Re: (staro)nový L-410 pro AČR - aneb "akvizice" z roku 1984
Napsal: 19/8/2020, 07:55
Nesher: mna by predsalen zaujímal ten rozdiel medzi taktickým a dopravným vrtulnikom 

Vojenský portál
https://www.palba.cz/
Magazín MOSR-Obrana č. 01/2019 píše:Ak v nedávnom období bol pre pilota úspech nalietať ročne 150 hodín, vlani mali viacerí odlietaných o stovku viac.
Skelet...skelet píše:jakých 7 letadel (které by mohly nahradit 7x L-410) se dá koupit za (...)?
To asi nebude možné.zzz píše:L-410T/UVP-E je fajn. Ale jestli výrobce (+dodavatel MRO) fa Aircraft Industries, předražuje své služby, tak klidně lze nakoupit MRO pro L-410 např. ve slovenském LOTN (je-li kvalita stejná a cena nižší)
czechairforce píše:Aircraft Industries má jako jediný subjekt oprávnění provádět servis, revize či generální opravy letounů L-410.
https://lotn.sk/uspesne-odovzdanie-lito ... po-oprave/Ročenka 2017, str. 123 píše:Ďalší úspech opravovní
(27. februára) Leteckým opravovniam Trenčín sa podarilo vy-
hrať ďalšiu zákazku v medzinárodnom tendri. Tentokrát na
generálnu opravu lietadla L-410 UVP vo vlastníctve Ozbroje-
ných síl Litovskej republiky. Ide tak o ďalší úspech štátnych le-
teckých opravovní po minuloročnom úspechu v medzinárodnej
súťaži na generálne opravy vrtuľníkov pre NATO.
Pre trenčiansky región je to ďalšia veľmi dobrá správa, pre-
tože Letecké opravovne Trenčín sú v oblasti významným za-
mestnávateľom. A všetky zákazky znamenajú viac práce pre
zamestnancov, čo sa už prejavilo v tom, že za posledné obdo-
bie sa v podniku navýšila zamestnanosť cca o 30 ľudí.
Lietadlo do Trenčína priviezli v prvej polovici februára. Le-
tecké opravovne plánujú v rámci opráv revízie trupu, systé-
mov, technických celkov a zariadení lietadla, modernizáciu
avionických systémov, generálnu opravu dvoch leteckých mo-
torov a generálnu opravu dvoch vrtúľ. Lietadlo vyrobili pred 35
rokmi, poslednou revíziou prešlo v roku 2006 a spolu nalietalo
5 543 letových hodín od začiatku jeho prevádzky. Predpoklad
ukončenia zákazky je v priebehu roku 2017.
http://czechairforce.com/news/bulharske ... unovicich/Aleš Hottmar pro CzechAirForce.com píše:
(...)veškeré předepsané práce spojené s revizí R2, během kterých je letounům obnoven meziopravní technický resurs o dalších 4800 letových hodin nebo 10 let provozu
(...)na základě tendru ze srpna 2016 v hodnotě něco přes 2,75 milionu EUR. (...)
(...)V roce 2016 se Bulharské vzdušné síly rozhodly zprovoznit dva „nejmladší“ letouny L-410UVP-E3
To byla reakce na větu, že i UH 60 a Mi 17 mohou plnit obě role. Samozřejmě mohou.Juraj Tichý píše:Nesher: ja to nechápem, ze je to proti SR a tiez si nemyslím, ze to patrí k tejto debate. Ale uz to bolo otvorené...
Nechapem vete "A říká snad někdo, že ne?", neviem na co reaguje.
Mna by proste zaujimal rozdiel medzi taktickym a dopravným vrtulnikom. To je všetko. Aj Mi17 aj UH60 patria v NATO do kategórie UH - viacúčelové vrtulniky.
CH - cargo helicopter je uz predsa len niečo iné.
Z tvojho výpočtu uloh vrtuľníkov v AČR som teda pochopil, ze to tam máte tiež samý hasičský špeciál.
To sa u Vás tak zvykne hovoriť. Tak isto ako LOM tvrdí/tvrdil, že je jediný okrem výrobcu, kto môže robiť GO Mi-8/17/171. Pričom GO afgánských Mi-17 robi pre NATO LOTN a vedia ich robiť aj v Polsku a ja neviem kde všade ešte. LOTN dokonca robila jednu afgansku Mi-17 s ťažkým bojovým poškodením a výmenou nosných prepážok.Scotty87 píše:To asi nebude možné.zzz píše:L-410T/UVP-E je fajn. Ale jestli výrobce (+dodavatel MRO) fa Aircraft Industries, předražuje své služby, tak klidně lze nakoupit MRO pro L-410 např. ve slovenském LOTN (je-li kvalita stejná a cena nižší)czechairforce píše:Aircraft Industries má jako jediný subjekt oprávnění provádět servis, revize či generální opravy letounů L-410.
Třeba není "blud", že pro L-410 v AČR dává smysl pokračovat dle servisního plánu a to výhradně ve výrobní fabrice v Kunovicích.Juraj Tichý píše:(...) To sa u Vás tak zvykne hovoriť. (...)Neviem prečo Vaše spoločnosti ľúbia šíriť takéto mýty a bludy.
Skelete,skelet píše:zzz: armáda chce provozovat 7 letounů L-410 = potřebuje tedy 7 letounů kategorie L-410. Aby toho dosáhla, tak vyčlenila 36 mil.Kč na jeden letoun. Alternativou k opravě je nákup nových letounů. Ty v této ceně zřejmě neseženeš, tedy budeš muset nakoupit buď olétané letouny nebo nové letouny v menším počtu. Čímž se dostaneš k tomu, že nesplníš požadavek na 7 letounů kategorie L-410.
(...)
Tj. odstavenou L-410 z roku cca 1984 a L-410FG z roku cca 1985 přesunout do CLV... kde "otáčí každou korunu" a nenechají si tak snadno "natlačit" přemrštěnou cenu za MRO.Proto jsem udivený tím zájmem AČR zprovozňovat odstavenou L-410T z cca 1984a zprovozňovat a předělávat odstavenou L-410FG z 80.-tých let na "Fotolet"
![]()
Ale ja som to nechápal, že sa obúva do OSSRskelet píše: Juraj: v Kbelích se nelítá jen pro papaláše. Pro papaláše jsou určeny jen tři vrtulníky Mi-8S. Nesher se nijak neobouval do OSSR, ale prostě jen upozornil na fakt, že Vaše OSSR je stavěno jinak, s jinými počty jednotek a máte také rozdílné ambice.
https://lotn.sk/klienti-a-partneri/V LOTN vykonali generálnu opravu tohto vrtuľníka Mi-17V-5 spojenú s opravou ťažkého bojového poškodenia. V histórii trenčianskych opravovní to bola zatiaľ najzložitejšia oprava takéhoto typu vôbec. Na základe nálezového Aktu a následných technických odporúčaní od autorsko-konštrukčnej kancelárie a pôvodného výrobcu uvedeného typu vrtuľníka, ruskej spoločnosti MVZ Milja, boli vymenené tri nosné prepážky trupu.
Po několika měsících intenzívního vyjednávání a dvou neúspěšných pokusech se ministerstvu obrany a společnosti Aircraft Industries, a.s. z Kunovic konečně podařilo najít společnou řeč a uzavřít tak velmi důležitou smlouvu na servis letounů L-410 vzdušných sil AČR v hodnotě 306 mil Kč včetně DPH, která by měla zajistit jejich provoz a servisní podporu do 30. června 2024. Předmětem smlouvy je provádění oprav, údržby a servisu letounů L-410 všech verzí provozovaných AČR, dále provádění revizí R2/R3, provádění oprav a údržby přístrojů a agregátů, dodávky náhradních dílů atd.
z výše uvedeného plyne, že na jeden letoun je vyčleněno 43 715 285,71Kč s DPH (jsem si vědom, že je to zavádějící, neb na jednotlivých letounech bude jiný objem prací).Nově uzavřená smlouva s vyšším plněním tak umožní opět realizovat veškerou technickou podporu celkově sedmi armádním Turbíkům ev. č. 1134, 1525, 1526, 2312, 2601, 2602 plus 2710 a dá zelenou některým pozastaveným pracím.
Což nijak nezpochybňuje moje tvrzení, LOTN si pro tento případ musel ten certifikát vyžádat a zaplatit, ale jen na tento případ. LOM má ten certifikát trvale, v podstatě se Mila už nemusí na nic ptát. Jak říkám, je to primárně právničina. Ale někdy je to tak lepší.Juraj Tichý píše:Ale ja som to nechápal, že sa obúva do OSSRskelet píše: Juraj: v Kbelích se nelítá jen pro papaláše. Pro papaláše jsou určeny jen tři vrtulníky Mi-8S. Nesher se nijak neobouval do OSSR, ale prostě jen upozornil na fakt, že Vaše OSSR je stavěno jinak, s jinými počty jednotek a máte také rozdílné ambice.Šak čo ste takí precitlivelí.
Ja som to len chcel vysvetlit. Lebo medzi úlohy vrtulníkového krídla patria aj tie dopravné.
A Mi-17 aj UH-60 sú toho schopné. Preto mi to nesedelo. Ale teraz už viem ako to myslel. A má pravdu, my v dopravnej letke (primárna úloha) vrtuľníky zaradené nemáme. Toť vše.
Nesher:
https://lotn.sk/klienti-a-partneri/V LOTN vykonali generálnu opravu tohto vrtuľníka Mi-17V-5 spojenú s opravou ťažkého bojového poškodenia. V histórii trenčianskych opravovní to bola zatiaľ najzložitejšia oprava takéhoto typu vôbec. Na základe nálezového Aktu a následných technických odporúčaní od autorsko-konštrukčnej kancelárie a pôvodného výrobcu uvedeného typu vrtuľníka, ruskej spoločnosti MVZ Milja, boli vymenené tri nosné prepážky trupu.
https://lotn.sk/letecke-opravovne-trenc ... vrtulnika/
Skeletskelet píše:(...)
z výše uvedeného plyne, že na jeden letoun je vyčleněno 43 715 285,71Kč s DPH (jsem si vědom, že je to zavádějící, neb na jednotlivých letounech bude jiný objem prací).
z výše uvedeného rovněž plyne, že AČR chce mít kapacity rovnou pěti transportním letounům kategorie L-410 a dvou letounům zvláštního určení na bázi L-410.
Sumasumárum za ty peníze neseženeš nic co by ti zabezpečilo kapacity, které AČR pro sebe plánuje.
edit: CLV mě v tomto ohledu vůbec nezajímá, neb je to státní podnik, nikoliv část armády.
http://czechairforce.com/news/bulharske ... unovicich/Aleš Hottmar pro CzechAirForce.com píše:
(...)veškeré předepsané práce spojené s revizí R2, během kterých je letounům obnoven meziopravní technický resurs o dalších 4800 letových hodin nebo 10 let provozu
(...)na základě tendru ze srpna 2016 v hodnotě něco přes 2,75 milionu EUR. (...)
(...)V roce 2016 se Bulharské vzdušné síly rozhodly zprovoznit dva „nejmladší“ letouny L-410UVP-E3
Výroční zpráva LOM Praha s.p. za 2019, str. 44 píše: Dále byl letoun L-410 využíván pro výcvik výsadkových letů a výsadkové lety z letišť LKPO a LKPD