Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Přesně tak, je to kravina. Leda že by se štábáci nechěli natřásat na listových pérech, ale na měchách co má Discovery. Trapný argument. Primárně jde o náhradu Uazů, či se mýlím?


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
A myslis, ze AČR potrebuje na všetky činnosti 1200 rovnakych aut?
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Současný pickup je co se týče jízdních vlastností a výkonu v běžném provozu více jak dostatečným vozidlem. Když to třeba porovnáš s Vitarou co s ní jezdí Maďaři, pak i o třídu někde jinde. Samozřejmě, v porovnání třeba s Discovery bude pokulhávat. Ale nevidím vůbec žádný důvod, proč by měli vojáci (krom specifických případů) jezdit v podobném vozidle jako je Discovery. Drahé samo o sobě, drahé na provoz (servis).
Nemusí být stejné, máš dvojmístné s velkou korbou, pětimístné s menší korbou, s plachtou, s hardtopem. Nároky štábáků pak můžeš uspokojit rozsahem výbavy.
A myslis, ze AČR potrebuje na všetky činnosti 1200 rovnakych aut?
Nemusí být stejné, máš dvojmístné s velkou korbou, pětimístné s menší korbou, s plachtou, s hardtopem. Nároky štábáků pak můžeš uspokojit rozsahem výbavy.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Navíc pick-upy umí vyrobci dodat i bez nákladní korby, jen se zadním nosným rámem pro potřeby nástavbářů.







- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Aha, a tak ich aj obstaravate? To je potom super.
Ja som pochopil, že tender je vypisany na 1200 aut uplne rovnakeho typu a vyhotovenia. A tak aj by museli byt dodane, nie je mozne svojvolne menit predmet zakázky.
Ja som pochopil, že tender je vypisany na 1200 aut uplne rovnakeho typu a vyhotovenia. A tak aj by museli byt dodane, nie je mozne svojvolne menit predmet zakázky.
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Ani zadání zrušeného tendru nebylo na nějaké extra pohodlné vozidlo, takže o nějakém zhoršení komfortu nemůže být řeč. Například mezi jízdními vlastnostmi Toyotoy Land Cruiser s klasickou karoserií nebo verzí pick-up bude minimální. To samé by se nejspíš dalo říct i o Jeepu J8 a Gladiator.
Když už jsme u Jeepu, tak militarizovaná verze Gladiatoru vypadá poměrně zajímavě.
The Gladiator XMT is a Jeep with a true military heart
Z Jeepu Gladiator se stalo armádní náčiní. Stojí za ním výrobce Humvee

Když už jsme u Jeepu, tak militarizovaná verze Gladiatoru vypadá poměrně zajímavě.
The Gladiator XMT is a Jeep with a true military heart
Z Jeepu Gladiator se stalo armádní náčiní. Stojí za ním výrobce Humvee

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Tendr ještě vypsaný není, uvidíme s jakými požadavky nakonec přijdou. Zatím se píše o pick-upu s pevně zastřešenou korbou.Juraj Tichý píše:Aha, a tak ich aj obstaravate? To je potom super.
Ja som pochopil, že tender je vypisany na 1200 aut uplne rovnakeho typu a vyhotovenia. A tak aj by museli byt dodane, nie je mozne svojvolne menit predmet zakázky.
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
I v tomto případě lze hardtop během chvíle sundat a získat tak otevřenou ložnou plochu.Zatím se píše o pick-upu s pevně zastřešenou korbou.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Juraj: v prvním kole se kupovat nejspíše nebudou, ale pak už můžeš jen dokupovat typ karoserie dle potřeby (nebo dokonce i 6x6).



Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Ano priznavam v té spotřebě sem se mýlil a díky za opravu. Ale porád mám pocit ze pokud náhrada uaz a defender..tak porád mám pocit že by to melo být také ve dvou typech nez jeden univerzalni kdy nekdy se hodi vic nekdy min a nikdy to není uplně ono. Pickupy klidne za defender super..korba ve vice provedeních při postupných opcich..ale za ten UAZ by me prislo lepsi něco kompaktnějšího..idealne o stejného výrobce.
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Defender měl původně nahradit i UAZ469. To že se tak nestalo bylo díky snižování rozpočtu a ukončení výroby Defíků.



- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
A to Defender stal okolo 70.000€ a OSSR kupivali Ford Ranger predminuly rok tusim za 35.000€
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Tak Poláci si snad už vybrali ( technické parametry i počty jsou velmi podobné tomu co zřejmě bude chtít AČR). Vítězem je Nissan Navara od českého Glomex MS a jeho polské dcery.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Zrejme myslis od ceskeho distributora. Znacka je to japonská a vyrába sa v Europe tusim v Spanielsku.
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Nevím nevím, ale 2,3 biturbo mi ve vojenském autě moc nevoní. Raději bych tam měl motor 2,8 minimálně s jedním turbem a pořádným krouťákem, na výkon bych hleděl až po tomto. Zrovna tak zadní víceprvková náprava ve mne nevzbuzuje zrovna velké sympatie. Jako na doma dobrý, ale na třicet let služby?Glomex také nabízel automobily s mírně vyšším výkonem motoru: 30 kW nad předpokládaným minimem 110 kW. Za to dostal maximální počet bodů, tj. 8 procent, zatímco konkurenti 4 procenta. (nabízeli stroje s kapacitou o 15 kW vyšší než požadované minimum). Všechny subjekty navíc získaly maximální hodnocení za dodatečnou záruční dobu (24 měsíců, každá po 8%) a volitelné konstrukční požadavky (24%).


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Myslím firmu, která tendr vyhrála, jinak značka je japonská, ale zároveň součástí evropského koncernu.Juraj Tichý píše:Zrejme myslis od ceskeho distributora. Znacka je to japonská a vyrába sa v Europe tusim v Spanielsku.

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
To bolo ako z blata do kaluze a ešte k tomu za 64 000 EUR bez DPH kus.skelet píše:Defender měl původně nahradit i UAZ469. To že se tak nestalo bylo díky snižování rozpočtu a ukončení výroby Defíků.
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Arthur: my jsme nakupovali Defíky 25let.
edit: civilní Defík 130 začínal svého času na ceně 1,2 mil.Kč s DPH. TUvážím-li, že ceny teréňáků (nepofiderních výrobců) byly prakticky na srovnatelné úrovni.
edit: civilní Defík 130 začínal svého času na ceně 1,2 mil.Kč s DPH. TUvážím-li, že ceny teréňáků (nepofiderních výrobců) byly prakticky na srovnatelné úrovni.



Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Good for you! 

Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR
Opakovaný tendr na nákup 1200 vozidel 4x4 pro AČR (náhrada vozidel UAZ a LR) by měl být vyhlášen v létě tohoto roku.
http://www.mocr.army.cz/informacni-serv ... at-221208/
http://www.mocr.army.cz/informacni-serv ... at-221208/