Re: Lehké útočné letouny pro SOCOM
Napsal: 1/6/2020, 16:28
@Zemakt ... díky za reakci.
Nemohl být dalším důvodem vliv trysky proudového motoru na materiál letové paluby?
Tím nemyslím britské tříd Colossus, Majestic, Centaur. Myslím lodě stavěné v USA během WW2, kdy dřevěná letová paluba byla více či méně pokryta plechem.
Souvislost britských turbovrtulových letadel a amerických lodí vidím v poválečném rozprodeji válečných zbraní - rozprodej letadlových lodí do celého světa bylo IMHO možné předpokládat právě v období zadání na vývoj diskutovaných britských turbovrtuláků. Například americká třída Independence byla považována za neperspektivní pro poválečný letecký provoz.
Dalším doplňujícím důvodem proč (turbo)vrtulová letadla a nikoliv proudová mohly být torpédové útoky neřízenými torpédy ... tj. nemyslím naváděné torpédo např. shazované na padáku v dostatečné vzdálenosti od lodní PVO. Rychlost turbovrtulového letadla byla vyšší než vrtulového. Ale turbovrtulový letoun byl pomalejší než soudobé prouďáky, tj. rozdíl mezi rychlostí torpéda padajícího do vody ve srovnání s rychlostí torpédo po dopadu (=po zpomalení vlivem odporu vody) byl IMHO menší při shozu torpéda z turbovrtuláku
viz:
vrtulový Fairey Spearfish
a pro srovnání dva typy zaváděné přibližně ve stejnou dobu do FAA:
turbovrtulový Westland Wyvern S.4 se schopností nosit letecké torpédo
proudový Hawker Sea Hawk FB 3, jehož nosnost (až jedna tuna) by také umožňovala nosit torpédo, avšak nenašel jsem nic o torpédové variantě
Nemohl být dalším důvodem vliv trysky proudového motoru na materiál letové paluby?
Tím nemyslím britské tříd Colossus, Majestic, Centaur. Myslím lodě stavěné v USA během WW2, kdy dřevěná letová paluba byla více či méně pokryta plechem.
Souvislost britských turbovrtulových letadel a amerických lodí vidím v poválečném rozprodeji válečných zbraní - rozprodej letadlových lodí do celého světa bylo IMHO možné předpokládat právě v období zadání na vývoj diskutovaných britských turbovrtuláků. Například americká třída Independence byla považována za neperspektivní pro poválečný letecký provoz.
Dalším doplňujícím důvodem proč (turbo)vrtulová letadla a nikoliv proudová mohly být torpédové útoky neřízenými torpédy ... tj. nemyslím naváděné torpédo např. shazované na padáku v dostatečné vzdálenosti od lodní PVO. Rychlost turbovrtulového letadla byla vyšší než vrtulového. Ale turbovrtulový letoun byl pomalejší než soudobé prouďáky, tj. rozdíl mezi rychlostí torpéda padajícího do vody ve srovnání s rychlostí torpédo po dopadu (=po zpomalení vlivem odporu vody) byl IMHO menší při shozu torpéda z turbovrtuláku
viz:
vrtulový Fairey Spearfish
a pro srovnání dva typy zaváděné přibližně ve stejnou dobu do FAA:
turbovrtulový Westland Wyvern S.4 se schopností nosit letecké torpédo
proudový Hawker Sea Hawk FB 3, jehož nosnost (až jedna tuna) by také umožňovala nosit torpédo, avšak nenašel jsem nic o torpédové variantě