Lord píše:Polare, co to povidáš? Rusko dluhy platí. Asi narážíš, že jsme promrhali neefektivně, ale to je značně diskutabilní, zase jsme měli recipročně levný energie, jako ropu a plyn. Lidi si dokázali našetřit. Dnes to žere inflace. Nebylo sice tolik spotřebního zboží, ale to za pár let stejně hodíš do kanálu, zatímco byty v panelákách byly bez hypošky, a jsou tady dodnes, leč několikanásobně přečíslované. Ale rozvádět to zde je OT.
Nedá mi to, ale pak už budu zticha
1) Ano, narážím. Jsi opravdu ochoten tvrdit, že za suroviny, zboží atd. vyvezené do SSSR a obecně východního bloku jsme dostávali adekvátní náhradu v odpovídající hodnotě a všechny pohledávky byly vymoženy? Nějaký ruský dluh v řádu zlomků toho, co jsme prošustrovali na východě, mi nepřijde jako nějaké zvláštní terno.
2) Našetříš si i dneska. Jen to nesmíš nikde říkat, protože to je společenský prohřešek a všichni se na tebe budou dívat skrz prsty. To přeci není možný, aby někdo něco ušetřil (rozuměj - oni toho nejsou schopní...i když mají o polovinu větší plat a jsou dva), on má prachy hajzl, určitě krade. Prostě nedržet basu a nonstop si nestěžovat se nevyplácí.
3) Když si spotřební zboží dobře vybereš, vážíš si ho, zacházíš s ním slušně a nemusíš mít každý rok nový model, protože má jeden ťuplík a funkci navíc a bez toho by jsi prostě nebyl in, i když ani nevíš, jak s tím zacházet, tak ti rozhodně vydrží dlouhá léta...
4) Na co je mi panelákovej byt bez hypošky, když na něj čekám léta v pořadníku, případně si ho musím stejně koupit nebo se upsat bůhvíčemu?
Re: Stalo se dnešního dne ...
Napsal: 30/7/2013, 09:35
od Alfik
skelet píše:Alfiku souhlas
S čím? Teď jsem sem už dost času nic nepsal.
PS: Aha. Už vím, už jsem se tam dostal
Re: Stalo se dnešního dne ...
Napsal: 30/7/2013, 09:44
od Spread
Franzi, vláda letectví u nás naopak celkem silně podporuje. Já sám se podílím na projektu, který řeší upgrade konstrukce L-410. Každý rok je vypsáno několik výzev různých ministerstev a grantových agentur, kde se dají získat dotace bez i se spoluúčastí. Může se do toho přihlásit prakticky kdokoliv. Například společnost Evektor staví EV 55 Outback také v rámci dotovaného projektu, Aero vlastněné Pentou také čerpá dotace atd... Dnes to tak chodí, je to sice zvrácené, ale dotace jsou prostě na všechno :-).
Polare ohledně hospodaření v komunismu, nebudu příliš řešit, to by bylo na celou diplomovou práci. Pravdou je, že komunisti dbali na „rozvoj zemí třetího světa“, a že tohle něco stálo, a že jsme to částečně dotovali i my svými výrobky.
Skelet píše:Mimochodem máš v tom maglajs, protože Barták chtěl úplatek po Tatře. Ona totiž Tatra (Adams a spol.) práskla Bartáka, ne naopak.
Skelete, tak nevím podle tebe mám všechno naopak Ono se zdá, že těch případů je víc. Obžaloba viní Adamse, že na veletrhu IDET v roce 2009 v Brně nabídl 20 milionů tehdejšímu náměstkovi ministra obrany Bartákovi za to, že zajistí armádní zakázku pro firmu Tatra.
Zdroj: www.ceskatelevize.cz
Spread píše:Já sám se podílím na projektu, který řeší upgrade konstrukce L-410. Každý rok je vypsáno několik výzev různých ministerstev a grantových agentur, kde se dají získat dotace bez i se spoluúčastí. Dnes to tak chodí, je to sice zvrácené, ale dotace jsou prostě na všechno.
To jsme převzali asi podle Unie. To je holt takový model, jak jinak by jsi to chtěl dělat?
Re: Stalo se dnešního dne ...
Napsal: 30/7/2013, 17:31
od skelet
Lorde: Bartáka udal bývalý americký velvyslanec Canabis (expředseda dozorčí rady Tatra a.s.), že po něm (resp.Tatře) ministr obrany Barták požadoval úplatek za nekomplikování nákupu vozidel Tatra 810. Následně bylo rozjeto vyšetřování, ve kterém byl Adams obviněn z poskytování úplatku, na základě obvinění pana Bartáka a Smrže.
Takže ano, máš v tom brajgl.
Re: Stalo se dnešního dne ...
Napsal: 30/7/2013, 19:25
od Lord
Skelete víc slušnosti by neuškodilo. O vině rozhodne soud. Zatím to je tvrzení proti tvrzení, a kdo je více důvěryhodný. Zajímavé je, že si Cannabis na úplatek rozpomněl, až když byly vozy dodány AČR. Uvádím co píšou média. U tebe to vypadá, jako by jsi byl u toho. Problém je, kdo úplatek nabízel, resp. i jestli ho druhá strana přijmula. A zdá se, že s tím začal Adams operovat. Zajímavá by byla přímá konfrontace obou klíčových postav. Jenže to odmítají. A asi doufají, že to nějak vyšumí. Osobně si myslím, že to bylo oboustranné oťukávání, jak Barták, tak i Adams mají máslo na hlavě.
Adams původně odmítal případ komentovat s ohledem na vyšetřování. Lidovým novinám později ale popsal zákulisní vyjednávání mezi Tatrou a zástupci státu. Připustil, že slova o úplatku zazněla, prý ale "jen testoval situaci".
„Mám-li se dostat k pointě, souhlasil bych s dvaceti, pokud mi zařídíte setkání,“ je slyšet od Adamse v nahrávce, jejíž přepis zveřejnila MF Dnes. Tato slova pronesl šéf Tatry na schůzce se zbrojařem Michalem Smržem začátkem roku 2008, kdy automobilka začala mít problémy po vyřazení Pragy, českého subdodavatele, z projektu, komplikovaly se do té doby bezproblémové testy vozů a politici prohlašovali, že by armáda měla od obchodu odstoupit.
V Česku žijící americký novinář Erik Best je však přesvědčen, že jeho slova „Souhlasil bych s dvaceti“ snižují jeho kredit.
Zdroj: parlamentnilisty.cz
A dále ...
U soudu se také četla svědecká výpověď ředitele zbrojařské firmy MPI Group Michala Smrže. Na veletrhu nebyl, ale vypověděl, že Adams dříve nabízel úplatek i jemu.
"Pan Adams projevil zájem, abych mu pomohl zajistit zakázky pro firmu Tatra a nabídl mi nejprve finanční prospěch v nekonkrétním vyjádření," uvedl ve výpovědi Smrž.
Později ho prý chtěl Adams najmout jako lobbistu, nabídl 20 milionů korun a chtěl, aby mu zajistil schůzku s premiérem.
"Já sám jsem schůzku s Topolánkem nenabízel, on ji po mě požadoval," uvedl Smrž, podle jehož výpovědi je bývalý šéf Tatry "lhář a tunelář" a silně mu ublížil.
Podle Adamsova obhájce ale Smržova výpověď s údajným úplatkem na veletrhu IDET nesouvisí.
Smrž je společně s Bartákem obviněný v souvisejícím případu. Podle obžaloby požadovali od představitelů Tatry úplatky za vyřešení problémů, které firma měla při dodávce pro českou armádu.
Re: Stalo se dnešního dne ...
Napsal: 30/7/2013, 20:00
od skelet
Ne, nebyl jsem u toho, ale o dění v Tatře se zajímám, takže ty tvé nepřesnosti mě pěkně štvou. Ano, o vině a nevině rozhodne soud, ale ty jsi věděl jen o soudu s Adamsem. To je celý tvůj problém, rychle googlíš, do všeho se hrneš, ke všemu děláš souhrny, ale výsledek je leckdy dosti křečovitý.
edit: jen tak mimochodem dnes Tatra oznámila kontrakt za 4,5mld.Kč na dodávku nákladních automobilů T810 a výrobní linky pro tentýž typ, Saudské Arábii.
Re: Stalo se dnešního dne ...
Napsal: 30/7/2013, 21:56
od Lord
Jaký křečovitý, je to na základě posledních informací, které unikly se spisu. A ty právě vyznívají v neprospěch Adamse. To googlení už jsou jen důkazy pro ostatní. Celý tento náš spor začal tím, když jsem napsal, že Adams podmázl Bartáka. Ty jsi napsal, že to bylo obráceně. Měl jsem samozřejmě podvědomí o tom „prvním případu“. No ale pokud chci být nestranný, tak uvidíme.
Co jsem četl, tak kontrakt do Saudské Arábie byl u roky rozjednaný ještě za Adamse, ale právě případy korupce vrhaly negativní světlo, nové vedení smlouvy dokončilo a Adams formálně odstoupil do důchodu.
Zajímavé je, že kolem Tatry bylo furt dusno. Holt pokud chtěla přežít, nebylo jednoduché dostat zakázky. Přitom Tatra je většinou získala od armád, protože ty mají vysoké požadavky na kvalitu a odolnost v terénu.
Indie čelí korupčnímu skandálu, podle nějž generál Vijay Kumar Singh obdržel před rokem a půl nabídku úplatku 140 milionů rupií (50,8 milionu korun) za nákup 600 tatrovek.
Zdroj: zpravy.ihned.cz
Najednou je Tatrovka v zisku a zatím vypadá situace optimisticky. Mezitím vyvijí nový produkt "tatraktor", který má být jakýmsi vzdáleným hybridem traktoru a nákladního vozu určeným pro zemědělce. Jak bude úspěšný uvidíme.
Re: Stalo se dnešního dne ...
Napsal: 30/7/2013, 22:10
od skelet
tak zrovna u Arabů budou úplatky vrhat na kontrakt negativní světlo. Do SA už šla první várka T810 na jaře tohoto roku, takže než korupce byla hlavní příčinou licitace o ceně a rozsahu výroby v Saudské Arábii
Tatru poslední roky stahovali dolů bývalí majitelé, především Ravinder Kumar Rishi, který stál za zablokováním vstupu Dafu do Tatry, a taky si zařídil výnosný kšeft z dodávek Tater do Indie. Tatra mu to musela prodávat za výrobní cenu a on je pak prodal Indické armádě. Takže Tatra z toho neměla vůbec nic.
Re: Stalo se dnešního dne ...
Napsal: 30/7/2013, 22:15
od Mirek58
Podle mne je to naprosto zbytečná studie, vyhozené peníze. FAST TRAKy jezdí už dlouho a celkem spolehlivě. Zřejmě neslyšeli o neblahých zkušenostech se vzduchem chlazenými motory v zemědělství, na týhle maličkosti pohořeli jiní borci (SAME). Prach je prevít. Asi se v Tatře nuděj a vymejšlej zas kolo.
Re: Stalo se dnešního dne ...
Napsal: 30/7/2013, 22:27
od skelet
Mirek58, možná jsi to neslyšel, ale od ledna 2014 se v EU nesmí prodávat motory s emisní normou Euro V
Vzducháč Euro 6 sice v prototypu existuje, ale jeho certifikace byla ukončena. To jen tak mimochodem..
Ten Tatratraktor tedy za :
a) vznikne na základě řady T158 (motor vodník od Paccaru)
b) to bude spíše univerzální vozidlo a lá Unimog.
Již v současnosti jezdí v prototypu verze Agro, která má tři nápravy, z toho přední a zadní ovladatelnou
Re: Stalo se dnešního dne ...
Napsal: 30/7/2013, 22:34
od Mirek58
Skelet:
Ve všem s tebou souhlasím, a jen přeju aby Tatra dopadla jako Mercedes s Unimogem, ale u sedláků se moc nevyskytne. Třiceti tunové návěsy na silozávěs jsou sakra konkurence. A "teroristi " v horkých oblastech milují Toyoty, taková V80 uveze kanon v terénu v pohodě a je k neutahání, při tom je jí skoro jedno co má v nádrži.
Re: Stalo se dnešního dne ...
Napsal: 30/7/2013, 22:39
od skelet
Tahle Tatra stejně jako všechny agro verze těžkých nákladních vozů budou pro velkostatky, nikoliv pro malé sedláky. A nějak nechápu proč zde vytahuješ Landcruiser?
Re: Stalo se dnešního dne ...
Napsal: 30/7/2013, 22:55
od Mirek58
To jsem pochopil, ale průměrná farma v Německu je něco kolem 37 ha, Rakousko 12 ha u nás 120 ha. A obrovské farmy 3 000 ha půjdou a jdou spíš po klasických tahačích, ti potřebují transportovat min 30 t a více.
Jde o pořizovací hodnotu a práci co mech.prostředek vykoná na farmě po celý rok. Pro traktor mám práci po celý rok, pokud mám nářadí, pro nákladák pouze v době sklizně (měl jsem ho a hezky rychle se ho zbavil- technická , silnička, gumy, řidič -E atd).
Ve Švédsku začli jako první s těma velkejma návěsama ( 30 t) a opravdu zjistili, že jsou na farmě flexibilnější ,než nákladák jakoliv kříženej.
Dnes nejde mít na farmě kus pro který mám práci na tři týdny v roce. Zrovna tak jsem vzdal ze stejného důvodu teleskop. nakladač, hezkej, pohodlnej, pracant, ale jen na pár týdnů v roce.
Tatraktor
Napsal: 30/7/2013, 23:55
od Lord
Mirek58 píše:... průměrná farma v Německu je něco kolem 37 ha, Rakousko 12 ha u nás 120 ha. A obrovské farmy 3 000 ha půjdou a jdou spíš po klasických tahačích, ti potřebují transportovat min 30 t a více.
Jde o pořizovací hodnotu a práci co mech. prostředek vykoná na farmě po celý rok. Pro traktor mám práci po celý rok, pokud mám nářadí, pro nákladák pouze v době sklizně (měl jsem ho a hezky rychle se ho zbavil - technická, silnička, gumy, řidič, atd).
Ve Švédsku začli jako první s těma velkejma návěsama ( 30 t) a opravdu zjistili, že jsou na farmě flexibilnější, než nákladák jakoliv kříženej.
Mirku zní to logicky. Přesto ve větším a specifických podmínkách se počítá trošku jinak, než když sedlačíš na farmě v západní a střední Evropě, kolik máš hektarů ? Začnou je vyrábět, nechceš jim tatraktory rozmluvit, seš dobrej poradce Na druhou stranu si museli snad předem udělat průzkum, zda bude zájem.
Do ruských, ukrajinských, běloruských či kazachstánských kolchozů se může hodit. S rasputicí už měli neblahé zkušenosti Němci na frontě. Je to období, kdy se země těchto oblastí změní na blátivou a bažinatou, cesty nevyjímaje. Snad je vývoj nestál tolik, vzniknul na platformě Phoenix. Tatra se asi musí vydat cestou pro civilní účely. Nejen pro armády, to jsou většinou jednorázové zakázky. Nakonec je možné kombinovat různé nástavby jako rozmetadlo.
Filozofie Tatraktoru - samozřejmostí je výhoda v rychlejším převozu surovin a plodin na požadované místo. Pryč jsou zablácené komunikace a kolony vytvářející pomalu jedoucí traktory. Přesto Tatra se nejvíce uplatní v nejtěžších terénech, nejužitečnější je na silnicích v zimě, či v jarních a podzimních dešťích (rasputica). Speciální šestikolové vozidlo je upravené na pohyb po poli. Vůz má tři nápravy, přičemž při rychlosti do 40 kilometrů v hodině má řiditelnou přední i zadní nápravu. Na silnici se Tatra tváří jako normální auto. Přijede na pole, zpomalí, přepne na řízení obou náprav a začne se chovat jako traktor. Je to v podstatě náhrada za velké traktory, které tahají přívěsy, leč do těžkých podmínek.
TATRA cílí primárně na stavebnictví, důlní sektor, cílí na veškeré těžby nerostů. Faktem je, že nabídka Tatry je poměrně široká včetně hasičů, lesnictví, zemědělství, a je otázka zda by nemělo dojít k větší unifikaci a to především z ekonomických důvodů.
Pro představu bláto na ruské cestě
Buď pásak, nebo Tatraktor, jinak přes to nejede skoro nic
Re: Stalo se dnešního dne ...
Napsal: 31/7/2013, 09:34
od Mirek58
Lorde, radit, či dělat poradce může každej. Ale musí si být vědomej,že jsou dva základní druhy zemědělců - polaři a dobytkáři ( samozřejmě se ještě kombinují). Ale jedno mají společné, práce na poli-louce se dělá za optimální vlkosti půdy!!! NIKDY NE ZA MOKRA. Totiž pluhy a sečky se začnou lepit, ucpávat se. A všichni hledají možné způsoby, jak omezit zapadání (vyjeté koleje), třeba i za cenu širokoprofilových pneu na traktory, které mě stojí např. 57000 proti 7000! Jak je mokro, stojí se,zapadlá kola totiž dokáží půdu poničit na celé roky.
Takže dobrodružné představy jak se sedlák s Tatrou brodí bahnem po poli,zapadlej až po břicho, ala Tumen je blbost.Jak by ty rygoly asi tak srovnal? Co by ho to stálo? Já dělám na 300 ha.
To jsou rozdíly proti stavebnictví , nebo těžařství.
Re: Stalo se dnešního dne ...
Napsal: 31/7/2013, 11:59
od Lord
Mirek58 píše:A všichni hledají možné způsoby, jak omezit zapadání (vyjeté koleje), třeba i za cenu širokoprofilových pneu na traktory, které mě stojí např. 57000 proti 7000! Jak je mokro, stojí se, zapadlá kola totiž dokáží půdu poničit na celé roky.
Takže dobrodružné představy jak se sedlák s Tatrou brodí bahnem po poli, zapadlej až po břicho, ala Tumen je blbost.
Tak jako chceš říct, že v období rasputice nebudeš dělat nic a budeš čekat měsíce než to přejde? Postsovětský agrikulturní komplex pracuje v mnohem těžších a drsnějších podmínkách.
A nedokáže se například obejít bez pásového traktoru. No a dopravovat materiál, mlíko, osivo, hnojiva, siláže potřebuješ za všech klimatických podmínek.
Dříve a dnes se používá třeba Tatra 815 Agro. Ale jak už jsem psal, je otázka jaká je nová strategie podniku, a zda chtějí ve výrobě směsici různých variant. Nebo se budou zavádět postupně nové typy.
Jinak Tatra skutečně najmula poradce a chce se zaměřit na ruský trh. Jsou to odborníci na různé otázky. Mezi nimi se objevil např. někdejší předseda představenstva společnosti Škoda Auto Vratislav Kulhánek. Tým konzultantů vede krizový manažer Petr Karásek, který původně pracoval v podniku Karosa Vysoké Mýto. Oponentem technických návrhů je Petr Hrdlička, někdejší hlavní konstruktér automobilů Škoda Favorit. Jsou to sice už prošedivělí kovbojové, kteří nasbírali zkušenosti v dobách minulých, ale nakonec Američany byla přerušena určitá kontinuita. Možná se nakonec ukáže, že Tatra v tomto již nemá naději, ale cílem je najít co nejlepší řešení, aby se mohla znovu rozvíjet.
Re: Stalo se dnešního dne ...
Napsal: 31/7/2013, 17:17
od M1A2 Abrams
Lord píše:Tak jako chceš říct, že v období rasputice nebudeš dělat nic a budeš čekat měsíce než to přejde? Postsovětský agrikulturní komplex pracuje v mnohem těžších a drsnějších podmínkách.
To co napsal Mirek je absolutni pravda, kterou zna kazdej kdo trochu vidi do zemedelstvi. Kdyz je puda mokra tak se proste nic nedela, presne tak to je. Mokra puda zvysuje spotrebu, neumoznuje presne nastaveni obrabecich nebo secich mechanizmu a ucpava je. Mokra puda obali osivo a pokud nasledne vyschne tak ho zabetonuje a konec. A pohyb mechanizacne techniky po mokre pude danou pudu devastujena dlouhe roky.
Takze ano, pokud je "rasputica" tak se nedela na polich nic, nebot prace kvapna h.... platna.
Ono ani u nas v breznu moc traktoru po poli nejedzi...
Re: Stalo se dnešního dne ...
Napsal: 31/7/2013, 17:26
od Mirek58
Lord:
No jestli máš dojem, že v období rasputice se třeba seje, sklízí, měj ho klidně dál. Ale moc tento názor nehlásej do světa, pro své vlastní dobro.
Jinak osivo se vozí, když se dá sít, hnojí se, když se dá vjet na pole, siláž, nebo senáž se vozí do třeba jam po seči a ty jsou umístěné na statku kousek od dobytka.
(senáž dvě seče červen- září, siláž jedna září -říjen, vojtěška až čtyři seče květen -říjen, takže žádná rasputica se nekoná).
A máš pravdu v období deštů jsem na mrtvici, protože platim lidi za nic, nedá se dělat nic na polích, je to sice k nas... , ale takovej je život sedláka.
Re: Stalo se dnešního dne ...
Napsal: 31/7/2013, 17:49
od Lord
Psal jsem snad něco o setí, ach jo. Rasputica není jen na jaře, ale též na podzim. A dále maj pasáky, u nás třeba známý stalinec, čtěte dobře pánové. Dále se podívejte na stav cest v Rusku či na Ukrajině.
I mimo toto období, tam můžete zapadnout. Podívejte se na videa, co jsem vkládal. Psát, že není potřeba náklaďák, protože se nevyplatí, je podle mě prostě mimo mísu, v tom je pointa.
Neříkám, že s tím udělá Tatra díru do světa.