Napsal: 19/1/2012, 16:57
Asija píše:Mohli bi ste nekde vypsat jake jsou v soucasnosti nejvetsi odchylky letadel v sturmoviku od jejich skutecnych vykonu (teda jak vykonu, tak treba manevrovatelnosti nebo ucinku palubnich zbrani... jestli se to da nejak jednoznacne rici). Ze sturmovika cerpam vetsinu sveho povedomi jak letecka valka za wwII vypadala, protoze je to mnohem sugestivnejsi nez cteni technickych parametru. Ale zase aby to nevytvarelo uplne zcestnou predstavu.
Toto je na delší diskusi ale rozhodně na jiném místě. Tohle svaté místo patří reálnému Focke-AkhbaroviSkeptik píše: Pokud se Ti zdá, že i tak je lavočka pro fokra či befko tvrdým soupeřem, možná, že to bude tím, že jím byla i v reálu

Tyto úpravy zabraly relativně málo času, téměř veškerý vývoj proběhl na jaře 1944 a již v létě se rozjela velkosériová výroba. Chladící systém byl vyvinut společně s motorem a stejně jako v případě BMW 801 nevyžadoval po draku letounu žádné úpravy. Vše bylo vyzkoušeno na letounech firmy Junkers. Dokonce byly z Fw 190 D (jako přebytečné) odstraněny původní ventilační otvory.Jenom se vyměnil vzduchem chlazený dvouhvězdicový motor za kapalinou chlazený řadový, doplnil se chladicí systém, předělala se kapotáž, prodloužil se trup o půl metru ... a pár dalších drobných úprav ...
Hansi, jsi odborník, nezní Ti to trochu naivně?![]()
Trup byl prodloužen vložením 50 cm bloku mezi ocasní plochy a poslední trupové žebro. Tento díl byl dimenzován totožně jako zbytek trupu. Bylo v něm stejné množství stejných podélníků tak, aby původní ocas bylo možné snadno napojit. Nejednalo se tedy o prodloužení či přepracování jako takové, ale o pouhé vložení vcelku jednoduché části draku + samozřejmě s tím spojené prodloužení táhel. Toto konkrétně bylo hotovo snad během několika málo týdnů od vzniku požadavku. Přestavět Fw 190 A na Fw 190 D bylo ostatně velice jednoduché a provádělo se to zcela běžně. Například celou malosériovku Fw 190 D-13 tvořily přestavby z Fw 190 A.
Celkově se jednalo o mnohem menší zásah do konstrukce, než v případě LaGG-3 -> La-5.
Jumo 213 A dával 1750 PS v době, kdy všechny Fw 190 A měly 2000 - 2050 PS. Po první revizi byl výkon zvýšen (říjen 1944) na 1900 PS. Až v této podobě z října či spíše listopadu 1944 se stroj v nízkých a středních hladinách vyrovnal Fw 190 A-8/A-9. Poodskočil ač na samém sklonku roku 1944, kdy dalším zvýšením plnicího tlaku (+ MW50) vzrostl výkon na 2050 PS.To že v důsledku měla D-9 jen o něco vyšší výkony než A-8 taky může být spojeno s tím, že se u D-9 nenaplnila veškerá očekávání.
Vyskytovaly se tam v naprosto minimálních počtech a to snad bez výjimky v rámci bitevních eskader. Z pouhé dvojice stíhacích eskader dislokovaných v těchto dobách na východě (JG 52, JG 54) je neměla ve svém stavu ani jedna. Až na samotném konci války se do východních bojů zapojily i Dory západních eskader.Nicméně koncem roku 1944 a začátkem roku 1945 se Dory na východní frontě vyskytovaly, svědčí o tom nejen jejich sestřely, ale i to, že v roce 1945 probíhaly v NII VVS testy ukořistěné FW-190 D-9 Wr.210251.