Stránka 111 z 177

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 10/8/2023, 11:32
od Wolfhound
Lynx píše: 9/8/2023, 19:34 Tak je jasné, že keby išlo o ohrozenie z východu, základne v HU, RU a PL by boli kľúčové. A ci je to Keckemet, alebo Papa v HU, alebo veľké základne v PL, tak Sliač bude skôr len záloha.
Velké základny v PL, viděl jsi třeba Łask? Teď je velkolepě rekonstruovaný, ale není tam nic, co by nešlo udělat i na Sliači - ÚLy pro celou tamní letku F-16 a kapacity pro případné posily včetně F-35.

Hlavní rozdíl je spíš v tom, že v Łasku působí už 11. rokem detašmán 52nd Operations Group USAF, zatímco na Sliači působil až donedávna detašmán RSK MiG.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 10/8/2023, 12:11
od Hall
Hlavne by to chcelo "detašmána" výkonnú PVO ku každej leteckej základni nie len v PL, ale aj v CZ a SK. Hrozba ide z východu, ale rakety priletia najskôr zo severu, z Kaliningradu.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 17/8/2023, 14:40
od Scotty87

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 17/8/2023, 14:46
od Lynx
https://www.securitymagazin.cz/defence/ ... 71198.html

Ano toto jsou závažné okolnosti, které musíme při rozhodování o pořízení letadel posoudit – pozdější termín reálného dodání zvažovaných F35, může dát prostor pro zvažování i dalších alternativ.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 17/8/2023, 15:58
od KOLT
Na nutnosti prodloužit pronájem Gripenů není ovšem nic nového.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 17/8/2023, 17:31
od Zemakt
Ne, v podstatě je to zřejmé již od počátku

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 17/8/2023, 19:30
od Juraj Tichý
Ak Nemci postavia továreň na F-35 a chcú ich vyrobiť 400, tak tie vaše budú najskôr odtiaľ a všetko sa snáď stíha.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 17/8/2023, 19:34
od Scotty87
Tam se bude dělat jen jedna část trupu. Dá se říct že v programu nahradí Turecko.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 18/8/2023, 15:07
od seabee
Scotty87 píše: 17/8/2023, 19:34 Tam se bude dělat jen jedna část trupu. Dá se říct že v programu nahradí Turecko.
Naše budou nejspíš z Itálie -
Made in Italy – Delivered to the World
Cameri Multifunctional Hub:
- The Final Assembly and Check-Out facility (FACO) produces and delivers F-35 A and B model aircraft to Italy and the Netherlands and is equipped to accept other international customers
- The Maintenance, Repair, Overhaul, and Upgrade facility (MROU) currently provides depot activities to Italian aircraft and is preparing for multinational capability
- The Wing Assembly facility produces F-35 A and B model wings to support the Cameri and Fort Worth FACOs

Vyrobeno v Itálii - doručeno do celého světa
- Závod pro konečnou montáž a výstupní kontrolu (FACO) vyrábí a dodává letouny F-35 modelů A a B do Itálie a Nizozemska a je vybaven pro další mezinárodní zákazníky.
- Zařízení pro údržbu, opravy, generální opravy a modernizaci (MROU) v současné době zajišťuje skladové činnosti pro italské letouny a připravuje se na mezinárodní způsobilost.
- Zařízení pro montáž křídel vyrábí křídla pro letouny F-35 modelů A a B, která jsou určena pro FACO v Cameri a Fort Worthu.

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 18/8/2023, 19:21
od Lynx
Skúsil už niekto vyčísliť priame porovnanie prevádzkových nákladov 14xGripen vs 24xF35? Ten nárast bude EXTRÉMNY.
(som presvedčený o tom, ze po 5r od kúpy bude užívaných tak 12ks, a ostatné skončia zabalene ako L159)

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 18/8/2023, 19:32
od skelet
V současnosti za letovou hodinu Gripenu platíme 38tisic, bez platů a bez paliva.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 18/8/2023, 19:38
od seabee
Lynx píše: 18/8/2023, 19:21 Skúsil už niekto vyčísliť priame porovnanie prevádzkových nákladov 14xGripen vs 24xF35? Ten nárast bude EXTRÉMNY.
(som presvedčený o tom, ze po 5r od kúpy bude užívaných tak 12ks, a ostatné skončia zabalene ako L159)
Dojemná starost. Ale pokud vím, primárním důvodem konzervace L-159 nebyly finance, ale změna koncepce - doktríny za Luftjardy a následujících expertů.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 18/8/2023, 21:02
od Lynx
Teraz Švédska strana musí garantovať určitý počet hodín - a ako výrobca ma ideálny prístup k nahr dielom. Teraz budu tie lietadla vaše a sami si budete riešiť všetko, či ste si od toho neodvykli, ved posledné ste sami prevádzkovali mig21.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 18/8/2023, 21:13
od skelet
Ptal ses na financování, a jak to máme teď laciné. Ne, nemáme.
Letectvo normálně provozujeme, takže provoz známé. Děkujeme za radu.
Edit: s Radana by ses mohl obrátit na OSSR. Vy jste nedokázali provozovat ani "jednoduché" frontové stíhače. Dokonce nedokážete ani modernizovat základnu včas.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 18/8/2023, 21:25
od Lynx
Tak musím se ptat za vás, kdyz vy vsichni jste nekriticky pro..
A na margo VzS, ano keďže vieme aké ne/môžne to bolo s RU stranou sme šli radsej cestou lacnejšieho riešenia.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 18/8/2023, 21:32
od skelet
Nejsme nekritičtí.
Finančně to zvládneme, protože ta jedna letka nás stojí pomalu víc, než kolik udávají uživatele F-35.
Navíc se navyšuje rozpočet ministerstva obrany.
O tom jak funguje technické zabezpečení a logistika víme, protože AČR provozu minimálně šest typů letecké techniky. Takže se to nemusíme učit.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 18/8/2023, 21:37
od Lynx
No zatiaľ to tak vyzerá, že ste sa vmanevrovali do pozície jedine prijať to, co vám USA ponúknu. Povedzme ze nepochybujem o tom, ze na to teraz máte, ale tvrdím to, že ten celkový účet bude turbo raketa.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 18/8/2023, 21:47
od skelet
Je jen dobře, že chtějí jen to nejlepší.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 19/8/2023, 01:18
od KOLT
Celkový účety bude vysoký, ale ne o tolik vyšší než za Gripeny. Musíme tedy F-35 koupit, to jsme Gripeny nemuseli. Ale hodinový provoz bude vycházet kupodivu možná lépe pro F-35. Právě proto, že v něm nebude amortizace, kterou nám Švédi museli započíst.

Re: Budoucnost nadzvukového letectva AČR

Napsal: 19/8/2023, 09:00
od juhelak
Berte to tak že CR je relativne bohatý stát i když to lidé nechtejí slyšet. V HDP na hlavu je posledni roky šli dost nahoru a minulá garnitura se de facto jen vezla na vlně..covid a energeticka krize nam dala facku a je dobre ze se opet zacalo resit to jak a cim zas ten rust nastartovat..verim že za par let to zas pojede..a provozovat 24 ks F35 nebude pro nás zádný problem..zvlast kdyz se udrží ty 2% (pri opetovném silnejším rustu HDP to bude sypat další desítky mld. navíc)