Lorde a jak dobre ctes ty? Kdys se neda na poli nic delat tak kam a proc chces s technikou nekam jezdit po cestach necestach kde muzes zapadnout? To, ze nekdo ma pasak je opravdu zajimave ale ne kazdej ho ma jak vyuzit. A i kdyz maji pasaky tak s nim predse nebudou jezdit po poli jenom proto, ze "to pasak dokaze".Lord píše:Psal jsem snad něco o setí, ach jo. Rasputica není jen na jaře, ale též na podzim. A dále maj pasáky, u nás třeba známý stalinec, čtěte dobře pánové. Dále se podívejte na stav cest v Rusku či na Ukrajině.
I mimo toto období, tam můžete zapadnout. Podívejte se na videa, co jsem vkládal. Psát, že není potřeba náklaďák, protože se nevyplatí, je podle mě prostě mimo mísu, v tom je pointa.
Stalo se dnešního dne ...
Moderátor: jarl
Pravidla fóra
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.
Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".
Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.
Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
Pokud příspěvek v Aktualitách neodpovídá charakteru a úrovni "veřejné" Palby, moderátoři mají právo jej okamžitě, bez upozornění přesunout do skryté Hospody, která byla za tímto účelem zřízena.
Pokud nemáte přístup do Hospody a chtěli byste jej, musíte být na Palbě registrováni nejméně půl roku a poté můžete napsat SZ adminům "skelet" nebo "jarl".
Ve vlákně o Ukrajině v sekci "Aktuality" platí pravidla, která budete dodržovat. Postih za nedodržování bude následující:
- smazání příspěvku
- BAN uživatele (minimálně 24hodin, maximálně na vždy)
- uzamčení vlákna
Všechny tyto postihy budou uplatňovány bez jakéhokoliv varování a vysvětlování, na základě úsudku přítomného moderátora.
Pravidla jsou následující:
- příspěvek bude věcný v českém nebo slovenském jazyce (případně s českým nebo slovenským překladem), žádné "emotivní" výlevy nebudou trpěny
- diskuze ve vlákně "Válka na Ukrajině" není povolena, k tomu je určeno patřičné vlákno v Hospodě (o vstup můžete zažádat u administrátora)
- M1A2 Abrams
- podporučík
- Příspěvky: 657
- Registrován: 10/8/2005, 21:34
Re: Stalo se dnešního dne ...
Entropia uzavretého termodynamického systému musí vzrastať. 

Re: Stalo se dnešního dne ...
Lorde, pásové traktory se používají všude na světě, konkretně v Sedmihradsku, kdy se musí do polí v době kdy je na poli voda ze sněhu a mají na setí asi jen tři týdny, pokud setí stihnou, mají šestimetrovou kukuřici. protože osivo stihne ještě spodní vodu ze sněhu a stačí zakořenit. Jezděj tam obludy kolem 500ks. A soused ho má taky, kvůli cibuli.
A pro Ruský trh Tatra v zemědělství je doslova přepych. Drahá, složitá.
Pro stavby, tam je jiná situace, ale zde se v Rusku etabloval Magirus (BAM), velice úspěšně.
Koukni se třeba jak dopadl americký TRANTOR v minulém století, to byla naprosto stejné koncepce jakou ted objevila Tatra. Výrobci traktorú zamakali na kabině a zas vedli díky univerzánosti traktorů.
A rychlost? dneska je normálka 40km/h a Deutz maže klidně 60km/h. Stačí si při nákupu poručit příslušnou převodovku. Nákup traktoru je u slušné firmy doslova skládačka.
A pro Ruský trh Tatra v zemědělství je doslova přepych. Drahá, složitá.
Pro stavby, tam je jiná situace, ale zde se v Rusku etabloval Magirus (BAM), velice úspěšně.
Koukni se třeba jak dopadl americký TRANTOR v minulém století, to byla naprosto stejné koncepce jakou ted objevila Tatra. Výrobci traktorú zamakali na kabině a zas vedli díky univerzánosti traktorů.
A rychlost? dneska je normálka 40km/h a Deutz maže klidně 60km/h. Stačí si při nákupu poručit příslušnou převodovku. Nákup traktoru je u slušné firmy doslova skládačka.


Re: Stalo se dnešního dne ...
Mě to přijde, jako špičkování o ideálních podmínkách a na druhé straně o marastu, a že prostě není nic mezitím. Že cesty či silnice tam mají jako v Evropě. Takže je lepší tahat jen návěsy.
Jako by se zapomínalo, že ruský vozový park bude potřebovat obnovu, a že na to přispívá i vláda, zvláště po vstupu Ruska do WTO.
Co dodat ? Jděte Strnadovi napsat, že taktraktor je pitomost. Já už nemám potřebu si s vámi hubu pálit
Jako by se zapomínalo, že ruský vozový park bude potřebovat obnovu, a že na to přispívá i vláda, zvláště po vstupu Ruska do WTO.
Co dodat ? Jděte Strnadovi napsat, že taktraktor je pitomost. Já už nemám potřebu si s vámi hubu pálit






Re: Stalo se dnešního dne ...
Lord:
A jen si dovolím zaspekulovat, že mi to připomíná počátek dalšího tunelu, který na rozdíl od Blanky nikdy nebude průjezdný.
Tak v tomhle s Tebou bezvýhrad souhlasím.Jděte Strnadovi napsat, že taktraktor je pitomost
A jen si dovolím zaspekulovat, že mi to připomíná počátek dalšího tunelu, který na rozdíl od Blanky nikdy nebude průjezdný.


Re: Stalo se dnešního dne ...
Ježííš nikdo krom pár vyvolených lidí to neviděl, ale už víte, že je to pitomost
Jediné co se "ví" je, že to bude vycházet z řady Phoenix. Nejspíše z agrárního tahače, který už rok poletuje v nějakém JZD.
Další věci jsou ještě větší šuškandy - jako "traktorová" kabina (tedy celoprosklená) nebo legislativně snížená maximálka, aby se dala provozovat jako pracovní stroj. "Tatratraktor" je jen novinářské označení, a všichni víme jak inteligentní jsou novináři.
edit: Tatratraktor je jen modifikace podvozku, který Tatra má a nacpe na něj věci, které musí stejně vyvinout pro jiné aplikace. Takže jen jedna verze z mnoha.

Jediné co se "ví" je, že to bude vycházet z řady Phoenix. Nejspíše z agrárního tahače, který už rok poletuje v nějakém JZD.
Další věci jsou ještě větší šuškandy - jako "traktorová" kabina (tedy celoprosklená) nebo legislativně snížená maximálka, aby se dala provozovat jako pracovní stroj. "Tatratraktor" je jen novinářské označení, a všichni víme jak inteligentní jsou novináři.
edit: Tatratraktor je jen modifikace podvozku, který Tatra má a nacpe na něj věci, které musí stejně vyvinout pro jiné aplikace. Takže jen jedna verze z mnoha.



Re: Stalo se dnešního dne ...
Skelet:
Víš ,život mě naučil, že pokud je něco univerzální, víceúčelové, tak "to" nic neumí pořádně a ve finále je takový univerzál akorát k zlosti.
Víš ,život mě naučil, že pokud je něco univerzální, víceúčelové, tak "to" nic neumí pořádně a ve finále je takový univerzál akorát k zlosti.


Re: Stalo se dnešního dne ...
Je jedno co tě život naučil, ale co požaduje trh. Jedním z takových univerzálů je Unimog, což neúspěšná konstrukce není. Náklaďáky pro zemědělce nabízí všichni výrobci náklaďáků a křížence traktorů s náklaďáky vyrábí holandský Hovercraft. Ale to bys měl přeci jako zemědělec vědět, ne?
Prostě to co chystá Tatra není nic převratného a ani nic vyjímečného.
http://www.hovertrack.nl/index.php?opti ... Hovertrack
Prostě to co chystá Tatra není nic převratného a ani nic vyjímečného.
http://www.hovertrack.nl/index.php?opti ... Hovertrack



Re: Stalo se dnešního dne ...
Skelet:
Hovercraft je hezkej, což o to. A na asfaltu, nebo na zpevněné cestě je určitě dobrej vozík, ale kolik se jich hemží ve východním bloku, třeba na jílových půdách co jsou u nás?
Hovercraft je hezkej, což o to. A na asfaltu, nebo na zpevněné cestě je určitě dobrej vozík, ale kolik se jich hemží ve východním bloku, třeba na jílových půdách co jsou u nás?


Re: Stalo se dnešního dne ...
Tatra poměrně dost expanduje v Austrálii, má snahu se uchytit v Jižní Americe apod. Neber všechno z pohledu malého krtince.



Re: Stalo se dnešního dne ...
Tak tenhle zeměpis je o něčem jiným.
Nákladák do terénu je hezká věc (sám o sobě je sedlákovi k prdu), ale co se týká zemědělství tak tam chybí ucelená nabídka. Na Hovercraftu je zajímavá ta nabídka druhů návěsů. Ta je pro sedláka rozhodující. Jeden motor - deset druhů práce (návěsů). Ale takhle se u nás nepřemýšlí.
Nákladák do terénu je hezká věc (sám o sobě je sedlákovi k prdu), ale co se týká zemědělství tak tam chybí ucelená nabídka. Na Hovercraftu je zajímavá ta nabídka druhů návěsů. Ta je pro sedláka rozhodující. Jeden motor - deset druhů práce (návěsů). Ale takhle se u nás nepřemýšlí.


Re: Stalo se dnešního dne ...
Nákladák do terénu je hezká věc (sám o sobě je sedlákovi k prdu), ale co se týká zemědělství tak tam chybí ucelená nabídka. Na Hovercraftu je zajímavá ta nabídka druhů návěsů.
Ta je pro sedláka rozhodující. Jeden motor - deset druhů práce (návěsů). Ale takhle se u nás nepřemýšlí.
A nepsal jsem, že místo korby je možný dávat i něco jinýho. Je se potřeba vymanit jen z toho našeho kačáku, a pak to půjde. Progresívní úspěšná velká družstva si to klidně pořídí.


Tady k tomu ještě mají na zadních kolech pásy.


No vida Hovertrack, aby měli lidi trošku představu.


A pak že se to nedělá zemědělci






Re: Stalo se dnešního dne ...
Ahoj borci, prave som si prečítal:
Posledná veta preloženáMOSCOW, July 30 (RIA Novosti) - Russia’s Military-Industrial Company has developed and tested a hybrid-powered silent armored personnel carrier (APC) that could eventually be remotely operated, a company spokesman said Tuesday.
The Krymsk APC, based on the BTR-90 Rostok vehicle, has a hybrid engine and can move virtually silently on a battery-driven electric motor when its diesel engine is turned off, Sergei Suvorov said.
At present it can only move silently on electric power over short distances but with new types of battery “that distance can be increased dozens of times,” he said.
The Krymsk is in effect a remotely controlled platform, which could subsequently be developed into a “robotized platform,” Suvorov said.
During a recent test the vehicle showed a maximum speed of 97 kilometers per hour (60 mph), accelerating to 80 kilometers per hour in 33 seconds, Suvorov said.
Krymsk can be equipped with weapon systems “based on new physical principles, for example, laser or electromagnetic weapons,” he said.
Moja otázka je - o akých elektromagnetických zbraniach hovoria? Pošlite odkaz nech si naštudujem.Krymsk môže byť vybavený so zbraňovými systémami, "ktoré sú založené na nových fyzikálnych princípoch, ako napríklad laserové alebo elektromagnetické zbrane," povedal.
Re: Stalo se dnešního dne ...
Může se jednat jen o protiminovou ochranu СПМЗ-2Э.Moja otázka je - o akých elektromagnetických zbraniach hovoria? Pošlite odkaz nech si naštudujem.
http://www.niistali.ru/security/mine
Pokud si chceš zafantazírovat, tak Tě odkáži na Armádní noviny. Tam se píše o novinkách.
Nebo Coilgun - Radim Laga
http://3pol.cz/790-coilgun-elektromagneticka-puska
U američanů jsou známé lasery. Rusové se měli inspirovat výzkumy Tesly, Kurčatova, či Sacharova. Sovětští vědci se soustředili hlavně na vývoj plynových laserů. V současné době prý Čína spolupracuje s Ruskem.
Čína se údajně zabývá hlavně lasery chemickými a lasery s volnými elektrony.
U bojových vozidel do budoucna jde hlavně o laserové systémy konstruována pro potřeby protivzdušné obrany, asymetrického válčení, proti hrozbě útoků pomocí dělostřeleckých, minometných granátů a raket krátkého doletu.Krymsk môže byť vybavený so zbraňovými systémami, "ktoré sú založené na nových fyzikálnych princípoch, ako napríklad laserové alebo elektromagnetické zbrane," povedal.
Zdroje:
http://www.palba.cz/viewtopic.php?p=51978#p51978
http://fyzika.jreichl.com/main.article/ ... ry-plynove
http://www.atmonline.cz/analyzy/pro/laser.htm
http://www.armadninoviny.cz/uspesny-tes ... -dela.html
http://www.armadninoviny.cz/elektromagn ... azeni.html
http://www.armadninoviny.cz/elektromagn ... ystem.html
http://atominfo.cz/2013/02/v-ruskem-sar ... -na-svete/
http://www.palba.cz/viewtopic.php?p=103945#p103945





- Franz Trubka
- 7. Major
- Příspěvky: 1815
- Registrován: 14/10/2010, 04:16
Re: Stalo se dnešního dne ...
Avia, vyznamna znacka ceskeho leteckeho a automobiloveho prumyslu konci..
Tak nekolik vzpominkovych fotek
http://auto.aktualne.centrum.cz/fotogal ... position-3
Jen tak mimochodem, kdo jeste mimo me jel autobusem z fotky c.5?
Tak nekolik vzpominkovych fotek
http://auto.aktualne.centrum.cz/fotogal ... position-3
Jen tak mimochodem, kdo jeste mimo me jel autobusem z fotky c.5?



Pink Floyd-On The Turning Away
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Re: Stalo se dnešního dne ...
Ďalší zlikvidovaný podnik...
706 pamätám z detstva, ale čoskoro ich nahradili o čosi krajšie 706 RTO, "ešelky" sa objavili až keď som končil základku a najprv ako diaľkové a "zájazdové".
706 pamätám z detstva, ale čoskoro ich nahradili o čosi krajšie 706 RTO, "ešelky" sa objavili až keď som končil základku a najprv ako diaľkové a "zájazdové".


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Avia krach
Asi to tak muselo dopadnout, když jsme se otevřeli světu a kapitálu. Sama by byla AVIA zřejmě nekonkurenceschopná. Problém je i v tom, že výrobu poté přesunou ještě na jiné pro ně perspektivnější trhy. Nebyl vybrán ani vhodný strategický partner, který by zajistil v Evropě dobrý servis. Hlavně už nikoho z AsieAlchymista píše:Ďalší zlikvidovaný podnik...

Ještě připomenu, že z kdysi státního podniku Avia byly založeny následující akciové společnosti: Avia Letňany, Avia Karoseria Brno, Avia strojírna Novosedly, Avia Kutná Hora, Slov-Avia a Severočeské výrobny automobilů Hrádek. Z odštěpného závodu Ivančice akciová společnost založena nebyla, nýbrž byl podán privatizační návrh na přímý prodej celého závodu. Osudy těchto podniků, zná někdo ?
A jak nakonec Avia skončila už víme...Roku 1990 proběhlo jednání Avie s francouzskou firmou R. V. I. (Renault Vehicules Industriels). Spojení s Renaultem pod značkou Avia, spočívala v pokračování ve výrobě nynějšího auta a ve snaze ho vylepšovat. Naopak nabídka firmy Mercedes soudila, že dosavadní auto je zastaralé koncepce, a proto nemá dál smysl v jeho výrobě pokračovat. Zájem Mercedesu předpokládal, že se začne vyrábět auto, které odpovídá současné úrovni a za patřičnou cenu. V tomto případě by se ale vyrábělo pod značkou Mercedes. Bohužel na konci března 1993 Mercedes-Benz náhle vypověděl svůj zájem o společný podnik. Jako důvod uvedli recesi automobilového průmyslu a omezenou dostupnost trhů východní Evropy.
Hledalo se dál, ač se našlo korejské Daewoo. V roce 1996 společnost změnila obchodní jméno na Daewoo Avia, a. s. Hledělo se optimisticky do budoucnosti. První odlišnou mentalitu pochopili zaměstnanci v podobě „mnohem vyvinutější hierarchii podřízenosti a nadřízenosti“. Pozice nadřízeného je pro zaměstnance s nižším postem nedotknutelná, podřízený se nadřízenému obvykle klaní, bez výjimky přijímá jeho názory, nepochybuje o nich, jakákoliv diskuse v této oblasti je nepřípustná. Podřízený vyjadřuje svůj názor jen v případě, že je o to nadřízeným výslovně požádán. Většina běžných zaměstnanců si s Korejci nikdy nevypěstovala přátelský vztah. Dostali pracovní uniformy, v kancelářích byly vybourány příčky a udělán tzv. open space. Model porozumění pokulhával i na nejvyšší úrovni![]()
Pozitivní bylo aspoň, že probíhaly investice, řada jich směřovala do výroby. Celkové investice dosáhly až pěti miliard korun. Na jednom z prvních shromáždění pracujících vyjádřil tehdejší korejský ředitel Kil-Su Chung vizi, že v roce 2000 se bude vyrábět až 60 000 aut ročně a že korejští vlastníci zajistí světové trhy. Zároveň se také předpokládalo, že česká auta budou vyvážena do Koreje a naopak.
26. 7. 1996 napsala MF Dnes "Zatímco automobilkám Tatra a Liaz předpověděla renomovaná britská společnost DRI, jež analyzuje světové výrobce vozidel, ve své nejnovější studii ukončení produkce v roce 2000, u letňanské Avie předvídá každoroční zvýšení výroby."
V roce 1999 poklesl prodej vozů o třetinu – na 2775 nákladních vozů, přitom plán z předchozího roku byl 5000 vozů. Vyrobeno bylo tehdy pouze 1606 nákladních automobilů. Prodej užitkových vozů Lublin poklesl na 365 kusů. Příčin poklesu prodeje bylo hned několik. Na klesající prodejnosti se značně projevila ztráta některých zahraničních trhů – například Ruska a Kuby. Začala se objevovat také konkurence v podobě firem Iveco, Renault.
V roce 2000 začaly spekulace o možném prodeji Avie. Mezi zájemci o koupi firmy se objevily např. General Motors, Ford, Iveco, Renault nebo Scania. Nový vlastník však do Avie nakonec vstoupil až v roce 2005.
Zdroj: Korejský investor v českém podniku
Výroba nákladních automobilů Avia v Česku po dlouhém boji o život končí. Výroba se přesouvá do Indie, odkud se však auta s více než šedesátiletou tradicí nebudou do Evropské unie vyvážet. O ukončení výroby a prodeji majetku rozhodla mateřská společnost Avia Ashok Leyland Motors.
Zdroj: ekonomika.idnes.cz
TATRA málem také padla, tam to pro změnu dojil indický akcionář Ravinder Kumar Rishi. Kdyby to nebolelo její dodavatele jako Promet Group a nevěřili, že potenciál je nadále, tak už je tatrovka možná taky mrtvá.





Re: Stalo se dnešního dne ...
Zaujímavé čítanie. Takže laser a elektromagnety. Aj tá Coilgun - šikovný chlapec. Ja som mal na mysli ešte aj mikrovlnné zbrane - čo "vieme" o nich?Zdroje:
http://www.palba.cz/viewtopic.php?p=51978#p51978
http://fyzika.jreichl.com/main.article/ ... ry-plynove
http://www.atmonline.cz/analyzy/pro/laser.htm
http://www.armadninoviny.cz/uspesny-tes ... -dela.html
http://www.armadninoviny.cz/elektromagn ... azeni.html
http://www.armadninoviny.cz/elektromagn ... ystem.html
http://atominfo.cz/2013/02/v-ruskem-sar ... -na-svete/
http://www.palba.cz/viewtopic.php?p=103945#p103945
Minule bol na RT* dokument o vývoji laserov v RF**
*RT = RussiaToday
**RF = Ruská Federácia
Re: Stalo se dnešního dne ...
Máš asi na mysli V-MADS.jasom píše:Ja som mal na mysli ešte aj mikrovlnné zbrane - čo "vieme" o nich?
http://www.palba.cz/viewtopic.php?p=132844#p132844
Další dotazy už na uvedených odkazech, v tématech Palby.badaxe píše:A hlavně demonstrátor byl v kontejneru na náklaďák, otázkou je jestli se to na Hummer vejde a pokud ano, jak dlouho to dokážou uživit (kabel to asi za sebou nepotáhne). Problém podobných věcí je většinou napájení, ne že by nešlo udělat výkonný stroj, ale díky již zmíněnému poklesu výkonu geometrickou řadou, je třeba výkonů hodně velkých a to je problém, vychází to pak docela těžké a nemobilní.





- Franz Trubka
- 7. Major
- Příspěvky: 1815
- Registrován: 14/10/2010, 04:16
Re: Stalo se dnešního dne ...
Dnes poprve,po vic jak patnacti letech,co tu prebyvam, jsem videl na americkem vysilani CNN reklamu, ktera laka turisty do CR. Nevim, jestli se kvuli tomu bude rozsirovat Ruzine, ale potesilo me to.
Existuje v ramci vlady nejaka agentura, ktera ma nastarosti propagaci CR ve svete?
Existuje v ramci vlady nejaka agentura, ktera ma nastarosti propagaci CR ve svete?
Naposledy upravil(a) Franz Trubka dne 2/8/2013, 01:47, celkem upraveno 1 x.


Pink Floyd-On The Turning Away
- jarl
- 3. Generálmajor
- Příspěvky: 4273
- Registrován: 19/2/2009, 15:45
- Bydliště: Jakubov u Moravských Budějovic
Re: Stalo se dnešního dne ...
Propagaci ČR ve světě má na starosti CzechTourism http://www.czechtourism.cz/ , který spadá pod Ministerstvo pro místní rozvoj.


Strýček Vova slíbil národu Ukrajinu a dal mu Afghánistán!