zzz píše:Scotty87
uvidíme.
LOM teď IMHO řeší 3 typy zakázek, které se navzájem ovlivňují, takže těžké tipovat co bude:
c) obnovovat techniku (letadla i simulátory) v pardubické CLV, které se asi hodně daří. Prouďáky? Co se Zliny? TSC? a sladit to se novým Flight training device, budou-li nakonec L-39NG. Prostě co nejvíc sladit nakupovanou techniku, tak aby z toho byl co nejlíp fungující "balíček"...
Nevím jestli to tu už není.
V roce 2016 byl do ČR importován další MiL.
Šlo o to, že Mi-17 č. 0837 docházela časová (a asi i hodinová) životnost takže jeho letecká služba skončila a nyní a slouží pro pozemní výuku mechaniků v CLV. Proto LOM pro CLV koupil další MiL. Jestli v minulosti celkově provozovalo 6x Mi-8/17, tak po nákupu v roce 2016 si CLV udrželo počet 6x Mi-8/17 ve svém inventáři.
Jde o vrtulník o něco mladší než jsou Mi-17 v CLV. Do ČR byl importován z Polska a proto tento Mil dostal přezdívku "
Polka" (já myslel, že vrtulníky jsou mužského rodu, takže přezdívky jsou taky mužského rodu, ale asi jsem vedle

Původní číslo bylo 5528. Nyní slouží pod číslem 0457
Nejsem si úplně jistý kdo je formálním vlastníkem importovaného MiLu. Jsou-li pravdivé ty informace, že Polku koupil LOM Praha s.p. a pořád je vlastníkem Polky, tak to nedokážu potvrdit.

Víme totiž, že mnohem častější je, že letadla v CLV jsou buď ve vlastnictví státu (České republiky), který tyto letadla svěřil do užívání firmě LOM Praha s.p.. Druhou častou možností (např. vrtulníky Enstrom 480B) je to, že letadla/vrtulníky v CLV jsou ve vlastnictví LOM Praha Trade a.s. která je najímá své "mateřské" LOM Praha s.p.
LOM na něm dělal generálku a úpravy, které skončily někdy kolem Vánoc 2019, kdy si opravený vrtulník vyzvedlo CLV. Zaujalo mě, že fan-web
czechairforce.com tvrdí, že tato varianta Mi-8/17 (vyrobená kolem roku 1990) má od výrobce stanovenu teoretickou dobou (časovou) životnost až 40 roků... tj. jestli nedojde k vyčerpání životnosti kvůli nalétání hodinové životnosti, tak s Mi-8/17 č. 0457 se bude létat ještě kolem roku 2030. Netuším cenu generálky a úprav prováděných LOMem na vlastním vrtulníku, nicméně samotnou kupní cenu při nákupu v Polsku odhaduji ve stovkách tisíc EUR, max. něco kolem milionu EUR.
Nejnověji importovaný MiL do ČR: "Polka" č. 0457 - dle stavu asi v zimě 2019/2020

zdroj foto a další info viz
https://www.lompraha.cz/news/mi-17-posi ... -pardubice
P.S. Na výše uvedené fotce dvou MiLů je zachycen ještě jeden z Mi-8/17 sloužící v CLV. A to Mi-17 č. 0835 (na fotce je spolu s Polkou protože také č. 0835 byl zgenerálkován na konci roku 2019).
Zajímavé je, že pod identickým číselným kódem 0835 z vojenského leteckého rejstříku slouží v ČR ještě jeden Mi-8/17. A to Mi-8 č. 0835. Podle helidat.cz se zdá, že tento "dvojník" je také letuschopný. Jestli se nepletu, tak Mi-17 č. 0835 létá v pardubickém CLV, zatímco Mi-8 č. 0835 létá v rámci AČR (tipuji 243. letka v P-Kbely).
Foto "armádního" č. 0457:

zdroj:
https://helidat.cz/vrtulnik.php?ID=694