No a víc k tomu mám třeba ještě nějaký monografie kdesi v hloubi sklepa, kdyby tohle bylo málo(stačí to, že jo, že to nemusím jít hledat?).
Ne, nemusíš, děkuji. Mezitím jsem si něco dohledal a na něco i udělal svůj vlastní obrázek. V podstatě však to co píšeš do toho mého vidění věci zapadá.
Osobně vidím problematiku efektivního zaměřování takto lafetovaných zbraní, z podstaty doby, respektive technických možností, jako dost problematickou. Nicméně co? Faktem je, že Němci na této instalaci (Alb. JI/II) tvrdošíjně setrvávali a přes veškeré výhrady k nim je za idioty fakt nepovažuji. Setrvávali na ní i přesto, že lze z jejich strany rovněž dohledat tvrzení o problematičnosti zaměření této dvojice kulometů. Logické, prdel to rozhodně nebyla. Někde jsem i narazil na tvrzení, že snad onu "podlahovou lafetaci" nějaký kutil nahradil klasickými synchronizovanými kulomety. Bohužel však bez zdroje, fota, hlášení, dobového svědectví, apod. Toto si normální člověk lovící ve vodách internetu běžně škrtá. Co si člověk neškrtá jsou fakta, a faktem je, že u J.I prostě ty takto namontované kulomety byly, navíc jejich instalace se vyvíjela v čase, tudíž u J.II byly jiná, nicméně již měla nádech sériovosti. Hlava mi nebere proč za sebou a ne vedle sebe, což je pro postřelování zákopů efektivnější, nicméně budiž. Viz foto litevských J.II. Navíc, kdyby to bylo takové trágo, tak se člověk nedočte, že podobně instalovaný 2 cm Becker M.II, byl ve dvacítce J.II hodnocen velmi pozitivně. A to zejména s ohledem na louskání cisteren Mk.IV. A to i přes to, že zde byly stížnosti na rozdílnou balistiku munice se stopovkou a bez. Přesto, a dáli se to tak říct, úspěch. Suma sumárum, stálo to za vyliž mi prdel, ale když pilot nalétl nad linii zákopů a měl ji v ose pod sebou, nedej bože nad trén. A držel se jen osy postupu/zákopu, a zmačkl čudlík ...... Lepší toto jak drátem do oka.
Tomíci? Jj znám. Průser je, když zrovna tohle "anláge" namontuješ do stíhače. Ale ty ho nenamontuješ do normálního stíhače (S.E. 5), ty ho namontuješ do Soptwithu s poměrně výkonným rotačním motorem, který sám o sobě vyžadoval co se týče pilotáže "drobet" navíc. Výsledek zcela jasný, nezpochybnitelný. Píčovina jak barák. Přesto v této souvislosti je zajímavé, jak se Briti ohledně pozemní podpory této filozofie (stíhací bombardéry) drželi až do druhé světové války (a musím jim dát za pravdu, že měli recht. Jen to trvalo několik desetiletí)
Jinak díky za navedení na ty rusácký stránky, jsou výborné. Flingmašín či jak se tomu nadává.