Můžeš obě tato svá tvrzení něčím doložit ???Dzin píše:Skeptik
MiG-33 v tomto případě bylo exportní označení pro MiG-29K (9-41) když v roce 2004 byla uskutečněna dodávka (resp. podepsaná smlouva) těchto letounů do Indie. Takto o celém kontraktu bylo dobově referováno. Označení ale záhy zmizelo a začalo se používat běžné ruské.
Je v tom zmatek, protože Rusové toto označení použili několikrát pro různé typy MiG-29.
Lockheed Martin F-35 Lightning II
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Když vezmu inet potom zde
W listopadzie 1999 r. ruszyło projektowanie myśliwca pokładowego MiG-29K (9.41), w oparciu o wersję Mikojan MiG-29K (9.31). Głównym konstruktorem MiG-29K mianowano . Oba mają dokładnie ten sam system uzbrojenia i wyposażenie. Zamierzano przemianować MiG-29K (9.41) w MiG-33, a jego dwumiejscowa wersję (9.47) w MiG-33D, jednakże pozostały oznaczenia MiG-29K/KUB. W styczniu 2004 r. Indie zamówiły 12 jednomiejscowych myśliwców pokładowych MiG-29K i 4 dwumiejscowe samoloty szkolno-bojowe MiG-29KUB9.41). Pierwszy samolot seryjny z partii przeznaczonej dla Indii został oblatany 18 marca 2008 r. W 2009 r. planowano zakup dla Wojenno Morskowo Fłota Federacji Rosyjskiej partii (co najmniej 24 egz.) myśliwców pokładowych MiG-29K. Pierwsze MiG-29K rosyjska marynarka wojenna miała otrzymać w połowie 2010 r., a cała dostawa miała być zrealizowana w 2011 r.
V listopadu 1999 byl zahájen návrh palubního stíhače MiG-29K (9.41) na základě verze Mikojan MiG-29K (9.31). Byl jmenován hlavní konstruktér MiG-29K. Oba mají přesně stejný zbraňový systém a vybavení. Záměrem bylo přejmenovat MiG-29K (9.41) v MiG-33 a jeho dvoumístnou verzi (9.47) v MiG-33D, označení MiG-29K / KUB však zůstala. V lednu 2004 Indie objednala 12 jednomístných MiG-29K stíhačů a 4 dvoumístná MiG-29KUB9.41 bojová cvičná letadla. První sériové letadlo ze série určené pro Indii bylo letěno 18. března 2008. V roce 2009 bylo plánováno nákup flotily (nejméně 24 kopií) pro stíhačky MiG-29K pro vojenskou flotilu Ruské federace. První ruské námořnictvo MiG-29K mělo být přijato v polovině roku 2010 a veškeré dodávky měly být provedeny v roce 2011.

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
No hurá, po dlouhém hledání jsi našel nějakou zmínku na nějakém polském hobby-webu. Skvělé
Blbé je, že žádné originální (a nenašel jsem ani anglické) weby nebo dokumenty o tom nemluví, a v žádné nabídce pro Indii se označení MiG-33 pro MiG-29K neobjevuje.
A tak jediným MiG-33 (ve spojením s MiG-29, protože projekt Izdělie 33, který se také někdy nazývá MiG-33 rovněž existoval) je ta uvažovaná exportní varianta MiGu-29M ... která se ale nikdy nerealizovala (viz výše)
Pro dodávky na export byl určen letoun MiG-29ME, známý též pod názvem MiG-33. Bohužel, ani jedna z těchto modifikací neuviděla denní světlo.
A tím bych tenhle fejk ukončil. Souhlasíš ???

Blbé je, že žádné originální (a nenašel jsem ani anglické) weby nebo dokumenty o tom nemluví, a v žádné nabídce pro Indii se označení MiG-33 pro MiG-29K neobjevuje.

A tak jediným MiG-33 (ve spojením s MiG-29, protože projekt Izdělie 33, který se také někdy nazývá MiG-33 rovněž existoval) je ta uvažovaná exportní varianta MiGu-29M ... která se ale nikdy nerealizovala (viz výše)
Rovněž byla zvažována možnost vytvoření bojově-výcvikové verze stíhačky MiG-29M - letadla MiG-29UBM.Рассматривалась также возможность создания учебно-боевого варианта истребителя МиГ-29М - самолета МиГ-29УБМ. Для поставок на экспорт предназначался истребитель МиГ-29МЭ, известный также под названием МиГ-33. К сожалению, ни одна из этих модификаций пока так и не увидела свет.
Pro dodávky na export byl určen letoun MiG-29ME, známý též pod názvem MiG-33. Bohužel, ani jedna z těchto modifikací neuviděla denní světlo.
A tím bych tenhle fejk ukončil. Souhlasíš ???


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Nedělej z toho kovbojku. Je to jen o tom, že stejně jako skelet mám toto zafixováno z oné doby a vybavuji si, že jsem toto tehdy takto četl. Nic víc nic míň. A žádné dlouhé hledání není třeba, trvá to asi minutu najít.
Jinak, ano, na webu se to běžně dohledat nedá a všude se píše, že to je označení pro dva odlišné letouny. Pokud tedy neberu odkazy v hindštině, kde píší různě o MiG-33D, ale z doby o pět let pozdější a míní tím MiG-35D.
P.S. Tak už vím kde mi to nedorozumění vzniklo. Je to starší článek o další budoucnosti MiG-29. A mají tam dohromady v jedné části rozebírané MiG-29M a MiG-29K. S tím, že tam mají právě možnost transportu do Indie a to, že MiG-29M se exportně nazývá MiG-33. Takže tady jsem si to určitě po těch letech spojil dohromady. Mea culpa.
Jinak, ano, na webu se to běžně dohledat nedá a všude se píše, že to je označení pro dva odlišné letouny. Pokud tedy neberu odkazy v hindštině, kde píší různě o MiG-33D, ale z doby o pět let pozdější a míní tím MiG-35D.
P.S. Tak už vím kde mi to nedorozumění vzniklo. Je to starší článek o další budoucnosti MiG-29. A mají tam dohromady v jedné části rozebírané MiG-29M a MiG-29K. S tím, že tam mají právě možnost transportu do Indie a to, že MiG-29M se exportně nazývá MiG-33. Takže tady jsem si to určitě po těch letech spojil dohromady. Mea culpa.

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Označení CX vidím poprvé, a nedávno na security nebo armádních n. poprosím o zahraniční zdroj.Shania píše:
Mas pravdu - CX jednomistne A EX dvoumistne
V aktualnim kontraktu uvadi EX, mozna prvni stroje chteji pro vycvik. Uvidime jaky bude finalni mix CX a EX. A jestli jim zmeni oznaceni.
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Zde: https://www.thedrive.com/the-war-zone/2 ... m-per-copyWasp píše:Označení CX vidím poprvé, a nedávno na security nebo armádních n. poprosím o zahraniční zdroj.Shania píše:
Mas pravdu - CX jednomistne A EX dvoumistne
V aktualnim kontraktu uvadi EX, mozna prvni stroje chteji pro vycvik. Uvidime jaky bude finalni mix CX a EX. A jestli jim zmeni oznaceni.
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Děkuji moc.
Mluví se až o 200 kusech nových EX, jednomístná verze se vyrábět celkem určitě nebude.
Už vzhledem ke skutečnosti že dvoumístné stroje nové generace jsou již víceméně zavedené (SA,QA) je vývoj jednomístné zřejmě zapovězen.
Druhý člověk bude operátor zbraní, i pokročilých a v budouctnu čím dál více autonomních zbraní.
Napadá mě že toto je výrazný benefit oproti F-35 a F-22.
Hypersonické zbraně zní zajimavě, mluví se o střelách vážících kolem 3 500 kg, o co jde ?
Mluví se až o 200 kusech nových EX, jednomístná verze se vyrábět celkem určitě nebude.
Už vzhledem ke skutečnosti že dvoumístné stroje nové generace jsou již víceméně zavedené (SA,QA) je vývoj jednomístné zřejmě zapovězen.
Druhý člověk bude operátor zbraní, i pokročilých a v budouctnu čím dál více autonomních zbraní.
Napadá mě že toto je výrazný benefit oproti F-35 a F-22.
Hypersonické zbraně zní zajimavě, mluví se o střelách vážících kolem 3 500 kg, o co jde ?
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Myslíš onen operátor navíc? Co jsem tak zaznamenal ohlasy těch co létaly s F-35 k tomuto, tak spíše ne. Protože to vypadá, že umělá inteligence F-35 je takového výkonu, že zastane práci operátora.

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
USAF si to zřejmě nemyslí, a nebo je tam tradičně více kruhů, třenice mezi sebou o tom co je lepší. Podle mě je rozumnější nenechávat řízení dronů, vyhledávání cílů pro nové zbraně čistě na UI. A pilot sám toto nesvede.
Možná je tato otázka taky postavena špatně, dokáže UI F-35 ovládat více dronů než operátor který má čas jenom na to ?
Možná je tato otázka taky postavena špatně, dokáže UI F-35 ovládat více dronů než operátor který má čas jenom na to ?
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Jednomistna verze proste jen nema plnohodnotny kokpit pro operatora, takze je levnejsi. Letadla jsou jinak stejna.Wasp píše:Děkuji moc.
Mluví se až o 200 kusech nových EX, jednomístná verze se vyrábět celkem určitě nebude.
Už vzhledem ke skutečnosti že dvoumístné stroje nové generace jsou již víceméně zavedené (SA,QA) je vývoj jednomístné zřejmě zapovězen.
Druhý člověk bude operátor zbraní, i pokročilých a v budouctnu čím dál více autonomních zbraní.
Napadá mě že toto je výrazný benefit oproti F-35 a F-22.
Hypersonické zbraně zní zajimavě, mluví se o střelách vážících kolem 3 500 kg, o co jde ?
Piloti je v F-35 prakticky operator. Naroky na pilotaz a obsluhu systemu jsou velmi nizke, jeho prace je spravne se rozhodovat z informaci, ktere automaticky dostane. Ne, ze by druhy clen posadky neposkytoval dalsi vyhody a snizeni zateze. Spis nez operator dronu, kde ta zatez bude podstatne nizsi, se dalsi clen posadky hodi vic u jinych situaci, napr CAS, komunikace/koordinace s vojaky/piloty. Budouci drony budou autonomni a prikazy od operatoru budou jen na te nejvyssi urovni, neco jako v RTS.
A pisu piloti zamerne, protoze tam vzdy bude vic jak jeden a zatez se da mezi ne rozdelit.
Ted napr. vime, ze i nezkuseni piloti v F-35 casto plni role quaterbacka a koordinuji/navadi ostatni.
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Wasp
To ti neřeknu. Ale máme některé zajímavé informace, co by mohli něco naznačovat. V Itálii byly první F-35A přiděleny k 32° Stormo "Armando Boetto", což byla skupina, která od roku 2002 operuje výhradně s UAV (bojové nasazení v Iráku, Afghánistánu, Libyi či Kosovu). A v roce 2016 byla u ní reaktivována 13º Gruppo caccia s novými F-35.
To ti neřeknu. Ale máme některé zajímavé informace, co by mohli něco naznačovat. V Itálii byly první F-35A přiděleny k 32° Stormo "Armando Boetto", což byla skupina, která od roku 2002 operuje výhradně s UAV (bojové nasazení v Iráku, Afghánistánu, Libyi či Kosovu). A v roce 2016 byla u ní reaktivována 13º Gruppo caccia s novými F-35.

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Pilot F-35 tedy už není "chlap " ? V tom smyslu že to může pilotovat "vocas", tedy že jenom sleduje až se rozsvítí tlačítko a v manuálu má napsané - až se rozsvítí to tlačítko, zmáčkni ho ?
Stačí IQ opice a nepokaž to ??
Omlouvám se za humornou vsuvku, mě nebaví takové mašiny jako F-35. Nejlepší a poslední generace proudových letadel byla F-15,Su-27/35 a s přimhouřeným očkem F-22. Panther není ani pěkný, ani macho.
Možná je přílišná UI F-35 ten rozdíl který dělá to že piloti F-22 na něj nechcou.
Možná je to tím že F-22 je jinde.
Našel jsem porovnání s F-15, F-15 vedl ve výhledu a ergonomii, v ostatních pochopitelně se starou avioniku byl horší.
Radar ale o fous.
Ono porovnání bylo na základě pilotů, ale zúčasnili se ho celkem - 2 piloti Eaglu, tedy mizivé výpovědní hodnota.
Stačí IQ opice a nepokaž to ??
Omlouvám se za humornou vsuvku, mě nebaví takové mašiny jako F-35. Nejlepší a poslední generace proudových letadel byla F-15,Su-27/35 a s přimhouřeným očkem F-22. Panther není ani pěkný, ani macho.
Možná je přílišná UI F-35 ten rozdíl který dělá to že piloti F-22 na něj nechcou.
Možná je to tím že F-22 je jinde.
Našel jsem porovnání s F-15, F-15 vedl ve výhledu a ergonomii, v ostatních pochopitelně se starou avioniku byl horší.
Radar ale o fous.
Ono porovnání bylo na základě pilotů, ale zúčasnili se ho celkem - 2 piloti Eaglu, tedy mizivé výpovědní hodnota.
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Dnes uz se letadla delaji tak, aby je mohl pilotavat jakykoliv gender:DWasp píše:Omlouvám se za humornou vsuvku, mě nebaví takové mašiny jako F-35. Nejlepší a poslední generace proudových letadel byla F-15,Su-27/35 a s přimhouřeným očkem F-22. Panther není ani pěkný, ani macho.
Možná je přílišná UI F-35 ten rozdíl který dělá to že piloti F-22 na něj nechcou.
Možná je to tím že F-22 je jinde.
Našel jsem porovnání s F-15, F-15 vedl ve výhledu a ergonomii, v ostatních pochopitelně se starou avioniku byl horší.
Radar ale o fous.
Ono porovnání bylo na základě pilotů, ale zúčasnili se ho celkem - 2 piloti Eaglu, tedy mizivé výpovědní hodnota.
Pilot F-22 je na tom dost podobne jako pilot F-35 a taky ho dokaze pilotovat cvicena opice, tzv ty a nebo ja:) odstartovat, letet a pristat.
To ze to lita samo, neznamena, ze nepotrebujes vycvik jak spravne manevrovat a bojovat. Pouze odpada to, ze te stroj zabije, kdyz udelas blost, protoze te nepusti pres limit a neztratis nad nim kontrolu - ztratit vedomi ale muzes.
Zde je dobre video k tematu o FCS F-22
https://www.thedrive.com/the-war-zone/3 ... is-bonkers
FCS F-35 delal stejny clovek.
Jen vypichu jednu vec a to je jak si oba stroje pouzivaji "unloading" pomoci vsech ovladacich ploch.
Ergonomie: no ono kdyz mas v necem tisice hodin a prejdes na novy stroj, mas to uz trochu zazite... A pak dotykovy displey je proste horsi v ergonomii/ovladani. Mackani tlacitek na okraji MFD je proste lepsi. Vyhled je proste zdaleka nejlepsi v F-16 a pak F-15C.
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
F-15 je velice lehce pilotovatelný, předvídatelný a hodný stroj. Používá zvuková upozornění pro připomenutí pilotovi že jde na hranu ale nechává to na něm, jak moc za ní půjde. Nemá tedy omezení tak jako Gripen, nebo F-16, nebo určitě F-35, jejichž systém pilota odstřihne a zmenší výchylku sám.
Co je lepší, o tom se berou debaty a debatovat se bude do té doby, dokud piloti co znají F-15 jako své boty budou žít.
Co je na F-15C těžké, je naučit se HOTAS, to vyžaduje dril, dlouhý a usilovný dril.
F-35 je dál ale je to stejná idea.
Výhled F-15 a F-16, je +- stejný. Pozorovací úhly jsou větší v Eaglu,pilot sedí výš, má více místa kolem sebe ale kokpit má rámování.
Co je lepší, o tom se berou debaty a debatovat se bude do té doby, dokud piloti co znají F-15 jako své boty budou žít.
Co je na F-15C těžké, je naučit se HOTAS, to vyžaduje dril, dlouhý a usilovný dril.
F-35 je dál ale je to stejná idea.
Výhled F-15 a F-16, je +- stejný. Pozorovací úhly jsou větší v Eaglu,pilot sedí výš, má více místa kolem sebe ale kokpit má rámování.
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Wasp
Já to zase kvituji. Připomíná mi to sci-fi "Dračí let" kde pilot ve stroji s UI kosí "chlapáky" bez ní jako mouchy.
Prakticky každá sci-fi ostatně s tímto konceptem pracuje od zlatých časů, kdy UI (nebo dobově automat, robot, počítač apod.) pomáhá lidské osádce. Takže asi proto mi to přijde jako normální a správný směr vývoje.
Já to zase kvituji. Připomíná mi to sci-fi "Dračí let" kde pilot ve stroji s UI kosí "chlapáky" bez ní jako mouchy.


Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Je to o tom nakoľko dokáže UI odľahčiť pilota od rôznych úkonov pilotovania a nakoľko dokáže pilotovi pripraviť informácie a povedomie o bojisku, tak aby pilot informácie nespracovával/nehľadal ale len volil "ďaľšiu koncepciu" činnosti/útoku.
Pilot dá inštrukcie o mieste a druhu ciela, UI navrhne varianty činnosti, pilot sa rozhodne pre konkrétny variant. V priebehu letu UI zisťuje prípadné zmeny situácie, navrhuje opatrenia a pilot si z nich vyberá. Niektoré pilotove potvrdzovania/rozhodnutia môže UI dostať za úlohu robiť sama autonomne.
Vzhľadom k tomu že v súčasnosti je snaha všetko riešiť v rámci BVR tak je to všetko o radaroch,IRIST, a iných senzoroch, ktorých informácie už sú v strojovej podobe tak je potreba len algoritmov na ich spracovanie a návrhu riešenia.
Pilot dá inštrukcie o mieste a druhu ciela, UI navrhne varianty činnosti, pilot sa rozhodne pre konkrétny variant. V priebehu letu UI zisťuje prípadné zmeny situácie, navrhuje opatrenia a pilot si z nich vyberá. Niektoré pilotove potvrdzovania/rozhodnutia môže UI dostať za úlohu robiť sama autonomne.
Vzhľadom k tomu že v súčasnosti je snaha všetko riešiť v rámci BVR tak je to všetko o radaroch,IRIST, a iných senzoroch, ktorých informácie už sú v strojovej podobe tak je potreba len algoritmov na ich spracovanie a návrhu riešenia.
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Co je lepsi? Prechod na pokrocilejsi varianty FBW je napr dobre videt v evoluci Su-27.Wasp píše:F-15 je velice lehce pilotovatelný, předvídatelný a hodný stroj. Používá zvuková upozornění pro připomenutí pilotovi že jde na hranu ale nechává to na něm, jak moc za ní půjde. Nemá tedy omezení tak jako Gripen, nebo F-16, nebo určitě F-35, jejichž systém pilota odstřihne a zmenší výchylku sám.
Co je lepší, o tom se berou debaty a debatovat se bude do té doby, dokud piloti co znají F-15 jako své boty budou žít.
U modernich stroju jako F-35/F-22, je treba mit na pameti, ze FCS pouziva kontrolni plochy nestandartne, kazdou z nich nastavuje pro danou situaci, tak aby to poskytovalo co nejlepsi letove vlastnosti. Tohle je neco co ani sebelepsi pilot neni schopen provadet sam. A je to jeden z duvodu, proc je F-35 tak obratna a to vcetne vysokych AOA, i kdyz v rannych fazich vyvoje kritici poukazovali na to, ze to proste neni mozne...
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Co je lepší je otázka debaty.
Rozdíl mezi CAS F-15 C a hybrid FbW Su-27 pro pilota nestrojí za řeč. F-15C je lépe ovladatelná.
Jestli je obratnější F-35 více než F-15, to si nemyslím, v něčem ano a v něčem ne. Ale věřím že při rovných podmínkách při cvičném boji rozhodnou zkušenosti pilota, a tam piloti F-15C vedou. Zatím ještě.
Jakých AoA dosahuje F-35 ?
Rozdíl mezi CAS F-15 C a hybrid FbW Su-27 pro pilota nestrojí za řeč. F-15C je lépe ovladatelná.
Jestli je obratnější F-35 více než F-15, to si nemyslím, v něčem ano a v něčem ne. Ale věřím že při rovných podmínkách při cvičném boji rozhodnou zkušenosti pilota, a tam piloti F-15C vedou. Zatím ještě.
Jakých AoA dosahuje F-35 ?
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Rozhovor o rozdilech mezi SU-30 K a MKI zde
https://hushkit.net/2019/07/20/flying-f ... interview/
https://www.defensenews.com/smr/kadena- ... -in-japan/
Rovne podminky pro F-15 znamena nevyhodu pro F-35/F-22:D
AOA limit je 50
Otazka neni o tom, co je obratnejsi, ale co dokaze lip "dopravit naklad", takze vsechny faktory od situacniho, prehledu, po letove vlastnosti a zbrane. F-15C rozhodne vede ve stihani bombarderu a nebo krizujicich strel, obzvlast pokud maji potrebnou podporu (napr v podobe F-35) nad F-35.
https://hushkit.net/2019/07/20/flying-f ... interview/
"Někdy"Ale věřím že při rovných podmínkách při cvičném boji rozhodnou zkušenosti pilota, a tam piloti F-15C vedou. Zatím ještě.
https://www.defensenews.com/smr/kadena- ... -in-japan/
Rovne podminky pro F-15 znamena nevyhodu pro F-35/F-22:D
AOA limit je 50
Otazka neni o tom, co je obratnejsi, ale co dokaze lip "dopravit naklad", takze vsechny faktory od situacniho, prehledu, po letove vlastnosti a zbrane. F-15C rozhodne vede ve stihani bombarderu a nebo krizujicich strel, obzvlast pokud maji potrebnou podporu (napr v podobe F-35) nad F-35.
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Pilot který řekne něco proti programu který je zrovna preferován si podepíše profesní sebevraždu. Platilo to v případě F-15, platí to v případě F-35.
Ono "někdy" není tak jak se zdá. Až po letech provozu se pomalu začnou objevovat jiné zprávy, než že něco překonává něco jiného vysokým poměrem.
Důvody pro to jsou různé, třeba to že piloti nového stroje ještě nejsou zcela vylétaní na novým, nebo že příliš spoléhají na svoji technologickou převahu a pak se diví.
Shania, neříkám, že rovné podmínky znamenají nevýhodu pro 22/35, prosím, nedělej takové kiksy.
Píši že - ...rozhodnou zkušenosti pilota, a tam piloti F-15C vedou. Zatím ještě.
Tedy posouvám debatu do úrovně pilot - pilot.
Ale neznamená to že ulimátní vítěz je 15, jak jistě víš, BFM je tak proměnlivý že jseš z útočníka obráncem během chvíle, i zkušený prohraje když udělá chybu, a o tom to je.
F-15 byl a je sestřelován i T-38 s F-35 to bude stejně. Ale o tom se začne mluvit později. Tak za 20-30 let.
Piloti F-15 C, co jsem si s něma psal( 2), říkají, že jediný stroj lepší ( dogfight) než Eagle je F-22, o F-35 moc mluvit nechcou.
F-22 protože je to stejná kategorie jako F-15, oba dva shodně moc nemusí univerzály, třeba jako F-35. Že piloti těchto letadel, jako - Viper, Panther, nejsou tak dobří v AtA, protože ho necvičí pořád.
F-22 je obratnější, ale že ví jak na něj a sem tam se nějaký chytne (v BFM), když Raptor udělá něco špatně je po něm. Když Eagle, tak úplně stejně. Stejné bude platit pro -35.
Těch 50 AoA je v malých rychlostech ?
Tento údaj pro F-15 je nezveřejněný, nenašel jsem ho.
Limit podle mě Eagle nemá. Ale je omezen vybracemi které brání v překročení obálky.
Ale obvykle se píše něco mezi 30-45, v malých rychlostech. Ale dosáhli cca 115 stupňu AoA při testech.
F-16 má cca 26, v podzvuku, tam F-15 vede, je podobný Hornetu.
Ve větších jsou F-15C s F-16 na tom buď stejně, nebo F-15 je slabší. Nevím.
To je ale jenom AoA, že jo, to neznamená že ten s vyšším AoA je automaticky obratnější.
Ono "někdy" není tak jak se zdá. Až po letech provozu se pomalu začnou objevovat jiné zprávy, než že něco překonává něco jiného vysokým poměrem.
Důvody pro to jsou různé, třeba to že piloti nového stroje ještě nejsou zcela vylétaní na novým, nebo že příliš spoléhají na svoji technologickou převahu a pak se diví.
Shania, neříkám, že rovné podmínky znamenají nevýhodu pro 22/35, prosím, nedělej takové kiksy.
Píši že - ...rozhodnou zkušenosti pilota, a tam piloti F-15C vedou. Zatím ještě.
Tedy posouvám debatu do úrovně pilot - pilot.
Ale neznamená to že ulimátní vítěz je 15, jak jistě víš, BFM je tak proměnlivý že jseš z útočníka obráncem během chvíle, i zkušený prohraje když udělá chybu, a o tom to je.
F-15 byl a je sestřelován i T-38 s F-35 to bude stejně. Ale o tom se začne mluvit později. Tak za 20-30 let.
Piloti F-15 C, co jsem si s něma psal( 2), říkají, že jediný stroj lepší ( dogfight) než Eagle je F-22, o F-35 moc mluvit nechcou.
F-22 protože je to stejná kategorie jako F-15, oba dva shodně moc nemusí univerzály, třeba jako F-35. Že piloti těchto letadel, jako - Viper, Panther, nejsou tak dobří v AtA, protože ho necvičí pořád.
F-22 je obratnější, ale že ví jak na něj a sem tam se nějaký chytne (v BFM), když Raptor udělá něco špatně je po něm. Když Eagle, tak úplně stejně. Stejné bude platit pro -35.
Těch 50 AoA je v malých rychlostech ?
Tento údaj pro F-15 je nezveřejněný, nenašel jsem ho.
Limit podle mě Eagle nemá. Ale je omezen vybracemi které brání v překročení obálky.
Ale obvykle se píše něco mezi 30-45, v malých rychlostech. Ale dosáhli cca 115 stupňu AoA při testech.
F-16 má cca 26, v podzvuku, tam F-15 vede, je podobný Hornetu.
Ve větších jsou F-15C s F-16 na tom buď stejně, nebo F-15 je slabší. Nevím.
To je ale jenom AoA, že jo, to neznamená že ten s vyšším AoA je automaticky obratnější.