Česko-Slovenský zbrojní průmysl

Odpovědět
Lynx
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2624
Registrován: 28/2/2019, 22:26

Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl

Příspěvek od Lynx »

Hospodárenie DMD Holdingu

https://www.defencenews.sk/aktuality/st ... APUse0DC48

Zaujímavý je údaj predaja 31% (z tržieb) munície do Srbska. Ci ta srbská fabrika neslúži len na prepredaj do tretích krajín..
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4172
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl

Příspěvek od niko »

Zabudol som to tu napisat, ale minuly tyzden som v BA na obchvate videl Gerlacha nalozeneho vlecke, ako sa vracia asi zo Zahoria. Bez veze. Zeby este teraz nieco testovali ?
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1789
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl

Příspěvek od Nesher »

CLV LOM získalo zajímavou posilu do řad leteckých instruktorů, konkrétně známého leteckého akrobata Martina Šonku, bude instruktorem jak pro základní výcvik na letadle Z 142CAF, tak i pro pokračovací výcvik na L 39C. CVL v poslední době obměňuje/rozšiřuje instruktorský kádr, hlavně o bývalé příslušníky VS AČR piloty L 159 a Jas 39. A mají i prvního zahraničního instruktora, Radovana Cingela, bývalého velitele 2. taktické letky VS OSSR ze základny Sliač.
http://czechairforce.com/news/martin-so ... ckeho-clv/
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl

Příspěvek od zzz »

Byla zveřejněna výroční zpráva za rok 2019 firmy ve vlastnictví ČR - LOM Praha a.s.

Zaujalo mě, že
a) snížili bankovní úvěry (z necelých 700 milionů k 1.1.2019 na 500 milionů Kč k 31.12.2019)
b) narostla hotovost (z 40 milionů na 200 milionů Kč)
což mi připadá jako obvyklý firemní postup, pokud například firma plánuje nějakou velkou investici, kterou zčásti plánuje financovat pomocí bankovního úvěru.

Ohledně dalších výsledků hospodaření LOMu za rok 2019 to ať se každý podívá sám. Část uváděných čísel je zvláštních - např. když jsem se díval jsem na celkovou částku dluhů LOMu (např. vůči dodavatelům), tak např. u rozdělení dluhů (závazků) na krátkodobé a dlouhodobé tomu nerozumím - v různých částech tohoto dokumentu se uvádí jiná čísla. Takže je možné, že výroční zpráva za loňský rok (zveřejněná na webu lompraha.cz) ještě bude nějak upřesněna, předtím než bude zveřejněna ve Sbírce listin Obchodního rejstříku.

Obecně bych si tipl, že s ohledem na dosahované výsledky (tržby, zisk) LOMu patrně některé aktivity LOMu jsou nevýdělečné - myslím z obvyklého pohledu že "podnikání je činnost za účelem výdělku". U státního podniku jako je LOM možná jsou jiná kritéria. V každém případě mi připadá naddmimenzovaný např. jeden z areálů LOMu a to ten který je v Malešicích (míním pohledem na vykazované výsledky tamní divize). viz prostory v Malešicích cca od 10:05 videa:

https://www.youtube.com/watch?v=qLmBgkedR5o



Druhá zajímavost - ale to je spíše do vlákna "AČR kampak kráčíš":
zaujalo mě to množství Mi-24/35 od AČR, na kterých byla k v prosinci 2019 rozpracována generálka/revize v LOMu .... vzhledem k loňské objednávce AH/UH-1

Na konci roku 2019 měl LOM rozpracovánu GO 6x Mi-24/35 a v průběhu roku dokončil GO na 2x Mi-24/35 (zdroj výroční zpráva LOMu)
Když to shrneme - pokud se nepletu - tak ke konci roku 2019:
asi 4xMi-24/35 má hotovou GO v LOMu ( z toho jeden byl poškozen při loňském nouzovém přistání https://www.valka.cz/Mi-24V-7353-t53052)
6xMi-24/35 ke konci roku 2019 bylo v LOMu na nedokončené GO (viz výroční zpráva LOMu)
1xMi-24/35 je odstaven http://czechairforce.com/news/ukonceni- ... -24v-7358/
1xMi-24/35 byl zničen předloni http://czechairforce.com/news/poskozeni ... d-oslavou/
takže z celkově dodaných 17 Mi-24/35 v letech 2003-2005 zbývá zhruba 5xMi-24/35, které patrně doslouží bez provedení GO - tipuji s ohledem na tlak na úspory těchto 5x Hindů doslouží bez GO (viz alokace peněz na 4 prioritní investice AČR plus tlak na pátou = Mi-171 s krovkami)

Bude zajímavé, až za pár roků zjistíme, jak to AČR naplánovala = jestli první z objednaných AH-1Z/UH-1Y budou uvedeny do služby v AČR zhruba v době, kdy doslouží těchto zhruba 5xMi-24/35 bez provedené GO

jak to vypadá v jiných opravnách vrtulníků Mil - viz např. PR video z běloruské opravny (viz pár vteřin v hangáru v čase cca 1:35... v 1:40 myslím že je to záběr na odstrojený Hind)

https://www.youtube.com/watch?v=VNvymZxalZM
(pozn. na tomto YT kanálu jsou videa i ve verzi s anglickým komentářem)


edit: doplněna obě videa
Naposledy upravil(a) zzz dne 19/7/2020, 07:48, celkem upraveno 1 x.
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3938
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl

Příspěvek od Scotty87 »

Kompletní ukončení provozu Mi-24 má nastat v roce 2025. Jelikož se prodlužuje meziopravní resurs o sedm let tak to přibližně vychází. S těmi které neprocházejí GO se už zřejmě nepočíná a do přeškolení na nová vrtulníky se bude létat na těch generálkovaných.
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl

Příspěvek od zzz »

Scotty87 píše:Kompletní ukončení provozu Mi-24 má nastat v roce 2025. Jelikož se prodlužuje meziopravní resurs o sedm let tak to přibližně vychází. S těmi které neprocházejí GO se už zřejmě nepočíná a do přeškolení na nová vrtulníky se bude létat na těch generálkovaných.

Díky za info o plánu na ukončení provozu Hindů v 2025.


Jenom upřesnění - životnost Mi-24/35 po GO by měla být "Během GO je Hindům prodloužen meziopravní technický resurs o dalších 1000 letových hodin, nebo 7 let provozu."
zdroj: http://czechairforce.com/news/moderniza ... u-u-konce/


Tj. jde-li o časovou životnost těch 3 ks Mi-24/35 u kterých byla GO zahájena loni, tak tipuji, že 2-3 ks Hindů po dokončené GO předá firma LOM zpět do AČR někdy v roce 2022 . Tj. časová životnost těch 2 až 3 zgenerálkovaných Hindů skončí někdy zhruba v roce 2029. (vycházím z odhadu času na GO v podmínkách LOMu, který tipuji na cca 18 měsíců, vzhledem k nynější subjektivní situaci LOMu popsané např. ve výroční zprávě a také můj odhad vychází z nynější objektivní celosvětové situace).

Vzhledem k nynější hlavní prioritě LOMU - snaha o získání zakázky na údržbu Bellů AH-1Z/UH-1Y nakupovaných pro AČR, tak s ohledem na Tvoje info o konci Hindů v 2025 mě tedy překvapuje, že AČR loni předala 3 Hindy na GO do LOMu. Protože jako prioritnější z hlediska rozpočtu/úkolů AČR jsem chápal Mi-171 s krovkami.

Možná že vysvětlením proč AČR loni předala do LOMu (možná zbytečně) ty 3 Hindy na GO, tak možná šlo o snahu AČR, aby LOM stihnul termíny GO Mi-24/35 předtím, než začnou modernizace na Mi-171 s krovkami. Když se totiž člověk podívá na počet rozdělaných generálek vrtulníků, tak:
- na konci roku 2018 měl LOM rozdělané generálky na 13-ti různých Mi-8/17/171 plus Mi-24/35.
- na konci roku 2019 měl LOM rozdělané generálky na 9-ti různých Mi-17 plus Mi-24/35 plus snaha LOMu navyšovat podíl zakázek ze zahraničí

Tj. chápu-li správně, tak letos měly začít velké množství prací na Mi-17/171 pro AČR, akorát že v únoru 2020 došlo k pozastavení těchto plánovaných modernizací viz
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/ri ... 2190600_pj
http://czechairforce.com/news/ministers ... i-171s-sm/


Jestli to nakonec nebude tak, že pokud budou "hořet termíny, tak s částí zakázky na MiLech AČR možná LOM "zaklepe" v trenčínské LOTN s prosbou o pomoc :idea:

edit:
Tím nemyslím, že by LOMu neměli dostatek prostor (viz video níže), jako spíše je otázka na vytížení odborníků v LOMu a u dodavatelů LOMu. Proto tipuji, že pokud se např. za 2 či 3 roky sejde víc zakázek na MRO vrtulníků Mil, tak LOM možná by mohl mít problém stíhat termíny. Jestli od doby videa (datováno 2014) nedošlo ke zmenšení prostor opravárny draků LOMu, tak tipnu si, že z hlediska dostatku prostor nedělá LOMu problém, aby měl v opravě např. tucet Milů

https://www.youtube.com/watch?v=enGprrtlRUI
Naposledy upravil(a) zzz dne 19/7/2020, 07:55, celkem upraveno 1 x.
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3938
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl

Příspěvek od Scotty87 »

U těch Mi-24 jde o to aby měli piloti na čem létat než přijdou nové vrtulníky. Původně se plánovalo že se už další GO dělat nebude a plynule se přejde na nová vrtulníky. Kvůli průtahům s nákupem nových vrtulníků se to bohužel nestihlo. Plán je vrtulníky Mi-24 odprodat a pokud v tu dobu budou ještě letuschopné bude cena vyšší.
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl

Příspěvek od zzz »

Scotty87
uvidíme.

LOM teď IMHO řeší 3 typy zakázek, které se navzájem ovlivňují, takže těžké tipovat co bude:
a) naskočit do údržby Bellů
b) stíhat termíny zakázek na MiLech pro primárního zákazníka (AČR) a pro zahraniční zákazníky a pro sebe (tj. pro divizi CLV)
c) obnovovat techniku (letadla i simulátory) v pardubické CLV, které se asi hodně daří. Prouďáky? Co se Zliny? TSC? a sladit to se novým Flight training device, budou-li nakonec L-39NG. Prostě co nejvíc sladit nakupovanou techniku, tak aby z toho byl co nejlíp fungující "balíček"... viz to co napsal Alan Warnes na svém twitteru
With #EthiopiaAirForce buying the @Grob_Aircraft G 120TP and @AERO_Vodochody upgrading six L-39Cs with same #GenesyS avionics you could see more countries going down that flying training route. Surprised the two companies haven’t set up some kind of strategic partnership.

(Na příkladu) etiopského letectva - zakoupením @Grob_Aircraft G 120TP a upgradem @AERO_Vodochody šesti L-39C se stejnou avionikou #GenesyS - můžete vidět více zemí, které jdou tímto způsobem leteckého výcviku. Překvapuje mě, že tyto dvě společnosti nevytvořily nějaký strategický partnerský vztah.
a doplním jej, protože v Etiopii si skládají co nejvíc sladěný balíček - viz simulátor pro L-39 od dceřinky LOMu
https://www.vrg.cz/news/comprehensive-l ... -air-force

Tj. v Etiopii si skládají výcvikový balíček -co nejvíc sladěné ovládání vrtuláku, prouďáku a cvičit to na sladěném pokročilém simulátoru.

Jako fanoušek Česko-Slovenské spolupráce bych byl jenom rád, kdyby česká vrg.cz a slovenská vrm.space co nejvíc spolupracovali na vylepšování simulátorů (vývoj je čím dál nákladnější viz nový spolumajitel této slovenské firmy)

edit:
viz fotky z ?chystaného? simulátoru dceřinky LOMu pro L-39NG
Obrázek
další foto: https://www.vrg.cz/products-and-solutio ... ing-system
Naposledy upravil(a) zzz dne 19/7/2020, 08:02, celkem upraveno 1 x.
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4172
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl

Příspěvek od niko »

Slovensky samopal Stribog a jeho absolutny uspech v zamori: "The Stribog SP9A1 Has Won The Pistol Caliber Carbine Contest"

https://nationalinterest.org/blog/reboo ... 8FmZBo0Zow

Obrázek
Uživatelský avatar
Arthur
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2249
Registrován: 26/9/2017, 21:52

Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl

Příspěvek od Arthur »

:up:
Už len aby GP pripravil aj útočnú pušku v ráži 5,56 x 45 mm NATO a je vymalované.
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
niko
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4172
Registrován: 25/11/2016, 10:42

Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl

Příspěvek od niko »

Arthur: Niektore hlavne casti utocnej pusky 5,56x45 sa uz v GP vyrabaju. No predpokladam, ze pri takom uspechu Striboga sa koncentruju hlavne na jeho vyrobu. Okrem toho na FCB zverejnili, ze chystaju novu pistol a tento rok zacali robit brokovnice. Cize portfolio aktivne rozsiruju.

Inak zaujimave je, ze ten uspech v USA ma este starsia verzia A1. Na Slovensku sa uz asi dva roky predava vyrazne vylepsena verzia A3, ktora ako som zaznamenal tento rok dostala povolenie od americkej ATF na dovoz do USA. Myslim, ze toto tiez dobre zatrasie tamojsim trhom.
Uživatelský avatar
Arthur
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2249
Registrován: 26/9/2017, 21:52

Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl

Příspěvek od Arthur »

Áno ja viem nielen pravidelne ich sledujem. :roll:
Je veľká škoda, že nedokáže podporovať domáci bezpečnostný a obranný priemysel avšak o to viac sa cení ako sa dokázali aj bez tejto podpory svojími výrobkami presadiť. :idea:
Pozoruhodné :up:
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
zzz
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1033
Registrován: 7/5/2020, 11:58

Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl

Příspěvek od zzz »

zzz píše:Scotty87
uvidíme.

LOM teď IMHO řeší 3 typy zakázek, které se navzájem ovlivňují, takže těžké tipovat co bude:
c) obnovovat techniku (letadla i simulátory) v pardubické CLV, které se asi hodně daří. Prouďáky? Co se Zliny? TSC? a sladit to se novým Flight training device, budou-li nakonec L-39NG. Prostě co nejvíc sladit nakupovanou techniku, tak aby z toho byl co nejlíp fungující "balíček"...
Nevím jestli to tu už není.
V roce 2016 byl do ČR importován další MiL.

Šlo o to, že Mi-17 č. 0837 docházela časová (a asi i hodinová) životnost takže jeho letecká služba skončila a nyní a slouží pro pozemní výuku mechaniků v CLV. Proto LOM pro CLV koupil další MiL. Jestli v minulosti celkově provozovalo 6x Mi-8/17, tak po nákupu v roce 2016 si CLV udrželo počet 6x Mi-8/17 ve svém inventáři.

Jde o vrtulník o něco mladší než jsou Mi-17 v CLV. Do ČR byl importován z Polska a proto tento Mil dostal přezdívku "Polka" (já myslel, že vrtulníky jsou mužského rodu, takže přezdívky jsou taky mužského rodu, ale asi jsem vedle :rotuj: Původní číslo bylo 5528. Nyní slouží pod číslem 0457

Nejsem si úplně jistý kdo je formálním vlastníkem importovaného MiLu. Jsou-li pravdivé ty informace, že Polku koupil LOM Praha s.p. a pořád je vlastníkem Polky, tak to nedokážu potvrdit. :?: Víme totiž, že mnohem častější je, že letadla v CLV jsou buď ve vlastnictví státu (České republiky), který tyto letadla svěřil do užívání firmě LOM Praha s.p.. Druhou častou možností (např. vrtulníky Enstrom 480B) je to, že letadla/vrtulníky v CLV jsou ve vlastnictví LOM Praha Trade a.s. která je najímá své "mateřské" LOM Praha s.p.

LOM na něm dělal generálku a úpravy, které skončily někdy kolem Vánoc 2019, kdy si opravený vrtulník vyzvedlo CLV. Zaujalo mě, že fan-web czechairforce.com tvrdí, že tato varianta Mi-8/17 (vyrobená kolem roku 1990) má od výrobce stanovenu teoretickou dobou (časovou) životnost až 40 roků... tj. jestli nedojde k vyčerpání životnosti kvůli nalétání hodinové životnosti, tak s Mi-8/17 č. 0457 se bude létat ještě kolem roku 2030. Netuším cenu generálky a úprav prováděných LOMem na vlastním vrtulníku, nicméně samotnou kupní cenu při nákupu v Polsku odhaduji ve stovkách tisíc EUR, max. něco kolem milionu EUR.



Nejnověji importovaný MiL do ČR: "Polka" č. 0457 - dle stavu asi v zimě 2019/2020
Obrázek
zdroj foto a další info viz https://www.lompraha.cz/news/mi-17-posi ... -pardubice




P.S. Na výše uvedené fotce dvou MiLů je zachycen ještě jeden z Mi-8/17 sloužící v CLV. A to Mi-17 č. 0835 (na fotce je spolu s Polkou protože také č. 0835 byl zgenerálkován na konci roku 2019).

Zajímavé je, že pod identickým číselným kódem 0835 z vojenského leteckého rejstříku slouží v ČR ještě jeden Mi-8/17. A to Mi-8 č. 0835. Podle helidat.cz se zdá, že tento "dvojník" je také letuschopný. Jestli se nepletu, tak Mi-17 č. 0835 létá v pardubickém CLV, zatímco Mi-8 č. 0835 létá v rámci AČR (tipuji 243. letka v P-Kbely).
Foto "armádního" č. 0457:
Obrázek
zdroj: https://helidat.cz/vrtulnik.php?ID=694
"Opravdu myslíte, že někdo, kdo vyhrál volby férově s 79%, potřebuje následně mlátit lidi na ulicích a vypínat internet??"
https://twitter.com/BenesikOndra/status ... 4985394178
Držím jim palce, ať se o vnitřní politice své vlasti můžou rozhodovat naprosto svobodně.
Moudře. Demokraticky.
Bez násilí. Sametově.
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5160
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl

Příspěvek od Juraj Tichý »

STA - Slovak Training Academy je vycvikova agentúra, pôsobiaca v Košiciach.
V dnešných dvoch článkoch, ktoré vysli na sme.sk sa odkrylo viac detailov ohľadom zazemia a podnikania tejto spoločnosti.
Vyberam pre mna najzaujímavejšie info.

* STA momentálne prevádzkuje 24 vrtuľníkov, co je viac ako majú OSSR
* zamestnava spolu so sesterskými firmami v Košiciach 327ludi
* Vycvik pre STA poskytuje spoločnosť HELI company sro , ktorá poskytuje vycvik aj pre OSSR. Heli co. je podľa dopravného uradu aj prevádzkovateľom leteckej techniky. Ďalšou spoločnosťou, ktorá lieta pre STA je UTair Europe.

Trzby STA su symbolicke, oproti Heli a UTair, co opat len posilňuje moj dojem, ze Strnad a STA je len nastrcena bábka, ktorá zakrýva vlastníctvo nejakého SMERaka. (Detto v MSM)
Tento deal s výcvikom afg.pilotov a vybudovanim STA, sa dohodol po nákupe UH60 pre OSSR Glváčom.
Kto je majiteľom vrtuľníkov je mi nezname. Spoločnosti ( STA, HELI co. UTair) maju v aktivach majetok za pár tisíc eur, co nie je hodnota 24 vrtulnikov.

Z článku vyberám:
Vo flotile strojov sa momentálne nachádza 24 vrtuľníkov a z globálneho hľadiska ide o svetový unikát.

„Porovnateľnú úroveň výcviku vo svete neposkytuje žiadne iné zariadenie, jediná porovnateľná inštitúcia sa nachádza v Amerike, avšak na európske pomery ide o jedinečný projekt, čo potvrdzuje aj fakt, že záujem o spoluprácu prejavili všetky krajiny NATO,”
https://kosice.korzar.sme.sk/c/22464416 ... -noci.html
https://kosice.korzar.sme.sk/c/22465569 ... trasy.html
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1455
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl

Příspěvek od Flader »



Ak tu toto video už bolo tak sa ospravedlňujem :)
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3938
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl

Příspěvek od Scotty87 »

Agentura NATO NCIA vyhlásila nový počítačový systém pro kontrolu a řízení letového provozu od pardubické společnosti ERA jako jeden z osmi nejlepších inovativních technologií.
https://www.idnes.cz/zpravy/nato/era-na ... r_nato_inc
Nesher
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1789
Registrován: 8/3/2017, 09:57

Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl

Příspěvek od Nesher »

Víme, co máme. Obrana spouští unikátní kampaň na podporu domácích firem
https://www.idnes.cz/zpravy/nato/vimeco ... r_nato_m00
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3938
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl

Příspěvek od Scotty87 »

Rozhovor s náměstkem Sekce průmyslové spolupráce Tomášem Kopečným.
https://www.czdefence.cz/clanek/tomas-k ... a-to-stoji
Uživatelský avatar
Arthur
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2249
Registrován: 26/9/2017, 21:52

Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl

Příspěvek od Arthur »

HRDÍ NA ZNAČKU „MADE IN CZECHOSLOVAKIA"
zdroj: https://www.idnes.cz/native/vyrobkycsg
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5160
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Česko-Slovenský zbrojní průmysl

Příspěvek od Juraj Tichý »

STA v Košiciach vstúpila do 4 roku existencie.

Pilotným výcvikom a školeniami na mechanika prešli od otvorenia Akadémie desiatky slovenských i zahraničných absolventov. Záujem o kurzy je mimoriadne veľký, najmä z členských krajín Severoatlantickej aliancie. Priestor pre rast ďalší spoločnosti dáva aj úspešná spolupráca s medzinárodným letiskom v Košiciach, ktoré je pre STA dôležitým obchodným partnerom.

https://www.defencenews.sk/technika/vyc ... -4-sezony/
Odpovědět

Zpět na „Zbrojní průmysl“