Stránka 13 z 78
Napsal: 28/5/2009, 09:50
od cover72
Offsety jsou podle mého dost trapný marketingový trik - zrovna v případě Gripenu si do nich švédi započítali i ty investice, které by tady byly v každém případě, Gripen negripen.
Napsal: 28/5/2009, 21:12
od alibaba
Jeste stesti, ze ten trapny marketingovy trik pomuze nekolika Ceskym firmam.
Jeste jedna velka vyhoda pro nas je samotny pronajem. Upgready a modernizace jsou v cene. I soucastkova zakladna je timto vyresena. Pokud vim, tak Polaci si tohle musi hradit z vlastniho trika.
Napsal: 28/5/2009, 21:47
od skelet
Navíc za šest let můžeme koupit F-35 nebo jiné ptáky

Napsal: 28/5/2009, 21:54
od Pop
Offset je jisté lákadlo - vějička na potenciálního zákazníka. Ale, to jsou i jiné reklamní akce. Z offsetu mají užitek také obyčejní daňoví poplatníci. Získají možnost zaměstnání.
Jak jsem již psal, garantem modernizace je vlastník letadel, zároveň zaručuje provozuschopnost pronajatých strojů - dodávky náhradních dílů.
Pravděpodobně máme na obchodního partnera, v tomto případě, větší štěstí, než Polsko.
V letech 2007 a 2008 se polští novináři velmi nelichotivě vyjádřili na adresu jejich obchodního partnera a podrobili nevybíravé kritice vlastní čelní představitele proto, že si - údajně - neumí zjednat nápravu v plnění dohody v části doprovodného offsetového programu, kdy druhá strana neplní, jak časově, tak obsahově, svoje smluvní závazky.
Polsko původně uvažovalo o nákupu 72 kusů repasovaných F-16, ale, nakonec jej zlákaly offsety, a podepsalo dohodu na nákup 48 nových F-16C/D blok 50/52 advance.
to Skelet:
Souhlas. Po dobu vývoje modernějších vzdušných boj. prostředků jen pronájem a, po překonání ,,dětských nemocí", pořízení si nového zbraňového systému.
Napsal: 30/5/2009, 15:56
od Pop
Při návštěvě let. základny v Čáslavi, v rámci dne otevřených dveří, jsem měl možnost diskutovat soukromě s piloty a techniky strojů JAS-39C/D našeho a maďarského letectva.
Naši a Maďaři se v jednom náramně shodují - letci polských vzdušných sil mají problémy se značnou poruchovostí vlastních F-16C/D.
To dokresluje můj názor na typ F-16.
Při CIAF v Hradci Krákové jsem mnohokráte diskutoval s jinými evropskými uživateli tohoto typu (F-16). Belgičtí a nizozemští letci jsou toho názoru, že si nic poruchovějšího koupit nemohli.
Napsal: 21/8/2009, 15:02
od Padouch
Napsal: 23/8/2009, 19:06
od Pop
Řekl bych, že to dopadlo ještě velmi dobře. Pilot z letadla vystoupil bez cizí pomoci.
V době, kdy se u nás rozhodovalo o nástupci stíhaček řady Mig, přistál na letišti v Čáslavi francouzský pilot na Mirage 2 000C bez vysunutí podvozku a v závěrečné fázi se ze stroje úspěšně katapultoval. Poté Francouzi ze soutěže odstoupili.
Napsal: 26/12/2009, 02:30
od kopapaka
Ale tohle je zajímavej Gripen...
Indický Sea Gripen ?
Sea Gripen ? ?
Jistá možnost tu je, Indové při obesílání výrobců před výběrem nových letadel pro letadlové lodi kromě obvyklých výrobců ( ve hře Boeing, Dassault, Suchoj ) poslali žádost o informace (Request for Information, RFI) i do Saabu...
Napsal: 26/12/2009, 15:08
od cover72
Jenže Gripen je obdobná hmotnostní kategorie, jako LCA - z kteréhožto důvodu je pravděpodobnost výhry mizivá. Navíc je ten stroj pro palubní službu podmotorovaný - IMHO má největší šanci MiG-29K následovaný Rafale. Mohl by vyhrát i SuperHornet, ale to jen kdyby amíci hooodně lobovali a nabídli Indii výrobu důležitých komponet jako APG-79...
Napsal: 26/12/2009, 22:17
od YAMATO
Jsem myslel, že MiG už je jistý.
Napsal: 26/12/2009, 23:51
od Dancer
Moc palubních jednomotorových letadel se neprovozuje - důvodem je spolehlivost.
Osobně to vidím jen jako škádlení konkurence za účelem dosažení co nejlepších podmínek.
Napsal: 27/12/2009, 01:57
od kopapaka
Dancer píše:Moc palubních jednomotorových letadel se neprovozuje - důvodem je spolehlivost.
Osobně to vidím jen jako škádlení konkurence za účelem dosažení co nejlepších podmínek.
Tak v tuhle chvíli je to opravdu menšina, ale to bylo způsobeno spíš příchodem víceúčelových strojů který byly většinou dvoumotorové. Ale před tím to až zas tak moc neplatilo( namátkou F-8, A-4, ... ).
Navíc ten rozdíl je velmi malý, takže to rozšíření dvoumotorové koncepce má trochu jiné důvody...
Asi.
YAMATO píše:Jsem myslel, že MiG už je jistý.
Jisté není nikdy nic, ale tohle ( co vyberou ) je další kolo. MiGy asi budou.
Pokud se nepletu, tak další typ půjde do výzbroje až kolem roku 2025...
Napsal: 27/12/2009, 15:15
od Dancer
kopapaka píše:
Tak v tuhle chvíli je to opravdu menšina, ale to bylo způsobeno spíš příchodem víceúčelových strojů který byly většinou dvoumotorové. Ale před tím to až zas tak moc neplatilo( namátkou F-8, A-4, ... ).
Navíc ten rozdíl je velmi malý, takže to rozšíření dvoumotorové koncepce má trochu jiné důvody...
Asi.
No ona ta spolehlivost je jedním z důležitých kritérií. A taky proto jsem psal v přítomném čase.
Jinak si nedovedu představit, že by byl Gripen vyvíjen pro už od počátku pro palubní službu - bez toho je nějaká konverze velmi blízká utopii. Palubní stroje jsou namáhány specifickým způsobem, ze kterého plynou související konstrukční odlišnosti takových letadel.
Napsal: 27/12/2009, 15:26
od Flogger G
Souhlasím s názorem, že je to dráždění potenciálních dodavatelů nových palubních bojových strojů před uzavřením kontraktu a tlak na snížení ceny.
Vycházím ze snahy všech ozbrojených sborů o co nejnižší provozní náklady. Pokud by Indie chtěla pořídit stroje JAS-39, musela by pořizovat nové technologie. Přitom mají vzdušné síly této mocnosti vcelku slušně zaběhlý provoz strojů Mig a Su. Něco vyrábí v licenci a na ostatní má technologii prodlužování resurzu ( gen. oprava).
Napsal: 25/2/2010, 12:18
od frenki1986
Prominte, mam mali dotaz. Jake je volaci jmeno (call sign) českych Gripenu?
Napsal: 25/2/2010, 14:04
od Hans S.
To netušim, ale na konci služby MiGu-21 to bylo "Kiwi 1", "Kiwi 2" a "Kiwi 3"

Napsal: 25/2/2010, 16:05
od frenki1986
Tak že teoretycky bi to melo byt stejny,prevzato od stihaču s Migama.
Dekuji.
Napsal: 25/2/2010, 16:19
od Hans S.
E-e

To byl jen hloupý vtip v reakci na jméno ptáka, který nelétá a počet MiGů, které byly jeden čas provozuschopné

. Možná bych to byl schopný zjistit, ale bylo by to trochu komplikovanější. Zkus napsat Popovi, nebo Flogerovi, ti by mohli vědět bez dlouhého dohledávání.
Napsal: 27/2/2010, 10:09
od Collombo
Napsal: 27/2/2010, 10:46
od jersey.se
A používají se vůbec dnes univerzální znaky? Myslím, že na nějakém leteckém dnu jsem zaslechl prostě Gripen-1, Gripen-2, ale taky to samo nemusí znamenat vůbec nic
