Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Odpovědět
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Příspěvek od Skeptik »

Zemakt píše:... služba na státní hranici funguje od schengenského vystřízlivění zcela v jiném režimu, ostatně píše se rok 2020. A to jak na české, tak německé straně.
A můžeš mi tedy uvést, kde jsou útvary Cizinecké policie, které mají za úkol ostrahu vnitřní hranice dislokovány?

A kde přesně jsou ty kontroly vnitřní hranice v odpovědnostech Cizinecké policie zahrnuty?
Ředitelství služby cizinecké policie se podílí na plnění základních úkolů při ochraně vnějších hranic České republiky zejména:
- zabezpečuje plnění závazků vyplývajících z mezinárodních smluv
- provádí pobytovou kontrolu
- řídí a kontroluje činnost odborů cizinecké a jejich dislokovaná pracoviště
- provozuje zařízení pro zajištění cizinců
- provádí eskortní činnost v souvislosti s vyhošťováním cizinců nebo v souvislosti s průvozem cizinců přes území
- provádí úkony v souvislosti s zajištěním za účelem správního vyhoštění, zjišťování totožnosti cizince nebo plnění závazku vyplývajícího z mezinárodní smlouvy
- rozhoduje ve správním řízení jako odvolací orgán
- rozhoduje o označení osoby za nežádoucí
- provozuje informační systémy v rozsahu své působnosti
- zabezpečuje cestovní a přepravní doklady a uděluje výjezdní vízum pro cizince vyhošťovaného z území
- rozhoduje o udělení víza nebo povolení vstupu na území v případech žádostí o odstranění tvrdosti správního vyhoštění
Já neříkám, že nemohou na "zelenou" hranici vyjet - dostanou-li tip - ale pouze to, že to běžně nedělají.
Cizinecká policie není Pohraniční stráž. Ta byla zrušena.
Chápej, že hranice ČR po vstupu do Schengenu z hlediska pohybu osob de-facto neexistují. Jsou postaveny na roveň hranici mezi Středočeským a Západočeským krajem (například). I tam může Cizinecká policie vyjet, když dostane tip.
Ale proč by proboha někdo překračoval tajně "zelenou" hranici třeba z Německa do ČR, když může pohodlně jet po jakékoli okrsce ... a bude mnohem nenápadnější, než kdyby se prodíral šumavskými hvozdy.
Na samotné čáře/panelce/signálce Vás opravdu nikdo nezastaví. Nezastaví, ale může a kolikrát se to stane že natipuje, z německé strany je ta šance několikanásobně vyšší (proč? drogová problematika).

Mimochodem Cizinecká policie neřeší drogy. To řeší Národní protidrogová centrála SKPV a Celní správa.

Ale to je jedno, nechme to na tom, že ty nové offroady nějakou barvu mít musí, tak proč ne zelenou.
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11951
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Příspěvek od Zemakt »

A můžeš mi tedy uvést, kde jsou útvary Cizinecké policie, které mají za úkol ostrahu vnitřní hranice dislokovány?
Jistě, ve vnitrozemí. U nás konkrétně v Karlových Varech. Dojezdová vzdálenost do 30 minut. Proč se ptáš a o jaké ostraze vnitřní hranice je řeč? Tím myslíš společné akce s Němci (viz něco jako je Cooperation jako u CS), nebo běžnou službu?
A kde přesně jsou ty kontroly vnitřní hranice v odpovědnostech Cizinecké policie zahrnuty?
Co já vím, pravděpodobně asi tam kde lze čekat nápor trestné činnosti ne. Nemusí to být taxativně vymezeno. Jednoduše, mám poznatek, že tady a tady, tak tam se zaměřím. Ono, kdyby jsi si zrovna nerozkliknul činosti krajského ředitelství, ale třeba činnosti odboru, pak by jsi možná kápnul na toto.

Hlavní úkoly odboru cizinecké policie jsou vymezeny především v § 164 zákona č. 326/1999 Sb., o pobytu cizinců na území České republiky a o změně některých zákonů. Jedná se o úkoly v oblasti pobytové kontroly, pátrání, pobytových agend, dokladů, dokumentace trestné činnosti a jiných protiprávních jednání a ochrany vnitřních hranic při jejich dočasném znovuzavedení.
Já neříkám, že nemohou na "zelenou" hranici vyjet - dostanou-li tip - ale pouze to, že to běžně nedělají.
Cizinecká policie není Pohraniční stráž. Ta byla zrušena.
Já chápu jak to myslíš.
Chápej, že hranice ČR po vstupu do Schengenu z hlediska pohybu osob de-facto neexistují. Jsou postaveny na roveň hranici mezi Středočeským a Západočeským krajem (například). I tam může Cizinecká policie vyjet, když dostane tip.
Ale proč by proboha někdo překračoval tajně "zelenou" hranici třeba z Německa do ČR, když může pohodlně jet po jakékoli okrsce ... a bude mnohem nenápadnější, než kdyby se prodíral šumavskými hvozdy.
Viz výše, rozumím ti. Ale Ty jsi odtržen od reality. Já v tom pracuji již x let. Myslím k pochopení ti postačí, když to de facto nahradíš de-jure a na Zemaktův post si dosadíš to de-facto.
Mimochodem Cizinecká policie neřeší drogy. To řeší Národní protidrogová centrála SKPV a Celní správa.
Drogy řeší ze zákona Policie ČR, viz výše i ten odbor cizinecké tedy. NPCéčko řeší drogy na poněkud jiné úrovni a CS jen jeli tam přeshraniční prvek. Nicméně všechny jmenované složky spolupracují, takže potřebuje-li NPCéčko něco zastavit, obvykle dožádá cizinu, CS či obecnou. Záleží s kým sou větší kámoši, respektive kdo jim na to kejvne. To jsou obecné věci toto. Zkrátka spolupracuje se napříč.

Barva: však o tom píšu, jsou určeny na zelenou, tak je blbost olepovat, aby byly viděny na sto honů.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5174
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Příspěvek od Juraj Tichý »

A toto všetko zacalo matnou zelenou :D :lol: :razz:
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 13732
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Příspěvek od Rase »

Pick-upy pro Armádu ČR jako náhrada vozidel UAZ a Defender. Vozidla střední kategorie jako jsou VW Amarok, Nissan Navarra, Mercedes třídy X (na snímku), Toyota Hilux, o které může mít zájem Armáda ČR, jsou ale zhruba o metr kratší nežli např. Ford F-150 a druhá řada sedadel je vlastně spíše nouzovou lavicí než trojící plnohodnotných sedaček. Pasažéři nad 180 cm výšky trpí nedostatkem místa v oblasti nohou i na šířku, o vojácích s taktickou výstrojí ani nemluvě.
https://www.czdefence.cz/clanek/pick-up ... a-defender

Obrázek
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5174
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Příspěvek od Juraj Tichý »

Prečo ma ten ruksak na kolenách, ked ma za sebou ložnú plochu?
Flader
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1456
Registrován: 25/4/2017, 13:58
Bydliště: Trnava

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Příspěvek od Flader »

Možno idú niekam na oslavu, alebo na chatu. Tiež by som taký krehký a vzácny sklenený náklad nepustil z ruky :D
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11951
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Příspěvek od Zemakt »

Aby demonstrovali málo místa. F150 by byla pecka, ovšem je to bohužel utopie. Tak jsem si to celé přečetl, a sorry jako. Na čí zakázku to bylo psáno?
Naposledy upravil(a) Zemakt dne 3/6/2020, 08:21, celkem upraveno 1 x.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3966
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Příspěvek od Scotty87 »

Rase píše:Pasažéři nad 180 cm výšky trpí nedostatkem místa v oblasti nohou i na šířku, o vojácích s taktickou výstrojí ani nemluvě.
Tak například u Land Cruiseru to takový problém nebude. Na zadních sedačkách je mi přijde poměrně dost místa.
https://www.vanvlietxl.com/media/201736 ... 4x4-a-.jpg

Toyota Hilux také nevypadá že by trpěla zásadním nedostatkem místa.
https://s34.wheelsage.org/format/pictur ... spec_8.jpg

U Navarry to také vypadá poměrně prostorně.
https://s34.wheelsage.org/format/pictur ... spec_3.jpg

Narazil jsem na porovnání vzdálenosti mezi sedadly u různých modelů.
2018 Mazda BT-50 = 210mm
2018 Holden Colorado = 210mm
2018 Toyota HiLux = 200mm
2018 Volkswagen Amarok = 130mm
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5174
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Příspěvek od Juraj Tichý »

Aby demonstrovali málo místa.
Čiže ohlupovali čitateľov? Je to ako mať na chrbte prázdny ruksak a sťažovať sa, že mam toho na rukách veľa a všetko mi padá.

V OSSR mame Pathfindre, Navary aj aj F-Ranger. A nikto sa nesťažuje na malo miesta.
Uživatelský avatar
Zemakt
6. Podplukovník
6. Podplukovník
Příspěvky: 11951
Registrován: 28/8/2008, 11:14
Bydliště: Cheb

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Příspěvek od Zemakt »

Však říkám, v článku jsou spíše pseudoargumenty, než argumenty.
ObrázekObrázek

"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 13732
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Příspěvek od Rase »

Osobně si umím pro AČR představit jakýkoliv z těch pickupů. Hlavně aby se zase nekoupily jen nějaké podmotorované a osekané základní verze.
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17927
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Příspěvek od skelet »

Dost těch argumentů bylo lehce zavádějících. Například hardtop není na pevno, ale dá se shodit. Dají se pochopitelně objednat různé typy hardtopu, a to i těch co mají výklopné panely do boku
https://storage.pozary.cz/article/5/c/5 ... u.1400.jpg
https://storage.pozary.cz/article/5/c/5 ... u.1400.jpg




toho příslušenství a variant na pickupy je obrovské množství a armáda si je může relativně snadno přizpůsobit k obrazu svému.
ObrázekObrázekObrázek
Uživatelský avatar
Juraj Tichý
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5174
Registrován: 28/8/2018, 18:27

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Příspěvek od Juraj Tichý »

A tiez vseličo prebudovať.
Chcelo by to však analyzu, čo AČR chce a potrebuje. A vysledkom by nemalo byt, chceme 1200 aut kategórie 4x4. Ale nejaký seriózny odborný výstup vytvorený na základe dát.

Toto je Amarok PČR
Obrázek

Toto Navara kynologov PZSR
Obrázek

A Land Cruiser z modulu Pozemného hasenia lesných požiarov.
Obrázek
Uživatelský avatar
Skeptik
7. Major
7. Major
Příspěvky: 6728
Registrován: 16/1/2011, 22:28
Bydliště: Středočeská gubernia

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Příspěvek od Skeptik »

Navíc, dost místa se ušetří, když se masivní polstrované sedačky civilních aut vymění za vojenské, kovové, z 6-ti milimetrového pancéřového plechu ... a ještě vzroste balistická ochrana posádky :wink:
ObrázekObrázek

"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17927
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Příspěvek od skelet »

jen rychlý mrky mrk na auto.cz a jejich testy.
nejdříve český sen Octavia IV
podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 970
podélný prostor vzadu min/max (mm): 700 / 820
Škoda Superb IV
podélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1120
podélný prostor vzadu min/max (mm): 710 / 690
VW Touareg
podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1070
podélný prostor vzadu min/max (mm): 720 / 1050
Jeep Grand Cherokee
podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1130
podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 900
Land Rover Defender 130SW rok 2007
podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1060
podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 780

a teď pick-upy
Toyota Hilux 2.4D-4D
odélný prostor vpředu min/max (mm): 920 / 1130
podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 840
VW Amarok
podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1100
podélný prostor vzadu min/max (mm): 470 / 1100
Ford Ranger
podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1080
podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 850
Mitsubishi L200
podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1120
podélný prostor vzadu min/max (mm): 480 / 1110
Nissan Navarra
podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1090
podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 860

Mercedes X končí s výrobou od května 2020, ale jestli si dobře pamatuju, tak to byla překopávka Nissanu Navarry. Čísla pro UAZ Hunter jsem nedohledal. Snad to stačí.
ObrázekObrázekObrázek
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3836
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Příspěvek od seabee »

Když se řešil centrální nákup automobilů pro státní správu (jedna z nikdy nerealizovaných Babišových fantasmagorií), tak nám akci řídící náměstek ministra financí zakázal vnitřní rozměry jako výběrový parametr. Prý proto, že na měření neexistuje norma. Námitka, že lidi vozíme vevnitř byla smetena ze stolu :D
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3966
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Příspěvek od Scotty87 »

Tak zakázka na nákup pick-upů je vyhlášena. Rámcová dohoda je na částku 2 005 500 000,- a má platit do 15.10.2024. Žádosti o účast nají být podány do 24.07.2020.
https://nen.nipez.cz/SeznamPlatnychProf ... 310920815/

Karoserie:
Celokovová, čtyřdveřová a jedny zadní dveře (víko), min. pětimístní automobil typu pickup – Double cap s Hard Top (u Hard Top přípustná plnohodnotná alternativa k plechovému provedení).

Podvozek:
Podvozek s pohonem 4x4 trvale nebo s pohonem 4x4 s možností odpojení jedné z náprav se zařízením umožňující jízdu po silnici tak i těžkém terénu, podvozek s rámem podle ČOS 051637, 3. vydání, Změna 1 a zavěšením zadní nápravy na listových perech nebo vinutých pružinách, případně kombinací obou provedení. Nepřipouští se samonosná karoserie nebo kombinace rámu a samonosné karoserie.

Motor:
Vznětový, vícepalivový (základní palivo F-54, alternativní palivo F-34), min. výkon 110 kW.

Převodovka:
Automatická s redukcí / nebo manuální (silniční a terénní chod).

Pohon:
4x4 nebo připojitelný pohon př. nápravy.

Další požadovaná výbava
• klimatizace;
• nezávislé topení;
• přední a zadní mlhová světla;
• elektrické zásuvky 12 V u místa řidiče, v prostoru pro cestující a v zavazadlovém prostoru,
• zástěrky, sněhové řetězy, sada nářadí; doplňková výstroj a vybavení vojenského vozidla dle vyhlášky č. 100/2018 Sb.;
• tažné lano;
• zakládací klín;
• tažné zařízení s maximálním možným zatížením 3 000 kg (bržděný);
◦ tažné zařízení s pevnou kulovou hlavou s možností odpojení;
◦ možnost montáže standardního háku NATO;
• universální držáky pro uchycení osobních zbraní (dle max. počtu přepravovaných osob) pro kategorii zbraní - dlouhá ruční zbraň (útočná puška);
• 1 ks práškového hasicího přístroje (1 kg) umístěného v každém vozidle v držáku řádně připevněném ke karoserii vozidla;
• startovací kabely se svorkami („krokodýl“) v provedení, které bude odpovídat kapacitě akumulátoru a jeho proudovému výkonu;
• přední ochranný rám neomezující přístup k motoru, světlometům;
• volná kladka k navijáku s příslušenstvím (třmen, textilní úvazec);
• zvedák hydraulicky 2t;
• k vozidlu dodat sadu vyjímatelných pryžových koberců vpředu i vzadu, min. u sedadel vpředu se zajištěním proti pohybu, přesné obložení nákladového prostoru (plast/pryž);
• integrované úchyty v nákladovém prostoru a na střeše vozidla;
• pevná nástavba se zadním proskleným výklopem (hardtop), uzamykatelná s vnitřním LED osvětlením;
• reflexní vesty na počet míst (podle zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů);
• označení národními rozlišovacími znaky ČR na vozidlo umístit v souladu s vyhláškou č. 387/2010 Sb., o vojenských znacích a stejnokrojích, ve znění pozdějších předpisů.
Uživatelský avatar
Rase
5. Plukovník
5. Plukovník
Příspěvky: 13732
Registrován: 11/2/2010, 16:02
Bydliště: Prostějov

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Příspěvek od Rase »

Nejsou ty požadavky příliš omezující nebo šité na míru nějakému z kandidátů?
Osobně se v tomhle vůbec nevyznám, tak budu rád za objasnění - díky.
Aktuálně představená nová Toyota Hilux vypadá taky docela dobře .)

Obrázek
Obrázek

"Účelem života není být šťastný. Účelem života je být užitečný, čestný a soucitný"
Scotty87
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3966
Registrován: 7/10/2018, 10:52

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Příspěvek od Scotty87 »

Spíš bych řekl že požadavky od minule lehce změkčili. Jediný opravdu striktní požadavek je na provedení karoserie na rámu. Ovšem nevím jestli nějaký výrobce vůbec dělá pick-up se samonosnou karoserií.
Uživatelský avatar
skelet
4. Brigádní generál
4. Brigádní generál
Příspěvky: 17927
Registrován: 26/1/2008, 15:48

Re: Výběr lehkého vozidla 4x4 pro AČR

Příspěvek od skelet »

nemá kombinaci rámu a samonosné karoserie Amarok?
ObrázekObrázekObrázek
Odpovědět

Zpět na „Obrněná technika a dělostřelectvo“