Kerbal Space Program

Hry s válečnou tématikou, strategie, akční.

Moderátor: jarl

Odpovědět
Hektor
7. Major
7. Major
Příspěvky: 1022
Registrován: 28/5/2008, 15:49

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od Hektor »

To sa mi zdá alebo naozaj nikto nepoužíva raketoplány?
Alebo lietadlový štartovací stupeň.
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od Alchymista »

Aerodynamické lietanie v KSP je doslova utrpenie.
Najhoršie však je, že KSP prakticky ani neumožňuje vytvoriť lietadlový nosič - nie je totiž možné mať súčasne dve zariadenie, dve samostatné zostavy v aktívnom režime (teda so zapnutým motorom, alebo letiace v atmosfére) - takže nie je možná ani taká primitívna vec ako záchrana štartovacích blokov vybavených padákmi. Padák sa dokonca aj otvorí - ale akonáhle sa od aktívnej zostavy v atmosfére vzdiali nad určitú medzu, zanikne.
Skúšal som to aj opačne - odhodiť brzdený diel pri návrate. Funguje to, ale pokiaľ sa vzdiali príliš, zanikne.
"zaniknutím" je vinný samotný engine hry, ktorý ten "neriadený objekt" jednoducho zruší a vymaže z pamäte
Naposledy upravil(a) Alchymista dne 5/6/2014, 19:40, celkem upraveno 1 x.
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
kopapaka
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 3837
Registrován: 26/1/2008, 20:47
Bydliště: kósek od Prostějova

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od kopapaka »

To musím souhlasit, byť je pár módů, které nabízejí velmi pěkné raketoplány. Navíc je nepoměrně snažší návrat na padáky, než na křídlech.

Jinak hlásím, že SSTO Clarion konečně pracuje na 100%, mírnou úpravou polohy padák došlo ke spolehlivému otvírání bez trhání stroje na jednotlivé díly... Díky posunutí těžiště je i stoupavý let konečně klidný a bez vybočování...

K Minimusu - jen tiše zírám - moc podařené lety.
ObrázekObrázek Obrázek
"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od Alchymista »

Ak sa zadarí, do --:-- by som mohol mať hotovú ďalšiu verziu pluginu, mohla by už byť vhodná aj pre "karieru", dnes som sa snažil urobiť poriadok v "technológiách", aby to malo nejakú logiku.
Naposledy upravil(a) Alchymista dne 6/6/2014, 00:59, celkem upraveno 1 x.
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
kopapaka
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 3837
Registrován: 26/1/2008, 20:47
Bydliště: kósek od Prostějova

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od kopapaka »

Alchy: k tomu módu, možná se pletu, ale mám takovej dotaz. Při zkouškách těch forsážních motorů jsem měl pocit, že po vypnutí forsáže nabíhá výkon od nuly. Nevím jestli je to úmysl nebo to jinak nejde, ale dost to ty motory shazuje.
ObrázekObrázek Obrázek
"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od Alchymista »

Typ?
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
kopapaka
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 3837
Registrován: 26/1/2008, 20:47
Bydliště: kósek od Prostějova

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od kopapaka »

Ou, to nevím...
ObrázekObrázek Obrázek
"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od Alchymista »

Pozerám... Možné to je, ale s tým asi nič neurobím... motory "with afterburner" sú urobené tak, že sú to vlastne dva motory v jednom (cez Modul MultiModeEngine).
Normálny SCRAMJet je tiež takto urobený - ale má iný rozsah regulácie ťahu, v oboch režimoch má reguláciu od 0 do Max, kým motor s forsážou má na jednom režime rozsahu od 0 do MAX a na druhom má rozsah od MAX1 do MAX2. Je to tak úmyselne, inak sa nedá napodobniť chovanie reálnej forsáže - tá sa obvykle spúšťa na režime "maximál".
Ono ani ten nábeh ťahu z "nuly" po prepnutí späť na "prvý režim" nie je nerealistický - pri práci v režime forsáž je tryska motoru plne "otvorená" a pri prechode na prvý režim je najprv vypnutá dodávka paliva pre forsáž, vtedy dôjde k poklesu ťahu, tryska sa začne uzatvárať a ťah zasa začne narastať. Funguje to aj opačne - pri prepnutí na forsáž sa najprv otvára tryska, dochádza k poklesu ťahu a až po privedení paliva pri plne otvorenej tryske ťah vzrastie. U moderných motorov je to rýchle - 1-2 sekundy, u starších to však mohlo trvať aj 5-10 sekúnd.
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
kopapaka
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 3837
Registrován: 26/1/2008, 20:47
Bydliště: kósek od Prostějova

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od kopapaka »

Jo takhle. Já teda většinou stejně používám ty základní (stock) Scramjety - pokud to po vypnutí jetů neutáhne Minimusbus nebo jeden z těch dvou 75/85kN, tak bylo něco opravdu hodně špatně a obvykle nemá velký smysl tahat ten krám dál nahoru.
ObrázekObrázek Obrázek
"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Uživatelský avatar
Alfik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 4736
Registrován: 16/9/2008, 19:23
Bydliště: Jeseník

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od Alfik »

Verzi používám aktuální (ať už je to která chce) páč to spouštím přes Launcher.
Ono to není až tak vraždomatické, lítal jsem před MechJebem a lítám i teď bez :) ale je to s ním lepší. Používám jen málo addonů (rád je vyzkouším a pak je obv. opustím :) ), tak ať ty co používám fungují :D
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od Alchymista »

Keď nič nepomáha, skús ešte zmazať obsah adresáru \...\Kerbal Space Program\GameData\MechJeb2\Plugins\PluginData\MechJeb2
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
kopapaka
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 3837
Registrován: 26/1/2008, 20:47
Bydliště: kósek od Prostějova

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od kopapaka »

Alfik: a dával si ten Mechjeb do čisté složky? Při přepsání to občas dělá doslova psí kusy...
ObrázekObrázek Obrázek
"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Uživatelský avatar
kopapaka
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 3837
Registrován: 26/1/2008, 20:47
Bydliště: kósek od Prostějova

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od kopapaka »

Tak první část mám za sebou :D

Obrázek
ObrázekObrázek Obrázek
"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Uživatelský avatar
kopapaka
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 3837
Registrován: 26/1/2008, 20:47
Bydliště: kósek od Prostějova

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od kopapaka »

Tak hotovo :D

Pomalu dolů

Obrázek

Dosednutí.

Obrázek

Získávání vzorků, vlevo pomocí výsuvného žebříku, vpravo díky Alchyho vrtačce (k sakru, to je mód).

Obrázek

Po přečerpání paliva a vzorků startuje návratový modul...

Obrázek

...který nakonec zadokuje na oběžné dráze u mateřské lodi.

Obrázek

Jsme kompletní, ale kolik to dalo práce...

Obrázek

Skoro doma - palivo kvůli hloupnutí při dokování vyšlo tak akorát.

Obrázek

Odpoutání návratového modulu - mateřská loď možná ještě někam poletí. Někdy.

Obrázek

Bez komentáře. :-?

Obrázek

Přesnost mizerná, tentokrát došly baterie :mrgreen:

Obrázek

A sedíme, kdo ví za co.

Obrázek

Dorazila laboratoř pro získané materiály.

Obrázek

A samozřejmě nezbytná fotka u návratového modulu.

Obrázek

Tak se to nakonec kupodivu povedlo 8-)
ObrázekObrázek Obrázek
"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Trismegistos
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1366
Registrován: 9/10/2011, 19:03

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od Trismegistos »

Nádhera. Ty screenshoty jsou jak z filmu. :) Já teď bohužel nemám vůbec čas na Kerbíky, tak se aspoň kochám vašimi úspěchy. :)
Uživatelský avatar
kopapaka
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 3837
Registrován: 26/1/2008, 20:47
Bydliště: kósek od Prostějova

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od kopapaka »

Tris: děkuji, teda, pokud myslíš i ty moje :D

Pár dalších (ne)úspěchů.

Kethane test, sice funguje, ale na pořádné hledání asi nebude dost trpělivosti.

Obrázek

SSTO Clarion - konečně stabilní a bezpečné přistání. Do vody, ale bez poškození :)

Obrázek

Tohle ovšem stabilní nebylo... O bezpečnosti ani nemluvím.

Obrázek

Vynášet raketu letadlem? No, vážně mi to takhle nejde :neutral:

Obrázek
ObrázekObrázek Obrázek
"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od Alchymista »

Súťaž Kto vyššie?

Cieľ: postaviť jednostupňovú pilotovanú raketu základnej konštrukcie a dosiahnuť s ňou čo najväčšiu výšku

Raketa základnej konštrukcie musí obsahovať:
- 1x padák Mk16Parchute
- 1x kabína Command pod Mk1
- 1x vysielačka Communotron 16
- 4x nádrž FL-T200 Fuel tank
- 1x motor LV-T30 Liquid fuel tank
- žiadne ďalšie nádrže a motory nie sú dovolené

- Mechjeb a iné pluginy môžu byť použité
- raketa musí štartovať vlastnou silou

Vyhodnotenie:
- volitľne snímka rakety na rampe (ako dôkaz, že sa nepodvádzalo)
- voliteľne snímka v momente vypnutia motoru (kvôli hodnote okamžitej rýchlosti)
- snímka dráhy po dosiahnutí výšky nad 60km s označením apogea
- snímka zostavy rakety v blízkosti apogea
Ako snímky stačia výrezy, najlepšie v jednom obrázku.

základný výkon - Výška 110 506/110 496 metrov.
Obrázek

Účel: veľmi rýchlo zistíte, že taktika "daj tam plný kotol" nevedie k žiadúcemu výsledku.
So správnou taktikou riadenia výkonu motoru podľa rýchlosti a výšky sa dá dostať až niekam ku 160km...
Naposledy upravil(a) Alchymista dne 7/6/2014, 14:24, celkem upraveno 1 x.
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od Alchymista »

Obstojný výkon - 145 427 metrov
Obrázek
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Uživatelský avatar
kopapaka
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 3837
Registrován: 26/1/2008, 20:47
Bydliště: kósek od Prostějova

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od kopapaka »

Tak mi došlo, že jsem ty pravidla asi úplně nepochopil.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Začínám tušit, žes měl na mysli základní konstrukci, jako je v kariéře...

EDIT: Takže pokus s opravdu základní raketou.-.

Obrázek
ObrázekObrázek Obrázek
"Válka je Mír, Svoboda je Otroctví a Nevědomost je Síla!"
Uživatelský avatar
Alchymista
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 4883
Registrován: 25/2/2007, 04:00

Re: Kerbal Space Program

Příspěvek od Alchymista »

Takže s tvojou - odhadzovateľné nádrže - 166 809 metrov
Obrázek
Mimochodom, odkiaľ je ten pekný odpaľovací stôl?
ObrázekObrázek

Оптимисты изучают английский язык, пессимисты - китайский. А реалисты - автомат Калашникова
Odpovědět

Zpět na „Počítačové a deskové hry“