Stránka 112 z 401

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 16/12/2019, 17:42
od tomas.kotnour
Jestli se bude kupovat hlavňový systém C-RAM, tak maximálně v pár kusech na nasazení v expedičních operacích. Osobně se spíše přikláním k názoru, že se koupí několik OZ systému Iron Dome, které budou ve spolupráci s EL/M-2084 bránit oblasti mimo dosah protivníkových systémů pro vedení plošné palby.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 17/12/2019, 05:59
od Padouch
líbí se mi jak se teď s modernizací pohlo, snad ještě letos dojde k podpisu smluv na Breny, L-39NG a radary Věra NG

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 17/12/2019, 06:36
od Scotty87
Padouch píše:líbí se mi jak se teď s modernizací pohlo, snad ještě letos dojde k podpisu smluv na Breny, L-39NG a radary Věra NG
U těch Brenů pochybuji. ÚOHS ještě nedal definitivní stanovisko ke stížnosti společnosti MPICZ a nemyslím si že to stihnou do konce roku.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 17/12/2019, 10:29
od Zemakt
Současní piloti jsou už roky přetížení
České stíhací letectvo trápí nicméně v tuto chvíli poněkud jiný problém - extrémní přetížení stíhacích pilotů. Manažeři českého letectva hovoří dokonce o více než svízelných personálních poměrech. Se 14 stíhačkami Gripen létá 21 pilotů, kteří plní úkoly vzdušné ochrany země, čtyřiadvacetihodinových pohotovostí, výcviku, ale i zahraničních misí jen za cenu značných přesčasů a mimořádného vypětí.

"Pár let to tak lze dělat. Avšak my žijeme v tomto provizoriu, jakési dočasnosti, už od roku 2005," popisuje poměry, o nichž se na veřejnosti příliš nemluví, vlivný důstojník ze štábu českého letectva. Jakkoliv jsou tedy z jeho hlediska začínající jednání o pořízení amerických stíhaček či ponechání si těch švédských pro obranu země důležitá, nemenší váhu má diskuse o konečném počtu těchto letounů.

"Koncem provizoria jsou dvě letky stíhaček - tedy 24 strojů. Ať již těch švédských, nebo amerických. Jen to je cesta ze svízelné personální situace, přetěžování pilotů i pozemního personálu. Je to i cesta k aktivnímu členství v NATO a zapojení se do společných operací. Vystoupení z tohoto provizoria je pro nás důležitější než to, k jakým stíhačkám se nakonec vláda přikloní," apeluje na politiky člen štábu českého letectva.
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/zacal ... -internetu

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 17/12/2019, 10:47
od Wasp
K tomu připojím dnešní Lobby článek na seznamu, spolu je to zajimavé...
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/grip ... paign=null

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 17/12/2019, 11:21
od Juraj Tichý
Zemakt píše:
Současní piloti jsou už roky přetížení
České stíhací letectvo trápí nicméně v tuto chvíli poněkud jiný problém - extrémní přetížení stíhacích pilotů. Manažeři českého letectva hovoří dokonce o více než svízelných personálních poměrech. Se 14 stíhačkami Gripen létá 21 pilotů, kteří plní úkoly vzdušné ochrany země, čtyřiadvacetihodinových pohotovostí, výcviku, ale i zahraničních misí jen za cenu značných přesčasů a mimořádného vypětí.

"Pár let to tak lze dělat. Avšak my žijeme v tomto provizoriu, jakési dočasnosti, už od roku 2005," popisuje poměry, o nichž se na veřejnosti příliš nemluví, vlivný důstojník ze štábu českého letectva. Jakkoliv jsou tedy z jeho hlediska začínající jednání o pořízení amerických stíhaček či ponechání si těch švédských pro obranu země důležitá, nemenší váhu má diskuse o konečném počtu těchto letounů.

"Koncem provizoria jsou dvě letky stíhaček - tedy 24 strojů. Ať již těch švédských, nebo amerických. Jen to je cesta ze svízelné personální situace, přetěžování pilotů i pozemního personálu. Je to i cesta k aktivnímu členství v NATO a zapojení se do společných operací. Vystoupení z tohoto provizoria je pro nás důležitější než to, k jakým stíhačkám se nakonec vláda přikloní," apeluje na politiky člen štábu českého letectva.
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/zacal ... -internetu

21 pilotov na 2000 lh ročne, čiže 95 hodin na pilota. Fakt sú preťažení?

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 17/12/2019, 12:42
od Scotty87
Juraj Tichý píše:
Zemakt píše:
Současní piloti jsou už roky přetížení
České stíhací letectvo trápí nicméně v tuto chvíli poněkud jiný problém - extrémní přetížení stíhacích pilotů. Manažeři českého letectva hovoří dokonce o více než svízelných personálních poměrech. Se 14 stíhačkami Gripen létá 21 pilotů, kteří plní úkoly vzdušné ochrany země, čtyřiadvacetihodinových pohotovostí, výcviku, ale i zahraničních misí jen za cenu značných přesčasů a mimořádného vypětí.

"Pár let to tak lze dělat. Avšak my žijeme v tomto provizoriu, jakési dočasnosti, už od roku 2005," popisuje poměry, o nichž se na veřejnosti příliš nemluví, vlivný důstojník ze štábu českého letectva. Jakkoliv jsou tedy z jeho hlediska začínající jednání o pořízení amerických stíhaček či ponechání si těch švédských pro obranu země důležitá, nemenší váhu má diskuse o konečném počtu těchto letounů.

"Koncem provizoria jsou dvě letky stíhaček - tedy 24 strojů. Ať již těch švédských, nebo amerických. Jen to je cesta ze svízelné personální situace, přetěžování pilotů i pozemního personálu. Je to i cesta k aktivnímu členství v NATO a zapojení se do společných operací. Vystoupení z tohoto provizoria je pro nás důležitější než to, k jakým stíhačkám se nakonec vláda přikloní," apeluje na politiky člen štábu českého letectva.
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/zacal ... -internetu

21 pilotov na 2000 lh ročne, čiže 95 hodin na pilota. Fakt sú preťažení?
Přetížení ve smyslu že je na 14 strojů a 21 pilotů kladeno hodně úkolů. Původně v tomto počtu měli jen zabezpečovat Air Policing nad ČR. Dnes k tomu přibyl boj proti pozemním cílům a občas nějaká zahraniční mise. O tom že skloubit stíhací výcvik a výcvik boje proti pozemním cílům nebude při současných počtech jednoduché mluvil i bývalý velitel letectva. Když k tomu navíc přibude mise v zahraničí tak to klade velké nároky zejména na organizaci údržby a pozemní perzonál protože musí být maximum letadel letuschopných.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 17/12/2019, 13:02
od Juraj Tichý
Scotty87 píše:
Juraj Tichý píše:

21 pilotov na 2000 lh ročne, čiže 95 hodin na pilota. Fakt sú preťažení?
Přetížení ve smyslu že je na 14 strojů a 21 pilotů kladeno hodně úkolů. Původně v tomto počtu měli jen zabezpečovat Air Policing nad ČR. Dnes k tomu přibyl boj proti pozemním cílům a občas nějaká zahraniční mise. O tom že skloubit stíhací výcvik a výcvik boje proti pozemním cílům nebude při současných počtech jednoduché mluvil i bývalý velitel letectva. Když k tomu navíc přibude mise v zahraničí tak to klade velké nároky zejména na organizaci údržby a pozemní perzonál protože musí být maximum letadel letuschopných.

Aha, tak som myslel, že do strojov akurát tankujete a celu údržbu platí SAAB, zabezpečuje technikov, kedže ste si zaplatili nejakú nasaditeľnosť lietadiel a nejaký odlietaný počet LH ročne.
Ci tí piloti, čo lietaju na Jas39, lietaju aj na L159(boj proti pozemnim cielom)? AČR ma 21 pilotov? Zle tomu rozumiem?

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 17/12/2019, 13:18
od niko
Juraj ACR ma 21 pilotov v letke Gripenov. Tie sa kupovali v case, ked nikto z byvaleho vychodneho bloku nemal peniaze a ani sa nam nesnilo, ze by sme mohli niekedy sediet pri tom, ked sa miesaju karty vo velkych leteckych kampaniach. Dnes je situacia ina, Cesko je vyrazne bohatsia krajina ako pred tym a robi aj aktivnu zahranicnu politiku. Uz 3 krat nasadila Gripeny v zahranici a vyzera to tak, ze tymto trendom pojde dalej. No lenze to sa neda s tak malym poctom lietadiel, ako je 14, lebo ak nasadia 5 lietadiel do operacie a 3 do air policingu a 4 su na servisnych pracach, tak im ostanu uz len 2 lietadla na vycvik. Podla mna to bolo myslene takto.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 17/12/2019, 13:22
od Nesher
Niko
Malá oprava, ne třikrát, ale pětkrát. 2x Litva, 2x Island a 1x Estonsko.
Jinak máš samozřejmě pravdu, úkoly které jsou na naše nadzvuky kladené nejsou dlouhodobě v počtu 14 letadel a 21 pilotů zvladatelné. Letadel bychom měli mít min. 18, ideálně 24 a na každý stroj min. 2 piloty, ideálně 2,5.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 17/12/2019, 14:15
od Juraj Tichý
Aha, čiže to nie je o počte pilotov ale o počte lietadiel a k nim adekvátnom počte pilotov.
To je už iná pesnička. Lebo z toho článku to vyznelo, že piloti a personál sú unavení z nalietania 95lh na pilota a 145lhna lietadlo ročne.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 17/12/2019, 14:28
od Scotty87
Juraj Tichý píše:
Scotty87 píše:
Juraj Tichý píše:

21 pilotov na 2000 lh ročne, čiže 95 hodin na pilota. Fakt sú preťažení?
Přetížení ve smyslu že je na 14 strojů a 21 pilotů kladeno hodně úkolů. Původně v tomto počtu měli jen zabezpečovat Air Policing nad ČR. Dnes k tomu přibyl boj proti pozemním cílům a občas nějaká zahraniční mise. O tom že skloubit stíhací výcvik a výcvik boje proti pozemním cílům nebude při současných počtech jednoduché mluvil i bývalý velitel letectva. Když k tomu navíc přibude mise v zahraničí tak to klade velké nároky zejména na organizaci údržby a pozemní perzonál protože musí být maximum letadel letuschopných.

Aha, tak som myslel, že do strojov akurát tankujete a celu údržbu platí SAAB, zabezpečuje technikov, kedže ste si zaplatili nejakú nasaditeľnosť lietadiel a nejaký odlietaný počet LH ročne.
Ci tí piloti, čo lietaju na Jas39, lietaju aj na L159(boj proti pozemnim cielom)? AČR ma 21 pilotov? Zle tomu rozumiem?
Údržbu Gripenů zajišťují technici AČR spolu s techniky výrobce. Jak je to finančně vyřešeno nevím, ale údržbu a opravy v Čáslavi provádějí Češi. SAAB garantuje dostupnost dílů a servisní podporu. Piloti látají Gripenů létají jen na nich. Ovšem z přechodem na MS-21 získali naše Gripeny možnost útočit na pozemní cíle a s tím se pochopitelně přidala potřeba dalšího výcviku pilotů. AČR má 21 pilotů nadzvukových strojů v 211. taktické letkce.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 17/12/2019, 14:41
od Scotty87
Armáda má nedostatek dopravních kapacit. Nové vrtulníky i letouny potřebujeme, říká ministr obrany Metnar
Metnar v závěru uvedl že by chtěl do konce roku podepsat smlouvu na nákup malého letadla pro přepravu politiků Global 5000.

Obrázek

Dále uvedl že se připravuje vyslání bojové mise do Mali. Pravděpodobně postavené na vojácích 601.skss.

Obrázek

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 17/12/2019, 15:59
od Amiz
Juraj Tichý píše:Aha, čiže to nie je o počte pilotov ale o počte lietadiel a k nim adekvátnom počte pilotov.
To je už iná pesnička. Lebo z toho článku to vyznelo, že piloti a personál sú unavení z nalietania 95lh na pilota a 145lhna lietadlo ročne.
To z toho nevyznělo. Ty čísla jsi si ty sám iniciativně spočítal aniž jsi se staral o vyznění článku.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 17/12/2019, 16:01
od juhelak
Leteckou podporu té bojové mise zprostředkovává kdo? Francie? Nebylo by na škodu tam v rámci propagace pro Afriku poslat i nějaké L159. Tam by jim to sedělo.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 18/12/2019, 09:26
od juhelak
https://www.idnes.cz/zpravy/nato/vising ... r_nato_inc

zajímavě otevřený článek. Skoro bych to označil tak, že vylétají čeští "jestřábi". Jinak doufám že o středním tanku se 105 dělem se jen uvažovalo a už neuvažuje.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 18/12/2019, 10:01
od Flader
Nič v zlom (100+ tankov a 24xF-35 by som AČR prial) ale ten článok mi pripomína dieťa v obchode s cukríkmi.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 18/12/2019, 11:47
od Rase
juhelak:
každý "expert" tvrdí něco jiného. Jeden že vojáci a generalita chtějí plnohodnotný MBT, teď pan Lukáš Visingr že zase lehký / střední tank (vozidlo palebné podpory). Osobně jeho tvorbu sleduji docela dlouho a kolikrát mi přijde že si hodně ale hodně ulítne a vyplodí dost blbost. Zkrátka někdy ztrácí smysl pro realitu, ale to asi i já. Reálně bude AČR rádo, pokud dosáhne a udrží počet vojáků 30 000 a tedy počet techniky odpovídají počtu. Tedy techniky relativně málo, ale co nejlepší. Asi bude i lepší, když nebudeme experimentovat s technikou co v okolí není (kvůli malému počtu a unifikaci). Tedy F-35 klidně můžeme pořídit ale co se týče tanků, je na výběr akorát Leopard, dál se pytlíkovat s T-72M4CZ nebo ono provizorium s vozidlem palebné podpory (30-50 ks). Opět ale kvůli náročnosti na výrobu, provoz a podobně, nemá smysl platit vývoj tanku na bázi BVP, ale jen osadit klasickou korbu běžně dostupnou věží co je na trhu (viz obrázek). Má tohle ale smysl? osobně nevím.

Obrázek

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 19/12/2019, 15:13
od Scotty87
Podle informaci z FB AČR je v plánu pro 533. prBS pořídit příští rok kromě modernizovaného ScanEaglu také militarizované kvadrokoptéry MAVIC a SKYRANGER. Na rok 2021 je plánováno pořízení prostředku PUMA III AE. Na roky 2022-2023 ve v plánu pořízení zatím nespecifikovaného taktického bojového dronu s parametry:
- hmotnost 550-1000 kg
- dosah 200-400 km
- výdrž min. 20 hodin
-rychlost 110-240 km/h

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 19/12/2019, 15:41
od HONZIK11
ScanEagl , je to sice prcek ale vyvinutý do reálných bojových podmínek. Ostatní zmíněné typy jsou spíše modelářského charakteru i ta PUMA III AE.
Ale s něčím se začít musí.