Tak tímto odkazem jsi mi udělal obrovskou radost Igore.Nádherný rozhovor s vynikajícím pilotem.Dodnes mám před očima jeho kousky s Migem 29.Hlavně jak odstartoval z "Korei" přešel hned do prudkého stoupání,aby na to Miga 29 přidržel na tahu motoru,tak že se letadlo zastavilo ve vzduchu.Chvíli ho tak držel a potom se zase rozletěl.Nikdy jsem nic takového na vlastní oči neviděl.Jsem hrdý na to,že jsem sloužil jako základák na žateckém letišti v letech 92-93 a tyto skvělé piloty jsem viděl na vlastní oči.Dunění letadel skoro každý den,vůně benzinu,ale také brzké vstávání a noční létání,oprava dráhy,tahání letadel,sekání okolo VPD, kropení dráhy,starání se o rollstopy apod.Taky si pamatuji por.Michala Červenáka,který se zabil a jeho trosky Migu 21,smrt parašutisty na žateckém leteckém dni.Pamatuji toho hodně.Dokonce si pamatuji.že pro žatecké piloty se vyrábělo i speciální pivo s nádhernou etiketou.Myslím že to byl Mig 29 na oranžovém poli a napsáno tam bylo bud Žatečtí tygři,nebo Tygří letka.Byly to nádherné roky.A ze žateckého letiště je tam ted prý průmyslová zona.
Ale zpět k článku.Zde ocituji pana Vaška,pro všechny ty škarohlídy,kteří hází vše ruské nebo sovětské do jednoho pytle.Myslím,že tohle je názor od člověka nejpovolaněšího.Píši to zde záměrně proto,že tehdy se udělalo spoustu chyb a v té době už vlastně československé letectvo šlo do kopru.
citace z článku-Problém devětadvacítky první verze byl, že měla velkou spotřebu a tím pádem dolet jen hodinu a půl, což je málo. To byla jedna z hlavních nevýhod letadel ruské provenience. Oni neměli materiály na to, aby vyrobili turbínu schopnou vydržet vysoké teploty. Když materiál lopatek na turbíně snese vysoké teploty hoření ve spalovací komoře, dochází ke kvalitnějšímu spalování paliva, ke snížení měrné spotřeby a tím úspoře peněz a prodloužení doby letu. To tady tehdy nebylo.
Rozhodně ale nelze souhlasit s tím, že ruská letecká technika do rozpadu Sovětského svazu zaostávala nějak radikálně za světem. A rozhodně si to nemysleli na Západě. Oni z našeho letectva měli velký strach. Hlavně ze sovětského, ale z nás hned potom. Na území Československa bylo dvanáct letišť obsazených bojovými letadly. Nebyla sice všude ta nejmodernější, ale kvantita byla velká, vycvičenost veškerého personálu slušná.-konec citace
Dále mě zaráží tehdejší politikaření.To jsem teda netušil,že člověka takovych kvalit se chtěl tehdejší ministr Baudyš zbavit.Vůbec ti naši ministři obrany jsou mistři.Já nechápu a asi nikdy nepochopím,že ministra obrany může dělat civil nebo nějaký desátník.Toto je můj názor a zatím si stojím.
Zde další tunel podle pana Vaška.Peníze za rušení základen a prodeje vybavení se ztratili v propadlišti dějin.Co víc k tomu dodat.Ostuda tohoto státu.
citace z článku-
FR: MiGu-29 zazněla labutí píseň v naší armádě po pouhých šesti letech provozu. Myslíte si, že bylo správné se MiGů-29 zbavit? Neměli jsme si je nechat jako Slovensko? Tam je mají dodnes.
VV: Ne, to by vůbec nemělo smysl. První verze devětadvacítky, na které jsem létal i já, se nedá kvalitativně srovnávat s dnešním MiG-29 SMT, to už jsem říkal. První verze byla neúsporná, měla zastaralé motory i avioniku, navíc po vstupu do NATO nevyhovovala standardům aliance. To by vyžadovalo velké náklady na přestavbu, což pocítili v plné nahotě právě Slováci. A navíc, jak to bylo s možností doplňování náhradních dílů od výrobce, o tom jsem se zmiňoval už v prvním článku. Takže to byla cesta správná. Správné ale nebylo je ničím nenahradit.
Peníze na to přitom v devadesátých letech byly. Já, František Padělek a Jaroslav Hudec jsme totiž v té době byli pověřeni připravit novou koncepci letectva. V zadání mimo jiné bylo, že od Prahy na západ nesmí být žádná operační základna. To znamenalo zánik základen v Žatci, v Plzni, v Budějovicích a v Bechyni. Redukcí počtu základen a tedy letišť, letadel a obsluhujícího personálu jsme ušetřili obrovské peníze. Tehdejší ministr obrany Baudyš to zlaté vejce, které jsme mu přinesli na stříbrném podnose, předal ministru financí Kočárníkovi a všechny ušetřené prostředky, za které se mohl a měl pořídit nový typ bojového letadla, zmizely v propadlišti dějin.
Tak jsem z pozice zástupce velitele letectva požádal u Baudyše o audienci a řekl jsem mu, aby to do týdne oznámil letectvu, jinak, že to udělám já. Neudělal to, tak jsem to lidem řekl já. Došlo mezi námi potom k velmi ostrému konfliktu, který on chtěl vyřešit tím, že mě pošle do válečné akademie do USA, zkrátka mě chtěl odstavit. Tak jsem mu to usnadnil - rozhodl jsem se od všeho dát ruce pryč a odejít z armády. A nechci si fandit, ale můj odchod vyvolal vlnu odchodu dalších pilotů. Že když odchází Vašek, tak co by tam dělali oni. Svého rozhodnutí jsem dosud nelitoval a ani nezačnu.-konec citace
Takže chlap ,který tomu rozuměl a létal jako bůh radši odešel kvůli nějakému ňoumovi,který pokud si matně vzpomínám prostřelil ve vzduchu letadlo.Politika je jedno velké svinstvo at je tam rudý,zelený nebo žlutý.Pane podplukovníku Vašku,pro mě jste nejlepší pilot poválečného stíhacího letectva.Jakožto bývalý příslušník 11.letecké základny v Žatci a voják 7.letištní roty jsem vděčný ,že jsem Vás mohl vidět naživo.