Stránka 11 z 45

Napsal: 8/2/2012, 16:54
od kopapaka

Napsal: 8/2/2012, 23:06
od Heckler
To je ta konzervace? Jak to funguje?

Napsal: 9/2/2012, 15:22
od kopapaka
Tak to letadlo se normálně nakonzervuje, já ti přesně nepovím, co do toho dávaj.
Ale když jsem byl u konzervace Mi-24, tak se po motorovce natáhl do olejového systému konzervační olej ( ale co přesně to bylo... ) a bylo víceméně hotovo. jenže ty vrtulníky nebyly zabalené takže se daly průběžně kontrolovat. A mazat, natírat gumy glycerinem a tak dál.
Asi to fungovalo, protože ty Mi-24 teď lítají v Afghánu...

Takže v tomhle případě to všechno musí udělat hned s tou motorovkou.
Pak se to všechno zase zabalí, napustí dusíkem a je na dva roky klid.
"Jen" se udržuje ten dusík a hlídá vlhkost...

P.S. u té konzervace Mi-24 se možná děly i jiné věci, ale já jsem se dostal právě k té motorovcce s následnou konzervací motorů.

Napsal: 10/2/2012, 12:23
od kacermiroslav
Možná se ptám příliš naivně, ale proč jsou Alcy zakonzervované právě v dusíku? Jaké to má výhody? A kde jsou vlastně všechny uskladněné?

Napsal: 10/2/2012, 12:40
od jersey.se
No dusík je v běžných podmínkách velmi inertní, takže nedochází k oxidaci nebo degradaci náplní. Samozřejmě jsou ještě inertnější plyny, ale dusík je narozdíl od nich levný.

Napsal: 10/2/2012, 14:08
od kopapaka
Tak mě napadá, čistě teoreticky by si L-159 ten dusík mohla vyrobit sama. Dokáže ho totiž " vyrobit " společně s kyslíkem ze vzduchu. A určitě se nejedná o malá množství, dusík totiž normálně slouží jako inertní plyn v palivových nádržích. A kyslík je snad jasný...

Napsal: 10/2/2012, 14:58
od jersey.se
No myslím že tak efektivně jako nějaká rektifikační kolona která beztak vyrábí kyslík v řadě oceláren to nedokáže :D

Napsal: 15/3/2012, 19:37
od Farky
Před nějakým časem jsme se tu zmínili, že se uvažuje o novém křídlu pro L-159. Je skoro jisté že se ten záměr uskuteční, Aero dostalo dotaci na vývoj nového křídla pro AJT (Advanced Jet Trainer, tedy L-159). Součástí nového křídla má být i integrální palivová nádrž.
A kde jsou vlastně všechny uskladněné?
Všechny zakonzervované L-159 jsou skladované v Aeru.

Napsal: 15/3/2012, 20:05
od pepah
A víš jak by to křídlo mělo vypadat? Pouze změna profilu a integrální nádrže, či i změna tvaru křídla? Ale v každém případě dobrá zpráva, i když si nejsem jistý zda by to nějak ovlivnilo v blízké budoucnosti prodej letounu, snad jen přestavba domácích strojů.

Napsal: 15/3/2012, 20:22
od hydrostar
A čemu by mělo nové křídlo napomoct?

Napsal: 15/3/2012, 20:29
od pepah
hydrostar píše:A čemu by mělo nové křídlo napomoct?
Nové křídlo kromě již zmíněné integrální nádrže by také mělo letoun přiblížit letovými vlastnostmi současným bojovým letounům jak z hlediska přechodu z typu na vyšší typ tak prakticky přímé křídlo a současný profil neumožňují zvýšení kritického Machova čísla a tím dosažení vyšší rychlosti, dá se skoro s nadsázkou říct že současné křídlo dělá letadlo až moc hodným. Ale počkáme na Farkyho, přece jen je u zdroje :-)

Napsal: 15/3/2012, 21:27
od Pop
O změně křídla se mluví již deset let. Hlavní problém spatřují piloti od vojskových zkoušek v profilu křídla. Každé zvýšení rychlosti nad hodnotou 750 km/h spotřebuje příliš mnoho energie.
Snad se objeví tolik diskutované a postrádané tankování za letu?

Napsal: 15/3/2012, 21:32
od pepah
Pop píše:O změně křídla se mluví již deset let. Hlavní problém spatřují piloti od vojskových zkoušek v profilu křídla. Každé zvýšení rychlosti nad hodnotou 750 km/h spotřebuje příliš mnoho energie.
Snad se objeví tolik diskutované a postrádané tankování za letu?
Tak ono snad myslím o tankování za letu ani nejde, to je o požadavku armády a kdo to zaplatí, technologicky je vyřešené.

Napsal: 15/3/2012, 22:41
od kopapaka
Mám pocit, že jeden kus L159 dokonce létal s maketou nádstavce. A pokud ho s tím pustili do vzduchu, tak pevnost i aerodynamika bude vyřešená.
Nevím jak jsou řešené nádrže, ale některá letadla používala i nádstavec vyvedený ze závěsníku, nebo dokonce z přídavné nádrže...

Napsal: 15/3/2012, 22:47
od skelet
Byl to prototyp L-159B

Napsal: 15/3/2012, 22:47
od pepah
kopapaka píše:Mám pocit, že jeden kus L159 dokonce létal s maketou nádstavce. A pokud ho s tím pustili do vzduchu, tak pevnost i aerodynamika bude vyřešená.
Nevím jak jsou řešené nádrže, ale některá letadla používala i nádstavec vyvedený ze závěsníku, nebo dokonce z přídavné nádrže...
To byl prototyp Béčka, fotky zde http://www.flickriver.com/photos/tags/l ... teresting/

Napsal: 17/3/2012, 19:39
od Farky
pepah píše:A víš jak by to křídlo mělo vypadat? Pouze změna profilu a integrální nádrže, či i změna tvaru křídla? Ale v každém případě dobrá zpráva, i když si nejsem jistý zda by to nějak ovlivnilo v blízké budoucnosti prodej letounu, snad jen přestavba domácích strojů.
Křídlo by mělo z vnějšku zůstat stejné, celé by se to mělo točit okolo té nádrže. O změně profilu se možná uvažuje, ale nevím o tom že by se měl měnit v rámci tohoto projektu. Na druhou stranu jsem ještě neviděl jak to křídlo má přesně vypadat, takže nemůžu potvrdit nebo vyloučit nic. Uvidíme, jak budu vědět víc, dám sem info.

Prodej to asi moc neovlivní. O výměně křídla za to nové u našich L-159 se uvažuje. Jestli to plánuje armáda, nebo by to chtělo Aero teprve nabídnout armádě to nevím.

P.S. - tankování za letu není záležitost týkající se křídla. Určitě bude ta nová palivová instalace připravená i na tuto možnost.

Napsal: 21/3/2012, 23:42
od El Diablo
OBRAZEM: České letadlo sestřelilo i F-16. Rozebrali jsme ho do šroubku
19. března 2012
České podzvukové bitevní letouny L-159 si získaly respekt nejen na cvičeních NATO. Udrží krok s americkými nadzvukovými stíhačkami F-16, či dokonce F-18. Nahlédli jsme proto pod dosud přísně střeženou pokličku údržby českých letadel a výcviku pilotů, bez kterých by skvělé výsledky nebyly možné.

Zdroj: http://technet.idnes.cz/obrazem-ceskeho ... ortaze_rja

Napsal: 23/3/2012, 13:09
od Pop
Nechápu, proč je novnář překvapen? Ze své vlastní profese musí vědět, že vše záleží na lidech.
Někde v diskusi jsem již dříve uvedl, že po "boji" mezi F-16 a L-159 "hapal" ten větší ( téma Saab JAS 39 Gripen).

Napsal: 23/3/2012, 14:38
od jersey.se
Občas se zadaří. Ale hláška že L-159 udrží krok s americkými nadzvukovými stíhačkami F-16, či dokonce F-18 svědčí jen o tom, že dotyčný novinář je kretén.