Avro 683 Lancaster
Nene Harris šel proti městům a ne proti továrnám jako jeho oponenti...
V jedné z jeho výpoědí řekl "není čas nijak polevit v tlaku na německá města"
Jo tak to je mi jasné pže mimo to hlavní (trefit se velice přesně) to bylo taky ve složení pum a načasování shozu - vteřiny do odhozu další pumy.
V jedné z jeho výpoědí řekl "není čas nijak polevit v tlaku na německá města"
Jo tak to je mi jasné pže mimo to hlavní (trefit se velice přesně) to bylo taky ve složení pum a načasování shozu - vteřiny do odhozu další pumy.


Pouze zasáhnout nestačí.....
k té výzbroji: já si myslim že Lancastery měli docela slušnou obrannou výzbroj, nebylo to sice jako u B-17, ale stačilo to. v noci to totiž bylo kdo koho uvidí dřív a ne kdo má větší ráži zbraní. když střelec v zadní věži uviděl nalétavající Bf-110 nebo Ju-88 a spustil na něj palbu, tak bylo jasné že si to budou muset němci rozmyslet, protože střelba většinou mířila na kabinu.
"Nemůžeš-li střílet, staň se bunkrem, nemůžeš-li se hýbat, staň se zbraní, nemůžeš-li vyhrát, staň se hrdinou."
njn. ale podívej se na to z jiné stránky. jestli němci nalétávali zezadu a zestodu a když byli spatřeni třeba 40-50m od lancasteru, tak je ty kulomety dokázaly pěkně pročesat, i když měli jen ráži 7,7mm. ber taky ohled na to že ty kulomety byli čtyři
"Nemůžeš-li střílet, staň se bunkrem, nemůžeš-li se hýbat, staň se zbraní, nemůžeš-li vyhrát, staň se hrdinou."
Sa má pravdu on šel hlavně proti obyvatelům=městům a ne proti závodům,když "vyřadíš" (omlouvám se za to slovo) obyvatele tak nemá kdo pracovat v továrnách a navíc podlomíš morálku na takovou úrověň že řada lidí už zkrátka chtěla konec války aby už přestaly neustálé náleta aby byl konec války,už se nehnaly tak aby podporovaly válečnou výrobu,navíc to bylo ješta asi odplata za Blitz.sa58 píše:Jemu šlo o zabití co největšího počtu lidí. Rozvrátit morálku (moc se to nepovedlo) a navíc připravit továrny o dělníky...
Ale pokud jsi se přiblížil pomalu ze spodu tak neměl zadní střelec šanci vůbec zasáhnout.


Pouze zasáhnout nestačí.....
- Hans S.
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 3773
- Registrován: 22/2/2007, 04:34
- Bydliště: Gartenzaun
- Kontaktovat uživatele:
Jak to myslíš? Materiály? Vzhledem k tomu, že je to celokovové letadlo, tak naprostá většina z duralu. Budou tam jistě ocelové části a dost možná i hliník (oboje na motoru, ocel pak třeba třeba na podvozku, nebo jsou z ní pancéřové pláty apod.).. + možná něco plátna na kormidlech a obvyklé doplňky (pryž, vodiče, prostě klasika). Lancaster má klasickou konstrukci poplatnou době bez nějakých výstředností.Tiborek píše:Z čeho se skládala konstrukce Lancasteru??
Dovolím si uvést na pravou míru několik informací.
Rozdělění úloh sedmičlenné osádky na palubě Lancasteru bylo následující:
- Pilot-kapitán letounu.
- Palubní inženýr (Mr. Fix-it.), s určitou pilotní zkušeností, často nově vycvičený pilot na prvním "vývozu".
- Bombometčík a v jedné osobě i střelec přední věže. Během operačního turnusu si vystřelil celkem zřídkakdy.
- Navigátor.
- Radiotelegrafista. (Rozhodně za letu standardně neobsluhoval hřbetní střeleckou věž.)
- Střelec hřbetní věže.
- Zadní střelec.
Téma Lancaster a půlpalcový kulomet si také zaslouží určitý komentář. Především, Lanc měl během WW2 tři různé typy zadních věží.
- Frazer-Nash, se čtyřmi Browningy ráže .303 British. Tato věž byla tak těsná, že se do ní nevešel střelcův padák a byl umístěn v trupu. Nouzové opuštění věže nebyl právě veselý zážitek. Později někteří střelci používali namísto zádového padáku pilotní - sedací, s nímž se už dovnitř vešli a v případě potřeby mohli rovnou skákat..
- Rose-Rice, se dvěma "půlpalcáky". Montovala se až od roku 1944. Tato věž byla tak prostorná, že se dovnitř v případě potřeby vešli dva střelci i s padáky. Současně poskytovala svému nájemníkovi perfektní výhled. Podle statistik RAF byla u Lancasteru s věží Rose-Rice o 40% menší pravděpodobnost útoku stíhače Luftwaffe, což svědčí o její bojové účinnosti a také o německé učenlivosti. V případě potřeby se dalo skákat okamžitě, nejkratší cesta vedla rovnou přes zaměřovač. Problémem byla výroba takřka "na koleně", pomalá a s problematickým dodržováním tolerancí. Věží Rose-Rice nikdy nebyl dostatek.
- Nový Frazer-Nash FN-82, také se dvěma "půlpalcáky". Zavedena na samém konci války (Od ledna 1945).
Na Lancasteru se nacházel pouze jediný kus pancéřování, a to pilotní sedačka.
Rozdělění úloh sedmičlenné osádky na palubě Lancasteru bylo následující:
- Pilot-kapitán letounu.
- Palubní inženýr (Mr. Fix-it.), s určitou pilotní zkušeností, často nově vycvičený pilot na prvním "vývozu".
- Bombometčík a v jedné osobě i střelec přední věže. Během operačního turnusu si vystřelil celkem zřídkakdy.
- Navigátor.
- Radiotelegrafista. (Rozhodně za letu standardně neobsluhoval hřbetní střeleckou věž.)
- Střelec hřbetní věže.
- Zadní střelec.
Téma Lancaster a půlpalcový kulomet si také zaslouží určitý komentář. Především, Lanc měl během WW2 tři různé typy zadních věží.
- Frazer-Nash, se čtyřmi Browningy ráže .303 British. Tato věž byla tak těsná, že se do ní nevešel střelcův padák a byl umístěn v trupu. Nouzové opuštění věže nebyl právě veselý zážitek. Později někteří střelci používali namísto zádového padáku pilotní - sedací, s nímž se už dovnitř vešli a v případě potřeby mohli rovnou skákat..
- Rose-Rice, se dvěma "půlpalcáky". Montovala se až od roku 1944. Tato věž byla tak prostorná, že se dovnitř v případě potřeby vešli dva střelci i s padáky. Současně poskytovala svému nájemníkovi perfektní výhled. Podle statistik RAF byla u Lancasteru s věží Rose-Rice o 40% menší pravděpodobnost útoku stíhače Luftwaffe, což svědčí o její bojové účinnosti a také o německé učenlivosti. V případě potřeby se dalo skákat okamžitě, nejkratší cesta vedla rovnou přes zaměřovač. Problémem byla výroba takřka "na koleně", pomalá a s problematickým dodržováním tolerancí. Věží Rose-Rice nikdy nebyl dostatek.
- Nový Frazer-Nash FN-82, také se dvěma "půlpalcáky". Zavedena na samém konci války (Od ledna 1945).
Na Lancasteru se nacházel pouze jediný kus pancéřování, a to pilotní sedačka.
Naposledy upravil(a) Jester dne 4/6/2012, 23:36, celkem upraveno 1 x.
Moudrý tyran povolí ve své zemi svobodu myšlení. Těch několik málo poddaných, kteří ji nakonec využijí, nestojí za řeč.
Těžko říct, kde je pravda. Experti Luftwaffe se v noci přibližovali na poměrně malé vzdálenosti a z úhlů, kdy jejich letoun byl obtížně viditelný, zatímco cíl se rýsoval proti Měsíci nebo světlům na zemi. Věž Rose-Rice byla celkem velká boule. Jestli ji bylo ve finále možné odlišit, nevím. Samozřejmě, i Britům umožňovala věž s lepším rozhledem uvidět včas nebezpečí a pokusit se zmizet do tmy. V neposlední řadě měli střelci s .50 cal. větší sebevědomí a stříleli z dálky, takže méně zkušený stíhač si útok rozmyslel. A určitě najdeme pár dalších vysvětlení, včetně statistické chyby při vyhodnocení jevu.
Naposledy upravil(a) Jester dne 4/6/2012, 23:36, celkem upraveno 1 x.
Moudrý tyran povolí ve své zemi svobodu myšlení. Těch několik málo poddaných, kteří ji nakonec využijí, nestojí za řeč.
Věží Rose-Rice bylo vyrobeno rovných 400 kusů. Instalovány byly přednostně na letounech 1. bombardovací skupiny a není bez zajímavosti, že šlo prakticky o "polní modifikaci".
Frazer-Nash FN-82 vznikl do konce války ve 400 exemplářích, ale všechny už nebyly namontovány. Instalace probíhala přímo na výrobních linkách, cca. od ledna 1945.
Celkem lze uvažovat o asi 750 "válečných" Lancasterech s kulomety 0.5 v zadní věži.
POZN.:Také se omlouvám za zkomolení názvu výrobce, ve svých předchozích příspěvcích jsem chyby opravil.
Frazer-Nash FN-82 vznikl do konce války ve 400 exemplářích, ale všechny už nebyly namontovány. Instalace probíhala přímo na výrobních linkách, cca. od ledna 1945.
Celkem lze uvažovat o asi 750 "válečných" Lancasterech s kulomety 0.5 v zadní věži.
POZN.:Také se omlouvám za zkomolení názvu výrobce, ve svých předchozích příspěvcích jsem chyby opravil.
Moudrý tyran povolí ve své zemi svobodu myšlení. Těch několik málo poddaných, kteří ji nakonec využijí, nestojí za řeč.