To určite nie. Stalinovi sú niekedy pripisované veci v ktorých naozaj nemal prsty a išli mimo neho.Stalin udajne kvuli tomu zakazal jeho dalsi vyvoj.
Dôvod prečo nie SU-9 bol ďaleko prozaickejší, v období 46-48 bolo ZSSR v raketovom ošiali a projektovali sa v ňom rôzne druhy stíhačov, len kancelária Suchoj mala 3 - Su-9, Su-11 a Su-13. Dokonca posledné 2 sa podobali na Me-262 ešte viac. Jednoducho Su-9 v krátkom čase prekonali iné typy a dokonca aj od vlastnej konštrukt. kancelárie.
Na obrázku nie je Su-9 s motorom Jumo, ale s RD-10 / kópia Juma / už rok nato sa na Su -9 plánovali RD-14 a pre Su-11 a Su-13 z rokov 47-48, TR-1 a TR-1A a RD-500 / mierne upravená kópia Derventu V / s vyššími výkonmi ako RD-10.
Aj keď to nie je na tej fotke úplne zrejmé boli Su-9, Su-11, Su-13 ovplyvnené Me 262, ale nie je to u nich tak výrazné, ako to bolo u projektu – „ L“ inak nazývanom aj „sovietsky Me 262 „ - hlavný konkurent Su-9.Nicméně s Me 262 má společné asi opravdu jen ty motory. Nejen křídlo, ale i elipsovitý trup je daleko od trojúhelníkovitého tvaru u Me 262. Ale jak moc jen tato motorová konfigurace připomíná Schwalbe - nebo spíše jakýsi mix Me 262 a He 280, že ano