Re: Diskuse na téma nejlepší bitevní křižník První světové v
Napsal: 14/4/2018, 14:03
Polarfox: prošel jsem Tvůj příspěvek několikrát, ale mám opravdu problém se s ním vypořádat.
Chceš říci, že dnes máme informace, že použití a výsledky bitevních křižníků byly jiné než to co je všeobecně známo (a ovlivněno nějakými vlivy). Pokud ano sem s tím. Pokud ne, prosím vysvětli svůj myšlenkový pochod.
.
Stejně tak, jako možnost, že šlo jen o shodu náhod.Ale zde zase netušíme, jestli Britové měli smůlu a nebo naopak zda Britové neměli štestí a ztráty mohly být ještě mnohem větší.
Ale další data prostě nejsou (a už asi nikdy nebudou), takže nám nezbývá dělat nic jiného než dělat závěry z toho, co máme a být si vědom faktu, že jsou asi zatížené chybou.
Toto opravdu nechápu, reaguješ na můj příspěvek nebo něco zcela jiného.Ne neníProtože tahle logika je po 100 letech, kdy nemusíme brát v potaz aktuální (tenkrát) politické/osobní/technické/informační vlivy a kdy máme přístup k mnohem více informacím, z podstaty věci churavá. Neboli my hodíme přes palubu všechny dnešní výhody, znovu to scukneme na určitý zažitý úzus a informační/pohledový/politický tunel a vyvodíme obdobný závěr.
Chceš říci, že dnes máme informace, že použití a výsledky bitevních křižníků byly jiné než to co je všeobecně známo (a ovlivněno nějakými vlivy). Pokud ano sem s tím. Pokud ne, prosím vysvětli svůj myšlenkový pochod.
To sice ano, historie by určitě měla mít snahu o co nejobjektivnější pohled. Ale musí stavět na dostupných faktech. Já osobně dost pochybuji, že v otázkce kvality Britských bitevních křižníků máme o moc více informací než měli Britové těsně po válce po prostudování také Německých archivů. Nenapadá mě, jaké další informace bychom mohli v této otázce získat. Ale třeba mě překvapíšMyslím, že historie by měla mít podstatně větší ambice než fosilizovat nepřesnosti minulosti...protože pak se možná člověk pobaví (mýty většinou bývají prezentovány do stravitelnější a imponující/akční/senzační podoby) a bude mít vždy "jasno", ale reálně se prd dozví.

Tady by asi mělo smysl vysvětlit, co je to Jutsko v neosekané podobě. Případně, které okolnosti k tomu nepřibíráme,...Neboli my se nemusíme fixovat jen na Jutsko v osekané podobě, my se nemusíme fixovat jen na to, že vylétly do luftu a nepřibírat k tomu okolnosti...tak proč to dělat?Vím, je to jednodušší, vím, spousta lidí toho o tom zase tolik neví a nebo nemá přístup k širší paletě zdrojů a vždy tu bude tendence zjednodušovat a dramatizovat, ale stejně.
Prosím, přečti si můj příspěvek ještě jednou. Rozhodně si této možnosti jsem vědom a připoušřím ji. Ale prostě nevíme, jestli to vysvětlení je dostačující (a pokud ano, proč stejný osud nepotkal bitevni lodě).A uvědom si, jak tenká linie odděluje bytí a nebytí nějakého problému. Pokud by se ukázalo, že samotné bezpečnostní procedury mohly zabránit zkáze přinejmenším dvou plavidel, tak jsou to přinejmenším dvě plavidla, která ti vypadávají z rovnice a je po senzaci.
Stejně tak, jako možnost, že šlo jen o shodu náhod.Ale zde zase netušíme, jestli Britové měli smůlu a nebo naopak zda Britové neměli štestí a ztráty mohly být ještě mnohem větší.
Ale další data prostě nejsou (a už asi nikdy nebudou), takže nám nezbývá dělat nic jiného než dělat závěry z toho, co máme a být si vědom faktu, že jsou asi zatížené chybou.
Sorry, tady asi řešíš nějakou jinou diskuzi, nezdá se mi, že by kdokoli v této diskuzi Britské BK odsuzoval, či pranýřoval. To sem asi přenášíš své pocity, z jiných diskuzí.V tu chvíli, ať už by to v reálu bylo jakkoli, ať už by na těch BK bylo něco špatně či ne, by je prostě nikdo neřešil a nebo neřešil v tom duchu, v jakém se řešily po té události a dnes. A to je pouze jeden z faktorů. Takže tady nejde ani tak o to, zda-li britské BK měly nějakou fatální slabinu a byly špatně projektované, ale souhra okolností vytvořila takovou situaci a senzaci, že se všichni jali nějakou tu fatální slabinu hledat. A kdo hledá, najde...i když by tam třeba zase nic tak extrovního nebylo. Stačí, když k tomu bude dostatečný impuls. BK by tak jako tak dožily a vývoj tak jako tak směřoval k rychlé bitevní lodi, ale dožily by v poklidu a se svým dílem odslouženým na kontě. Jako X jiných typů a koncepcí, které nemusely projít drtičkou veřejného pranýřování, ačkoli by se v nějaké situaci a nějakém průseru určitě také X much vyrojilo, skutečných či nafouklých.