Tak to už by mi přišlo lepší dohodnout se s Aerem na modernizaci na úroveň CW, bylo by to rychlejší než NG a vydrželo by vám to podstatně déle než jen pouhé prodloužení životnosti. Jedinou nevýhoda, která by v tom byla je skutečnost, že by to neděly LOTN, ale AERO.Flader píše:Teraz som pozeral video z návštevy ministra v LOTN a na jednom zábere sa tam mihla "rozrobená" L-39. Tak či to náhodou nedopadne tak, že sa ešte raz bude predlžovať životnosť aspoň niektorým Albíkom.
Aero L-39NG Skyfox
Re: Aero L-39NG
Re: Aero L-39NG
Klobouk dolů, po jednom zkušebním letu zahajují sériovou výrobu, to svět letectví ještě nezažil. Aero přepisuje dějiny 

Re: Aero L-39NG
Arthur pri tvojom plane dvoch letiek FA-50 a jednej F-35 s osmimi lietadlami by nam nezvysilo ani na Zliny 242.Arthur píše:Tak keď už začínate riešiť aj tie Super Tucano, či Pilatus PC-9 nepripomína Vám cena vzájomného započítania z každej strany (hodnota dohody) cca 1 800 000 000 USD = 1 589 403 973,51 EUR nejakú sumu 14 ks 14ks F-16V Block 70/72. Tomu sa povie dve muchy jednou ranou 2v1, inýmmi slovami dve letky pričom samozrejme v prípade SK by ten pomer KT-1 a T-50 mohol byť odlišný k mixu KT-1 a KA-1 a FA-50 block 20 atď. ...
Arthur píše:Južná Kórea potvrdzuje potenciálny výmenný obchod so Španielskom
Údajne 6 ks španielskych Airbus A400M Atlas medium transport aircraft za 30 ks juhokórejských KAI KT-1 a 20 ks juhokórejských KAI T-50 Golden Eagle.
zdroj: https://translate.google.com/translate? ... with-spain

Re: Aero L-39NG
Opäť nepochopil alebo len nechce pochopiť pointu, ale nevadí, zvykli sme si už.niko píše:Arthur pri tvojom plane dvoch letiek FA-50 a jednej F-35 s osmimi lietadlami by nam nezvysilo ani na Zliny 242.
Len obhajujte tie F-16 v kombinácii s abonentom a L-39NG, len tak ďalej...
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: Aero L-39NG
Tak nvm, či nejaký iný výrobca lietadiel oznamuje úplne každý cvičný let, alebo tiež len prvý.Padouch píše:Klobouk dolů, po jednom zkušebním letu zahajují sériovou výrobu, to svět letectví ještě nezažil. Aero přepisuje dějiny
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6188
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Aero L-39NG
Tento variant tu pisal este minuky rok Starlight, ze si LOTN postrazi, aby sa urobila este jedna GO na nasich L39CM/ZAM, kedze vsetky dostali nove draky po roku 2000.Flader píše:Teraz som pozeral video z návštevy ministra v LOTN a na jednom zábere sa tam mihla "rozrobená" L-39. Tak či to náhodou nedopadne tak, že sa ešte raz bude predlžovať životnosť aspoň niektorým Albíkom.
Ak sa ma v buducnosti NG-cko kupovat, treba si to dobre premysliet a rozobrat na drobne. Zakryvame si oci, ze sa NGcko da pouzit ako lietadlo bojove a snazime sa tym obhajit ich nakup, ako cvicnych lietadiel. Ale prezitie takehoto lietadla na bojisku v Europe sa limitne blizi k nule. Dnes aj stroj ako A-10 vykonava u USAF uz mensinu misii CAS. A to je oproti L39NG uplny golem. Na ramene ma nejaku tu Strelu barsjaky Omar. A bude ju mat aj Ivan...
Myslim si, ze by sa OSSR mali sustredit, aby sme na vycvik do US posielali pilotov jazykovo zdatnych a s odlietanym poctom hodin na turbovrtulakoch.
Sorry hosi, nostalgia je jedna vec, masina je to krasna, ale pre nas uz si myslim, ze zbytocna.
Re: Aero L-39NG
Však hej, kondiční lety si můžete odbouchat v LOM. Je to přece jen kousek 



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6188
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Aero L-39NG
Skor urobit kontrakt so STA Kosice. Ak dokazali priniest z US UH60, mozno zvladnu aj T-38...
Ale to uz patri do ineho vlakna.


Re: Aero L-39NG
Jako nahradit staré Albíky ještě starším letadlem? No, to by byl vážně kauf. Nadzvukové cvičné letadlo si může dovolit jen pár velkých a bohatých zemí. Zemakt má recht, cvičit nové piloty můžete v USA, ale udržovací výcvik si musíte zajistit buď doma, nebo někde za rohem.Juraj Tichý píše:Skor urobit kontrakt so STA Kosice. Ak dokazali priniest z US UH60, mozno zvladnu aj T-38...![]()
Ale to uz patri do ineho vlakna.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6188
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Aero L-39NG
Nesher: Tak to bol samozrejme for, a vzhladom na smajle som myslel, ze bude aj pochopeny.
V kazdom pripade ak by prislo k takemuto kroku, MOSR urobi vyberove konanie s nejakymi parametrami a uchadzaci ponuknu riesenie. Myslim si, ze jednym z parametrov by bolo vykonavanie kondicnych letov na LZ Sliač. A potom uz uchadzaci ako STA, LOM a popripade dalsi si to budu musiet doriesit. Chodit na kondicne lety do Pardubic asi moc zmysel nema.
V kazdom pripade ak by prislo k takemuto kroku, MOSR urobi vyberove konanie s nejakymi parametrami a uchadzaci ponuknu riesenie. Myslim si, ze jednym z parametrov by bolo vykonavanie kondicnych letov na LZ Sliač. A potom uz uchadzaci ako STA, LOM a popripade dalsi si to budu musiet doriesit. Chodit na kondicne lety do Pardubic asi moc zmysel nema.
Re: Aero L-39NG
No je otázkou, zda má kvůli cca 7 hodinám jízdy rychlíky Fatra a Valašský expres za cca 1300 Kč, 700 stovkami za hotel noc a lůžko, vč 1300 Kč za cestu zpět, zas zmysel řešit turbovrtulákyChodit na kondicne lety do Pardubic asi moc zmysel nema.



"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Aero L-39NG
No, pokud si slovenští důstojnici budou chtít zachovat kvalifikaci pilota proudových letadel (což je předpokládám žádoucí), tak turbovrtulová letadla nebudou stačit. Což nás vrazí zpět k Albatrosům.Zemakt píše:No je otázkou, zda má kvůli cca 7 hodinám jízdy rychlíky Fatra a Valašský expres za cca 1300 Kč, 700 stovkami za hotel noc a lůžko, vč 1300 Kč za cestu zpět, zas zmysel řešit turbovrtulákyChodit na kondicne lety do Pardubic asi moc zmysel nema..
Juraj Tichý
OK, ale u Vás člověk nikdy neví (nic ve zlém)
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6188
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Aero L-39NG
Pani asi tu trosku narazame na nepochopenie.
To je LOM skutocne jediny, ktory dokaze poskytnut prudove lietadlo na vycvik/prenajom siroko daleko?
To, ze teraz STA neprevadzkuje ziadne prudove lietadlo, znamena, ze ho nikdy nebude? Pred par rokmi ziadna STA ani neexistovala. Takto pred rokom zacali s vycvikom prvych 17 Afgancov na pilota vrtuľníku. O dva roky mozu mat v portfoliu aj 4 albatrosy, ci ine prudove lietadla. Zalezi co bude trh ziadat.
OSSR na LZ Presov maju (resp.mali) prenajaty jeden Hughes 269 od sukromnika, pre potreby vycviku. Takze evidentne vedia ako na to.
Ono aj ked sa OSSR rozhodnu L39 zbavit, tak aspon po casti strojov urcite niekto siahne. Tak ako dnes si mozete zaplatit let na Delfinovi zo Sliacu.
Tych sposobov ako sa to da je viacej a LOM a Aero, nie je jedina moznost. :-)
To je LOM skutocne jediny, ktory dokaze poskytnut prudove lietadlo na vycvik/prenajom siroko daleko?
To, ze teraz STA neprevadzkuje ziadne prudove lietadlo, znamena, ze ho nikdy nebude? Pred par rokmi ziadna STA ani neexistovala. Takto pred rokom zacali s vycvikom prvych 17 Afgancov na pilota vrtuľníku. O dva roky mozu mat v portfoliu aj 4 albatrosy, ci ine prudove lietadla. Zalezi co bude trh ziadat.
OSSR na LZ Presov maju (resp.mali) prenajaty jeden Hughes 269 od sukromnika, pre potreby vycviku. Takze evidentne vedia ako na to.
Ono aj ked sa OSSR rozhodnu L39 zbavit, tak aspon po casti strojov urcite niekto siahne. Tak ako dnes si mozete zaplatit let na Delfinovi zo Sliacu.
Tych sposobov ako sa to da je viacej a LOM a Aero, nie je jedina moznost. :-)
Re: Aero L-39NG
Prvý lietajúci prototyp 7001 bude začiatkom budúceho roka prestavaný na ľahkú útočnú variantu:
https://www.flightglobal.com/news/artic ... 39-455739/
https://www.flightglobal.com/news/artic ... 39-455739/
Re: Aero L-39NG
Jediná možnost to jistě není, ale je to ta nejefektivnější možnost. Veškerý personál (piloti i technici) jsou na Albíky zvyklí. Jakákoliv jiná možnost (v podstatě jen olétané Alpha Jety nebo hawky) by byla dražší. A to jak provozně, tak i akvizičně. A je zcela jedno zda by ta letadla provozovaly VS nebo někdo jiný.
Takže pokud chcete udržet možnost kondičního létání na proudových letadlech, tak máte v podstatě tři rozumné možnosti: ještě jednou zgenerálkovat L 39 v LOTN (slovenské, levné, ale krátkodobé řešení), dohoda s Aerem na CW upgradu (dražší, střednědobé řešení, ale neslovenské), nákup 2-3 nových L 39 NG (nejdražší akvizičně, dlouhodobě asi nejefektivnější, ale neslovenské). A opět je jedno zda bude provozovatelem přímo letectvo nebo nějaká slovenská obdoba CLV.
Takže pokud chcete udržet možnost kondičního létání na proudových letadlech, tak máte v podstatě tři rozumné možnosti: ještě jednou zgenerálkovat L 39 v LOTN (slovenské, levné, ale krátkodobé řešení), dohoda s Aerem na CW upgradu (dražší, střednědobé řešení, ale neslovenské), nákup 2-3 nových L 39 NG (nejdražší akvizičně, dlouhodobě asi nejefektivnější, ale neslovenské). A opět je jedno zda bude provozovatelem přímo letectvo nebo nějaká slovenská obdoba CLV.
Re: Aero L-39NG
Neslovenské ? A kto ich vlastní ?Nesher píše:Jediná možnost to jistě není, ale je to ta nejefektivnější možnost. Veškerý personál (piloti i technici) jsou na Albíky zvyklí. Jakákoliv jiná možnost (v podstatě jen olétané Alpha Jety nebo hawky) by byla dražší. A to jak provozně, tak i akvizičně. A je zcela jedno zda by ta letadla provozovaly VS nebo někdo jiný.
Takže pokud chcete udržet možnost kondičního létání na proudových letadlech, tak máte v podstatě tři rozumné možnosti: ještě jednou zgenerálkovat L 39 v LOTN (slovenské, levné, ale krátkodobé řešení), dohoda s Aerem na CW upgradu (dražší, střednědobé řešení, ale neslovenské), nákup 2-3 nových L 39 NG (nejdražší akvizičně, dlouhodobě asi nejefektivnější, ale neslovenské). A opět je jedno zda bude provozovatelem přímo letectvo nebo nějaká slovenská obdoba CLV.
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: Aero L-39NG
To je jen narážka na to co některým diskutérům z poza řeky Moravy vadí asi nejvíce, tj. nálepka Made in Czech Republic. Jinak, pokud vím, tak Penta je skutečně československá, Dospiva je Čech, Haščák Slovák, ale oficiálně sídlí na Kypru :-)Arthur píše:Neslovenské ? A kto ich vlastní ?Nesher píše:Jediná možnost to jistě není, ale je to ta nejefektivnější možnost. Veškerý personál (piloti i technici) jsou na Albíky zvyklí. Jakákoliv jiná možnost (v podstatě jen olétané Alpha Jety nebo hawky) by byla dražší. A to jak provozně, tak i akvizičně. A je zcela jedno zda by ta letadla provozovaly VS nebo někdo jiný.
Takže pokud chcete udržet možnost kondičního létání na proudových letadlech, tak máte v podstatě tři rozumné možnosti: ještě jednou zgenerálkovat L 39 v LOTN (slovenské, levné, ale krátkodobé řešení), dohoda s Aerem na CW upgradu (dražší, střednědobé řešení, ale neslovenské), nákup 2-3 nových L 39 NG (nejdražší akvizičně, dlouhodobě asi nejefektivnější, ale neslovenské). A opět je jedno zda bude provozovatelem přímo letectvo nebo nějaká slovenská obdoba CLV.
Naposledy upravil(a) Nesher dne 26/2/2019, 14:49, celkem upraveno 1 x.
Re: Aero L-39NG
A nemyslíte si, že některým diskutérům z poza řeky Moravy vadí asi NAJMENEJ, tj. nálepka Made in Czech Republic, ale práve úplne NIEČO INÉ ... 

Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: Aero L-39NG
Navíc "vlastní" NGčka mohou mít pro OSSR i jiný půvab, nejen jako nástroj pro kondiční létání.
V případě zvýšené bezpečnostní hrozby jdou použít jako lehké bojové typy … obdoba zapojení českých L-159 do NaPoSy k ochraně důležitých objektů (třeba JE nebo Slovnaftu). Kanón a dva Sidewindery určitě unesou.
Stejně tak k hlídkování (a případným zásahům) proti uprchlické / kriminální / ozbrojené vlně a bandám z Ukrajiny (pokud by na západní Ukrajině došlo k vyhrocení sporů mezi Ukrajinci a místními Maďary a Poláky - stejně jako na východě Ukrajiny mezi Ukrajinci a místními Rusy - třeba), také použít půjdou.
A vyšlo by to mnohem levněji než použití MiGů-29 či, někdy později, Viperů.
V případě zvýšené bezpečnostní hrozby jdou použít jako lehké bojové typy … obdoba zapojení českých L-159 do NaPoSy k ochraně důležitých objektů (třeba JE nebo Slovnaftu). Kanón a dva Sidewindery určitě unesou.
Stejně tak k hlídkování (a případným zásahům) proti uprchlické / kriminální / ozbrojené vlně a bandám z Ukrajiny (pokud by na západní Ukrajině došlo k vyhrocení sporů mezi Ukrajinci a místními Maďary a Poláky - stejně jako na východě Ukrajiny mezi Ukrajinci a místními Rusy - třeba), také použít půjdou.
A vyšlo by to mnohem levněji než použití MiGů-29 či, někdy později, Viperů.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Aero L-39NG
Ne, nemyslím. Ti o kterých mluvím, mají právě problém s tou nálepkou. A upřimně řečeno, pro kondiční a udržovací výcvik těch pilotů, kteří nebudou létat F 16 je nějaké verze Albíka to nejlepší možné řešení.Arthur píše:A nemyslíte si, že některým diskutérům z poza řeky Moravy vadí asi NAJMENEJ, tj. nálepka Made in Czech Republic, ale práve úplne NIEČO INÉ ...