Re: AČR kampak kráčíš?
Napsal: 18/2/2020, 12:22
Že by zase chyby úředníků?
Dzin píše:Že by zase chyby úředníků?
Přesně tak, navíc u těch pasivních radarů, případně modernizace Mi 171š není co tendrovat. Dodavatel je jen jeden.Scotty87 píše:Hlavně je potřeba říct že nikdo nedokázal že jsou tyto zakázky předražené. Je tu jen podezření které zatím nikdo nepodložil ničím hmatatelným.
Nevím přesně co tendrovalo NATO (matně si vzpomínám, že poptávka nebyla výslovně na pasivní průzkumné prostředky, srovnávalo se několik technicky rozdílných řešení) , ale to co AČR chce, nikdo jiný (snad mimo Ukrajiny) v této kvalitě nenabízí. Ohledně Mi 171š, která jiná firma NATO, natož v ČR nabízí stejnou modernizaci, kterou AČR požaduje a kterou již část strojů prodělala? Já vím jen o jedné.Skeptik píše:Zajímavé.
Co tedy NATO tendrovalo v tom tendru, co vyhrála ERA (za 1/3 ceny pro AČR)?
Ani s těmi Mi-171 to není pravda, a to ani v rámci ČR, natož evropských států NATO.
O tom Skeptik práve hovorí. Ak netendrujes, nemozes vediet ci nie su dve.Nesher píše: Ohledně Mi 171š, která jiná firma NATO, natož v ČR nabízí stejnou modernizaci, kterou AČR požaduje a kterou již část strojů prodělala? Já vím jen o jedné.
Obávám se, že si nerozumíme. Pokud AČR prohlásí, že chce pasivní průzkumné systémy, které nahradí ty, které má ve výzbroji (což je mimochodem jedna z našich specializací v rámci NATO) a které mají nějaké parametry, tak nemusím vyhlašovat tendr abych zjistil, že v rámci Západu jen jeden výrobce, který má přesně takový produkt ve výrobě, který je navíc ověřený. Něco podobného kutí i Poláci a myslím i Němci, ale ani v jednom případě to nepřekročilo stádium prototypu.Juraj Tichý píše:O tom Skeptik práve hovorí. Ak netendrujes, nemozes vediet ci nie su dve.Nesher píše: Ohledně Mi 171š, která jiná firma NATO, natož v ČR nabízí stejnou modernizaci, kterou AČR požaduje a kterou již část strojů prodělala? Já vím jen o jedné.
V clanku o helikoptérach pre slovensku policiu sa pisalo, ze generalky nasich Mi171 mala robit nejaka litevska ci lotysska firma. Tak to uz mame dalsiu.
Tady nejde o generálku, ale o poměrně zásadní změnu celé avioniky. Navíc u části Mi-171 má dojít k celkem zásadní přestavbě celé nákladní kabiny. Nevím o jiné firmě v Evropě která by prováděla něco podobného podobného.Juraj Tichý píše:O tom Skeptik práve hovorí. Ak netendrujes, nemozes vediet ci nie su dve.Nesher píše: Ohledně Mi 171š, která jiná firma NATO, natož v ČR nabízí stejnou modernizaci, kterou AČR požaduje a kterou již část strojů prodělala? Já vím jen o jedné.
V clanku o helikoptérach pre slovensku policiu sa pisalo, ze generalky nasich Mi171 mala robit nejaka litevska ci lotysska firma. Tak to uz mame dalsiu.
@Nesher... chápeš to taky jak já, že nejde o pozastavení plnění objednávky již uzavřené a to loni v červnu (za 75 milionu CZK plus DPH)? Tj. že výše uvedená "stopka" (dle info z tohoto týdne) se týká rozjednané zakázky, která dosud není sjednána (a loni v červenci se hovořilo, že by hodnota této další zakázky měla být cca 31 milionu CZK). Chápeš to stejně? Nebo myslíš, že jde o něco jinéhoNesher píše:(...)Juraj Tichý píše:O tom Skeptik práve hovorí. Ak netendrujes, nemozes vediet ci nie su dve.Nesher píše: Ohledně Mi 171š, která jiná firma NATO, natož v ČR nabízí stejnou modernizaci, kterou AČR požaduje a kterou již část strojů prodělala? Já vím jen o jedné.
V clanku o helikoptérach pre slovensku policiu sa pisalo, ze generalky nasich Mi171 mala robit nejaka litevska ci lotysska firma. Tak to uz mame dalsiu.
Modernizace Mi 171š má za úkol dostat zatím nemodernizované kusy v některých ohledech na stejnou úroveň jako již modernizované Mi 171šm, tak opět nemám jinou možnost než LOM, který k této variantě má jako jediný výrobním dokumentaci. Zadat to někomu jinému znamená, že dostanu sice modernizované stroje, ale technické řešení se bude od již modernizovaných strojů lišit. Což s ohledem na počet strojů, výcvik atd. není žádoucí.
K podtrženému:Nesher píše:Kouzelník
Dle toho co vím, tak se jedná o něco jiného a sice modernizaci cca poloviny Mi 171š (těch bez nakládací rampy) na úroveň těch, které již LOM modernizoval. Samozřejmě to nemá být modernizace 1:1 jakou jsou stroje pro SOATU (ty budou díky meteorologickému radaru a "gatlingům" vždy o něco napřed) , primárně jde o avioniku, úpravy nákladové kabiny, možná i nějaká palubní výzbroj či balistickou ochranu.
(...)Jedná se o zakázky pro státní podniky VOP CZ a LOM Praha na modernizaci (...) a 15 vrtulníků Mi-171Š. Tedy firmy v gesci Ministerstva obrany. (...)
Takže v tom je nějaký zmatek... snad pomůže upřesnění z webu irozhlas.czVrtulníky Mi-171Š (8 s rampou, 8 s krovkami) jsme převzali už v roce 2005. Ještě v roce 2007 probíhají dílčí vojskové zkoušky. V letech 2007-2015 prošlo 8 strojů s rampou (1 mezitím havaroval) opakovanou (!) modernizací ve třech různých fázích na verzi označovanou jako Mi-171ŠM.
Výsledkem je, že teprve po deseti letech od převzetí vrtulníků má AČR celkem 7 „nabušených“ strojů Mi-171ŠM a 8 strojů v původním provedení Mi-171Š s krovkami, na které v podstatě nikdo ani nešáhnul.
Předpokládaná hodnota modernizace (...) měla činit podle resortu loni v červnu (...) a u 15 vrtulníků Mi-171Š loni v listopadu 792 milionů bez DPH.
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/na ... paign=nullStátní podnik LOM by měl do všech 15 vrtulníků zabudovat nové palubní odpovídače a u osmi vrtulníků by měl vyměnit radiostanice a namontovat nový radionavigační systém.
To je jednoduché, pokud o tom nevěděl, nemá v ministerském křesle co pohledávat ... nezvládá svoji práci.Dzin píše:Po přečtení si říkám, zda Metnar věděl nebo nevěděl, že došlo k navýšení ceny zakázky?
Tak toto skutečně udělá kdokoli.Státní podnik LOM by měl do všech 15 vrtulníků zabudovat nové palubní odpovídače a u osmi vrtulníků by měl vyměnit radiostanice a namontovat nový radionavigační systém.