PAK FA (Su-57)
Moderátor: Julesak
- Alchymista
- 5. Plukovník
- Příspěvky: 4883
- Registrován: 25/2/2007, 04:00
Videjko pekné, aj keď mám obavu, že neodborník z neho aj tak nezmúdrie. Aby sa to dalo posúdiť, bolo by treba vedieť, ako sa to robí inde - a hlavne prečo sa to robí, ako sa to robí.
Cover - otázka na mieste.
Rusi a "plecharina" - kompozity sú síce pekná vec, ale ako je to s ich opraviteľnosťou po bojovom poškodení?
Totiž systém zásobovania "objednáme - dodajú" funguje len v "mierových misiách" - proti rovnocennému súperovi, ktorý dokáže napádať protivníkove základne a dopravu v tyle, nastáva problém...
Cover - otázka na mieste.
Rusi a "plecharina" - kompozity sú síce pekná vec, ale ako je to s ich opraviteľnosťou po bojovom poškodení?
Totiž systém zásobovania "objednáme - dodajú" funguje len v "mierových misiách" - proti rovnocennému súperovi, ktorý dokáže napádať protivníkove základne a dopravu v tyle, nastáva problém...


Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Ruská T-50 má v konstrukci draku 25% kompozitních materiálu ,míněno celkové vá konstrukce draku letounu. To je stejný procentní podíl jak u americké F-22. Francouzský Rafal též nezaostává a podíl kompozitu činí 25% což na váze draku letounu je 950kg. Eurofighter má 50% dílu draku letounu z kompozitu a 70% povrchu letounu tvoří kompozitní panely. Námořní stíhačka F/A-18E/F podíl kompozitu v konstrukci má 19%,což je asi o 9% více jak starší verze C/D.
Pěkné záběry na Suchoje T-50


Zavedení do výzbroje Suchoje T-50 jse odkládá zhruba na léta 2019/20
http://topwar.ru/5246-okolo-vosmi-let-p ... ak-fa.html
http://topwar.ru/5246-okolo-vosmi-let-p ... ak-fa.html
Tie termíny sú samozrejme len orientačné. Ale rok 2015, sériového zavedenia, bol ťažko uveriteľný. Okrem toho, že od vzletu prototypu do začatia sériovej výroby takéhoto stroja jednoducho 6 rokov nestačí. A bavíme sa o Rusku, ktoré potrebuje dohnať chýbajúce 90. roky. V roku 2015 by ich armáda bola ešte ťažko pripravená na prijatie úplne nového lietadla. To nie je apgrejd, ale skutočne nový a revolučný/ evolučný, stroj a na to musí mať armáda moderné systémy vedenia vojny respekt. rovnakej úrovne.
Stinné stránky? No jak se to vezme. Aerodynamická koncepce je pravděpodobně to nejlepší, co na světě létá: bere si to nejlepší z aerodynamické koncepce SH, umožňující lety s vysokým úhlem náběhu a extrémní agilitu, do toho vektorování tahu - takže v malých rychlostech bude excelovat. Do toho jsou LEXy PAK-FA řízené, což zanáší prvek něčeho mezi canardyevropské konstrukční školy a klapkami na náběžné hraně a pravděpodobně eliminuje hrůzné ztráty energie, jaké na LEXech obyčejně vznikají. Trapezoidální křídlo pak umožní pěkné vlastnosti i v transsonické a nadzvukové oblasti. Tomu jednoduše není, co vytknout.
V motorech se nevyznám, ale zřejmě nebudou horší, než F-119.
Radary mají rusové dost slušné; co možná nemají tak zvládnuté může být kokpit - fúze informací, zaměřovací helmy atp.
Stealth - velká neznámá. To asi tak dokonalé nebude, ale nechtěl bych tady vynášet nějaké autoritativní závěry.
Takže asi tak: rusové vzali to nejlepší, co na světě létá, a unikátním způsobem to zkombinovali. Vyhnuli se slepým uličkám a z každé koncepce si vzali ty silné a potlačili ty slabé stránky. Jestli něco nemusí mít tak dobře zmáknuté, tak to bude avionika a elektronika - a to ani ne tak kvalitou součástek, jako spíše vhodným "front-endem" a integrací, zaměřenou na pilota - "pilot-friendly" stroje se Rusové teprve učí.
V motorech se nevyznám, ale zřejmě nebudou horší, než F-119.
Radary mají rusové dost slušné; co možná nemají tak zvládnuté může být kokpit - fúze informací, zaměřovací helmy atp.
Stealth - velká neznámá. To asi tak dokonalé nebude, ale nechtěl bych tady vynášet nějaké autoritativní závěry.
Takže asi tak: rusové vzali to nejlepší, co na světě létá, a unikátním způsobem to zkombinovali. Vyhnuli se slepým uličkám a z každé koncepce si vzali ty silné a potlačili ty slabé stránky. Jestli něco nemusí mít tak dobře zmáknuté, tak to bude avionika a elektronika - a to ani ne tak kvalitou součástek, jako spíše vhodným "front-endem" a integrací, zaměřenou na pilota - "pilot-friendly" stroje se Rusové teprve učí.
INDIE -zřejmně se snáží získat další výhody od RUSKA při společném
vývoji indické verze letounu PAK-FA
http://vpk.name/news/55694_blef_ili_rea ... iteli.html
Zvažuje objednat více letadel MMRCA na úkor plánovaného počtu letadel 5.
generace PAK-FA.
vývoji indické verze letounu PAK-FA
http://vpk.name/news/55694_blef_ili_rea ... iteli.html
Zvažuje objednat více letadel MMRCA na úkor plánovaného počtu letadel 5.
generace PAK-FA.
Ruský pokus uspět se svojí stíhačkou v Jižní Korei a narušit hegemonii USA,
coby jediného dodavatele bojových letadel.
Nehledě na pravděpodobné kvality stíhačky PAK-FA je úspěch proti stíhačkam
F-15SE,F-35, nebo Tajfun více jak nulový...
http://asian-defence.blogspot.com/2011/ ... tealth.htm
Totiž Jižní Korea v rámci projektu FX-III hodlá nakoupit 60 stíhaček za
7,6 miliard dolarů a tož to je nezanedbatelná hromádka dolarů....
.
coby jediného dodavatele bojových letadel.

Nehledě na pravděpodobné kvality stíhačky PAK-FA je úspěch proti stíhačkam
F-15SE,F-35, nebo Tajfun více jak nulový...
http://asian-defence.blogspot.com/2011/ ... tealth.htm
Totiž Jižní Korea v rámci projektu FX-III hodlá nakoupit 60 stíhaček za
7,6 miliard dolarů a tož to je nezanedbatelná hromádka dolarů....
.
Letoun s delším záďovým "žihadlem" je první prototyp (T-50-1) nosící číslo 51. Na letounu došlo k úpravě "žihadla", pravděpodobně za učelem instalace zvláštního padáku, užívaného při zkouškách některých extrémních letových manévrů (tolik ruské zdroje). Nelze však vyloučit, že k přestavbě mohlo dojít i za účelem testů nějaké aparatury (nebudu se pouštět do spekulací).
Naposledy upravil(a) Kassir dne 14/8/2011, 22:12, celkem upraveno 1 x.
No aby si nebol prekvapený. JK už má skúsenosti s Ruským zbraňami, dokonca s nimi výrazne spolupracovali na vývoji najnovšieho JK PL systému / KM-SAM /. Kľudne môže ísť o niečo obdobné ako pri lodiach Mistral. Rusi kúpili Mistral a Francúzsko v zhruba v rovnakej čiastke objednalo 14 rakiet Sojuz. Kórea kúpi lietadlo a Rusi od nej nejaké technológie, alebo výrobky.Nehledě na pravděpodobné kvality stíhačky PAK-FA je úspěch proti stíhačkam
F-15SE,F-35, nebo Tajfun více jak nulový...
Ide o záležitosť budúcnosti. Čo bude rozhodujúce pre JK v tom čase, je vo hviezdach. Odber tovaru za mld, prípadne spoločné projekty v podnikoch a na projektoch s vysokým podielom zamestnanosti a rastom zisku / automobilky, letectvo, energetika, železnice, stavebníctvo... / , prípadne dodávky surovín atď .,môžu mať silný vplyv na rozhodnutie. Určite však bude JK chcieť nejaký hajg end. V tom prípade je Európa a F-15 mimo. Ostáva F-35 a F-22 vs PAK-FA a možno Japonci. Postavenie Rusov vôbec nehodnotím zle. No necháme sa prekvapiť.Menší zakázky US. zbrojovky těm Rusům klidně přenechaj, ale ty větší
si nenechají "vzít" na to mají v Jižní Korei obrovský vliv.
letová ukázka T-50 na MAKS2011 a ukázky směru vývoje elektroniky v Rusku
http://youtu.be/u3vQfh-QwwQ
http://youtu.be/u3vQfh-QwwQ


