Stránka 13 z 33

Napsal: 12/8/2009, 09:21
od pbarry
Jop, sorry, vyznívá to moc utocne.


Co je spatnyho na tom ze se zeptam "proc" kdyz nerozumim souvislosti ?

Napsal: 12/8/2009, 09:40
od #
Přijde mi, že bylo jasný, kam tím Tempík míří, takže to šlo krapet víc rozebrat, mnohem líp by se to četlo. Ale možná to je jen můj názor :wink:

Napsal: 12/8/2009, 09:51
od pbarry
já se polepším :D

Nemám zájem rozebírat korejskou válku, zvlášť když v souvislostech co jsem psal, to byla jen moje úvaha, kterou nikomu nevnucuju

Napsal: 16/8/2009, 22:53
od Pop
V knize P. Clostermanna "Velký cirkus" je autorem popisováno jednání na velitelství spojeneckých leteckých sil před invazí do Francie v r. 1944.

Spojenci počítali, že Luftwaffe může nasadit na západoevropském bojišti asi 2500 stíhaček.
Jak se ve stejné době dívali na možnosti německých stíhačů odpovědní velitelé Luftwaffe?

Napsal: 17/8/2009, 01:15
od Heckler
No v jiné knize to popisuje Adolf Galland. Zkusím to dohledat.

Napsal: 17/8/2009, 15:23
od Hans S.
Vzhledem k tomu, že k červnu 1944 u Luftwaffe operovalo myslím 11 denních stíhacích eskader, které dohromady mohly dát maximálně cca 2000 letounů (a to uvažuji o čtyřech Gruppe na eskadru, což se netýkalo zdaleka všech), tak je číslo 2500 dosti optimistické..zvláště uvážíme-li, že průměrné početní stavy eskader v téhle době byly jistě blíže 50%, než 100%. To nám dělá okolo 1000 stíhaček na všech frontách :)

Napsal: 23/8/2009, 10:16
od alibaba
YAMATO píše:Ty motory...je až legrační, když srovnáme německé a britské...Derwent I v listopadu 1943 absolvoval test, kdy běžel 100 hodin nepřetržitě (!) bez poruchy. Sériové měly tento čas zvednutý na až neuvěřitelných 500 hodin! Kdežto Jumo 004 B, čili zázrak, který již byl konečně použitelný, potřeboval každých 25 hodin revisi! A to pro jeho výrobu byly priorotně určeny deficitní materiály (Tinidur, použitý na lopatky turbíny, obsahoval 30% niklu a 15% chromu), nelze to tedy omlouvat, že nebylo u čeho...
Dovolil bych si s Tebou nesouhlasit. Těch 100 hodin běžel Jumo 004A téměř o dva roky dříve.
Jumo 004A – prototypová řada ( vyrobena bez materiálových omezení ).
Už první motory s životností přes 50 hodin. Poslední motory této řady s resursem kolem 140-ti hodin
Po těchto testech objednaná 80-ti kusová série Jumo 004B. U této série bylo požadováno použití dostupných materiálů, protože typová řada Jumo 004A obsahovala značné množství žáruvzdorných slitin Niklu, Kobaltu a Molybdenu, kterých bylo nedostatek.
U nové řady motorů byly horké části jako například spalovací komory vyrobeny z měkké oceli povlakované hliníkem. Pro výrobu turbíny byla použita slitina „TINADUR“. Jednotlivé lopatky byly vyrobeny tažením za studena. V šesté sérii z léta roku 1943 se vyskytla vysoka poruchovost. Příčinou bylo zadíraní lopatek turbíny při vysokých otáčkách. Tento problém se vyřešil úpravou lopatek turbíny a snížením maximálních otáček.
V průběhu výroby verze Jumo 004B-4 byla použita slitina „CHROMADUR“. Tato slitina se už dala svařovat, co umožnilo výrobu jednotlivých lopatek svařováním z výlisků. Na kratší životnost mělo značný vliv i prudké přidání „plynu“ kdy otáčky byli nedostatečné. To vedlo k opalování spalovacích komor, lopatek statoru a rotoru turbíny. U této verze Jumo 004B-4 se přepracoval palivový systém.
I když byl u modelu Jumo 004B po úvodních testech stanoven resurs na 50 hodin. Skutečná životnost prvních sérií byla kolem 10-15 letových hodin. Poslední série se už přibližovali stanovené životnosti.
U poslední sériově vyráběná verse Jumo 004D byl přepracován palivový systém, aby byl přímo závislý na otáčkách motoru. Tento model dosahoval životnosti 60-ti letových hodin.
Po válce vítězné mocnosti získali dokumentaci ale i samotné motory Jumo 004. Kopie vyrobené ve Státech s použitím kvalitnějších materiálů dosahovali životnosti i přes 300 hodin.
Některé motory M-04 poskládané u nás po válce dosahovali životnosti 150 hodin. Většina součástek těchto motorů byla původních. Namáhané součásti , jako lopatky turbíny ale byli vyrobeny z lepších žáruvzdorných materiálů.
Hlavním problémem německých motorů byl nedostatek vhodných žáruvzdorných slitin.
U Britských motorů byla použita na výrobu lopatek turbíny slitina NIMONIC 80, která obsahuje až 80% niklu. Slitiny Tinadur a Chromadur použité k výrobě turbín pro motory Jumo 004B a víše, obsahují jenom asi 18% niklu. Dost často se uvádí, že použití legovacích materiálů bylo upřednostňováno pro stavbu ponorek.

Napsal: 25/8/2009, 20:36
od petters
Zdravím všechny, byl bych vděčný kdyby se našel někdo, kdo se orientuje a kdo by byl ochotný mi trochu poradit. Mým tématem na školní práci jsou "Letadla 2.světové války". Jakýsi přehled, vývoj a srovnání letounů ve 2.světové válce. Nic bližšího není specifikováno. Rád bych slyšel nějakou radu, "co by to mělo obsahovat", "na co bych neměl zapomenout", "jak zhruba bych to měl rozdělit", "kde hledat další informace"... Skladbu jakési osnovy. Hodnotím tento web jako velice kvalitní, a proto se s prosbou obracím právě sem. Byl bych vděčný za jakoukoliv radu nebo poznatek. Předem děkuji:)... P.S. omlouvám se, pokud hledám odpověď na špatném fóru

Napsal: 25/8/2009, 21:12
od Peters
Přejmenujte ho,barbara!
Pak bude psát,a vydávat to za moje....

Napsal: 25/8/2009, 21:31
od M1A2 Abrams
Peters píše:Přejmenujte ho,barbara!
Pak bude psát,a vydávat to za moje....
Synku, nevsiml jsem si, ze by jsi byl plodnej pri psani clanku a ze by teda byly ohrozeny tve autorska prava. Tak nechapu ten povyk, pro par prispevku v Hospode...

Napsal: 25/8/2009, 22:04
od hydrostar
Ale tož. Co TK3 ;-)

Napsal: 25/8/2009, 22:14
od Peters
Synku, nevsiml jsem si, ze by jsi byl plodnej pri psani clanku a ze by teda byly ohrozeny tve autorska prava. Tak nechapu ten povyk, pro par prispevku v Hospode...
A kdo mluvil o autorských právech,jen nechci,aby,když tenhle tu bude dělat paseku,si mě lidé s ním spletli.

Napsal: 26/8/2009, 06:12
od Tempik
petters píše:Zdravím všechny, byl bych vděčný kdyby se našel někdo, kdo se orientuje a kdo by byl ochotný mi trochu poradit. Mým tématem na školní práci jsou "Letadla 2.světové války". Jakýsi přehled, vývoj a srovnání letounů ve 2.světové válce. Nic bližšího není specifikováno. Rád bych slyšel nějakou radu, "co by to mělo obsahovat", "na co bych neměl zapomenout", "jak zhruba bych to měl rozdělit", "kde hledat další informace"... Skladbu jakési osnovy. Hodnotím tento web jako velice kvalitní, a proto se s prosbou obracím právě sem. Byl bych vděčný za jakoukoliv radu nebo poznatek. Předem děkuji:)... P.S. omlouvám se, pokud hledám odpověď na špatném fóru
Tak to přeji hodně štěstí. Ideální bude si sehnat nějakou všeobecnou knihu a z ní udělat výcuc. Nepochybuju o tom, že by to tu lidi dokázali napsat z lacu, ale nebylo by to na slohovku do školy, ale minimálně na menší brožuru a to chce čas a energii.
Můžeš si taky prostudovaat zdjší foŕum a udělat si obrázek zcela sám.

Napsal: 26/8/2009, 09:18
od petters
Tak to přeji hodně štěstí. Ideální bude si sehnat nějakou všeobecnou knihu a z ní udělat výcuc. Nepochybuju o tom, že by to tu lidi dokázali napsat z lacu, ale nebylo by to na slohovku do školy, ale minimálně na menší brožuru a to chce čas a energii.
Můžeš si taky prostudovaat zdjší foŕum a udělat si obrázek zcela sám
Ahoj, no ona je v podstatě dlouhodobá práce. Viděl bych to asi na 100 stránek. Jsem v začátcích a zkouším právě nějakým způsobem složit osnovu a obsah... Musím to všechno projet a prostudovat... díky

Napsal: 26/8/2009, 09:57
od Jája
petters píše:
Tak to přeji hodně štěstí. Ideální bude si sehnat nějakou všeobecnou knihu a z ní udělat výcuc. Nepochybuju o tom, že by to tu lidi dokázali napsat z lacu, ale nebylo by to na slohovku do školy, ale minimálně na menší brožuru a to chce čas a energii.
Můžeš si taky prostudovaat zdjší foŕum a udělat si obrázek zcela sám
Ahoj, no ona je v podstatě dlouhodobá práce. Viděl bych to asi na 100 stránek. Jsem v začátcích a zkouším právě nějakým způsobem složit osnovu a obsah... Musím to všechno projet a prostudovat... díky
Ahoj.

Tak až budeš mít hotovou osnovu a obsah tak to sem dej a my Ti případně řekneme jestli tam máš všechno nebo jestli se nezabýváš zbytečnostmi. Mravenčí práce bude na Tobě, myslím že v nás najdeš dobrý poradní a kontrolní sbor.

Každopádně hodně zdaru!

Napsal: 26/8/2009, 10:44
od petters
Ahoj.

Tak až budeš mít hotovou osnovu a obsah tak to sem dej a my Ti případně řekneme jestli tam máš všechno nebo jestli se nezabýváš zbytečnostmi. Mravenčí práce bude na Tobě, myslím že v nás najdeš dobrý poradní a kontrolní sbor.
To by bylo super. Zatím díky moc. Jsem rád, že se na vás když tak můžu obrátit...

Napsal: 26/8/2009, 11:26
od cayman
Nejaký nástrel pre inšpiráciu, písal som to narýchlo z hlavy a snažil som sa tam dať iba najznámejšie lietadlá/udalosti:

-Stíhací
--Československá
---Avia B-534
--Nemecká
---Bf-109
---Fw-190
--Britská
---Hurricane
---Spitfire
--Sovětská
---Jak-9
---La-7
--Americká
---P-51 Mustang
---P-47 Thunderbolt
---F6F Hellcat
--Japonská
---A6M Zero
--Těžké stíhací
---Bf-110
--Noční stíhací
-Bombardovací
--Střemhlavé
---Ju-87 Stuka
---SBD Dauntless
--Torpédové
---ABM Avenger
--Střední
---He-111
---Ju-88
---B-25 Mitchell
--Težké
---Lancaster
---B-24 Liberator
---B-17
---B-29
-Bitevní
--Il-2
-Transportní
--Ju 52 Tante-Ju
--C-47 Skytrain/Dakota
-Ostatní
--Polikarpov Po-2

-Letadlové lode
--Taranto
--Pearl Harbor
--Midway

-Bitva o Británii
-Kobercové bombardování
--Blitz
---Coventry
--Nálety na Nemecko
---Hamburg
---Drážďany
--Bombardování Japonska
---Napalm
---Doolitlov nálet
---Tokio
---Hirošima a Nagasaki

-Výsadkové operace
--Kluzáky
--Eben Emael a Holandsko
--Kréta
--D-Day Normandie
--Arnhem

-Proudová
--Me-262
-Raketová
--Me-163

Napsal: 26/8/2009, 12:26
od petters
Nejaký nástrel pre inšpiráciu, písal som to narýchlo z hlavy a snažil som sa tam dať iba najznámejšie lietadlá/udalosti:
Páni, super. Tohle mi určitě ulehčí práci a hledání. Díky moc. Jsem rád, že jsem se tady setkal s takovou ochotou :wink:

Napsal: 26/8/2009, 13:13
od Jája
Ke caymanovu seznamu bych jen dodal:

GB - stíhací Tempest
SSSR - stíhací - něco ze začátku: I-16, LaGG-3 apod.
US - stíhací - P-40, F4F, P-38
Fr - D.520
It - Macchi 200

Noční stíhací - Mosquito, Beaufighter, Ju-88
Bombardéry - střemhlavé - Aiči D3A Val
Torpédové - Swordfish, B5N Kate
Stř. - Boston

LL - střílení krocanů u Marian

Bombardování - V1/V2

Výsadky - SSSR - u Moskvy, Dněpr (více od michana)

Bitva o Atlantik a protiponorkový boj

asi tak pro začátek, on někdo asi něco dalšího ještě dodá

Napsal: 26/8/2009, 13:28
od cayman
No super, keď sa toho nazbiera tak to prieditujem do pôvodného zoznamu, nech to je pohromade.