Stránka 13 z 80

Re: Aero L-39NG

Napsal: 26/2/2019, 15:02
od Arthur
Skeptik píše:Navíc "vlastní" NGčka mohou mít pro OSSR i jiný půvab, nejen jako nástroj pro kondiční létání.

V případě zvýšené bezpečnostní hrozby jdou použít jako lehké bojové typy … obdoba zapojení českých L-159 do NaPoSy k ochraně důležitých objektů (třeba JE nebo Slovnaftu). Kanón a dva Sidewindery určitě unesou.
Stejně tak k hlídkování (a případným zásahům) proti uprchlické / kriminální / ozbrojené vlně a bandám z Ukrajiny (pokud by na západní Ukrajině došlo k vyhrocení sporů mezi Ukrajinci a místními Maďary a Poláky - stejně jako na východě Ukrajiny mezi Ukrajinci a místními Rusy - třeba), také použít půjdou.
A vyšlo by to mnohem levněji než použití MiGů-29 či, někdy později, Viperů.
Prečo Ukrajincom ?
zdroj: https://dennikn.sk/blog/1350370/polski- ... o-radikala
Nesher píše:
Arthur píše:A nemyslíte si, že některým diskutérům z poza řeky Moravy vadí asi NAJMENEJ, tj. nálepka Made in Czech Republic, ale práve úplne NIEČO INÉ ... :idea:
Ne, nemyslím. Ti o kterých mluvím, mají právě problém s tou nálepkou. A upřimně řečeno, pro kondiční a udržovací výcvik těch pilotů, kteří nebudou létat F 16 je nějaké verze Albíka to nejlepší možné řešení.
Myslíme si, že problém je úplne niekde inde, fundamentálne porovnateľný s abonentom.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 26/2/2019, 15:42
od Juraj Tichý
Nesher: vytahovanie "slovenskej karty"? Ako vazne? Narovinu, na to som už dosť stary... A naozaj to ze je nieco s nalepkou made in czech republic, nie je zarukou kvality. Aj ked za NGcka by som bol rad, no citim ze je to hlavne nostalgia.
Nesher píše:Jediná možnost to jistě není, ale je to ta nejefektivnější možnost. Veškerý personál (piloti i technici) jsou na Albíky zvyklí. Jakákoliv jiná možnost (v podstatě jen olétané Alpha Jety nebo hawky) by byla dražší. A to jak provozně, tak i akvizičně. A je zcela jedno zda by ta letadla provozovaly VS nebo někdo jiný.
Takže pokud chcete udržet možnost kondičního létání na proudových letadlech, tak máte v podstatě tři rozumné možnosti: ještě jednou zgenerálkovat L 39 v LOTN (slovenské, levné, ale krátkodobé řešení), dohoda s Aerem na CW upgradu (dražší, střednědobé řešení, ale neslovenské), nákup 2-3 nových L 39 NG (nejdražší akvizičně, dlouhodobě asi nejefektivnější, ale neslovenské). A opět je jedno zda bude provozovatelem přímo letectvo nebo nějaká slovenská obdoba CLV.
existuje samozrejme viac rozumnych rieseni. Vsetko bude zalezat od toho, co si OSSR zvolia.

Za mna stale plati
Juraj Tichý píše: V kazdom pripade ak by prislo k takemuto kroku, MOSR urobi vyberove konanie s nejakymi parametrami a uchadzaci ponuknu riesenie. Myslim si, ze jednym z parametrov by bolo vykonavanie kondicnych letov na LZ Sliač. A potom uz uchadzaci ako STA, LOM a popripade dalsi si to budu musiet doriesit. Chodit na kondicne lety do Pardubic asi moc zmysel nema.
A nech vyhra ten s najlepsou ponukou.
Skeptik píše:Navíc "vlastní" NGčka mohou mít pro OSSR i jiný půvab, nejen jako nástroj pro kondiční létání.
V případě zvýšené bezpečnostní hrozby jdou použít jako lehké bojové typy
Myslim si, ze bojova hodnota L39NG na bojisku v Europe bude fakt miziva az nulova a tento argument je klamlive zakryvanie si oci. Ale tak mozno ma Aero raz presvedci o opaku.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 26/2/2019, 16:29
od Nesher
Juraj
A tvrdím, že nálepka Made in CZ je záruka kvality? Ne, já tvrdím, že pro některé diskutéry je to červený hadr.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 26/2/2019, 16:49
od Juraj Tichý
Tak si ich nevsimaj, lebo vies, ze take argumenty su irelevantne.
Rovnako ako nehra rolu, ze Penta vlastni Aero. Doba konspiracnych bytov na Vazovovej je davno prec, tento argument uz neobstoji, Penta sa posledne roky profiluje ako standardny holding zapadnych parametrov. Iste, maju lobbing, ale to patri medzi zapadny standard.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 26/2/2019, 17:39
od Skeptik
Arthur
Píšu "třeba". Jistě, ty nacionalistické bandy mohou být ukrajinské, polské či maďarské. Velmi pravděpodobně ale budou z prostoru dnešní západní Ukrajiny. To je v Evropě jediný stát, který je blízko kolapsu.

Juraj,
Jistě, při běžném ozbrojeném konfliktu mezi státy ano, ale ne v případě boje proti ozbrojeným bandám. Ty hned tak MANPADs neseženou.
Ostatně v Sýrii se osvědčily i obyčejné Albatrosy.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 26/2/2019, 18:25
od Arthur
Skeptik
My tu žiaden problém s UA nemáme a ak máme nejaké bezpečnostné riziká tak ako členská krajina NATO v zotrvávaní v závislosti od spoločnosti z RF a zároveň prítomnosť ruských špecialistov vo vojenských objektoch OS SR o to viac, že to bude povýšené na vyšší level v čase transformácie letiska na prílet lietadiel F-16V Block 70/72.

Čo sa týka o rozdielu L-39 vs L-39NG tak obecne súhlasím s pánom Tichým, že "Myslim si, ze bojova hodnota L39NG na bojisku v Europe bude fakt miziva az nulova a tento argument je klamlive zakryvanie si oci. Ale tak mozno ma Aero raz presvedci o opaku.", pričom konflikt na UA v zóne rámci antiteroristickej operácie (ATO) preukázal, že letectvo v podstate ani neoperovalo.

A keďže F-16 a abonent je ako hovorí Váš pán prezident "fait accompli", tak ako píše Nashrer v podstatě z troch rozumnýcch možnosti je zrejme s nášho pohľadu ještě jednou zgenerálkovat L-39 v LOTN. Bude to však chcieť analýzu efektívnosti a hospodárnosti.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 26/2/2019, 18:41
od Juraj Tichý
Arthur: ta prebehla. VzS poslali do LOTN jeden ZAM a jeden CM a vypracovali spravu, ci je moznost urobit este jednu GO.
http://www.lotn.sk/analyza-technickeho- ... pre-mo-sr/

Ak ten rozpracovany Albatros, o ktorom hovoril Flader, je nas, predpokladam, ze analyza dopadla v prospech GO.
GO je druhy najlacnejší variant riesenia 2.tl. (prvy je jej rozpustenie) a zaroven nakup casu na definitivne rozhodnutie, po nabrati skusenosti s prevadzkou F-16.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 26/2/2019, 21:13
od niko
Juraj otazkou je, co LOTN dokaze v priebehu roka zgeneralkovat 4-5 L-39 tak, aby boli buducy rok k dispozicii. No a v 2020 zgeneralkovat dalsie 3-4 lietadla. Podla mna nie. Ved len ten Albik o ktorom pisal Flader je uz v LOTN takmer rok, ak si dobre pamätam.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 26/2/2019, 21:33
od Skeptik
Arthur píše:Skeptik
My tu žiaden problém s UA nemáme a ak máme nejaké bezpečnostné riziká tak ako členská krajina NATO v zotrvávaní v závislosti od spoločnosti z RF a zároveň prítomnosť ruských špecialistov vo vojenských objektoch OS SR o to viac, že to bude povýšené na vyšší level v čase transformácie letiska na prílet lietadiel F-16V Block 70/72.
Co není, to může za pár let být.

Co se přítomnosti ruských mechaniků na slovenském letišti týče, no ideální to nejspíš není, zásadní problém ale také ne.

GO stávajících letitých L-39 nejspíš možná je. Problém se odsune o pár let ... a co pak?

Re: Aero L-39NG

Napsal: 26/2/2019, 22:45
od niko
Skeptik s Ukrajinou si celkom trafil klinec po hlavicke. Slovensko na vychodnej hranici uz asi 3 roky vedie tichu letecku vojnu s ukrajinskymi leteckymi paserakmi, ktori lietaju na roznych vrtulnikoch a mensich lietadlach, pripadne maju drony. Za tie 3 roky Slovensko vybudovalo osobitne radarove postavenie na vychodnej hranici, plus dalsie veci a de facto ekvivalent ostrej hotovosti v podobe policajneho vrtulnika. Vysledkom je zial niekolko leteckych katastrof paserakov s asi 10 obetami pri unikani policajnej hotovosti. Prave na toto by mohol byt L-39 NG vyuzity. Proti pomaly letiacim cielom by bol ucinnejsi ako nadzvuky. Nakoniec aj Rakusania maju presne takto rozdelenu hotovost. Nadzvuk na velke veci a cvicne SAABy na male lietadla a vrtulniky.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 27/2/2019, 07:53
od Zemakt
leteckymi paserakmi
A co se pašuje Niko? Cigára či jiné tabákové výrobky zřejmě ne, na to se mi letecký způsob zdá zbytečně drahý. Napadají mne zbraně,..?

Re: Aero L-39NG

Napsal: 27/2/2019, 08:38
od niko
Zemakt: Fu, tazka otazka. Kade co asi. Pri poslednej velkej nehode, ked policajny vrtulnik v hmle vymanevroval paseracku Mi-2 ostalo vo vraku 7 mrtvych Afgancov. Teda asi najskor ludia a tradicne cigarety. Typujem aj drogy.
Je treba povedat, ze paseraci lietaju s pristrojami na nocne videnie, v noci, nizko nad terenom a aj 50 km hlboko do vnutrozemia.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 27/2/2019, 08:40
od Zemakt
Ajaj, díky.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 27/2/2019, 08:43
od Juraj Tichý
niko píše:Juraj otazkou je, co LOTN dokaze v priebehu roka zgeneralkovat 4-5 L-39 tak, aby boli buducy rok k dispozicii. No a v 2020 zgeneralkovat dalsie 3-4 lietadla. Podla mna nie. Ved len ten Albik o ktorom pisal Flader je uz v LOTN takmer rok, ak si dobre pamätam.
Ak si vezmeme, ze analyza bola odovzdana v marci 2018 a v tomto case riesili prioritne F-16, tak nejaky definitivny rozsudok nad L-39 prisiel v july-auguste. Kym LOTN uzatvoril zmluvy s dodavatelmi,... realne sa zacalo pracovat v novembri - decembri. Je otazne kolko lietadiel je rozpracovanych. Mozme predpokladat ze tie dve -1xZAM a 1x CM. Ci stihnu zgeneralkovat vsetky v priebehu dvoch rokov neviem. Ale v priebehu troch, bez straty sposobilosti urcite.

Z linku je dolezita tato veta:
Po vyhodnotení zaslanej analýzy budú následne uvedené lietadlá zapustené do výkonu generálnej opravy.
Co dava predpoklad, ze sa skutocne zacalo na GO L-39 pracovat.


Pouzivanie Albatrosov (akychkolvek) proti narusitelom Ukrajinskej hranice je len teoreticke. Vzdialenost Sliacu od hranice 250km a maximalna rychlost Albatrosa 750km/hod, taketo vyuzivanie skor vylucuje. Nemyslis?
Skeptik píše: GO stávajících letitých L-39 nejspíš možná je. Problém se odsune o pár let ... a co pak?
To sa uvidi na zaklade skusenosti s vycvikom v USA, prevazdkou F-16 a tiez aka bude situacia v Europe. Mozno sa situacia tak zhorsi, ze budeme 2tl. prezbrojovat na modernizovane F-16 z puste. Alebo Putina trafi slak a RF sa zosype v chaose vnutorneho boja o moc a 2tl. sa zrusi ako nepotrebna. Alebo sa pojde nakupom NGcok.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 27/2/2019, 11:22
od Skeptik
Juraj Tichý píše:To sa uvidi na zaklade skusenosti s vycvikom v USA, prevazdkou F-16 a tiez aka bude situacia v Europe. Mozno sa situacia tak zhorsi, ze budeme 2tl. prezbrojovat na modernizovane F-16 z puste. Alebo Putina trafi slak a RF sa zosype v chaose vnutorneho boja o moc a 2tl. sa zrusi ako nepotrebna. Alebo sa pojde nakupom NGcok.
Ale já nemluvím o výcviku na F-16.
Já mluvím o základním pilotním výcviku a o kondičním létání již vycvičených pilotů F-16. Nebo budou létat jen F-16? To se dost prodraží.
Neznám žádné letectvo, které by se bez takovýchto cvičných letadel obešlo. Ty ano?
U nás je to 213. výcviková letka s 5-ti L159T1 a 2-mi L-39ZA

S Ruskem a Putinem to nemá co dělat :roll:
Pouzivanie Albatrosov (akychkolvek) proti narusitelom Ukrajinskej hranice je len teoreticke. Vzdialenost Sliacu od hranice 250km a maximalna rychlost Albatrosa 750km/hod, taketo vyuzivanie skor vylucuje. Nemyslis?
Jenže Sliač není jediným slovenským letištěm, že?
Nemyslíš, že pokud by se situace na vaší východní hranici vyhrotila … pokud by na Ukrajině opravdu vypukla další občanská válka, tentokrát mezi Ukrajinci ukrajinské národnosti a Ukrajinci polské či maďarské národnosti (viz poslední vývoj na západní Ukrajině) … tak přesun několika letadel třeba na letiště Prešov či Košice se přímo nabízí?

Re: Aero L-39NG

Napsal: 27/2/2019, 11:32
od Arthur
Juraj Tichý píše: Pouzivanie Albatrosov (akychkolvek) proti narusitelom Ukrajinskej hranice je len teoreticke. Vzdialenost Sliacu od hranice 250km a maximalna rychlost Albatrosa 750km/hod, taketo vyuzivanie skor vylucuje. Nemyslis?
Aspoň vidíte ako sa snažia pri obhajobe nákupu nových NG-čok keď simulujú takéto hviezdne vojny pre použitie NG-čok :rotuj:

Re: Aero L-39NG

Napsal: 27/2/2019, 12:35
od Flader
Arthur, s teóriu použitia lietadiel L-159 (ktoré nemáme) proti narušiteľom východnej hranice prišiel pred časom aj p. Bednár. Vtedy predpokladal, že by operovali dokonca z Prešova.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 27/2/2019, 12:52
od Arthur
Flader
S akvizíciou zakonzervovaných L-159 z prebytkov AČR podobne výhodne ako napr. Irak nebol nikdy problém.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 27/2/2019, 12:58
od Flader
Zakonzervované L-159 nie sú už nejaký ten rôčik na sklade. Takže by sa taktiež muselo jednať o novovyrobené stroje.

Re: Aero L-39NG

Napsal: 27/2/2019, 13:00
od Arthur
Aj preto som použil minulý čas.