Consolidated B-24 Liberator
Moderátor: Hans S.
Cet jsem docela zajimavou knizku od H.W. Lercheho : Na cizich kridlech ,autor byl nemecky zkusebni pilot,zkousel ukoristenou techniku,o Liberatoru tam psal,ze diky kratkemu ocasu byl dost smerove nestabilni,jako ze neletel rovne ale jako zmiji po hrbete.Taky ze turba na motorech ze bylo potreba hlidat aby se nepretocily.Jeho zaver byl,ze to letadlo ma vady,ktere se ale jdou prekonat napr. diky vybornemu autopilotovi,takze pouzit normalne jde.Podle jeho nazoru by Nemci pri svem perfekcionismu letadlo urcite prekonstruovali,prodlouzili trup,vyvinuli by regulator diky kteremu by motor slo ovladat proste jen plynovou pakou,coz by zpusobilo takove zdrzeni vyvoje ze by mozna stihli do konce valky to letadlo i dodelat...
- kacermiroslav
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 5286
- Registrován: 25/3/2008, 14:07
- Kontaktovat uživatele:
Re: Consolidated B-24 Liberator
V knížce "Německé letectvo 1933-1945" (Svojtka - 2011) jsem se dočetl zajímavý údaj, že k sestřelení bombardéru B-17 bylo v průměru potřeba 25 zásahů z leteckého kanónu MG 151/20 a MG FF/M ráže 20 mm. V případě stroje jako je B-24 Liberator (v knížce je konkrétně Lancaster) to mělo být 18-20 zásahů ze stejné zbraně.


