Stránka 11 z 14
Re: Z průmyslu
Napsal: 16/9/2024, 07:34
od Zemakt
Jasně, ale bavíme se o Jaguáru jako značce, že. Jinak novej Defendej je eňoňuňo

.
Re: Z průmyslu
Napsal: 16/9/2024, 09:26
od Juraj Tichý
Aha,ja ze to berieš ako automobilku.
Oni tiež cúvnu, tak ako Volvo.
Re: Z průmyslu
Napsal: 16/9/2024, 09:32
od Lynx
Prechod na e-mob v Europe bol / je najma politicka zalezitost . Vyrobcovia sa prisposobia .
V cine - a to mam priamo info z Ciny/od cinana z autom priem/ je situacia taka, ze elektromobily su trend - kto to skusil, ten to chce.
Re: Z průmyslu
Napsal: 16/9/2024, 12:24
od seabee
Lynx píše: ↑16/9/2024, 09:32
Prechod na e-mob v Europe bol / je najma politicka zalezitost . Vyrobcovia sa prisposobia .
V cine - a to mam priamo info z Ciny/od cinana z autom priem/ je situacia taka, ze elektromobily su trend - kto to skusil, ten to chce.
Byl bych velmi opatrný ve tvrzení, že v Číně si někdo může kupovat, potažmo dělat co "chce". Dokud neznáme jejich daňovou a dotační politiku vůči prodeji elektromobilů, tak je to jenom JPP. A vzhledem k tomu, že se každý jejich nákup (i třeba placení pokut) centrálně hodnotí "společenským skóre", tak se dá předpokládat, že pokud to tak ÚV KSČ stanoví, tak si každý rád koupí i spřežení velbloudů - aby se mu dítě dostalo na školu, atd, atd.
O tom, že je kapacita výroby elektromobilů v Číně přepálená se píše dlouho, takže se dá důvodně předpokládat, že je daňová a dotační politika tomu přizpůsobená. A další důvody:
https://www.hrot24.cz/clanek/cinske-ele ... kdo-odvezt
Největší obchodní přístavy Evropy se proměnily v mamutí parkoviště levných vozidel z Číny
...Společnost BLG Logistics, která provozuje terminál pro manipulaci s automobily v německém přístavu Bremerhaven, druhém nejvytíženějším evropském přístavu pro automobily, uvedla, že když německá vláda v prosinci loňského roku přestala dotovat nákup elektromobilů, rázem se v přístavu auta začala hromadit.
Re: Z průmyslu
Napsal: 16/9/2024, 12:27
od Lynx
seabee píše: ↑16/9/2024, 12:24
Lynx píše: ↑16/9/2024, 09:32
Prechod na e-mob v Europe bol / je najma politicka zalezitost . Vyrobcovia sa prisposobia .
V cine - a to mam priamo info z Ciny/od cinana z autom priem/ je situacia taka, ze elektromobily su trend - kto to skusil, ten to chce.
Byl bych velmi opatrný ve tvrzení, že v Číně si někdo může kupovat, potažmo dělat co "chce". Dokud neznáme jejich daňovou a dotační politiku vůči prodeji elektromobilů, tak je to jenom JPP. A vzhledem k tomu, že se každý jejich nákup (i třeba placení pokut) centrálně hodnotí "společenským skóre", tak se dá předpokládat, že pokud to tak ÚV KSČ stanoví, tak si každý rád koupí i spřežení velbloudů - aby se mu dítě dostalo na školu, atd, atd.
O tom, že je kapacita výroby elektromobilů v Číně přepálená se píše dlouho, takže se dá důvodně předpokládat, že je daňová a dotační politika tomu přizpůsobená. A další důvody:
https://www.hrot24.cz/clanek/cinske-ele ... kdo-odvezt
Největší obchodní přístavy Evropy se proměnily v mamutí parkoviště levných vozidel z Číny
...Společnost BLG Logistics, která provozuje terminál pro manipulaci s automobily v německém přístavu Bremerhaven, druhém nejvytíženějším evropském přístavu pro automobily, uvedla, že když německá vláda v prosinci loňského roku přestala dotovat nákup elektromobilů, rázem se v přístavu auta začala hromadit.
Ja som pisal z pohladu spotrebitela - a spotrebitelia sa zalubili do elektromobilov pre svoje vlastnosti - a nepopieram ze aj vdaka vladnej politike (o tom moc neviem). A nie - cinske vozidla uz rozhodne "nepodbizeji" cenou, v europe rozhodne nie. Vid testy aj na auto.cz
Re: Z průmyslu
Napsal: 16/9/2024, 12:31
od seabee
Lynx píše: ↑16/9/2024, 12:27
Ja som pisal z pohladu spotrebitela - a spotrebitelia sa zalubili do elektromobilov pre svoje vlastnosti - a nepopieram ze aj vdaka vladnej politike (o tom moc neviem). A nie - cinske vozidla uz rozhodne "nepodbizeji" cenou, v europe rozhodne nie. Vid testy aj na auto.cz
Já zas píšu o tom, že když to má příznivé "společenské" skóre" a navíc možná i daňovou pobídku, tak se to spotřebiteli líbit
musí.
Re: Z průmyslu
Napsal: 16/9/2024, 12:35
od Zemakt
A znáte tu pohádku o neviditelné ruce trhu, a horor o dotační politice?

Re: Z průmyslu
Napsal: 16/9/2024, 12:36
od Lynx
Myslim, ze v tomto kontexte je to v poriadku.
Nemci preto tak presadzovali green-deal a podporu elektromobility, lebo oni sami maju prebytok el. energie z obnovitelnych zdrojov (so zalohou v plyn elektrarnach).
Re: Z průmyslu
Napsal: 16/9/2024, 13:18
od Juraj Tichý
Hrot 24 je čo? Uhoľný Zjem aj vlek?
Cinania su v elektromobilite ďaleko pred nami, hlavne čo sa týka infraštruktúry.
Napríklad
Re: Z průmyslu
Napsal: 16/9/2024, 13:40
od Zemakt
Jako, abych nebyl za úplného škarohlída, v případě městských aut, nákupních tašek, ježdění kolem komína, mi elektromobily jistý smysl dávají. Ale dvou až tří tunové káry fakt ne. A to ještě nezmiňuji cenu a životní cyklus. Což spolu také dost souvisí.
Re: Z průmyslu
Napsal: 16/9/2024, 13:51
od seabee
Juraj Tichý píše: ↑16/9/2024, 13:18
Cinania su v elektromobilite ďaleko pred nami, hlavne čo sa týka infraštruktúry.
Jak jsem psal v "Ekologii", Číňani jsou před náma i v povinném využití elektromobilů pro období zvýšené spotřeby - povinně ho připojíš na nabíječku, která ti z něj bude sosat. Samozřejmě "ve společenském zájmu" nepojedeš nikam.
Re: Z průmyslu
Napsal: 16/9/2024, 13:54
od jean
Zemakt, Mozno nema, ale je to kua prijemne. Mne to nedava zmysel z hladiska vstupnych nakladov. Ale keby som neriesil ekonomiku, elektro mam davno na dvore. Proti fosilom je to uplne inde. Mooc navykove.
Re: Z průmyslu
Napsal: 16/9/2024, 14:08
od seabee
jean píše: ↑16/9/2024, 13:54
Zemakt, Mozno nema, ale je to kua prijemne. Mne to nedava zmysel z hladiska vstupnych nakladov. Ale keby som neriesil ekonomiku, elektro mam davno na dvore. Proti fosilom je to uplne inde. Mooc navykove.
Nic proti elektromobilum - kromě obvyklých námitek dojezd, zvýšená hmotnost potažmo zvýšené opotřebení vozovek, brzdných destiček a pneu a afrických dětí, které rukama hrabou surovinu pro Číňany. A z hlediska občanských práv a svobody mi vadí ten nátlak z věrchušky - daňový, zákazy vjezdu, dotace atd.
Navíc myslím, že kdyby se ty šílené dotace na Občasné zdroje a elektromobily daly na výzkum a vývoj jaderné energetiky a nebo i na výzkum a vývoj OZE - zatím se dotují instalace a výrobci OZE v EU jsou sto let za Čínou, která to dělá, krachují - tak dávno jezdí fosily za 1 l/100 se 100% účinnými katalyzátory a každý máme ve sklepě bezpečný jaderný kotel, kde nám jednou za rok vymění patronu, která bude dál využitelná v dokonalejších zařízeních.
Tož tak. Ale jak se říká" Proti gustu, žádný dišputát".
Re: Z průmyslu
Napsal: 16/9/2024, 15:24
od Zemakt
Mne u nich asi nejvíc sere, ten životní cyklus. Jako fajn, jestli člověk chce dát mega za elektriku tak fajn. No jo, jenže když ona ta elektrika bude za pět let na půl milionu a za sedm po ní neštěkne ani pes. A to se fakt vyplatí.
https://www.aaaauto.cz/cz/skoda-enyaq/c ... 5&palivo=7
Za tři roky propad půl milionu. A bude to nabírat na otáčkách. Představa, že se za pár let po silnicích budou prohánět desetileté Enyaqy mi vždycky zacuká koutkem.
A pak samozřejmě tohle
A z hlediska občanských práv a svobody mi vadí ten nátlak z věrchušky - daňový, zákazy vjezdu, dotace atd.
Nebýt toho, tak si ani neuprdli.
Re: Z průmyslu
Napsal: 16/9/2024, 16:12
od pjaro77
seabee píše: ↑16/9/2024, 14:08
...Navíc myslím, že kdyby se ty šílené dotace na Občasné zdroje a elektromobily daly na výzkum a vývoj jaderné energetiky a nebo i na výzkum a vývoj OZE - zatím se dotují instalace a výrobci OZE v EU jsou sto let za Čínou, která to dělá, krachují - tak dávno jezdí fosily za 1 l/100 se 100% účinnými katalyzátory a každý máme ve sklepě bezpečný jaderný kotel, kde nám jednou za rok vymění patronu, která bude dál využitelná v dokonalejších zařízeních.
...
Doporučujem ti vrátiť sa nohami na zem. Evidentne si videl veľa scifi filmov v živote.
Re: Z průmyslu
Napsal: 16/9/2024, 16:19
od jean
Auto so spotrebou 1l/100 km je scifi. Nevychadza energeticka bilancia. Myslim, ze sucasne hybridne toyoty su uz velmi blizko teoretickemu limitu.
Re: Z průmyslu
Napsal: 16/9/2024, 17:19
od seabee
jean píše: ↑16/9/2024, 16:19
Auto so spotrebou 1l/100 km je scifi. Nevychadza energeticka bilancia. Myslim, ze sucasne hybridne toyoty su uz velmi blizko teoretickemu limitu.
V termodynamice určitě máš pravdu. V kvantové fyzice nemáš. A skandál - v Británii zjistili, že majitelé zinkasovali dotace na hybridy - ty těžké - a dál jezdili jenom na benzín. Protože zorganizovat si časový režim a využití tak, aby se dalo bezpečně dojet k nabíječce a půl hodiny čekat ta generace Y a Z nedokázala, neboli to "naruášovalo jejich komfortní zónu" = moc přemýšlení.

Re: Z průmyslu
Napsal: 16/9/2024, 18:50
od jean
Tak tento argument nechapem

Re: Z průmyslu
Napsal: 16/9/2024, 19:16
od seabee
jean píše: ↑16/9/2024, 18:50
Tak tento argument nechapem
V termodynamice ten litr benzínu líp nebo hůř spálíš. V jaderné fyzice hmotu přeměníš na energii podle vzorce E = mc². V kvantové ještě líp, možná až na perpetuum mobile. A nestyď se, že to nechápeš, Einstein kvantovou fyfiku taky odmítal. I já jenom papouškuju, co jsem si přečet. Kdybych tomu rozuměl, tak bych to za těžký peníze přednášel na MIT. A kdybych to uměl zkonstruovat, tak bych teď stál s betonovejma bačkůrkama na dně nějaký přehrady - po zákroku sdruženého komanda vrahů najatých Lokoilem, Texacem Totalem, BP a Shellem.
@science-fiction: Od sedmdesátých let létají do vesmíru sondy s izotopovejma generátorama el. energie. Omezilo se to, protože byly obavy ze zamoření když to neshoří v atmosféře celý, nebo to ztratí těsnost při havárii nosný rakety. Rusové to provozovali dýl. Nedávno jsem sem dával medailónek krajana, který se na vývoji podílel.
Takže jeden konec máš - izotopový generátor o výkonu desítek W a druhý konec taky - Temelínský reaktor o výkonu 1125 MW. Teď už zbývají "

jenom" ty stupně mezi tím. Ale musíš dát peníze do vědy a vývoje - jako Čína. Ne do záchrany před nepředvídatelnejma OZE a dotací na každou střechu, případně elektromobil co dělá 200 km/hod.
Re: Z průmyslu
Napsal: 17/9/2024, 06:27
od jean
Seabee, takže argumenty blábláblá. Ešte hod dokument Kto zabil elektromobil, stránku Ropné spoločnosti blokujú autá na vodu a máme to komplet.