Stránka 12 z 68

Re: Moc pěkný detail

Napsal: 22/1/2011, 02:45
od nikopol
Kutuzov píše:Lerxu (nebo Canardu ?) na PAK-FA

Nie je to LERX a uz vobec nie canard. Je to LEVCON alebo po rusky Podvizhnaya Chast Naplyva.

Napsal: 22/1/2011, 09:05
od Alchymista
V porovnaní s LEVCON (leading edge vortex controler) na indickom námornom HAL Tejas je táto časť krídla na PAK-FA značne rozmernejšia a zrejme aj pohyblivejšia, ale inak súhlas - LERX to nie je a Canard tiež nie. LERX je obvykle pevný a canard zasa nie je integrálnou súčasťou krídla.
Táto aktívna riadiaca plocha (v takejto konfigurácii a miere pohyblivosti) je zatiaľ aerodynamická novinka a tak vlastne ešte ani nemá zaužívané meno.

Mám dojem, že nespolupracuje len pri riadení aerodynamiky krídla, ale celkom významne bude ovplyvňovať i chovanie vstupného systému vzduchu do motorov - napríklad znižovať vplyv aerodynamického tieňa na činnosť vstupného systému pri niektorých manévroch.

Napsal: 29/1/2011, 19:34
od absik
Ja som "to" v mojom popise na valka.cz nazval integrované predkrídlo a myslím že skôr ako vplyv na vstupné kanály motorov to má vplyv na znovuzískanie ovládania lietadla v hraničných uhloch nábehu a pri minimálnej rýchlosti. Zároveň to môže byť dôležitý vyvažovací aerodynamický prvok oproti naklápateľným tryskám motora.

http://forum.valka.cz/viewtopic.php/t/91992

OT: dúfam že nebude zas niekomu vadiť že sa odvolávam na iné fórum ale tam je vedená palba.cz ako "spřátelený web" tak by sme sa na valka.cz mohli pozerať obdobne....

Napsal: 17/2/2011, 20:08
od kopapaka
Obrázek

Napsal: 18/2/2011, 10:08
od absik
hm, pekné: vidno sklopené "predkrídlo" aj nábežné hrany a zároveň možné rozloženie kamuflážnych polí

Druhý prototyp PAK-FA vykonal ...

Napsal: 23/2/2011, 16:00
od Kutuzov
... úspěšně první let.

http://www.lenta.ru/news/2011/02/23/pakfa/

Napsal: 4/3/2011, 13:30
od Rosomak
Dočkal se a završil tak svoji životní dráhu...

Russian fighter jet designer Simonov dies...
http://en.rian.ru/russia/20110304/162857325.html?id=

Napsal: 23/3/2011, 19:18
od skelet
Pěkné video
http://www.youtube.com/watch?v=QUZwLLA2cbM
mimochodem co je to za doprovodné letadlo ve 2:47? Připomíná mi to Su-17??

Napsal: 23/3/2011, 19:59
od kopapaka
Jo, připomíná, ale z toho pohledu se to s jistotou říct nedá.
Videjko mooc pěkné, pěkně jim lítá...

Napsal: 23/3/2011, 20:43
od Alchymista
co je to za doprovodné letadlo ve 2:47? Připomíná mi to Su-17??
Môže byť, siluete Su-17/22 to zodpovedá.
Obrázek BTW - asi tiež pamätáš JSBVO 8-)

Napsal: 23/3/2011, 20:46
od skelet
mi je v dubnu třicet, takže JSBVO mě minulo, aj sem si musel vygooglit co to na mě mluvíš :oops: :lol:

Napsal: 24/3/2011, 03:16
od Franz Trubka
Zajimave na tom videu je take to,ze ten Suchoj nema zadne oznaceni.Zadne hvezdy ani ruske vlajky

Napsal: 28/3/2011, 13:54
od wampir
Březnovem vydáni časopisu L + K , zveřejněné oficialní ? technická data letounu T-50. Hmotnost-18 OOO Kg, rozpětí křídel- 14 m , délka- 19,8 m, max. hmotnost-35 OOO kg, cestovní rychlost -M 1,3 , dolet- 3 OOO km.

Napsal: 30/4/2011, 12:40
od wampir
http://www.rg.ru/2011/03/17/armiya.html Ruští konstruktéři od Suchoje vytáhli trumf proti Raptoru. Jejich T-5O umí odpalovat RS při nadzvuk rychlostech,to je jasná výhoda při leteckém boji. Raptor musí při odpalu zpomalit na podzvukovou rychlost.

Napsal: 30/4/2011, 23:04
od Alchymista
Trochu prekvapivé tvrdenie - ani nie tak to, že PAK-FA dokáže odpal z internej zbraňovej šachty pri nadzvukovej rýchlosti, ako to, že Raptor niečo také nedokáže...

Napsal: 1/5/2011, 15:09
od cover72
Nějak tak. Pokud si dobře pamatuji informace o F-22, tak mají ony vysouvací pylony právě extra hydrauliku, aby dovedla střelu odhodit dostatečně daleko od letounu i pro odpaly při nadzvukových rychlostech. Dveře pumovnice by problém být neměly, ty IMHO v nadzvuku fungovaly i na dvoumachovém F-102.

Napsal: 4/5/2011, 17:39
od wampir
Rusko tou údajnou nadřazeností jejich T-50 nad F-22 zas velmi přehnalo. Hold konkurenční boj už zuří na plné obrátky. Knihovně půjčil časopis L+K kde monografie F-22 . Monografii tyto údaje ze zkoušek F-22 -2.8. 2002. byla poprvé odpálena PLŘS AIM-9 při rychlosti M 1,1. Při další zkoušce 21.8.2002. byla odpálena PLŘS AIM-120 při rychlosti M 1,19. Takže to tvrzeni ,že Raptor to neumí je velká drzost.

Napsal: 4/5/2011, 18:15
od Franz Trubka
Rusko spolecne s Indii,Cina vyvijeji neco,co amerika prestala vyrabet.Asi je to snaha ukazat technologickou vyspelost,prakticke pouziti kvuli cene a narocnosti na pozemni obsluhu je diskutabilni.Par desitek nebo stovek stihacek zadnou valku nevyhralo a nevyhraje

Napsal: 19/5/2011, 17:16
od krizak
Rusko oznámilo, že T-50 má křídla vyrobené z kompozitu. Podíl kompozitních materiálu v konstrukci draku je kolem 25%. Například EUROFIGHTER má v konstrukci 50% kompozitních materiálu. Jinač jak píše FRANZ TRUBKA, tak s jeho názorem nesouhlasím. Nejde o počet, ale o tu technologii a v případě potřeby lze výrobu zvýšit. http://topwar.ru/4735-tehnologiya-chernogo-kryla.html -velmi zajímavé video, vložené v odkazu. Nedokáži pochopit USA, že plánují výrobní linku na F-22 po dokončení výroby 187ks rozebrat.

Napsal: 19/5/2011, 20:02
od cover72
Mňo, tak jestli mají Rusové dost peněz na to, aby tam místo kompozitů narvali slitiny Titanu... Proti gustu žádný dišputát.
Nesmíme zapomínat, že se u ruských výrobců marže pohybují "poněkud" někde jinde, než na západě. A stejně tak je tam trochu jiná dostupnost kovů. A také (tolik) nepodléhají "technologické módě", takže dají potřebné (a drahé) materiály jen tam, kde jsou skutečně potřeba (místo toho, aby narvali nanotechnologie pokud možno i do pilotovy přihrádky na mapy a tím měli větší vývar) - viz MiG-25 a šetření Titanem jen tam, kde byl potřeba... Také se západ smál. Nesmyslně.

EDIT: ještě mne napadlo - tohle srovnávání může být dost mimo, protože procent čeho? 25% povrchu draku, nebo 25% váhy? To je totiž dost podstatný rozdíl - zcela v duchu oblíbeného porovnávání "hrušek s jabkama".