Obrněné vozidlo TITUS
Re: Obrněné vozidlo TITUS
Keď tak pozerám na tú prístrojovku, už by si to zaslúžilo niečo nové a nie začiatok 90-tych rokov. Tak isto je to s civilnými kabínami (orig. Tatra, nie DAFácke), už sú za zenitom.
"Alea iacta est"
Re: Obrněné vozidlo TITUS
Toť otázka, vem si taktické rukavice a zamačkej si na dotykáči. Ostatně, co jsem zaznamenal, tak třeba u US Navy přecházejí z dotykových displejů zpět na čudlíky a to ze zcela zřejmého důvodu. Spíš než design bych hodnotil ergonomii a logiku jejich situování. No a samozřejmě funkčnost a odolnost.Keď tak pozerám na tú prístrojovku, už by si to zaslúžilo niečo nové a nie začiatok 90-tych rokov.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
-
- podporučík
- Příspěvky: 660
- Registrován: 10/9/2010, 23:43
Re: Obrněné vozidlo TITUS
Sluší se podotknout, že už prototyp LVSR z roku 2002 měl místo přístrojovky displej, který zobrazoval veškeré provozní údaje.
Re: Obrněné vozidlo TITUS
Nejaká modernizácia prístrojovky v Tatre prebehla, ale tie vypínače, to je dizajn ešte z Favorita, teda 80-te roky. Netvrdím, že musí mať dotykový displej, tiež nie som zástancom displejov namiesto klasických budíkov, ale trochu práce s dizajnom interiéru a výbere materiálov by si mohli dať aby to vyzeralo normálne na dnešnú dobu.
Kabíny (hlavne civilné), vychádzajúce z pôvodnej 815-ky a rozšírené pre hasičov sú ale už za zenitom. Chcelo by to vyvinúť novú, ergonomickú, charakterizujúcu značku a nerobiť len nejaké kvázifacelifty, ktoré sú ešte horšie ako pôvodná podoba. Stačí sa pozrieť ako sú na tom iné značky (napr. Scania, Volvo a iné) a kde ostala Tatra (pozrite si pomer nových vozidiel pre hasičov Tatra vs ostatné značky v ČR - požáry.cz).
Je to síce offtopic, ale nedalo mi to.
Kabíny (hlavne civilné), vychádzajúce z pôvodnej 815-ky a rozšírené pre hasičov sú ale už za zenitom. Chcelo by to vyvinúť novú, ergonomickú, charakterizujúcu značku a nerobiť len nejaké kvázifacelifty, ktoré sú ešte horšie ako pôvodná podoba. Stačí sa pozrieť ako sú na tom iné značky (napr. Scania, Volvo a iné) a kde ostala Tatra (pozrite si pomer nových vozidiel pre hasičov Tatra vs ostatné značky v ČR - požáry.cz).
Je to síce offtopic, ale nedalo mi to.
"Alea iacta est"
-
- podporučík
- Příspěvky: 660
- Registrován: 10/9/2010, 23:43
Re: Obrněné vozidlo TITUS
Force s čumáčkem je především řešení pro 4místné kabiny s automatickou převodovkou, takže až je armáda začne kupovat, tak budou. Zrovna v tomto případě se domnívám, že užitné vlastnosti vyhrávají nad estetickými.tomas.kotnour píše:Sluší se podotknout, že už prototyp LVSR z roku 2002 měl místo přístrojovky displej, který zobrazoval veškeré provozní údaje.
Co se týče trhu hasičských vozidel v ČR, tak musíte trh rozdělit na střední a těžkou hmotností kategorii (M/S) a očistit podvozky plněpohoonné a zadokolky (1/2 a 3), které Tatra nenabízí, resp. nemají smysl na tatrováckém podvozku. Tady je hlavní konkurent prakticky jenom Scania (ostatní značky jsou jenom v kusech). V segmentu 6x6 má tatra dominanci na S3 (terénní - prakticky 100% vozidel je FORCE), na S2 6x6 v současnosti Scania vede, protože 353 kW motor, který už Tatra nevyrovná nižší hmotností. V segmentu S2 4x4 pak Scania taktéž nasazuje 353 kW motor, ale Tatra je lehčí, takže rozdíl kW/t je marginální. Tady už záleží na konkrétních preferencích zákazníka a z nich pramenící nastavení výběrového řízení. Také je nutno brát na zřetel, že Tatra vyrobí menší množství vozidel, než Scania hasičských, a to ještě rozdělených do 4 modelových řad. Přitom náklady na vývoj a zahájení výroby nové kabiny budou stejné, což je důvodem, proč se jezdí v kabinách z 70. let (ale ani u konkurence není 20 let žádné číslo...). V takovém případě je logické, že se prioritně investuje do věcí, které se projeví na více modelových řadách. Jinak v současnosti jsou v řešení dva projekty, které by měli oslabit nordickou stranu síly. V jednom případě to bude chtít ještě prolomit "urbanlegend", ale na to bude stačit obrázek.mikojan29 píše:Nejaká modernizácia prístrojovky v Tatre prebehla, ale tie vypínače, to je dizajn ešte z Favorita, teda 80-te roky. Netvrdím, že musí mať dotykový displej, tiež nie som zástancom displejov namiesto klasických budíkov, ale trochu práce s dizajnom interiéru a výbere materiálov by si mohli dať aby to vyzeralo normálne na dnešnú dobu.
Kabíny (hlavne civilné), vychádzajúce z pôvodnej 815-ky a rozšírené pre hasičov sú ale už za zenitom. Chcelo by to vyvinúť novú, ergonomickú, charakterizujúcu značku a nerobiť len nejaké kvázifacelifty, ktoré sú ešte horšie ako pôvodná podoba. Stačí sa pozrieť ako sú na tom iné značky (napr. Scania, Volvo a iné) a kde ostala Tatra (pozrite si pomer nových vozidiel pre hasičov Tatra vs ostatné značky v ČR - požáry.cz).
Je to síce offtopic, ale nedalo mi to.
Přístrojovka LVSR, takže kolik, 15 let před zavedením v komerčním automotive?

Re: Obrněné vozidlo TITUS
tomas.kotnour
Ďakujem za info o displeji.
Čo sa týka hasičských vozidiel, v 6x6 S3 možno, ale potom je dominancia Scanie. Tatra s Terrnom a teraz Terrou zaspala dobu. Do istej doby sa obstarávali skoro výhradne len tieto typy, či už profesionálom alebo dobrovoľníkom, ale v posledných 1-2 rokoch ich valcuje Scania. Kabína zo 70-tych rokov asi už nestačí, aj keď ju predĺžili vložením jedného segmentu, stále je to tá istá kabína. Áno, aj konkurencia mala staršiu, ale modernizovala už po 20-tich rokoch a výsledok je väčší komfort pre posádku.
Takže sa už rieši úplne nový dizajn kabíny (exteriér, intriér)? Nemáte nejaké foto?
Ďakujem za info o displeji.
Čo sa týka hasičských vozidiel, v 6x6 S3 možno, ale potom je dominancia Scanie. Tatra s Terrnom a teraz Terrou zaspala dobu. Do istej doby sa obstarávali skoro výhradne len tieto typy, či už profesionálom alebo dobrovoľníkom, ale v posledných 1-2 rokoch ich valcuje Scania. Kabína zo 70-tych rokov asi už nestačí, aj keď ju predĺžili vložením jedného segmentu, stále je to tá istá kabína. Áno, aj konkurencia mala staršiu, ale modernizovala už po 20-tich rokoch a výsledok je väčší komfort pre posádku.
Takže sa už rieši úplne nový dizajn kabíny (exteriér, intriér)? Nemáte nejaké foto?
"Alea iacta est"
Re: Obrněné vozidlo TITUS

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Obrněné vozidlo TITUS
Kde má světla?


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Obrněné vozidlo TITUS
Dole. Mezi madly.Bude to sestiuhelnikova projekce svetelneho paprsku 

Re: Obrněné vozidlo TITUS
Bez kamufláže?
Re: Obrněné vozidlo TITUS
To nejspíš nebude finální barevné řešení. Tohle není odstín zelené kterou používá armáda.
Re: Obrněné vozidlo TITUS
To na streche vpredu je vrtuľa klimatizácie? Ak áno, bude to ľahký cieľ pre nejakého lepšieho strelca...
"Alea iacta est"
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Obrněné vozidlo TITUS
Bez klímy to tí vojaci určite prežijú. 

Re: Obrněné vozidlo TITUS
Ja len, že aj na terajších autobusoch je to na ležato kvôli aerodynamike a nie takto okato postavené. Ale možno to má vyzerať tak drsno, vojensky.Juraj Tichý píše:Bez klímy to tí vojaci určite prežijú.

"Alea iacta est"
Re: Obrněné vozidlo TITUS
V tom vozidle bude X výkonných spojovacích i rušícich prvků, které se budou chladit.Nejen člověk.
Re: Obrněné vozidlo TITUS
Pomôžem si jedným citátom z Pelíškov:
"A přitem taková blbost!"
"A přitem taková blbost!"

"Alea iacta est"
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6187
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: Obrněné vozidlo TITUS
Cize Mikojan spravne poznamenal, jeden naboj do chladenia, spojovacie a rušiace prvky sa prehreju a hotovo?HONZIK11 píše:V tom vozidle bude X výkonných spojovacích i rušícich prvků, které se budou chladit.Nejen člověk.
Re: Obrněné vozidlo TITUS
Tak snáď to pri sériovej výrobe zmenia, možno to tu niekto od nich číta. :-D
Keď sa človek zameriava na celok, aby spĺňal všetky podmienky zadania obstarávateľa, sem-tam mu unikne nejaký detail. V tejto situácii, ale dosť dôležitý.
Keď sa človek zameriava na celok, aby spĺňal všetky podmienky zadania obstarávateľa, sem-tam mu unikne nejaký detail. V tejto situácii, ale dosť dôležitý.
"Alea iacta est"