Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR, OSSR a okolí
Napsal: 13/9/2019, 12:05
a) No a já dodám, že kromě vyjednávání by měli čeští a maďarští vojáci - modří (piloti i pozemní) získávat co nejvíc zkušeností ze skutečného provozu. Ideálně při všech cca 3 air-policing misích v rámci NATO v Evropě. Plus navýšit rozpočet na ostré střelby a na ně jezdit i jinam než do Švédska.skelet píše:To že by naše vláda měla vyjedávnat, respektive provádět jejich marketingový průzkum, v nejbližší možné době se shodneme
(...)
Já s nákupem F-16A/B/C/D, Mirage 2000, Rafele, Gripen A/B nemám v zásadě problém. Ale je třeba říct i to B. Tento nákup se vyplatí jen tehdy, pokud jejich nákupní cena bude nízká oproti nákupu nových letounů. Protože jen tehdy se mi může vyplatit jejich modernizace.
Ovšem k realizaci tohoto dlouhdobému koncepčnímu kroku jsem skeptický, protože je v rozporu s konkrétními kroky naší vládní trojkoalice a zejm. premiéra viz z Čas oligarchů (ke knížce doporučuji být skeptický vzhledem k potencionálně osobnímu sporu autora a premiéra, nicméně ohledně citované pasáže podobný názor má i Simona Hornochová a Tomáš Březina):
"U Babiše manažeři přicházejí, po několika měsících odcházejí, mezi sebou vedou mocenské boje o přízeň psychicky pokrouceného Babiše, donášejí na sebe, a když jsou konflikty, v nichž si oligarcha lebedí, tak silné, že už ho to nebaví, tak lidi zase vymění. Jeho příklad pochopitelně následují jeho podřízení. Výsledkem je chaos a neřešitelné vztahové problémy v pytli jeho blech, že je jakékoli koncepční řešení opravdu zcela vyloučené." plus kapitola 3.2 která je ale smíchána s osobní zkušeností autora, což bohužel snižuje její vypovídací hodnotu.
b) Ve finále ať to dopadne jakkýmikoliv mašinami.... pouze nevěřím tomu, že po 2027 bude AČR kvůli makroekonomickým podmínkám prozovat letadla v jejich prvním životě (=Rafaele, F-35,...). Bohužel netroufnu si ani vyloučit nulovou variantu - osud nadzvuků jako např. na Novém Zélandu. Nevím, třebas do té doby pořád budu na trhu olétané Eurofightery Tranche 1 https://www.defenseworld.net/news/24800 a při konkrétním vyjednávání by mohla být nabídka na akvizici i provoz ta nejvýhodnější. Což by pro mě jako pro laika bylo překvapující, ale taky se můžu mýlit,bo já nemám dost údajů takže nevím jestli cena za letovou hodinu je v nějaké korelaci k ostatním položkám "nákladů na vlastnictví" nadzvuků. https://www.airliners.net/forum/viewtopic.php?t=1384595