Lockheed Martin F-35 Lightning II
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
wasp: 50 je software limit, takze pres nej jit nemuzou.
v airshow konfiguraci je 50 dosazeno pouze v manevru c.2
https://www.airforcemag.com/Image/Featu ... 0PAS17.jpg
roll rate ma podle me F-35 lepsi jak F-16.
ustalenou zatacku, zalezi jaka verze F-16:D nicmene mozna tak akorat F-35C s vetsim kridlem ma sanci se priblizit.
Ejdou Rotacak: ta prevaha 10v1 byla prave zasadni nevyhoda. A nepodcenuj fog of war na bojisti. Vietnamci diky tomu, ze meli ve vzduchu jen par letadel nemuseli resit problem s indentifikaci, udelali prepad podle instrukci co jim dal navodci. Jejich Mig-21 taky kanon nemeli, jen 2AAM, ktere byli jeste nespolehlivejsi nez AIM-9.
Predstav si, ze by se situace otocila a F-4 s 8 AAM meli moznost napadat formace strike fighteru nalozenych bombami... to by byl naprosty masakr... mig-17 by nemel moc sanci je zastavit a Mig-21 s 2AAM take moc ne.
v airshow konfiguraci je 50 dosazeno pouze v manevru c.2
https://www.airforcemag.com/Image/Featu ... 0PAS17.jpg
roll rate ma podle me F-35 lepsi jak F-16.
ustalenou zatacku, zalezi jaka verze F-16:D nicmene mozna tak akorat F-35C s vetsim kridlem ma sanci se priblizit.
Ejdou Rotacak: ta prevaha 10v1 byla prave zasadni nevyhoda. A nepodcenuj fog of war na bojisti. Vietnamci diky tomu, ze meli ve vzduchu jen par letadel nemuseli resit problem s indentifikaci, udelali prepad podle instrukci co jim dal navodci. Jejich Mig-21 taky kanon nemeli, jen 2AAM, ktere byli jeste nespolehlivejsi nez AIM-9.
Predstav si, ze by se situace otocila a F-4 s 8 AAM meli moznost napadat formace strike fighteru nalozenych bombami... to by byl naprosty masakr... mig-17 by nemel moc sanci je zastavit a Mig-21 s 2AAM take moc ne.
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Shania,
Děkuji, nemáš nějaký graf Roll rate u F-35 ?
Chápu-li správně, konstruktéři F-35 v manévrové obálce preferovali AoA a okamžité zatáčení ? A akcelerace F-35 je taktéž dobrá, nebo ne ?
Seabee, nevím jestli už takto brzo začali v USA vymýšlet tyto teorie, ale vím že John Boyd a další publikovali koncept energetického manévrování někdy začátkem šedesátých let. A tyto studie měli veliký dopad na F-15 a F-16.
Ve Vietnamu byl problém rozlišení přítel nepřítel, tedy F-4 sice měl tečku na radaru, ale nevěděl kdo to je a musel blíže. + střely AIM-7 nebyly úplně spolehlivé.
Děkuji, nemáš nějaký graf Roll rate u F-35 ?
Chápu-li správně, konstruktéři F-35 v manévrové obálce preferovali AoA a okamžité zatáčení ? A akcelerace F-35 je taktéž dobrá, nebo ne ?
Seabee, nevím jestli už takto brzo začali v USA vymýšlet tyto teorie, ale vím že John Boyd a další publikovali koncept energetického manévrování někdy začátkem šedesátých let. A tyto studie měli veliký dopad na F-15 a F-16.
Ve Vietnamu byl problém rozlišení přítel nepřítel, tedy F-4 sice měl tečku na radaru, ale nevěděl kdo to je a musel blíže. + střely AIM-7 nebyly úplně spolehlivé.
- Ejdou Rotacak
- Kapitán
- Příspěvky: 1218
- Registrován: 23/7/2012, 14:54
- Bydliště: Praha - Zbraslav
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
2 Shania
pokud o tom chceš vědět více, hledej i jinde než v amerických archivech - v Severovietnamských. Je to zajímavý kontrast vůči oficiálním informacím allá "wiki". Ztráty US letecké techniky
rázem nevyznívají v některých případech tak optimisticky. Žel bohu ty nespolehlivé K-13 mají na krku více letadel, než se udává. Je prokázáno, že piloti USAF i US Navy občas cíleně
falšovali důvod ztráty letadla. Protiletadlová palba, technická závada byla pro ně samé ospravedlnitelnější než že je srazil smradlavej čong v Mig-17 nebo 21.
pokud o tom chceš vědět více, hledej i jinde než v amerických archivech - v Severovietnamských. Je to zajímavý kontrast vůči oficiálním informacím allá "wiki". Ztráty US letecké techniky
rázem nevyznívají v některých případech tak optimisticky. Žel bohu ty nespolehlivé K-13 mají na krku více letadel, než se udává. Je prokázáno, že piloti USAF i US Navy občas cíleně
falšovali důvod ztráty letadla. Protiletadlová palba, technická závada byla pro ně samé ospravedlnitelnější než že je srazil smradlavej čong v Mig-17 nebo 21.
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Shania,
K roll rate F-35 vs F-16 je tady video 1:37 F-16 má více st/sec
https://www.youtube.com/watch?v=G0hWzaK ... onkatsu298
Já mám roll rate u F-16, pokud někde máš nějaký graf k F-35, bylo by to pěkný to porovnat.
Edituji
F-16 na videu má 360 stupňový roll za 1,8 vteřiny, což je 200 st/sec, to je přesně ta hodnota jakou píši v nějakém mém předešlém příspěvku.
F-35 na videu otočení kolem své osy zabere 2,20 vteřin, což je 164 st/sec
K roll rate F-35 vs F-16 je tady video 1:37 F-16 má více st/sec
https://www.youtube.com/watch?v=G0hWzaK ... onkatsu298
Já mám roll rate u F-16, pokud někde máš nějaký graf k F-35, bylo by to pěkný to porovnat.
Edituji
F-16 na videu má 360 stupňový roll za 1,8 vteřiny, což je 200 st/sec, to je přesně ta hodnota jakou píši v nějakém mém předešlém příspěvku.
F-35 na videu otočení kolem své osy zabere 2,20 vteřin, což je 164 st/sec
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Nevím, jestli jsi vůbec "wiki" viděl a nevím, proč ji řadíš mezi oficiální informace. Jen pro zajímavost, uvádí třeba letecké ztráty Američanů 10 000 strojů, ale v knize o historii letek Wild weasel Hunter Killer je v podrobné tabulce uvedeno cca 7 000 strojů. Co je podle tebe oficiální? A to falšování? Máš nějaké důkazy? Severovietnamské archívy? V originále?Ejdou Rotacak píše:2 Shania
pokud o tom chceš vědět více, hledej i jinde než v amerických archivech - v Severovietnamských. Je to zajímavý kontrast vůči oficiálním informacím allá "wiki". Ztráty US letecké techniky
rázem nevyznívají v některých případech tak optimisticky. Žel bohu ty nespolehlivé K-13 mají na krku více letadel, než se udává. Je prokázáno, že piloti USAF i US Navy občas cíleně
falšovali důvod ztráty letadla. Protiletadlová palba, technická závada byla pro ně samé ospravedlnitelnější než že je srazil smradlavej čong v Mig-17 nebo 21.
A jinak v operaci Bolo, například, byl poměr F-4/Mig-21 přibližně 2:1. Tvoje čísla jsou z říše bájí.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Dik za spam v SZ:DEjdou Rotacak píše:Phantomy ve velkém ohrožení a nepadaly houfně jen díky početní převaze cca 10:1
Vzdusny boj ve Vietnamu je naprosto okrajova zalezitost (a o nizke intenzite), to ale neznamena, ze hrstka stihacu neodcerpavala obrovske zdroje.
Kupodivu Vietnamci pouzivali inteligentni taktiku utoku ze zalohy a pak s prichodem Mig-21 i prepadem v nadzvukove rychlosti... kdy bez systemu vcasneho varovani nebyla temer moznost pro CAP je zastavit.
81% sestrelu bylo proti strojum v defenzive - kdy o utoku vubec nevedeli a nebo uz bylo moc pozde...
USAF nemeli velmi spatne pokryti radarem nad Vietnamem a tak nebylo zadne vcasne varovani pro piloty a vietnamci o tom vedeli, meli skvele pokryti a umeli stihace dobre navadet.
Po vetsinu valky se CAP musel drzet blizko bombarderu. Nevedeli kdy a odkud to prijde.
Pri tech par pripadech, kdy se USAF pilotum povedlo udelat uspesnou lecku - tedy situace se obratila, tak to pro vietnamce dopadlo katastrofalne.
Po zavedeni systemu Teaball v 72 - systemu vcasneho varovani, uspesnost Migu klesla skoro na nulu.
USN melo celou dobu system vcasneho varovani, takze je jich uspesnost byla nekde jinde a Top Gun to pak uz jen zlepsil. Take je to duvod, proc se vietnamci soustredili na USAF.
Score ciste CAP F-4 je nekde naprosto jinde, nez celkove score.
Takze to o cem jsem psal je, ze pokud by se situace otocila a F-4 meli provadet prepady na formace bombarderu, s CAP mig17 a 21 (ani by toho nebyli schopne pro svuj dolet), tak by to byl naprosty masakr... F-4 s radarem, navedenim pres GCI a 8 AAM by delal presne to na co piloti trenovali...
F-4 ma obrovske vyhody proti Mig-17/21 v rovnem boji, ale realita je uplne nekde jinde, protoze nikdo nikdy nebojuje fer...
Z vyse uvedeneho vychazi zcela jasne to, ze situacni povedomi je 90% uspechu, vycvik bfm, lepsi udrzba raket, vykonost stroje jsou az sekundarni... a bez situacniho povedomi sami o sobe moc nezmuzou.
Takze na zaver, ten tvuj 10:1 pomer je sice super na papire, ale ve skutecnosti 6-8 tehle stroju nese bomby a zbytek je CAP, ktery vubec nemusi byt v pozici s tim 1 nepritelem neco udelat, protoze o nem nevi vcas.
- Ejdou Rotacak
- Kapitán
- Příspěvky: 1218
- Registrován: 23/7/2012, 14:54
- Bydliště: Praha - Zbraslav
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
v týdnu ti pošlu přes SZ další spamy v podobě tabulek, ať tu nerozjíždíme OT, když nic - bude to zajímavý materiál pro srovnávání. Jinak připouštím, že jsem na tebe trochu alergický už z dob našich diskuzních rozepří
na "konkurenčním" fóru. Stejně jako ty, jsem četl tebou zmíněné a hltal každou další knížku, stejně jako ty jsem lezl od roku 2008 na reddit a jiné servery, zaobírající se příležitostně i vzdušným bojem na Vietnamem.
Jen jsem se do toho snažil vyhledávat i zdroje protistrany, které byly v kontrastu - netvrdím, že zcela objektivní, ale minimálně zajímavé. Poslouchat a číst jen jeden úhel pohledu mi nikdy nepřišlo správné.
Ať už jde o problémy v mezilidských vztazích, nebo právě zde propíraných vzdušných bojích. Chce to trochu nadhledu a odprostit se od "nadržování" USA. To fakt věříš, že všechny jimi popisavané události jsou
Slovo Boží? V tvém příspěvku je pár faktických nepřesností - Vietnamci byli nezkušení, neměli radar v letadlech....často útočili na stíhací doprovod, místo na stíhací bombardéry. Protože to do poslední chvíle prostě nepoznali
a chybu pochopili až když Phantomy zaply přídavné spalování atd. Takže těch "40" proti "4" není zdaleka tak daleko od pravdy, TACAN též nebyl tak bezzubý, jak se snažíš naznačit (holt uměli využít výhody letu těsně při zemi)
S tím málem co měli, vázali obrovské síly druhé strany. Konec OT, dále přes SZ nebo v topicu, ke kterému to patří.
na "konkurenčním" fóru. Stejně jako ty, jsem četl tebou zmíněné a hltal každou další knížku, stejně jako ty jsem lezl od roku 2008 na reddit a jiné servery, zaobírající se příležitostně i vzdušným bojem na Vietnamem.
Jen jsem se do toho snažil vyhledávat i zdroje protistrany, které byly v kontrastu - netvrdím, že zcela objektivní, ale minimálně zajímavé. Poslouchat a číst jen jeden úhel pohledu mi nikdy nepřišlo správné.
Ať už jde o problémy v mezilidských vztazích, nebo právě zde propíraných vzdušných bojích. Chce to trochu nadhledu a odprostit se od "nadržování" USA. To fakt věříš, že všechny jimi popisavané události jsou
Slovo Boží? V tvém příspěvku je pár faktických nepřesností - Vietnamci byli nezkušení, neměli radar v letadlech....často útočili na stíhací doprovod, místo na stíhací bombardéry. Protože to do poslední chvíle prostě nepoznali
a chybu pochopili až když Phantomy zaply přídavné spalování atd. Takže těch "40" proti "4" není zdaleka tak daleko od pravdy, TACAN též nebyl tak bezzubý, jak se snažíš naznačit (holt uměli využít výhody letu těsně při zemi)
S tím málem co měli, vázali obrovské síly druhé strany. Konec OT, dále přes SZ nebo v topicu, ke kterému to patří.
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Zpět k F-35 - může využívat pravidlo "Energy Merge" při manévrovém souboji? Umožní využití tohodle pravidla úspěšnou obranu před nebezpečnými manévry "kobra" a "zvon"? Děkuji expertům za odpověď.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Jestli bych mohl požádat, pokračujte veřejně. Ať se člověk taky něco dozví. Ď


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Súhlasím. V prípade potreby je vždy možnosť to presunúť do vhodného vlákna, alebo založiť nové.

Nie je dôležité ako sa hlasovalo, ale ako sa to spočítalo.
Jediný režim ktorý uznávam je pitný.
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Podle oznámení šéfa dceřinné společnosti Lockheed Martin UK a podle studie firmy KPMG dosáhne přínos z výroby komponent a finální montáže letounů F-35 ve Velké Británii za celou plánovanou dobu produkce, tj. od roku 2007 do roku 2038 pro národní hospodářství 55,2 miliardy USD.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Nejsem expert, ale trochu vyčtený laik.seabee píše:Zpět k F-35 - může využívat pravidlo "Energy Merge" při manévrovém souboji? Umožní využití tohodle pravidla úspěšnou obranu před nebezpečnými manévry "kobra" a "zvon"? Děkuji expertům za odpověď.
Nerozumím termínu energy merge, jestli jde o to začít boj s výhodou rychlosti nebo výšky nebo obojího ? Pak ano, to je základ k přežití.
Kobra a zvon, zprávy tyto manévry nepovažují za nebezpečné, spíše za speciální manévry s ne moc praktickým použitím, ale, to je všechno o pilotech - o tom naučit se využít to co mi letadlo dává a umět to použít ve správnou chvíli ve správný čas.
Podobné je to s vektorováním tahu, je to věc která může rozhodnout, ale taky se dá porazit.
Piloti F-15C časem dokázali porážet indy na letadlech Su-30 s vektorováním tahu.
Sem tam také vyzobnou Raptora, který ztratil rychlost a alfa přes 60 mu v té chvíli k ničemu nebyla.
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Je to spíš taktika, jak při manévrování neztratit energii letadla - zjednodušeně asi ano - rychlost. Proto jsem vzpomínal F-6 a F-4U vůči A6M, hmotnostně neporovnatelné a přesto schopné Zero vymanévrovat.Wasp píše:Nejsem expert, ale trochu vyčtený laik.seabee píše:Zpět k F-35 - může využívat pravidlo "Energy Merge" při manévrovém souboji? Umožní využití tohodle pravidla úspěšnou obranu před nebezpečnými manévry "kobra" a "zvon"? Děkuji expertům za odpověď.
Nerozumím termínu energy merge, jestli jde o to začít boj s výhodou rychlosti nebo výšky nebo obojího ?
Příspěvek je zde: http://www.palba.cz/viewtopic.php?f=88& ... rge#p16205
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Nenašel jsem rychlost výkrutu u F-35, v roce 2013 se udávalo kolem 200 st/sec.
Jeden server tvrdí že 300 st/sec, ale podle záběrů to může být zrychlené video +, už P-80 měl roll rate cca 360 st/sec u vývojových letadel ale pozdější letadla už měla rychlost klonění sníženou.
Tedy, zatím Viper v roll rate vede.
Edituji.
F-35, po shlédnutí a měření stopkami, má výkrut maximálně stejný jako F-16, ale spíše nižší. V žádném případě není daleko lepší, nebo lepší.
Jeden server tvrdí že 300 st/sec, ale podle záběrů to může být zrychlené video +, už P-80 měl roll rate cca 360 st/sec u vývojových letadel ale pozdější letadla už měla rychlost klonění sníženou.
Tedy, zatím Viper v roll rate vede.
Edituji.
F-35, po shlédnutí a měření stopkami, má výkrut maximálně stejný jako F-16, ale spíše nižší. V žádném případě není daleko lepší, nebo lepší.
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Program F-35 zaznamenává další problém - nedostatek motorů Pratt & Whitney F-135. Problém je dvojí. Zaprvé opravárenské středisko Heavy Maintenance Center na Tinker AFB není schopno dodržet plánovaný harmonogram běžných revizí a oprav a zadruhé se na "malém počtu" motorů objevuje poškození povlaku rotorů turbíny. Řešení situace si podle mluvčího střediska vyžádá měsíce času. Dle odhadu by v roce 2022 mohla dosahovat neletuschopnost flotily F-35 z důvodu nedostatku motorů 5 až 6%.
Na odstranění závady - vyššího opotřebení ochraného povlaku rotorů turbíny Pratt & Whitney s opravárenským střediskem spolupracuje a závada by se neměla vyskytovat na nových motorech od data výroby po červnu 2020, od kdy jsou zaváděny potřebné úpravy technologie. Pro informaci, teplota plynů před turbínou dosahuje 1 980 °C, o 590 °C více, než u motoru Saturn AL-31F.
Na odstranění závady - vyššího opotřebení ochraného povlaku rotorů turbíny Pratt & Whitney s opravárenským střediskem spolupracuje a závada by se neměla vyskytovat na nových motorech od data výroby po červnu 2020, od kdy jsou zaváděny potřebné úpravy technologie. Pro informaci, teplota plynů před turbínou dosahuje 1 980 °C, o 590 °C více, než u motoru Saturn AL-31F.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
According to the manufacturer, the gas generator "products 30" has a compression ratio of 6.7, air consumption is 21-23 kg / s. The gas temperature before the turbine reaches 1950-2100 degrees Kelvin.
https://www.globalsecurity.org/military ... iye-30.htmPodľa výrobcu má plynový generátor „products 30“ kompresný pomer 6,7, spotreba vzduchu je 21-23 kg / s. Teplota plynu pred turbínou dosahuje 1950 - 2100 stupňov Kelvina
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Product 30" není AL-31F, který porovnávám já.kenavf píše:According to the manufacturer, the gas generator "products 30" has a compression ratio of 6.7, air consumption is 21-23 kg / s. The gas temperature before the turbine reaches 1950-2100 degrees Kelvin.https://www.globalsecurity.org/military ... iye-30.htmPodľa výrobcu má plynový generátor „products 30“ kompresný pomer 6,7, spotreba vzduchu je 21-23 kg / s. Teplota plynu pred turbínou dosahuje 1950 - 2100 stupňov Kelvina
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Bral som to ako porovnávanie zvládnutia technologie.
To by sme teda potom mohli porovnávať aj s AL21:
Turbine inlet temperature: 1,100 °C (2,000 °F)
To by sme teda potom mohli porovnávať aj s AL21:
Turbine inlet temperature: 1,100 °C (2,000 °F)
Edmund Burke: "Jediné čo potrebujú nečisté sily k svojmu víťazstvu je to, aby slušní ľudia neurobili nič."




Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Jen bych si dovolil upozornit, že hodnota teploty před turbínou motoru F135 ... 3,600 °F (1,980 °C; 2,260 K) ... pochází z Wikipedie a zdroj této hodnoty je poněkud pochybný. Pochází z práce, která se zabývá otázkou, zda je teplota 3.600 °F před turbínou vůbec možná.
Poněkud střízlivější hodnoty jsou uvedeny v doktorandské práci Delftské technologické univerzity zpracované ve spolupráci s holandským letectvem a Nederlands Aerospace Centre, a která se týká zpracování nástroje pro údržbu lopatek vysokotlaké turbíny.
Udávané hodnoty motoru F135-100 jsou:
teplota před vysokotlakou turbínou ... 1.920 K (1.647 °C), přičemž lopatky jsou chlazeny na 810 K
pracovní teplota nízkotlaké turbíny ... 1.360 K (1.087 °C)
nejvyšší teplota je uváděna ve spalovacím prostoru přídavného spalování ... 2.200 K (1.927 °C)
Mimochodem, hodnotám 1.950 - 2.100 °C pro Izdělie 30 se mi rovněž nechce moc věřit ... resp. jim nevěřím.
Poněkud střízlivější hodnoty jsou uvedeny v doktorandské práci Delftské technologické univerzity zpracované ve spolupráci s holandským letectvem a Nederlands Aerospace Centre, a která se týká zpracování nástroje pro údržbu lopatek vysokotlaké turbíny.
Udávané hodnoty motoru F135-100 jsou:
teplota před vysokotlakou turbínou ... 1.920 K (1.647 °C), přičemž lopatky jsou chlazeny na 810 K
pracovní teplota nízkotlaké turbíny ... 1.360 K (1.087 °C)
nejvyšší teplota je uváděna ve spalovacím prostoru přídavného spalování ... 2.200 K (1.927 °C)
Mimochodem, hodnotám 1.950 - 2.100 °C pro Izdělie 30 se mi rovněž nechce moc věřit ... resp. jim nevěřím.


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
O tejto teplote som čítal v súvislosti s účinným chladením turbínových lopatiek motora F135 - chladiaci vzduch vytvára ochranný povlak na povrchu lopatiek. To zase na druhú stranu spôsobuje výkonove straty.
Ak motor túto teplotu dosahuje, určite to nebude bežná hodnota. Najskôr len v prípade ak je potrebné poháňať dúchadlo STOVL verzie.
Skeptik: pre izd 30 sa tieto hodnoty udávajú v °K, čo by malo byť 1700 - 1800°C
Ak motor túto teplotu dosahuje, určite to nebude bežná hodnota. Najskôr len v prípade ak je potrebné poháňať dúchadlo STOVL verzie.
Skeptik: pre izd 30 sa tieto hodnoty udávajú v °K, čo by malo byť 1700 - 1800°C