posledních pár letech nejsou peníze důvodem toho co a proč dělají, tak si promysli pročpak asi těch 15 milionů EUR chtěli Francouzi zaplatit předem Opravdu se bavíme o 15-ti milionech EUR, čili necelého půl eura na jednoho Argentince, jejichž zaplacení bylo problém pro Argentinský stát... připomínám, že šlo o dodávku olétanin a dílů které by nevyužil nikdo jiný než Argentinci (=neboť to byli jediní současní mimofrancouzští uživatelé éra Super Étendard)
https://www.defenseworld.net/news/22086 ... _Argentina.
Kdyby tak naše ozbrojené síly dokázaly levně nakupovat a provozovat letadla, tak jak Argentinci. Vždyť oni to dokážou levněji než třebas Poláci. Např. ty Skyhawky byly myslím vyladěné na max (myslím ty Skyhawky získané a modernizované v 90-tých letech což pak přineslo i změnu z označení Skyhawk na Fightinghawk po vzoru jména F-16).
Troufnu si říct, že snad tato argentiská modernizace Skyhawaků byla s lepším poměrem cena/hodnota než pakistánské modernizace olétaných Mirage III/R. Tyhle 2 zbrojní programy (plus Kfiry) považuji, za celosvětově nejlíp vynaložené peníze ve smyslu cena/hodnota v 90.-tých letech co se týče letadel s pevnými křídly... hodnotím to ze svého subjektivního pohledu "šetřílka", který na spoustu věcí nemá dost peněz takže si kupuje starší a vylepšuje je.
R.I.P.
Re: Jihokorejský letoun KAI T-50
Kouzelniku ,co je na tom nepochopitelneho, ze se Argentinci krome financnich problemu potykaji i s bojkotem Anglie pri vyberu alespon nejakych stihacu zapadniho typu?Je to pro tebe slozita souvislost pramenici z prohraneho konfliktu o Malviny?
Nepis mi ,kdo mi co psal,ja umim cist .
Zaznamenal jsi pred lety ,ze se Argentinci zajimali i o Gripeny z Brazilske montazni linky,novovyroby a pak i nasledny Anglicky povyk a protesty?Ty az dnes studujes z internetu mnohou problematiku o ktere jsi nedavno nemel ani paru ani tuseni, protoze se jinak nemuzes ptat na to ktery z Gripenu je urcen pro Brazilii,, ve sve podstate to je uplne jedno . I Francouzi, Spanele , Izraelci zaznamenali protesty Anglie pri jednanich o moznem prodeji svych stihacu do Argentiny a to byly ojetiny.
Nepis mi ,kdo mi co psal,ja umim cist .
Zaznamenal jsi pred lety ,ze se Argentinci zajimali i o Gripeny z Brazilske montazni linky,novovyroby a pak i nasledny Anglicky povyk a protesty?Ty az dnes studujes z internetu mnohou problematiku o ktere jsi nedavno nemel ani paru ani tuseni, protoze se jinak nemuzes ptat na to ktery z Gripenu je urcen pro Brazilii,, ve sve podstate to je uplne jedno . I Francouzi, Spanele , Izraelci zaznamenali protesty Anglie pri jednanich o moznem prodeji svych stihacu do Argentiny a to byly ojetiny.
Naposledy upravil(a) HONZIK11 dne 13/4/2020, 06:52, celkem upraveno 1 x.
Re: Jihokorejský letoun KAI T-50
Ano, Britanie protestuje, nicmene s nenakupem ma malo co spolecneho. Kdyby ano, tak tam litaji ruske nebo cinske typy. Jako vsude jinde.



Re: Jihokorejský letoun KAI T-50
@Honzik11 ... tedy jestli chápu správně, tak Ty popisuješ argentinské trable při nákupu letadel za posledních pár roků.HONZIK11 píše:Kouzelniku ,co je na tom nepochopitelneho, ze se Argentinci krome financnich problemu potykaji i s bojkotem Anglie pri vyberu alespon nejakych stihacu zapadniho typu?Je to pro tebe slozita souvislost pramenici z prohraneho konfliktu o Malviny?
Nepis mi ,kdo mi co psal,ja umim cist .
Zaznamenal jsi pred lety ,ze se Argentinci zajimali i o Gripeny z Brazilske montazni linky,novovyroby a pak i nasledny Anglicky povyk a protesty?Ty az dnes studujes z internetu mnohou problematiku o ktere jsi nedavno nemel ani paru ani tuseni, protoze se jinak nemuzes ptat na to ktery z Gripenu je urcen pro Bazilii,, ve sve podstate to je uplne jedno . I Francouzi, Spanele , Izraelci zaznamenali protesty Anglie pri jednanich o moznem prodeji svych stihacu do Argentiny a to byly ojetiny.
souhlasil bych, kdybys tvrdil že nějakou roli mohl hrát názor britské vlády např. ohledně případného prodeje např. F-16 od evropských provozovatelů (např. z Holandska nebo z Portugalska).
Naproti tomu - očividně francouzský stát nic nedbá na případné britské protesty viz předloňská dodávka pro argentinské námořnictvo. Zdá se, že jedinou starosti francouzského státu bylo to, aby argentinci zaplatili. A proto argentincům zadržovali olétané nadzvuky, do té doby než tu relativně malou částku argentinci zaplatili.
Ovšem i kdyby měli britové ošéfované všechny v Evropě = aby argentincům neprodali žádné schopné éro... tak ovšem Tvá hypotéze o "britské klatbě" nefunguje u korejského FA-50, neboť tento nákup IMHO nedopadnul protože argentinci nemají peníze (a možná nějaké peníze na korejské éra budou mít, když argentincům se povede prodat např. (přebytečné) modernizované IA-63 Pampa III)
R.I.P.
- Pikujuci brizolit
- poručík
- Příspěvky: 734
- Registrován: 13/12/2018, 16:47
- Bydliště: občas aj SK
Re: Jihokorejský letoun KAI T-50
Argentínu si môžme na teraz odpísať z kúpy na akékoľvek lietadlo. Nastala 30 dňová lehota na uhradenie splátky dlhu, inak krajine hrozí bankrot (druhý za dve desaťročia).
“War is a matter not so much of arms as of money.”― Thucydides, History of the Peloponnesian War
Re: Jihokorejský letoun KAI T-50
Účast v tendru amerického námořnictva
Společnosti KAI spolu s Lockheed Martin, nabízejí americkému námořnictvu letoun T-50A pro pokračovací výcvik. V tendru se patrně střetne se stroji T-7A Red Hawk a M-346 Master. Mezi hlavní požadavky patří rychlost 1 100 km/h, životnost 14 400 letových hodin a 43 200 přistání. Zajímavostí je absence požadavku na schopnost operovat z palub letadlových lodí – tedy vzlétat za pomocí katapultu a přistávat, a kvůli nižším nákladům bude stačit pouze schopnost letmého přistání (touch-and-go), při němž se letoun jen dotkne paluby lodě bez zastavení a opět vzlétnout. Některé zdroje hovoří o možnosti přistávat a vzlétat alespoň z pozemní makety paluby letadlové lodě. Námořnictvo rovněž požaduje minimálně dva pylony pod křídly pro umístění cvičných střel a pum. Do služby má nový palubní cvičný letoun vstoupit nejpozději v roce 2028 a nějaký čas bude doplňovat stávající cvičný proudový palubní letoun T-45 Goshawk. Ten byl vyvinut na základě britského typu Hawk a mezi lety 1988 až 2009, bylo vyrobeno celkem 221 kusů a aktuálně je provozováno zhruba 190 z nich.
Společnosti KAI spolu s Lockheed Martin, nabízejí americkému námořnictvu letoun T-50A pro pokračovací výcvik. V tendru se patrně střetne se stroji T-7A Red Hawk a M-346 Master. Mezi hlavní požadavky patří rychlost 1 100 km/h, životnost 14 400 letových hodin a 43 200 přistání. Zajímavostí je absence požadavku na schopnost operovat z palub letadlových lodí – tedy vzlétat za pomocí katapultu a přistávat, a kvůli nižším nákladům bude stačit pouze schopnost letmého přistání (touch-and-go), při němž se letoun jen dotkne paluby lodě bez zastavení a opět vzlétnout. Některé zdroje hovoří o možnosti přistávat a vzlétat alespoň z pozemní makety paluby letadlové lodě. Námořnictvo rovněž požaduje minimálně dva pylony pod křídly pro umístění cvičných střel a pum. Do služby má nový palubní cvičný letoun vstoupit nejpozději v roce 2028 a nějaký čas bude doplňovat stávající cvičný proudový palubní letoun T-45 Goshawk. Ten byl vyvinut na základě britského typu Hawk a mezi lety 1988 až 2009, bylo vyrobeno celkem 221 kusů a aktuálně je provozováno zhruba 190 z nich.

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Jihokorejský letoun KAI T-50
Korea Aerospace Industries se v poslední době moc nedaří a několik slibných prodejů bylo zrušeno nebo pozastaveno. Včera tedy korejská vyzbrojovací agentura DAPA oznámila, že byla podepsána smlouva na nákup dvaceti nových cvičně-bojových letounů TA-50 Block 2 pro vlastní letectvo. Cena kontraktu má činit 573 mil dolarů a stroje budou dodány do roku 2024. Nákup umožní kompletní vyřazení cvičných letounů F-5 E/F.

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Jihokorejský letoun KAI T-50
Južná Kórea objednáva 20 výcvikových / ľahkých útočných lietadiel KAI TA-50 Block 2
zdroj: https://www.janes.com/defence-news/news ... k-aircraft
zdroj: https://www.janes.com/defence-news/news ... k-aircraft
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: Jihokorejský letoun KAI T-50
Kanadská medzinárodná škola testovacích pilotov (ITPS) podpísala memorandum o porozumení s KAI (FA-50 Fighting Eagle)
zdroj: https://translate.google.com/translate? ... ch&pto=aue
zdroj: https://translate.google.com/translate? ... ch&pto=aue
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: Jihokorejský letoun KAI T-50
KAI FA-50 Fighting Eagle dostal Advanced Targeting Pod (ATP)
zdroj: https://www.globaldefensecorp.com/2021/ ... eting-pod/
zdroj: https://www.globaldefensecorp.com/2021/ ... eting-pod/
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: Jihokorejský letoun KAI T-50
Kráľovské thajské letectvo kupuje ďalšie dva kusy KAI T-50TH
zdroj: https://militaryleak.com/2021/04/24/roy ... iner-jets/
zdroj: https://militaryleak.com/2021/04/24/roy ... iner-jets/
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: Jihokorejský letoun KAI T-50
Miesto výroby projektu TA-50 Block Ⅱ
Okrem výroby a testovania prototypov KF-21 Boramae, spoločnosť Korea Aerospace Industries (KAI) v súčasnosti vyrába 20x lietadlo TA-50 Block II vedúce stíhacie trenažér (LIFT) pre letectvo Kórejskej republiky
V júni 2020 zadala Administration Program Administration Defense Acquisition Program Administration (DAPA) objednávku na 20 ďalších lietadiel TA-50 v vylepš ROKAF momentálne prevádzkuje 22x TA-50 a ~50x KF-16D pre misie LIFT. Zavedenie 20x lietadiel TA-50 Block-II uvoľní tandemové sedadlá KF-16, ktoré sú všetky vylepšované na štandard KF-16V, pre bojové úlohy.
Oproti lietadlám TA-50 LIFT Block-I, ktoré využívajú pokročilé cvičebné rámy T-50 Golden Eagle, nové lietadlo Block-II využíva ľahké bojové lietadlá FA-50 Fight Lietadlo bloku II si zachováva rovnaké autokannon, vzduch-vzduch a vzduch-zem ako lietadlo Block-I a zavádza nové JDAM , RWR, CMDS a NVIS schopnosti FA-50. Aj keď sú vzdušné rámy T-50 a FA-50 takmer rovnaké, tie druhé majú trochu iný vertikálny stabilizátor.
(preklad facebook translate)

zdroj: https://www.facebook.com/ROKArmedForces ... 899734358/
zdroj: https://blog.naver.com/koreaaerospace2030/222698388879
Okrem výroby a testovania prototypov KF-21 Boramae, spoločnosť Korea Aerospace Industries (KAI) v súčasnosti vyrába 20x lietadlo TA-50 Block II vedúce stíhacie trenažér (LIFT) pre letectvo Kórejskej republiky
V júni 2020 zadala Administration Program Administration Defense Acquisition Program Administration (DAPA) objednávku na 20 ďalších lietadiel TA-50 v vylepš ROKAF momentálne prevádzkuje 22x TA-50 a ~50x KF-16D pre misie LIFT. Zavedenie 20x lietadiel TA-50 Block-II uvoľní tandemové sedadlá KF-16, ktoré sú všetky vylepšované na štandard KF-16V, pre bojové úlohy.
Oproti lietadlám TA-50 LIFT Block-I, ktoré využívajú pokročilé cvičebné rámy T-50 Golden Eagle, nové lietadlo Block-II využíva ľahké bojové lietadlá FA-50 Fight Lietadlo bloku II si zachováva rovnaké autokannon, vzduch-vzduch a vzduch-zem ako lietadlo Block-I a zavádza nové JDAM , RWR, CMDS a NVIS schopnosti FA-50. Aj keď sú vzdušné rámy T-50 a FA-50 takmer rovnaké, tie druhé majú trochu iný vertikálny stabilizátor.
(preklad facebook translate)

zdroj: https://www.facebook.com/ROKArmedForces ... 899734358/
zdroj: https://blog.naver.com/koreaaerospace2030/222698388879
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: Jihokorejský letoun KAI T-50
Kolumbia sa údajne rozhodla pre kombináciu 20ks:
KAI TA-50 Block II Golden Eagle (Lead-In Fighter Trainer)
KAI FA-50 Block 20 Fighting Eagle (Multirole Light Combat Aircraft)
zdroj: https://www-defensenews-com.translate.g ... _tr_pto=sc
P.S. veľmi osvietenské myslenie vyriešia letectvo 2v1
KAI TA-50 Block II Golden Eagle (Lead-In Fighter Trainer)
KAI FA-50 Block 20 Fighting Eagle (Multirole Light Combat Aircraft)
zdroj: https://www-defensenews-com.translate.g ... _tr_pto=sc
P.S. veľmi osvietenské myslenie vyriešia letectvo 2v1
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: Jihokorejský letoun KAI T-50
Ľahké bojové lietadlá KAI FA-50 Fighting Eagle pridelené 8. stíhacie krídlo Kórejskej republiky vykonávajú rutinné operačné cvičenie pripravenosti.
Tieto videá ukazujú pozemnú posádku FA-50 vyzbrojujúcu lietadlo raketami vzduch-zem AGM-65 Maverick a raketami vzduch-vzduch AIM-9 Sidewinder, ako aj niekoľko lietadiel vykonávajúcich nočnú výcvikovú misiu.
FA-50 sa primárne používa na letecký zásah, bojovú leteckú hliadku (CAP) a úzku leteckú podporu (CAS) zo strany ROKAF. Celkovo 60 FA-50 prevádzkuje ROKAF.
zdroj: https://www.facebook.com/ROKArmedForces/
Tieto videá ukazujú pozemnú posádku FA-50 vyzbrojujúcu lietadlo raketami vzduch-zem AGM-65 Maverick a raketami vzduch-vzduch AIM-9 Sidewinder, ako aj niekoľko lietadiel vykonávajúcich nočnú výcvikovú misiu.
FA-50 sa primárne používa na letecký zásah, bojovú leteckú hliadku (CAP) a úzku leteckú podporu (CAS) zo strany ROKAF. Celkovo 60 FA-50 prevádzkuje ROKAF.
zdroj: https://www.facebook.com/ROKArmedForces/
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"