Stránka 12 z 65

Re: Polská armádo kam kráčíš?

Napsal: 25/1/2019, 19:32
od Nesher
Niko díky!
Nicméně mi ten rozdíl za horši verzi, kterou navíc vyrábí v Polsku přijde celkem velký.

Re: Polská armádo kam kráčíš?

Napsal: 25/1/2019, 20:57
od niko
Nesher a nevieme nieco o vybaveni ? Napriklad radar na BH stoji milion. Systemy ochrany az do troch milionov, podla varianty. Nevieme, ci v cene nemaju nejake vybavenie ? Policajne vrtulniky stali 65 mil zlotych na stroj, teda asi 16 mil. € a nemali nejake extra vabyvenie. Teda tie vojenske musia mat aj nejake extra vybavenie.

Re: Polská armádo kam kráčíš?

Napsal: 26/1/2019, 15:57
od Nesher
Něco už ano, měly by být ve výbavě velmi podobné té, která se nabízela Chile, měly by mít meteorologický radar, panceřovaná sedadla pro piloty, fast rope, hák pro přepravu nákladu v podvěsu, transpondér AN/APX-117, zaměřovač nouzových signálů.

Upřímně, ono i 16 mil. Eur jen za holý stroj pro policii mi přijde jako dost.

Re: Polská armádo kam kráčíš?

Napsal: 26/1/2019, 21:49
od niko
Nesher: Slovenske UH-60 su vybavene rovnako, len nemaju meteoroligcky radar. Ten stoji cca. 1 milion €. To je presne ten rozdiel v cene.

Re: Polská armádo kam kráčíš?

Napsal: 26/1/2019, 22:12
od Nesher
To by bylo OK pokud by kupovali jako vy UH-60M vyrobený v USA a nikoliv v některých ohledech horší exportní variantu S-70i vyrobenou v Polsku.

Re: Polská armádo kam kráčíš?

Napsal: 26/1/2019, 22:47
od Flader
Nesher, ale zase cena za ktorú kupovalo Slovensko bola "veľkosériová" cena pre USA.

Re: Polská armádo kam kráčíš?

Napsal: 27/1/2019, 16:37
od Pikujuci brizolit
Flader píše:Nesher, ale zase cena za ktorú kupovalo Slovensko bola "veľkosériová" cena pre USA.
Plus bez speci vybavenia-obranneho. Poliaci si takyto holostroj hadam neobjenavaju.

Re: Polská armádo kam kráčíš?

Napsal: 27/1/2019, 18:09
od Nesher
Pikujuci brizolit píše:
Flader píše:Nesher, ale zase cena za ktorú kupovalo Slovensko bola "veľkosériová" cena pre USA.
Plus bez speci vybavenia-obranneho. Poliaci si takyto holostroj hadam neobjenavaju.
To je to co právě není jasné, projel jsem všechny polské weby a nic víc než to co jsem sem už dal jsem nenašel.
Jinak, právě proto, že v USA běží sériová výroba UH 60M, jenž má většinu dílů shodných s S 70i a tudíž je Sikorski nakupuje od dodavatelů ve velkém a i vzhledem k tomu, že i v Mielci jede standardní sériová výroba, tak bych čekal tu cenu trochu "příznivější". Ono i to co zaplatí polská policie za de facto civilní vrtulník je vážně darda. Prostě čím dál tím více se mi to "zaříznutí" Airbusu jeví jako chyba.

Re: Polská armádo kam kráčíš?

Napsal: 17/2/2019, 21:53
od niko
Polske MIG-29 su zase uzemnene. Doslo totiz k nudzovemu pristatiu jedneho Migu na zakladni Malbork. Pricina - nahla dekompresia.
https://theaviationist.com/2019/02/16/p ... n-malbork/

Obrázek

Re: Polská armádo kam kráčíš?

Napsal: 18/2/2019, 06:33
od Flader
Neviem, neviem, ale už sa mi toho v tom Poľsku zdá byť v poslednej dobe dosť. Mám taký pocit, že ten servis vo vlastnej réžii začína mať trhliny.

Re: Polská armádo kam kráčíš?

Napsal: 18/2/2019, 07:54
od niko
Ono ta dekompresia nie je zase az taka vazna vec, ale ako pises Flader, v poslednej dobe je toho nejako vela. Ten polsko-ukrainsky servis nie je nijaky zazrak. Sami Poliaci tvrdia, ze hlavne s motormi maju riadne starosti. V podstate ako kazdy, kto prevadzkuje Mig-29 mimo Rusko.

Re: Polská armádo kam kráčíš?

Napsal: 18/2/2019, 10:41
od kenavf
No jednoduché to nebude, ale napríklad Irán prevádzkuje F-14 totálne bez podpory výrobcu/USA a ešte stále má v prevádzke 24ks.

Re: Polská armádo kam kráčíš?

Napsal: 18/2/2019, 11:08
od niko
kenafv: Naco by si Poliaci takto ublizovali, ako Iranci. Kupia nieco nove a maju sväty pokoj.

Re: Polská armádo kam kráčíš?

Napsal: 18/2/2019, 11:32
od kenavf
Išlo mi len o tú schopnosť "udržby lietadla" na potrebnej úrovni.

Re: Polská armádo kam kráčíš?

Napsal: 18/2/2019, 11:37
od Skeptik
No, dekomprese poměrně vážnou událostí je - samozřejmě pokud k ní dojde ve velké výšce.
Divné ale je, že se to Polákům stalo již podruhé v průběhu jednoho roku - nepamatuji, že by k tomu v Žatci došlo byť jedinkrát. Na vině bude pravděpodobně odfláknutá údržba již poměrně starých letadel.

Co se týče údržby motorů RD-33, tak je pravdou, že ty první verze skutečně problémy se spolehlivostí - způsobené hlavně systémem řízení motoru - měly. Paradoxní je, že prvním, kdo to vyřešil byli Němci u svých RD-33 série 2 (RD-33/191) zavedením digitálního řízení motoru FADEC a snížením teploty před turbínou.
U novějších verzí RD-33 série 3 by to již mělo být odstraněno obdobným způsobem.
Otázkou ale samozřejmě je, jaké verze motoru polské MiG-29 dnes používají. Zda nové, či donekonečna opravované původní RD-33 serie 2.
Nicméně i tak je to jen tepelný stroj, není bezúdržbový :wink:

Mimochodem pákistánské JF-17 pohání stejný motor, resp. jeho derivát RD-93, a četl jsem článek, ve kterém tvrdili, že jsou spolehlivější než F100-PW-200 jejich F-16.

Re: Polská armádo kam kráčíš?

Napsal: 18/2/2019, 11:45
od Flader
Skeptik, ja som zase čítal článok, že Donald Trump je mimozemšťan :D (samozrejme vtip)

Inak nemali by práve v Poľsku lietať aj bývalé "východonemecké" MiG-29?

Re: Polská armádo kam kráčíš?

Napsal: 18/2/2019, 11:53
od niko
Flader: Pokial viem maju poliaci stale povodne DR-33 2. serie. 3. seriu by mali mat v Europe tusim len Srbi.

Skeptik: Samozrejme dekompresia patri k tym vaznejsim porucham.Aj ked je pomerne dobre zvladnutelna. V porovnani s ostatnymi zavadami, ktore mali Poliaci v poslednom case patri k tym mensim.

Re: Polská armádo kam kráčíš?

Napsal: 18/2/2019, 13:25
od kenavf
Núdzové pristátie akého rázu to vlastne bolo? Vytváralo to dojem ako keby pristával na brucho bez podvozku. Ale možno to je len taká naša vžitá asociácia že núdzové pristátie= pristátie na brucho bez podvozku.
Boli tu spomínané situácie keď stíhačke uletel prekryt,pilot to nasmeroval smerom dole(s kyslíkovou maskou-ale veď tú má snáď štandardne) a "normálne" pristál.

Re: Polská armádo kam kráčíš?

Napsal: 18/2/2019, 14:27
od Skeptik
kenavf
Nouzové přistání je v tomto případě špatně použitý termín. Správný termín je bezpečnostní přistání = tedy přistání v situaci, která již bezprostředně neohrožuje bezpečnost letu, ale zároveň neumožňuje bezpečné dokončení letu dle plánu.

niko
Pokud mají Poláci skutečně pouze motory RD-33 série 2 či 2s, pak se jedná o víc jak 25 let staré motory na hraně jejich životnosti (resp. nejspíš již za ní). Není tedy divu, že s jejich udržením v provozu mají problémy.

Flader
OK, a četl jsi to o Trumpovi taky ve Flight International ? :wink:

Re: Polská armádo kam kráčíš?

Napsal: 19/2/2019, 13:37
od HONZIK11
Zahermetizováno: :razz: Ale pilot si očividně moc jistý není . Ještě kolem spodního rámu mu bude ale krapet fučet.

https://thaimilitaryandasianregion.file ... -50-43.png