Lockheed Martin F-35 Lightning II
- Pikujuci brizolit
- poručík
- Příspěvky: 734
- Registrován: 13/12/2018, 16:47
- Bydliště: občas aj SK
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Zisk zbrojárskeho koncernu Lockheed Martin vzrástol v druhom kvartáli o 15 %
Americký zbrojársky koncern Lockheed Martin oznámil za 2. kvartál rast zisku o takmer 15 %, čím prekonal očakávania analytikov.
Prispeli k tomu najmä výsledky v jeho aeronautickej divízii, ktorá vyrába bojové lietadlá F-35. Firma zároveň zlepšila celoročnú prognózu v oblasti tržieb aj zisku.
Spoločnosť uviedla, že v 2. kvartáli, ktorý sa skončil 28. júna, dosiahla čistý zisk 1,63 miliardy USD (1,42 miliardy eur), čo na akciu predstavuje 5,79 USD.
V rovnakom období minulého roka zaznamenala čistý zisk 1,42 miliardy USD (5 USD/akcia). Výsledok prekonal očakávania analytikov, ktorí predpokladali zisk na akciu na úrovni 5,72 USD.
Kvartálne tržby dosiahli 16,22 miliardy USD. V medziročnom porovnaní to predstavuje rast o 12,4 %.
V reakcii na výsledky spoločnosť zvýšila celoročnú prognózu zisku aj tržieb. Za celý rok 2020 očakáva čisté tržby v rozmedzí od 63,50 miliardy do 65 miliárd USD, zatiaľ čo pôvodná prognóza počítala s tržbami od 62,25 miliardy do 64 miliárd USD.
Čo sa týka zisku na akciu, firma očakáva, že sa bude pohybovať v rozmedzí od 23,75 USD do 24,05 USD. Pôvodne očakávala zisk na akciu v rozmedzí od 23,65 USD do 23,95 USD.
Zdroj: https://ekonomika.sme.sk/c/22451674/zis ... astol.html
Americký zbrojársky koncern Lockheed Martin oznámil za 2. kvartál rast zisku o takmer 15 %, čím prekonal očakávania analytikov.
Prispeli k tomu najmä výsledky v jeho aeronautickej divízii, ktorá vyrába bojové lietadlá F-35. Firma zároveň zlepšila celoročnú prognózu v oblasti tržieb aj zisku.
Spoločnosť uviedla, že v 2. kvartáli, ktorý sa skončil 28. júna, dosiahla čistý zisk 1,63 miliardy USD (1,42 miliardy eur), čo na akciu predstavuje 5,79 USD.
V rovnakom období minulého roka zaznamenala čistý zisk 1,42 miliardy USD (5 USD/akcia). Výsledok prekonal očakávania analytikov, ktorí predpokladali zisk na akciu na úrovni 5,72 USD.
Kvartálne tržby dosiahli 16,22 miliardy USD. V medziročnom porovnaní to predstavuje rast o 12,4 %.
V reakcii na výsledky spoločnosť zvýšila celoročnú prognózu zisku aj tržieb. Za celý rok 2020 očakáva čisté tržby v rozmedzí od 63,50 miliardy do 65 miliárd USD, zatiaľ čo pôvodná prognóza počítala s tržbami od 62,25 miliardy do 64 miliárd USD.
Čo sa týka zisku na akciu, firma očakáva, že sa bude pohybovať v rozmedzí od 23,75 USD do 24,05 USD. Pôvodne očakávala zisk na akciu v rozmedzí od 23,65 USD do 23,95 USD.
Zdroj: https://ekonomika.sme.sk/c/22451674/zis ... astol.html
“War is a matter not so much of arms as of money.”― Thucydides, History of the Peloponnesian War
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Vycvik pilota a co trenuje je rozhodujici, ale obzvlast mladi piloti v next gen stojich tohle velmi rychle dozenou a zatimco stejny pilot v F-15 by potreboval roky, stejny pilot v F-22/35 dokaze proti elitnimu pilotovi v F-15 efektivne bojovat mnohem drive. A prave novy piloti nezkazeni strarsi generaci jsou na tom lip, jak piloti co se musi preucit a odnaucit jak v 5gen bojovat.Wasp píše:Pilot který řekne něco proti programu který je zrovna preferován si podepíše profesní sebevraždu. Platilo to v případě F-15, platí to v případě F-35.
Ono "někdy" není tak jak se zdá. Až po letech provozu se pomalu začnou objevovat jiné zprávy, než že něco překonává něco jiného vysokým poměrem.
Důvody pro to jsou různé, třeba to že piloti nového stroje ještě nejsou zcela vylétaní na novým, nebo že příliš spoléhají na svoji technologickou převahu a pak se diví.
Shania, neříkám, že rovné podmínky znamenají nevýhodu pro 22/35, prosím, nedělej takové kiksy.
Píši že - ...rozhodnou zkušenosti pilota, a tam piloti F-15C vedou. Zatím ještě.
Tedy posouvám debatu do úrovně pilot - pilot.
Ale neznamená to že ulimátní vítěz je 15, jak jistě víš, BFM je tak proměnlivý že jseš z útočníka obráncem během chvíle, i zkušený prohraje když udělá chybu, a o tom to je.
F-15 byl a je sestřelován i T-38 s F-35 to bude stejně. Ale o tom se začne mluvit později. Tak za 20-30 let.
Piloti F-15 C, co jsem si s něma psal( 2), říkají, že jediný stroj lepší ( dogfight) než Eagle je F-22, o F-35 moc mluvit nechcou.
F-22 protože je to stejná kategorie jako F-15, oba dva shodně moc nemusí univerzály, třeba jako F-35. Že piloti těchto letadel, jako - Viper, Panther, nejsou tak dobří v AtA, protože ho necvičí pořád.
F-22 je obratnější, ale že ví jak na něj a sem tam se nějaký chytne (v BFM), když Raptor udělá něco špatně je po něm. Když Eagle, tak úplně stejně. Stejné bude platit pro -35.
Těch 50 AoA je v malých rychlostech ?
Tento údaj pro F-15 je nezveřejněný, nenašel jsem ho.
Limit podle mě Eagle nemá. Ale je omezen vybracemi které brání v překročení obálky.
Ale obvykle se píše něco mezi 30-45, v malých rychlostech. Ale dosáhli cca 115 stupňu AoA při testech.
F-16 má cca 26, v podzvuku, tam F-15 vede, je podobný Hornetu.
Ve větších jsou F-15C s F-16 na tom buď stejně, nebo F-15 je slabší. Nevím.
To je ale jenom AoA, že jo, to neznamená že ten s vyšším AoA je automaticky obratnější.
Rovne podminky mas pri vycviku BFM, v realnem boji nic takoveho neexistuje a je tu snaha mit co nejvetsi overkill co jde. 4gen stroje jsou proste v obrovke nevyhode proti 5gen strojum.
Red Air uz sestrelil desitky/stovky F-35 nejen v BFM... takze vcetne T-38.
F-15C nema nijak skvelou ovladatelnost pri nizkych rychlostech, na Hornety, F-22/35 a Su-27+ v tehle oblasti nema a proto v tomto rezimu nebojuje, kdyz nemusi, stejne jako F-16.
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Shania
F-15C nema nijak skvelou ovladatelnost pri nizkych rychlostech, na Hornety, F-22/35 a Su-27+ v tehle oblasti nema a proto v tomto rezimu nebojuje, kdyz nemusi, stejne jako F-16.
Komunita F-15 by Tě za začátek odstavce asi ukamenovala :-D
F-15 má dobrou ovladatelnost všude, prostě proto že je to dobře ovladatelný stroj. Ale ve vyšších AoA je pomalejší v reakcích, z bezpečnostních důvodů. Jak moc se reakce zpomalí to nevím, ale je stále dobře, předvídatelně a bezpečně ovladatelný a dává plnou zpětnou vazbu pilotovi co se děje a dít bude.
F-15 byl navrhován jako manévrová mašina, ve všech rychlostech, ale na základě Boydových teorii energetické manévrovatelnosti, stejně jako F-16, preferuje více vyšší rychlosti.
V malých rychlostech dokáže F-15 zvednout nos velice pěkně, jak píši, podobně jako Hornet, pak ztratí energii. Takové manévry jsou asi takové , nouzové když už je vše v ....
F-15C nema nijak skvelou ovladatelnost pri nizkych rychlostech, na Hornety, F-22/35 a Su-27+ v tehle oblasti nema a proto v tomto rezimu nebojuje, kdyz nemusi, stejne jako F-16.
Komunita F-15 by Tě za začátek odstavce asi ukamenovala :-D
F-15 má dobrou ovladatelnost všude, prostě proto že je to dobře ovladatelný stroj. Ale ve vyšších AoA je pomalejší v reakcích, z bezpečnostních důvodů. Jak moc se reakce zpomalí to nevím, ale je stále dobře, předvídatelně a bezpečně ovladatelný a dává plnou zpětnou vazbu pilotovi co se děje a dít bude.
F-15 byl navrhován jako manévrová mašina, ve všech rychlostech, ale na základě Boydových teorii energetické manévrovatelnosti, stejně jako F-16, preferuje více vyšší rychlosti.
V malých rychlostech dokáže F-15 zvednout nos velice pěkně, jak píši, podobně jako Hornet, pak ztratí energii. Takové manévry jsou asi takové , nouzové když už je vše v ....
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
To je úžasné, kolik pilotů se zkušenostmi z pilotáže letadel F-16; F-15; Su-27; Su-30; F-35; F-22 se tady sešlo
Chlapi, neblázněte pořád s tím F-35 jako stíhačem pro vybojování vzdušné nadvlády.
Neměl jím být, není jím a nikdy jim nebude.
Což neznamená, že se za určitých okolností, a s dobře vycvičeným pilotem, nemůže ubránit. Proti letadlům typu F-15; Su-27/30/35 či F-22 (tedy Air Superiority Fighter - ASF ... mimochodem ten MiG-29 bych mezi ně nepočítal) bude vždy v defenzívě.
Prostě je to Join Strike Aircraft, s důrazem na to Strike.
Zaostává ve všem, kromě avioniky (a poněkud diskutabilnímu stealth) = nedokáže si, proti správně pilotovanému ASF, vynutit výhodnou pozici pro odpal zbraní.
Vemte si například tak základní hodnotu jako je "energetická vybavenost" - tedy poměr tah/hmotnost
F-15C ... 1,07 (při standardní vzletové hmotnosti), 1,27 (po vylétání 50% paliva)
Su-27SM ... 1,08 (při standardní vzletové hmotnosti), 1,17 (po vylétání 50% paliva)
Su-30MKI ... 0,96 (při standardní vzletové hmotnosti), 1,07 (po vylétání 50% paliva)
Eurofighter ... 1,15 (při standardní vzletové hmotnosti), 1,24 (po vylétání 50% paliva)
Su-35S ... 1,1 (při standardní vzletové hmotnosti), 1,29 (po vylétání 50% paliva)
F-22A ... 1,08 (při standardní vzletové hmotnosti), 1,26 (po vylétání 50% paliva)
F-35A ... 0,86 (při standardní vzletové hmotnosti), 0,95 (po vylétání 50% paliva)
... i F/A-18E je na tom líp ... 0,93 (při standardní vzletové hmotnosti), 1,02 (po vylétání 50% paliva)
Je to přesně tak jak píše ten indický pilot Su-30MKI o souboji se singapurskou F-16 block 52+ ... "po první zatáčce už jenom ztrácí"

Chlapi, neblázněte pořád s tím F-35 jako stíhačem pro vybojování vzdušné nadvlády.
Neměl jím být, není jím a nikdy jim nebude.
Což neznamená, že se za určitých okolností, a s dobře vycvičeným pilotem, nemůže ubránit. Proti letadlům typu F-15; Su-27/30/35 či F-22 (tedy Air Superiority Fighter - ASF ... mimochodem ten MiG-29 bych mezi ně nepočítal) bude vždy v defenzívě.
Prostě je to Join Strike Aircraft, s důrazem na to Strike.
Zaostává ve všem, kromě avioniky (a poněkud diskutabilnímu stealth) = nedokáže si, proti správně pilotovanému ASF, vynutit výhodnou pozici pro odpal zbraní.
Vemte si například tak základní hodnotu jako je "energetická vybavenost" - tedy poměr tah/hmotnost
F-15C ... 1,07 (při standardní vzletové hmotnosti), 1,27 (po vylétání 50% paliva)
Su-27SM ... 1,08 (při standardní vzletové hmotnosti), 1,17 (po vylétání 50% paliva)
Su-30MKI ... 0,96 (při standardní vzletové hmotnosti), 1,07 (po vylétání 50% paliva)
Eurofighter ... 1,15 (při standardní vzletové hmotnosti), 1,24 (po vylétání 50% paliva)
Su-35S ... 1,1 (při standardní vzletové hmotnosti), 1,29 (po vylétání 50% paliva)
F-22A ... 1,08 (při standardní vzletové hmotnosti), 1,26 (po vylétání 50% paliva)
F-35A ... 0,86 (při standardní vzletové hmotnosti), 0,95 (po vylétání 50% paliva)
... i F/A-18E je na tom líp ... 0,93 (při standardní vzletové hmotnosti), 1,02 (po vylétání 50% paliva)
Je to přesně tak jak píše ten indický pilot Su-30MKI o souboji se singapurskou F-16 block 52+ ... "po první zatáčce už jenom ztrácí"
Naposledy upravil(a) Skeptik dne 22/7/2020, 21:19, celkem upraveno 2 x.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Jako správny Eagle boy bych Ti měl říci, pane Skeptik, že tam máte chybu.
F-15A byl po spotřebování poloviny paliva na hodnotě 1,4, u F-15C se bere 1,3, a to že je stále ještě dostatečné pro převahu.
Těch 1,3 u Eaglu C bylo ale vynahrazeno jinak.
A hned to vypadá lépe.
Jde o plnou Air to Air výzbroj - 4 Aim-120, Aim-7 a 4 Sindewinder a polovinu paliva.Nepřepočítávám to, jde o hodnoty plánované a dodržené pro Eagle.
Eagle je jednoduchý stroj, výkon/ váha a malé zatížení křídel.
F-15A byl po spotřebování poloviny paliva na hodnotě 1,4, u F-15C se bere 1,3, a to že je stále ještě dostatečné pro převahu.
Těch 1,3 u Eaglu C bylo ale vynahrazeno jinak.
A hned to vypadá lépe.
Jde o plnou Air to Air výzbroj - 4 Aim-120, Aim-7 a 4 Sindewinder a polovinu paliva.Nepřepočítávám to, jde o hodnoty plánované a dodržené pro Eagle.
Eagle je jednoduchý stroj, výkon/ váha a malé zatížení křídel.
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Pane wasp "the Eagle"
Je to možné. Záleží jaké (odkud) se beru údaje.
Já vycházel z údajů :
TOW v A-A konfiguraci ... cca 20.000 kg
Tah motorů na forsáži ... 2x 105,7 kN
Palivo ... 6.100 kg
... takže máš pravdu ... 1,27 ... copy/paste chyba ve vzorci
Naštěstí jediná. Opraveno.
Nicméně na podstatě sdělení to nic nemění
Je to možné. Záleží jaké (odkud) se beru údaje.
Já vycházel z údajů :
TOW v A-A konfiguraci ... cca 20.000 kg
Tah motorů na forsáži ... 2x 105,7 kN
Palivo ... 6.100 kg


Naštěstí jediná. Opraveno.
Nicméně na podstatě sdělení to nic nemění



"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Ano, ano, ano, mě se jenom nelíbilo těch 1,17 nebo co to tam bylo. Poměr byl 1,4 a 1,3, Eagle A a C. Kdybych zrovna nepročítal články ve kterých se řeší poměr výkonu a váhy pro F-15 tak na to prdím. Ale konstruktéři si dávali opravdu hodně záležet aby to tak bylo. Nebylo to jednoduché.
Eagle out.
Return to base.
Copy
Eagle out.
Return to base.
Copy
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Kdyz uz porovnavas papirove statistiky, tak by jsi se minimalne mohl zamyslet nad tim co porovnavas...Skeptik píše: Zaostává ve všem, kromě avioniky (a poněkud diskutabilnímu stealth) = nedokáže si, proti správně pilotovanému ASF, vynutit výhodnou pozici pro odpal zbraní.
Vemte si například tak základní hodnotu jako je "energetická vybavenost" - tedy poměr tah/hmotnost
F-15C ... 1,07 (při standardní vzletové hmotnosti), 1,27 (po vylétání 50% paliva)
Su-27SM ... 1,08 (při standardní vzletové hmotnosti), 1,17 (po vylétání 50% paliva)
Su-30MKI ... 0,96 (při standardní vzletové hmotnosti), 1,07 (po vylétání 50% paliva)
Eurofighter ... 1,15 (při standardní vzletové hmotnosti), 1,24 (po vylétání 50% paliva)
Su-35S ... 1,1 (při standardní vzletové hmotnosti), 1,29 (po vylétání 50% paliva)
F-22A ... 1,08 (při standardní vzletové hmotnosti), 1,26 (po vylétání 50% paliva)
F-35A ... 0,86 (při standardní vzletové hmotnosti), 0,95 (po vylétání 50% paliva)
Vsechno na seznamu az na F-22, F-35 lita s EFT, Su-27-35 je vyjimka, ale ta standardni TOW je 50% paliva (Su-35) respektive 60%... Takze maji interni nadrze mensi nez F-35... a F-35 ma na interni palivo vetsi dolet nez tyhle stroje s EFT. Dvojnasobnou vydrz nez F-15C s dvema EFT....
Takze je vysoka pravdepodobnost, ze zatimco ve stejne situaci F-35 bude mit 50% paliva a mene, kdyz se dostane do boje, tak F-15, EuroFighter, Hornet bude mit po odhozu EFT plne/skoroplne interni nadrze.
Takze tady je T/W s 3t paliva pro vsechny stroje + jak velky a je interni nadrz, coz je opet nevyhodne pro F-35, jako jedine s jednim motorem. Spravne by jsi musel prepocitat na to jak dlouho vydrzi se zapnutym A/B a i tak je tah motoru pouze ilustrativni a kazdy motor ma jine vlastnosti podle vysky.
F-15C ... 1,34 - 6100kg je plne interni palivo
Su-27SM ... 1,27 - 9400 plne interni palivo
Eurofighter ... 1,27 - 5000 kg interniho paliva
Su-35S ... 1,27 - 11500kg plne interni palivo
F-22A ... 1,37 - 8200kg interniho paliva
F-35A ... 1,17 - 8390kg inteniho paliva
1,09 - 6300 kg interni palivo... i F/A-18E je na tom líp ... 0,93 (při standardní vzletové hmotnosti), 1,02 (po vylétání 50% paliva)
Jo a proto vznikla slavna hlaska, F-35 je jako hornet se ctyrmi motory...
Hornet C ma 1,18 tw s 3t paliva - 4930kg plne interni palivo.
Napr. pokud F-15E s F100-PW-229 sundaji CFT, tak ma t/w 1,49 s 3t paliva....
Gripen C ma t/w 1,18 kdyz je prazdny... 3t mu tu nenapocitam, protoze unese jen 2200kg paliva. O cem to vypovida?
-----------
Tuhle blbost tu rozvijis jen ty, o tomhle ta debata vubec nebyla. Ale protoze jsi zamrzl 30 let zpet... kdyz budu optimista.. a i v te dobe by se vzdusna nadvlada nevybojovavala ve vzdusnych soubojich nablizko.Chlapi, neblázněte pořád s tím F-35 jako stíhačem pro vybojování vzdušné nadvlády.
F-15C byla tak uspesna, protoze ma velky radar a vykony umoznujici videt a zautocit prvni...
Dnes je to na uplne jine urovni s F-22/35 a jejich dominance v situacnim povedomi jim dava obrovskou prevahu - tzv maji schopnosti vytvaret velmi presny obraz o bojisti a sdilet ho mezi sebou a pritom protivnikovi tuhle schopnost ztezovat... a jen ten jediny faktor informaci prevahy staci na vybojovani vzdusne nadvlady s drtivou prevahou...
Takze to, ze F-35 neni primarne urcena pro vybojovani vzdusne nadvlady jeste neznamena, ze si s 4gen stroji nebude delat co chce... Kdyz ti pilot Typhonu rekne, ze bojovat v F-35 neni fer, melo by ti to uz jednou provzdy dojit...
A nakonec se tu nebavime o jedne F-35 ale o formacich F-35, vzajemne podporujici celou radu dalsich platforem...
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Měsíc starý příspěvek:
Tento týden na webu Military.com napsala autorka Oriana Pawlyk, že americké letectvo plánuje provést v příštím roce demonstraci útoků bezpilotních letounů na stíhačky v rámci tlaku velení na změnu charakteru válčení. Testy vyvíjeného autonomního systému pro boj s pilotovanými letouny všeho druhu má být proveden v červenci 2021. Podle autorit není na místě hovořit o nové, X-té generaci letadel, ale o nové generaci leteckých sil jako celku. Výzkum je součástí projektu Air Force Skyborg, ve kterém mají umělou inteligencí ovládané drony tvořit spolupracující týmy s letouny F-35 nebo F-22 Raptor. Drony systému Skyborg mají také zajišťovat ochranu bombardérů a tankovacích letadel.
USAF zahájilo oficiální poptávkové řízení na systém Skyborg minulý měsíc. V souvislosti s tím bylo zahájeno oficiální poptávkové řízení na nástupce dronu MQ-9 Reaper, označovaného jako MQ-Next. Který má být univerzálnější a se zvýšenou schopností přežití v nepřátelském prostředí
Pramen: https://www.military.com/daily-news/202 ... -test.html
To je revoluční změna koncepce letecké války, ke které mají papírové schopnosti hardwaru jen velmi vzdálený vztah.
Rasetuto informaci doplnil o analýzu nového rozpočtu pro USAF, který se významně modifikuje za účelem podpory uvedné koncepce.
Tento týden na webu Military.com napsala autorka Oriana Pawlyk, že americké letectvo plánuje provést v příštím roce demonstraci útoků bezpilotních letounů na stíhačky v rámci tlaku velení na změnu charakteru válčení. Testy vyvíjeného autonomního systému pro boj s pilotovanými letouny všeho druhu má být proveden v červenci 2021. Podle autorit není na místě hovořit o nové, X-té generaci letadel, ale o nové generaci leteckých sil jako celku. Výzkum je součástí projektu Air Force Skyborg, ve kterém mají umělou inteligencí ovládané drony tvořit spolupracující týmy s letouny F-35 nebo F-22 Raptor. Drony systému Skyborg mají také zajišťovat ochranu bombardérů a tankovacích letadel.
USAF zahájilo oficiální poptávkové řízení na systém Skyborg minulý měsíc. V souvislosti s tím bylo zahájeno oficiální poptávkové řízení na nástupce dronu MQ-9 Reaper, označovaného jako MQ-Next. Který má být univerzálnější a se zvýšenou schopností přežití v nepřátelském prostředí
Pramen: https://www.military.com/daily-news/202 ... -test.html
To je revoluční změna koncepce letecké války, ke které mají papírové schopnosti hardwaru jen velmi vzdálený vztah.
Rasetuto informaci doplnil o analýzu nového rozpočtu pro USAF, který se významně modifikuje za účelem podpory uvedné koncepce.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
To jako vážně ???Shania píše:F-35A ... 1,17 - 8390kg inteniho paliva
Prázdná hmotnost ... 13.300 kg
Palivo ... 8390 kg
Zbraně ... cca 1.000 kg (4x AIM-120; 2xAIM-9; 180 nábojů)
Pilot s vybavením ... cca 200 kg
CELKEM ... cca 22.900 kg
Tak motorů na forsáži ... 190 kN
Poměr tah / hmotnost ... 0,84
Při udávané standardní vzletové hmotnosti 22.500 kg je to těch ... 0,86
S polovinou paliva je hmotnost cca 18.300 kg a pomezí tah/hmotnost pak je ... 1,07
Já vím, že je to porovnávání "papírových údajů, ale představu to dává.
Ten rozdíl mezi stíhači a stíhacím bombardérem F-35 je prostě velmi výrazný.
To neukecas ani poukazováním na můj věk

Jinak, u rovnocenných protivníků se vzdušná převaha VŽDY vybojovala bojem "na blízko", prostě proto, že rovnocenní protivníci se vždy vyeliminují v boji BVR.
Jak správně píšeš
Jenže to platí oboustranně.maji schopnosti vytvaret velmi presny obraz o bojisti a sdilet ho mezi sebou a pritom protivnikovi tuhle schopnost ztezovat
Situační podvědomí totiž netvoří schopnosti jednoho letadla, ale celého systému. A ten je u rovnocenných protivníků +/- stejný. Takže to nakonec zase zůstane na pilotech a výkonech jejich letadel ... a tam F-35A dost zaostávají.
Jo, jsem tradicionalista (progresivismus považuji za sprosté slovo). Historie mi zatím vždy dala za pravdu ... a nevidím důvod, proč by tomu v současnosti mělo být jinak.
P.S. Piloti toho napovídají ... zvláště když neznáš jejich motivaci proč to říkají.
Nebo když jiný pilot řekne, že 3 singapurské F-16C jsou na jeden Su-30MKI málo, a že si s nimi klidně poradí, tak to mám rovněž brát za nezpochybnitelný fakt ???


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
seabee
To bude určitě úžasné. Zaručeně se na tom dá namastit nejedna politická a vojenská kapsa
Ale uvidíme, však to je už za rok.
Na druhou stranu když vidím, jak lehce se na bojištích, zvláště pak v Libyi, ničí všechny ty sofistikované drony .... tak jsem skeptičtější než obvykle.
Čímž netvrdím, že jednou k tomu dojít může, Dřív než v roce 2050 to ale bude stěží. Spíš o dost později. Ke konci století ???
To bude určitě úžasné. Zaručeně se na tom dá namastit nejedna politická a vojenská kapsa

Ale uvidíme, však to je už za rok.
Na druhou stranu když vidím, jak lehce se na bojištích, zvláště pak v Libyi, ničí všechny ty sofistikované drony .... tak jsem skeptičtější než obvykle.
Čímž netvrdím, že jednou k tomu dojít může, Dřív než v roce 2050 to ale bude stěží. Spíš o dost později. Ke konci století ???


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Ano, jenom ruské firmy, ruští inženýři vyvíjejí a dělníci staví úžasné zbraňové systémy zdarma, bez nároku na plat pouze z vlasteneckého nadšení. V Rusku si nikdo kapsu nemastí. Ruský historik Nikolaj Karamazov, když byl požádán, aby popsal činnost ruské vlády odpověděl:"Jak to v Rusku chodí? Krade se"Skeptik píše:seabee
To bude určitě úžasné. Zaručeně se na tom dá namastit nejedna politická a vojenská kapsa![]()
Ale uvidíme, však to je už za rok.
Na druhou stranu když vidím, jak lehce se na bojištích, zvláště pak v Libyi, ničí všechny ty sofistikované drony .... tak jsem skeptičtější než obvykle.
Čímž netvrdím, že jednou k tomu dojít může, Dřív než v roce 2050 to ale bude stěží. Spíš o dost později. Ke konci století ???
A Turecko nemá ani F-35, ani nově vyvíjené americké drony s AI, takže těžko může sloužit jako reference a Bench mark na nově vyvíjenou koncepci.
Zato výsledky počáteční fáze zavádění této koncepce a její použití Izraelci v Sýrii jsou vynikající: zahlcení Íránsko/Rusko/Syrské PVO elektronicky i rušivými drony, F-35 poté vzniklými "tunely" navedou bojové drony, F-16 a F-15, které odpálí stand off munici a neohrožováni odletí. A to ještě nemají nejvybavenější F-35 v provozu. Vrátila se do Izraele v těchto dnech a ještě do ní budou doma integrovány systémy, které nechtěli předvést ani přátelům z USA.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Samozřejmě že i v Rusku, ba i v Číně, se krade a určité skupiny lidí si mastí kapsu.
Ale nechápu, co to má společného s tématem?
Já jen napsal, že prostě nevěřím že by autonomní či dálkově řízené drony byly schopné v dohledné době cca 50-ti let vést úspěšný vzdušný boj s pilotovanými letouny.
A to vůbec nemluvím o tom, zda by toho byly schopné v prostředí silného elektromagnetického rušení.
Ta druhá část s tématem sice přímo nesouvisí, ale zaujala mne. O jaké taktice nasazení izraelských letadel proti Sýrii mluvíš? Jaké "tunely"?
Já tedy zatím zaznamenal pouze to, že izraelské útoky na Sýrii jsou vedeny za následujících podmínek ... raději do spoileru ať to adminy neirituje:
Pokud to není spojeno s použitím izraelských F-35, tak raději do jiného vlákna ... např. o dronech. Díky.
Ale nechápu, co to má společného s tématem?
Já jen napsal, že prostě nevěřím že by autonomní či dálkově řízené drony byly schopné v dohledné době cca 50-ti let vést úspěšný vzdušný boj s pilotovanými letouny.
A to vůbec nemluvím o tom, zda by toho byly schopné v prostředí silného elektromagnetického rušení.
Ta druhá část s tématem sice přímo nesouvisí, ale zaujala mne. O jaké taktice nasazení izraelských letadel proti Sýrii mluvíš? Jaké "tunely"?
Já tedy zatím zaznamenal pouze to, že izraelské útoky na Sýrii jsou vedeny za následujících podmínek ... raději do spoileru ať to adminy neirituje:
Jestli tedy máš nějaké info o tom, že to probíhá jinak, než jsem popsal, pak prosím, poděl se.
Pokud to není spojeno s použitím izraelských F-35, tak raději do jiného vlákna ... např. o dronech. Díky.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Nechces si to precist znovu a pak si to opravit?:D Napoveda: je to hodnota T/W s 3t u vsech stroju, protoze 50% paliva nevypovida o nicem, protoze ty stroje maji znacne rozdilnou kapacitu nadrze... jeste lepsi by bylo prepocet paliva na /cas s AB, ale k tomu nemam dost dat - a k tomu porovnani jak vekou kapacitu interniho paliva maji....Skeptik píše:To jako vážně ???Shania píše:F-35A ... 1,17 - 8390kg inteniho paliva
Tzv 1,17 neni s 8390kg paliva, ale s 3t paliva a nebo zbrani a stejne je to u vsech ostatnich stroju...
Neco jako rovnoceny protivnik neexistuje... bojem na blizko se vybojuji jen takove ty prvni otukavacky, pred ostrym konfliktem.Jinak, u rovnocenných protivníků se vzdušná převaha VŽDY vybojovala bojem "na blízko", prostě proto, že rovnocenní protivníci se vždy vyeliminují v boji BVR.
Muzes max rict, ze se protivnik bude snazit srovnat podminky na svem vlastnim uzemi... nez mu rozlozi IADS... bez moznosti tohle provest druhe strane...
Rovnoceny? Jedna strana ma detailni informace a druha ma jen utrzky, bez schopnosti vubec opetovat palbu... Napr Su-35 sama nanajde a neziska zamerovaci data o F-35, ale bude zavyset na dalsich systemech co ji aspon reknou, kde by neco mohlo byt.. To pro F-35 neplati...Jak správně píšešJenže to platí oboustranně.maji schopnosti vytvaret velmi presny obraz o bojisti a sdilet ho mezi sebou a pritom protivnikovi tuhle schopnost ztezovat
Situační podvědomí totiž netvoří schopnosti jednoho letadla, ale celého systému. A ten je u rovnocenných protivníků +/- stejný. Takže to nakonec zase zůstane na pilotech a výkonech jejich letadel ... a tam F-35A dost zaostávají.
V budoucnu bude vse o CEC, zadne souboje na blizko se konat nebudou, pokud te uvidi jedna platforma, ostatni budou vedet kde jsi a budou po tobe moc strilet... Predstava ze si budes chtit vynutit souboj s jednim strojem, ktery po celou dobu nez ho zabijes posila udaje o tvoji presne pozici ostatnim je fakt win-win...
Jo, jsem tradicionalista (progresivismus považuji za sprosté slovo). Historie mi zatím vždy dala za pravdu ... a nevidím důvod, proč by tomu v současnosti mělo být jinak.
na tom neni nic spatneho, kdyz to nedovedes do extremu. Vojaci dnes nebojuji primarne kameny, takze ti historie za pravdu nedala.
Asi jako 5 shermanu na tigra... ostatne pilot F-22 taky sundal 3 F-16... Ale asi ty F-16C nemohli pouzit Aim-120, HMDS a AIM-9X ze... a pak jak nakonec dopadl stret mezi pakistanem a indii, a najednou shaneji pro Su-30 lepsi rakety.P.S. Piloti toho napovídají ... zvláště když neznáš jejich motivaci proč to říkají.
Nebo když jiný pilot řekne, že 3 singapurské F-16C jsou na jeden Su-30MKI málo, a že si s nimi klidně poradí, tak to mám rovněž brát za nezpochybnitelný fakt ???
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Pokial viem tak tie lietadla pôsobia zo vzdušného priestoru Libanonu, takže s tou neohrozenosťou je to diskutabilné.seabee píše:..F-35 poté vzniklými "tunely" navedou bojové drony, F-16 a F-15, které odpálí stand off munici a neohrožováni odletí. ...
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Problém trochu je, že v rámci tohoto rovnocenný protivník vůči NATO a spřáteleným armádám není. Ostatní státy zaostávají někdy až o několik desetiletí. Jak píšeSkeptik píše:A ten je u rovnocenných protivníků +/- stejný. Takže to nakonec zase zůstane na pilotech a výkonech jejich letadel ... a tam F-35A dost zaostávají.
Shania píše: Rovnoceny? Jedna strana ma detailni informace a druha ma jen utrzky, bez schopnosti vubec opetovat palbu... Napr Su-35 sama nanajde a neziska zamerovaci data o F-35, ale bude zavyset na dalsich systemech co ji aspon reknou, kde by neco mohlo byt.. To pro F-35 neplati...
V budoucnu bude vse o CEC, zadne souboje na blizko se konat nebudou, pokud te uvidi jedna platforma, ostatni budou vedet kde jsi a budou po tobe moc strilet... Predstava ze si budes chtit vynutit souboj s jednim strojem, ktery po celou dobu nez ho zabijes posila udaje o tvoji presne pozici ostatnim je fakt win-win...

Člen palby bez super hlášky pod čarou
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
shania
Ne nechci, mám to správně.
A vem si jaký poměr T/A mají stíhací letadla s takto minimálním užitečným zatížením.
Ne, F-35A je prostě útočný letoun s určitou schopností působit jako stíhač proti méně náročným cílům.
Ale to ho neznevažuje, on tak prostě nebyl stavěn.
Je to modernější ekvivalent F-16C, MiG-29M, či JAS-39. Univerzál.
To že v daném prostoru a daném momentu neexistuje něco jako rovnocenný protivníci je tak naivní představa, že ani nejde komentovat.
Ne nechci, mám to správně.
Aby měl F-35A poměr tahu ke hmotnosti 1,17 tak by při motoru o forsážním tahu 190 kN musel mít letovou hmotnost 16.500 kg, což při prázdné hmotnosti 13.300 kg znamená užitečné zatížení cca 3.200 kg ... pilot, vybavení, střelivo, rakety, palivo atd.shania píše:Tzv 1,17 neni s 8390kg paliva, ale s 3t paliva a nebo zbrani a stejne je to u vsech ostatnich stroju...
A vem si jaký poměr T/A mají stíhací letadla s takto minimálním užitečným zatížením.
Ne, F-35A je prostě útočný letoun s určitou schopností působit jako stíhač proti méně náročným cílům.
Ale to ho neznevažuje, on tak prostě nebyl stavěn.
Je to modernější ekvivalent F-16C, MiG-29M, či JAS-39. Univerzál.
To že v daném prostoru a daném momentu neexistuje něco jako rovnocenný protivníci je tak naivní představa, že ani nejde komentovat.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
vsechny ty vypocty jsou empty + 3t, naprosto shodne podminky pro vsechny. S tim ze F-35/22 nepotrebuji vahu podvesu a dalsiho vybaveni. A pak jeste se prazdna vaha muze dost lisit podle specifikaci daneho statu atd, coz je nakonec, fuk, kdyz tohle je stejne jen hodne priblizne.Skeptik píše:shania
Ne nechci, mám to správně.Aby měl F-35A poměr tahu ke hmotnosti 1,17 tak by při motoru o forsážním tahu 190 kN musel mít letovou hmotnost 16.500 kg, což při prázdné hmotnosti 13.300 kg znamená užitečné zatížení cca 3.200 kg ... pilot, vybavení, střelivo, rakety, palivo atd.shania píše:Tzv 1,17 neni s 8390kg paliva, ale s 3t paliva a nebo zbrani a stejne je to u vsech ostatnich stroju...
F-15C ... 1,34
Su-27SM ... 1,27
Eurofighter ... 1,27
Su-35S ... 1,27
F-22A ... 1,37
F-35A ... 1,17
To fakt nevim, asi jsem to pocital jen tak:DA vem si jaký poměr T/A mají stíhací letadla s takto minimálním užitečným zatížením.
To ti nikdo nerozporuje:DNe, F-35A je prostě útočný letoun s určitou schopností působit jako stíhač proti méně náročným cílům.
Ale to ho neznevažuje, on tak prostě nebyl stavěn.
Je to modernější ekvivalent F-16C, MiG-29M, či JAS-39. Univerzál.
Stroj pro vybojovani ciste vzdusne nadvlady na stejne technologicke urovni jako F-35 by mel lepsi letove vlastnosti nez F-22...
Tvuj problem je akorat rozpoznat, ze mene narocne cile pro F-35 jsou v podstate vsechny stroje v operacni sluzbe...
S cim chces asi tak chtel vybojovat vzdusnou nadvladu nad uzemim, kde ma protivnik IADS... jedine s F-22/F-35 na hrotu.
Acha, takze pokud utocici strana s F-35, tak neudela vse proto, aby v damem prostoru mela co nejvetsi prevahu... Opacny scenar vubec neuvazuju, protoze protivnik ani nahodou nema schopnost utocit na uzemi nepritele za rovnych podminek...To že v daném prostoru a daném momentu neexistuje něco jako rovnocenný protivníci je tak naivní představa, že ani nejde komentovat.
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Pokud by to měla být tabulka Empty + 3 tuny (nesmyslné, ale OK), tak by to vypadalo takhle:Shania píše:vsechny ty vypocty jsou empty + 3t, naprosto shodne podminky pro vsechny. S tim ze F-35/22 nepotrebuji vahu podvesu a dalsiho vybaveni. A pak jeste se prazdna vaha muze dost lisit podle specifikaci daneho statu atd, coz je nakonec, fuk, kdyz tohle je stejne jen hodne priblizne.
F-15C ... 1,34
Su-27SM ... 1,27
Eurofighter ... 1,27
Su-35S ... 1,27
F-22A ... 1,37
F-35A ... 1,17
F-15C ...
Su-27SM3 ...
Eurofighter ...
Su-35S ...
F-22A ...
F-35A ... 1,17
už vidíš ten zásadní rozdíl ???
add 1 ... Jistě že udělá vše co bude moci.Shania píše:Aha, takze pokud utocici strana s F-35, tak neudela vse proto, aby v damem prostoru mela co nejvetsi prevahu...
Opacny scenar vubec neuvazuju, protoze protivnik ani nahodou nema schopnost utocit na uzemi nepritele za rovnych podminek...
Problém je, že útočící strana vždy útočí na území protivníka = ke střetu dochází v blízkosti nebo nad jeho územím.
Obránce se vždy může spolehnout na vybudovanou stálou infrastrukturu, což o útočníkovi neplatí.
A i když útočník má celkově větší kapacity, a nad svým územím by měl jednoznačnou převahu, nad územím napadeného to neplatí.
add 2 ... Pokud to má být narážka na to, že pouze NATO resp. USA je schopno napadnout Rusko nebo Čínu, tak souhlas, opačně to neplatí. USA (s NATO) je "nejsilnější grázl ve škole" = ano pouze silnější může napadnou slabšího.
Pozn. Jistě, jsou zde historické výjimky. Wehrmacht a Luftwaffe byly v roce 1940 slabší než spojenecká vojska Francie a GB i než Armée de l'Air a RAF a přesto si dobrou taktikou dokázaly vybojovat lokální nadvládu a vyhrát - díky tomu že to bylo rychlé.
Stejně tak si Wehrmacht a Luftwaffe v roce 1941 vybojovaly lokální nadvládu nad RKKA a VVS a zpočátku jednoznačně vyhrávaly. Jakmile se jim ale nepodařilo rychle vyhrát (jako ve Francii) šlo postupně vše do kopru a výhoda "domácího prostředí" začala dominovat.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Skeptik
S výhodou "domácího prostředí" bych byl opatrný, protože to není výhoda automatická. Tebou uváděné příklady mají vždy určitá specifika. Třeba v případě SSSR se "výhoda domácího prostředí" začala projevovat ve shodě s postupnou změnou priorit Luftwaffe z Východní fronty na Západní. Případně další vlivy, jako počasí apod. Takže je vidět, že vlivů podílejících se na tom je daleko víc, než jen domácí infrastruktura.
Ta může nabýt významu ale jen v případě, kdy je na nějaké technologické výši v porovnání s technologickou úrovní protivníka. Pokud tomu tak není, tak je "výhoda domácího prostředí" menší a menší. Důležité tedy je, aby celková úroveň technologicko/ekonomicko/průmyslové základny v zemi byla schopna vyprodukovat takovou infrastrukturu, která bude schopna generovat "výhodu domácího prostředí".
Naopak, pokud útočník sám vlastní zmíněnou robustní základnu, může si svojí "výhodu domácího prostředí" přenést na území obránce. To je to, na co naráží Shania, kdy není možno bagatelizovat udávaný technologický přínos F-35 pro vzdušný boj.
S výhodou "domácího prostředí" bych byl opatrný, protože to není výhoda automatická. Tebou uváděné příklady mají vždy určitá specifika. Třeba v případě SSSR se "výhoda domácího prostředí" začala projevovat ve shodě s postupnou změnou priorit Luftwaffe z Východní fronty na Západní. Případně další vlivy, jako počasí apod. Takže je vidět, že vlivů podílejících se na tom je daleko víc, než jen domácí infrastruktura.
Ta může nabýt významu ale jen v případě, kdy je na nějaké technologické výši v porovnání s technologickou úrovní protivníka. Pokud tomu tak není, tak je "výhoda domácího prostředí" menší a menší. Důležité tedy je, aby celková úroveň technologicko/ekonomicko/průmyslové základny v zemi byla schopna vyprodukovat takovou infrastrukturu, která bude schopna generovat "výhodu domácího prostředí".
Naopak, pokud útočník sám vlastní zmíněnou robustní základnu, může si svojí "výhodu domácího prostředí" přenést na území obránce. To je to, na co naráží Shania, kdy není možno bagatelizovat udávaný technologický přínos F-35 pro vzdušný boj.

Člen palby bez super hlášky pod čarou