Stránka 11 z 68

Napsal: 24/12/2010, 20:56
od mor
Dobre, polepším sa. Ale tie myšlienky prišli postupne, nebolo to úmyselne.

Napsal: 29/12/2010, 18:55
od absik
K motorom: 117S sú akýsi hybrid medzi 31-kami a 41-tkami pričom každý stupeň je výrazne digitalizovaný cez počítačové riadenie FADEC. Filozofiou pre ich vznik je dosiahnutie čo najvyšieho výkonu v štandartnom režime bez prídavného spaľovania. Snaha dosahovať vysoké teploty v komore spalovania je daná čo najvyššou dokonalosťou spalovania a dosiahnutia najvyšieho tepelného výkonu na objemovú jednotku toku.

Napsal: 29/12/2010, 22:08
od rabo
Keď už si začal o tých motoroch, bolo by možno dobré spomenúť dosť podstatnú vec a to, že AL-41F1S / izd. 117S / je určený pre Su-35S a jedná sa o slabší / výkonnostne / derivát AL-41F1 / izd. 117 /, ktorý je určený pre PAK-FA . Na Su-35S / názov liet. laborat. T-10M-8 / sa tento typ motorov síce objavil, ale len v rámci letových skúšok pre PAKa.

Napsal: 31/12/2010, 10:46
od Clostermann
Vážení priatelia!
Pozorne,náhodne som prečítal vyjadrenia na temu Raptor,SU 27,PAK FA a musím povedať,že je to veľmi zábavné čítanie,najmä v tom,koľko "erudovaných leteckých odborníkov" na túto tému máme!!! Podĺa týchto "odborníkov" je objektivita a skutočnosť "šuviks". Pozerate rôzne americké nafuknuté videa na YouTube,ktoré všetko americké chvália a zabaľujú do americkej vlajky/to tak musí byť!!/. Ale kto z Vás videl lietať Raptora in natura.Ja som ho videl na prvom mimoamerickom/USA/ predvedení v Toronte/Canada/ v auguste 2006.Bol
som veľmi sklamaný,lebo lieta tak ako F 15 vpravo,vľavo,hore,dolé čo dokáže každé lietadlo.Aby bol supermanevrovateľný o tom sa neda ani snívať,lebo

lebo by to určite na šou/kde inde/predviedol.Priatelia choďte na nejake šou/napr.Kecskémet/ a sú tam americké lietadla-nikdy nelietajú.Asi prečo!? Codte na Le Bourge a uvidite kde nahadzujú motory američanie a kde Rusi.Američania v hangaroch bez svedkov/neviete či dnes lieta ta mašina,ktorá lietala včera/.Rusi to vytiahnú pred divakov a tam pred všetkými pripravujú mašinu na predvedenie. Asi prečo!?!? Na začiatok len toľko:To iste sa da povedať aj Typhonovi -doprava,doľava,hore a dole a to je všetko!! S pozdravom Clostermann

Clostermann ešte raz!
Myslím si,že keď niečo vznika ako protiváha niečomu inému tak iste nebude horší ako protivnik!! To je logika veci!! Tak nešpekulovať a nechať to na odborníkov,ktorí iste vedia čo robia!Hádam si niekto nemysli,že do výroby a do výzbroje pôjde niečo horšie!To duplom platí o takom drahom stroji ako je SU 50 PAK FA. A čo sa týka stealth.Myslite si, že jedine americká koncepcia je to najlepšie? Ja si myslím,technický genius v tejto oblasti je nevyčerpateľný!! Skúste sa na tým zamyslieť a nie škatulkovať lebo je americké tak je najlepšie a to je ruské tak to musí byť zlé.História hovorí niečo iné !!

všechny příspěvky spojil Skelet

Napsal: 31/12/2010, 12:20
od skelet
Clostermanne pokud napíšeš příspěvek, odešleš ho a pak chceš dále rozvíjet svou myšlenku, tak použij kouzelné tlačítko [glow=red]upravit[/glow]. Děkuji moderátor

Napsal: 31/12/2010, 17:54
od Milda
Clostrmanne, než něco napíšeš o lidech z Palby, tak si tu něco přečti, je tu spousta odborníků!!! Dá se říci, že nás neználky vyučují každý den, a já jim všem děkují za tu jejich nikdy nekončíci pátrací práci pro nás všechny!!!
Jestli můžeš, napiš něco, co si my o tom éru rádi přečteme, rádi budeme i za všechny informace o jiných zbraních. Máš-li nějaké překvápko!
Jinak přeju celému našemu ,,klanu,, hodně zdraví a spokojenosti v Novém
roce a dobrou náladu!



:D :razz:

Napsal: 31/12/2010, 22:28
od Warthog
Promiň Clostermanne, ale poučovat jiné a přitom brát jako bernou minci svůj zážitek s F-22 znamená dopustit se stejné chyby.
Nehledě k tomu, že pokud chceš pořádně kritizovat, pak si alespoň vyber nějaký konkrétní výrok a ten pak klidně zkritizuj. Jistě přitom svou kritiku podpoříš také množstvím kvalitních zdrojů.

"lebo lieta tak ako F 15 vpravo,vľavo,hore,dolé čo dokáže každé lietadlo"

Ano? Nedokáže tohle bez dopředného pohybu jenom letadlo s rotujícími nosnými plochami?

Napsal: 1/1/2011, 16:33
od Alchymista
Neviem či to tu máme, alebo nie
Druhý skúšobný let PAK-FA
http://www.youtube.com/watch?v=8n-as2sooJU
pri ťahaní a príprave k letu sú vidieť rôzne detaily na systémoch bez hydraulického tlaku

Napsal: 2/1/2011, 10:43
od Clostermann
Kolegovia ,priatelia letectva! Ja som nikoho nepoučoval,uviedol som iba to čo som na vlastné oči videl. Podľa mňa odborníci by sa nemali púšťať do seriozných debát na temu PAK FA,lebo to poznajú povrchne z nejakých pofidernych vídeí a tlače!!! A na základe toho vyslovovať súdy je prinajmenšom neseriozné.Ja sa do takýchto debát nedám vtiahnuť,lebo i keď mám veľa poznatkov,moje výstupy by boli čisto špekulatívne!!

Napsal: 2/1/2011, 11:32
od CAT
Clostermann: Trochu se pleteš... Asi tě překvapí že tématem PAK FA se zabývá spousta odborníků kteří toto letadlo na vlastní oči neviděli. Neviděli motory neznají stealth system et. Dost bych se divil kdyby USA neplatila houf odborníků který evalvujou PAK FA od prvního obrázku který se objevil... A že se jedná o spekulace... Nespekuluješ ty když řikáš že USA neukazuje přípravy letadla na show a podsouváš myšlenku toho že je to nějakej "podfuk"? Alespoň se snaž psát tak abys psal bezrosporně... A pokud máš veľa poznatkov tak proč nějaký konkrétní nepovíš spekulovat nemusíš napiš poznatky a on tu zašpekuluje někdo za tebe. A ohledně těch spekulací... Pokud znáš výkon motoru aerodinamickou koncepci etc. tak dokážeš zašpekulovat dost věcí - od přibližné rychlosti třeba po to že letadlo lítá vpravo,vľavo,hore,dolé čo dokáže každé lietadlo... A že něco co je vyráběno jako odpověď na něco jinýho tak to přeci nebude horší - to snad ani nezaslouží komentář... To spekuluješ opravdu hodně a ještě opravdu špatně (z dějin máme dost příkladů že protiváha zbraně nemusí dosahovat účinků té zbraně kterou měla vyvažovat)...

Napsal: 2/1/2011, 13:48
od JanS
CAT píše:Clostermann: A že něco co je vyráběno jako odpověď na něco jinýho tak to přeci nebude horší - to snad ani nezaslouží komentář... To spekuluješ opravdu hodně a ještě opravdu špatně (z dějin máme dost příkladů že protiváha zbraně nemusí dosahovat účinků té zbraně kterou měla vyvažovat)...
Staci se vratit o jednu generaci stihacek zpatky. Puvodni sovetskou odpovedi na F-15 mel byt Suchoj T-10. Ale ukazalo se, ze by nedosahoval vykonu F-15 a cely projekt se musel dukladne prepracovat. A se zpozdenim 4 let vzletl Su-27 (T-10S).

Napsal: 3/1/2011, 09:36
od Clostermann
Vážený pan CAT!! Vy ste nejaky veľký "odborník" v letectve a najmä v ruskom,ktoré je zahalené rôznymi krytptonymami v označovaní prototypov!! Ale Vy to všetko ovládate a pletiete dve na tri!! Áno T 10 sa nevydarila ale do seriovej výroby sa nikdy nedostala,tak čo to stvárate!!Čo to píšete,kto tu špekuluje.Pri svojích úvahách som myslel presne na takých "odborníkov" ako ste Vy!! Vedľmi Vás naštvalo vpravo,vľavo,hore,dole ale je to skutočnosť!! Pozdravuje CLO-CLO

Napsal: 3/1/2011, 09:44
od skelet
Clostermanne, krom toho, že zde všechny urážíte jste toho zde moc nepředvedl. Tudíž buď se nadále budete vyjadřovat pouze k PAK FA nebo Vás budu mazat. A to platí pro všechny bez rozdílu!

Napsal: 3/1/2011, 11:35
od CAT
Clostermann: Já bohužel odborníkem na letectvo nejsem. Opravdu mě nenaštvalo nic (pro mě všechna letadla létají nahoru dolu atd.) z toho co jsi napsal o F22 (popravdě o tom letadle moc nevím). O T 10 jsem do té doby než o něm napsal JanS neslyšel a přesto se tě zeptám PAK-FA je snad sériově vyráběné letadlo? Pokud ne tak ho může potkat úplně stejnej osud jako T 10 (tzn. může se ukázat že ani náhodou nedosahuje kvality F22 a může být předělán). Ještě jednou tedy zopakuji pokud máš veľa poznatkov tak jsme s nima. To co tu předvádíš jsou plky bez informační hodnoty (bez urážky ale zatim je to tak na úrovni 12tiletého kluka). Rád bych si rozšířil obzory tak napiš něco konkrétního...

P.S. Odborník naleteckou techniku nejsem ale třeba z výrokové logiky sem dělal státnice a vím že sis toho nevšiml ale můj předchozí příspěvek nebyl kritický k tomu co píšeš o PAK-FA/F22 ale k tomu jak jsi dokázal napsat odstavec bez faktů a informační hodnoty a ještě plnej rozporů... (pokud máš zájem pomohu ti s tim přes PM... Tak za dva týdny tréninku by to mohlo být o dost lepší)...

Napsal: 4/1/2011, 12:25
od rabo
Kolegovia ,priatelia letectva! Ja som nikoho nepoučoval,uviedol som iba to čo som na vlastné oči videl. Podľa mňa odborníci by sa nemali púšťať do seriozných debát na temu PAK FA,lebo to poznajú povrchne z nejakých pofidernych vídeí a tlače!!!
Zdravím Ťa. s týmto sa dá súhlasiť len čiastočne, lebo moja, už teraz 16. ročná dcéra, so mnou absolvovala pár voj. výstav / upozorňujem mimo dní pre masovú verejnosť / a leteckých. šou / výstava a šou je niečo iné, hlavne z hľadiska získaných informácií, lebo na výstavách sú zástupcovia výrob. spoločností / a určite nie je vďaka tomu "odborník" na voj. techniku. To som však troška "pritiahol za vlasy".
Pre mňa osobne je ďaleko hodnotnejšie prečítať si napr. pamäti, prípadne vyjadrenia, konštruktéra lietadla / tanku, lode.../, jeho zbrojného systému atď., ako ho / ten stroj / len vidieť na vlastné oči. "Odborníkom" nie je ten, čo chodí len s foťákom po výstavách, ale ten, čo si vie nájsť cestu k tým, čo stou technikou robia, vyvíjajú, prípadne s ľuďmi čo sú s takýmito ľuďmi v kontakte a to sa na internete v pohode dá.




lebo to poznajú povrchne z nejakých pofidernych vídeí a tlače!!! A na základe toho vyslovovať súdy je prinajmenšom neseriozné.Ja sa do takýchto debát nedám vtiahnuť,lebo i keď mám veľa poznatkov,moje výstupy by boli čisto špekulatívne!!
Ale čosi. Poď do toho. Predpokladám, že si na to to fórum neprišiel len s tým čo si tu napísal a chceš sa o niečo podeliť, aspoň dúfam. Aj špekulovať sa dá kvalitne a na úrovni. Samozrejme všetko závisí od informačných vstupov. Sú fóra, kde sa len špekuluje, ale to sú už špekulácie povýšené na inú úroveň.

napr. z jedného z nich -

http://paralay.iboards.ru/download/file ... &mode=view

http://paralay.iboards.ru/download/file ... &mode=view

http://paralay.com/pakfasu/317.jpg

http://paralay.iboards.ru/download/file ... &mode=view

Aj oni špekulujú. No a. Neber to ako špekulácie, ale úvahy niekoho o niečom, zo vstupov ktoré má. A niekedy nemusia byť ďaleko od pravdy

Napsal: 4/1/2011, 15:14
od Rosomak
Rabo, co říkáš (obrázku co jsi dal -
http://paralay.iboards.ru/download/file ... &mode=view)
- malému černému tvaru nad hranou křídla a nenavazující linii křídla a trupu (u předchozí verze to úplně chybí a křídlo přesně lícuje).
Vypadá to, jako by se křídlo mohlo o pár stupňů natáčet vůči trupu...

Napsal: 4/1/2011, 16:02
od skelet
ovladatelné plochy Lerxu, má to od počátku.
Obrázek

Napsal: 4/1/2011, 21:35
od Alchymista
Rosomak
Na videu z druhého letu http://www.youtube.com/watch?v=8n-as2sooJU je pekne vidieť sklopenie "lerxov" pri hydraulike bez tlaku - vnútorná hrana pohyblivej časti siaha prakticky až pod trup, naopak pred štartom a po pristátí je plocha nastavená "nad" hranu na boku trupu. Plocha je proste nastaviteľná a spolupracuje s riadením letu i s riadením režimu motoru.

Tmavá plôška nad krídlom (pri konci oceľového plechu na hornom zábere) je na odvetrávanie priestoru kanónu.

Moc pěkný detail

Napsal: 15/1/2011, 17:41
od Kutuzov
Lerxu (nebo Canardu ?) na PAK-FA


Napsal: 16/1/2011, 11:37
od skelet
Jak jsem psal předtím budu všechny reakce týkající se Clostermanna mazat bez výjimky! A tak také činím!