Stránka 12 z 38

Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví

Napsal: 24/5/2024, 09:44
od Alfik
Tak nějak jsem si vzpomněl, když jsem viděl to videjko, jak ve Žhavých výstřelech přistávali a každý udělal hlavou takové "ding dong" :D

Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví

Napsal: 24/5/2024, 11:26
od skelet
některá britská letadla jsou divnější, než divná.. nákladní letoun Blackburn Beverly
436443131_268326689696843_667150135954960032_n.jpg

Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví

Napsal: 28/5/2024, 18:53
od Rase
Korejská válka s sebou přinesla i velice podivné střety mezi dvojplošníky a stíhacími letouny. Dne 17. června 1951 hodinu a půl po půlnoci, napadly americkou leteckou základnu K-13 Suwon dva "bombarďáci Charlie" (severokorejské dvojplošníky Polikarpov Po-2). Jejich posádky shodily tři bomby. Jedna zasáhla stany a zranila dva muže. Zbylé dvě dopadly mezi zaparkované stroje 335. Fighter Interceptor Squadron. Jedna trefila levé křídlo letounu F-86A-5-NA 49-1334, který vzplál a musel být odepsán jako neopravitelně poškozený. Dalších osm Sabrů bylo poškozeno.

Výstřižekewewewewewe.JPG
d4b80b905e40598117ba0e12e4b5993b.jpg

Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví

Napsal: 28/5/2024, 20:04
od bheid
Tak snad to nebude moc lehký
obrázek_2024-05-28_200428442.png

Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví

Napsal: 28/5/2024, 20:06
od Zemakt
:D bitevní Iljušin, číslo po mne nechtěj. Na první dobrou. Jestli chceš přitvrdit, zkus tohle
8067.jpg

Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví

Napsal: 28/5/2024, 20:13
od skelet
Il-20 Hrbáč. Pilot seděl nad motorem. Kanóny v křídlech se daly stěžovat do negativního náměru.

Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví

Napsal: 28/5/2024, 20:15
od seabee
Il-20

Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví

Napsal: 28/5/2024, 20:40
od Ataman
Zemakt píše: 28/5/2024, 20:06:D bitevní Iljušin, číslo po mne nechtěj. Na první dobrou. Jestli chceš přitvrdit, zkus tohle
Bitevní Albatros... :razz:

Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví

Napsal: 28/5/2024, 20:52
od Zemakt
Jo, ta SOP je fakt profláklá. Přičemž nezmiňuji to písmeno. Je to J.I

Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví

Napsal: 28/5/2024, 21:00
od bheid
S váma je prdlajs zábava. :-P

Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví

Napsal: 28/5/2024, 22:22
od Ataman
Zemakt píše: 28/5/2024, 20:52 Jo, ta SOP je fakt profláklá. Přičemž nezmiňuji to písmeno. Je to J.I
A ten připosraženej čumák, aby bylo doře dolů viděti.

Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví

Napsal: 29/5/2024, 13:02
od Zemakt
443697349_865183682293234_6924421970846870699_n.jpg
Tady je ten čumák hezky vidět. A taky plyšák pro štěstí. Apropo, nikde jsem neviděl instalaci té dvojice kulometů v podlaze. Ta mířila vpřed nebo vzad?

Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví

Napsal: 29/5/2024, 14:26
od Ataman
Zemakt píše: 29/5/2024, 13:02Ta mířila vpřed nebo vzad?
Dopředu, šikmo dolu, podobně jako u Junkersu J.I.

Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví

Napsal: 29/5/2024, 14:43
od Zemakt
Jj zrovna jsem na to koukal a u J.I vidět nejsou, zatímco u J.II (bokorysů) jo. Navíc ne vedle sebe ale za sebou.

Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví

Napsal: 29/5/2024, 16:28
od Ataman
Třeba tady jsou vedle sebe:
http://www.airwar.ru/image/idop/bww1/albj2/albj2-9.jpg
http://www.airwar.ru/image/idop/bww1/albj2/albj2-4.jpg
Na poměry 1.sv.v., kde si samodomo polní úpravy sekala kdejaká jednotka jak Baťa cvičky, nic divnýho.
V každým případě se ty šikmý kulomety neosvědčily ani Němcům, ani Tomíkům. Těm ale k poznatku, že je to k ničemu, stačil jeden prototyp.

Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví

Napsal: 29/5/2024, 19:33
od Zemakt
Ta druhá foto eňoňůňo 👍 Co k tomu máš víc, osvědčily neosvědčily?
Řekl bych že každý to řešil po svém. Němci kategorií J a třeba i CL, Tomíci Velbloudama apod. ?

Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví

Napsal: 29/5/2024, 23:13
od seabee
Každopádně to byl konec legendám o "rytířích nebes" a respektu ostatních vojáků k nim, když začali masakrovat bezmocné pěšáky v zákopech.

Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví

Napsal: 30/5/2024, 16:23
od Ataman
Zemakt píše: 29/5/2024, 19:33 Ta druhá foto eňoňůňo 👍 Co k tomu máš víc, osvědčily neosvědčily?
Řekl bych že každý to řešil po svém. Němci kategorií J a třeba i CL, Tomíci Velbloudama apod. ?
Tomíci u Yprů a u Cambrai používali DH-5 a standardní Camely. Docela se jim to osvědčilo, až na veliký ztráty, způsobený palbou ze země. Zároveň se jim v té době dostali do rukou nějaké německé J-aparáty, které na ně udělaly dojem kvůlivá jejich účinnosti, odolnosti, jejich šikmé kulomety se ze začátku taky jevili dosti ultimátně a došli tedy k závěru, že něco takového rovněž potřebují.
I tedy šikmé kulomety a kus plechu namontovali na Camela, čímž vznikl jediný exemplář "zákopové stíhačky" Sopwith Camel TF.1(TF jako trench fighter):
https://flyingmachines.ru/Site2/Crafts/Craft31477.htm
Při jeho testování se zjistilo, že šikmé kulomety jsou spíše k zlosti než užitku, protože se s nimi nedá kloudně mířit. Z toho důvodu se o nich pro nově vyvíjenou "zákopovou stíhačku" upustilo. Němci problémy s mířením samozřejmě měli také, ale z nějakého důvodu šikmé kulomety cpali do letadel nadále.
Zatímco tedy Camel TF.1 sloužil jako experimentální a "technoilogický demostrátor", skutečným "zákopovým stíhačem" se měl stát derivát Snipe -Salamander TF.2:
https://flyingmachines.ru/Site2/Crafts/Craft25674.htm
https://militarymatters-online.translat ... _tr_pto=sc
Válku už ale nestihl.

No a víc k tomu mám třeba ještě nějaký monografie kdesi v hloubi sklepa, kdyby tohle bylo málo(stačí to, že jo, že to nemusím jít hledat?).

Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví

Napsal: 30/5/2024, 16:37
od Ataman
seabee píše: 29/5/2024, 23:13 Každopádně to byl konec legendám o "rytířích nebes" a respektu ostatních vojáků k nim, když začali masakrovat bezmocné pěšáky v zákopech.
Rozhodně ne. Účelově stvořená legenda nebyla určená pro pěšáky v zákopech, těm nakonec asi bylo jedno, jestli na ně letadlo navádí dělostřelce, nebo po nich střílí.

Re: Raritní a zajímavé fotografie - letectví

Napsal: 30/5/2024, 19:36
od Zemakt
No a víc k tomu mám třeba ještě nějaký monografie kdesi v hloubi sklepa, kdyby tohle bylo málo(stačí to, že jo, že to nemusím jít hledat?).
Ne, nemusíš, děkuji. Mezitím jsem si něco dohledal a na něco i udělal svůj vlastní obrázek. V podstatě však to co píšeš do toho mého vidění věci zapadá.

Osobně vidím problematiku efektivního zaměřování takto lafetovaných zbraní, z podstaty doby, respektive technických možností, jako dost problematickou. Nicméně co? Faktem je, že Němci na této instalaci (Alb. JI/II) tvrdošíjně setrvávali a přes veškeré výhrady k nim je za idioty fakt nepovažuji. Setrvávali na ní i přesto, že lze z jejich strany rovněž dohledat tvrzení o problematičnosti zaměření této dvojice kulometů. Logické, prdel to rozhodně nebyla. Někde jsem i narazil na tvrzení, že snad onu "podlahovou lafetaci" nějaký kutil nahradil klasickými synchronizovanými kulomety. Bohužel však bez zdroje, fota, hlášení, dobového svědectví, apod. Toto si normální člověk lovící ve vodách internetu běžně škrtá. Co si člověk neškrtá jsou fakta, a faktem je, že u J.I prostě ty takto namontované kulomety byly, navíc jejich instalace se vyvíjela v čase, tudíž u J.II byly jiná, nicméně již měla nádech sériovosti. Hlava mi nebere proč za sebou a ne vedle sebe, což je pro postřelování zákopů efektivnější, nicméně budiž. Viz foto litevských J.II. Navíc, kdyby to bylo takové trágo, tak se člověk nedočte, že podobně instalovaný 2 cm Becker M.II, byl ve dvacítce J.II hodnocen velmi pozitivně. A to zejména s ohledem na louskání cisteren Mk.IV. A to i přes to, že zde byly stížnosti na rozdílnou balistiku munice se stopovkou a bez. Přesto, a dáli se to tak říct, úspěch. Suma sumárum, stálo to za vyliž mi prdel, ale když pilot nalétl nad linii zákopů a měl ji v ose pod sebou, nedej bože nad trén. A držel se jen osy postupu/zákopu, a zmačkl čudlík ...... Lepší toto jak drátem do oka.

Tomíci? Jj znám. Průser je, když zrovna tohle "anláge" namontuješ do stíhače. Ale ty ho nenamontuješ do normálního stíhače (S.E. 5), ty ho namontuješ do Soptwithu s poměrně výkonným rotačním motorem, který sám o sobě vyžadoval co se týče pilotáže "drobet" navíc. Výsledek zcela jasný, nezpochybnitelný. Píčovina jak barák. Přesto v této souvislosti je zajímavé, jak se Briti ohledně pozemní podpory této filozofie (stíhací bombardéry) drželi až do druhé světové války (a musím jim dát za pravdu, že měli recht. Jen to trvalo několik desetiletí)

Jinak díky za navedení na ty rusácký stránky, jsou výborné. Flingmašín či jak se tomu nadává.