OSSR - C-27J Spartan
Re: C-27J Spartan
Takze aby som to zhrnul. Dnes, ked je nase letectvo (civilne na 100 % a v podstate uz aj armadne coskoro) v podstate takmer plne nastavene na zapadnu techniku, styl prevadzky a servis, kupovat exota z vychodu je velmi rizikove. Jedine, ze by, ako som pisal, mal plne westernizovanu avioniku, motory a v podstate vsetko, co sa len da a k tomu, ze by LOTN dostalo licenciu na generalky. Inak je jednoznacne lepsou volbou KC-390. Predsa len civilne Embraery, z ktorych KC-390 konstrukcne vychadza generalkujeme v Bratislave, takze uz dnes mame urcite servisne know how, pozname ludi a hlavne mame narobene cesty na nakup ND od vyrobcu, ktore sa urcite budu dat vyuzit aj na nakup ND pre vojenske stroje.
- Juraj Tichý
- Kapitán
- Příspěvky: 6204
- Registrován: 28/8/2018, 18:27
Re: C-27J Spartan
Niko ale veď to tam písali. Všetky ruské komponenty boli nahradené komponentami z EU a USA.
Predpokladám, že to sa týka práve tej avioniky.
Čo som počul, tak civilné Embraery sú odfláknuté lietadla, ktorých výrobná precíznosť zďaleka nedosahuje kvalít Airbusu ci Boeingu. Máte rovnaké poznatky?
Ak to tak je, tak práve Embraer by mohol byť tým problémovým dieťaťom s drahou prevádzkou.
Ak chceme mať úspech s našimi húfnicami, musíme byť ochotní a pripravení obchodovať a aj trochu riskovať.
Honzík: určite by to ale pomohlo, kebyže sa APU posunie z chvostu niekde dosť dopredu. Ale zas konštruktér nie je blbý. Asi to nešlo...
Predpokladám, že to sa týka práve tej avioniky.
Čo som počul, tak civilné Embraery sú odfláknuté lietadla, ktorých výrobná precíznosť zďaleka nedosahuje kvalít Airbusu ci Boeingu. Máte rovnaké poznatky?
Ak to tak je, tak práve Embraer by mohol byť tým problémovým dieťaťom s drahou prevádzkou.
Ak chceme mať úspech s našimi húfnicami, musíme byť ochotní a pripravení obchodovať a aj trochu riskovať.
Honzík: určite by to ale pomohlo, kebyže sa APU posunie z chvostu niekde dosť dopredu. Ale zas konštruktér nie je blbý. Asi to nešlo...
Naposledy upravil(a) Juraj Tichý dne 5/1/2021, 11:11, celkem upraveno 1 x.
Re: C-27J Spartan
On by chtěl někdo riskovat průser alá Suchoj, kdy ukrajinský výrobce je na tom ještě mnohem hůře?


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: C-27J Spartan
KC 390 je dle mě jednoznačnou volbou.Embraer byl hlavně nečitelným konkurentem zavedených fy. Ale pak se to s navázanou kooperací změnilo a dnes už snad takové renomé nemají.
Re: C-27J Spartan
Ne. Spíše naopak.Juraj Tichý píše:Čo som počul, tak civilné Embraery sú odfláknuté lietadla, ktorých výrobná precíznosť zďaleka nedosahuje kvalít Airbusu ci Boeingu. Máte rovnaké poznatky?
Je možné, že se toto "odfláknuti" vztahovalo na první letadla ... EMB 120 Brasilia a ERJ-145 ... kdy Embraer s dopravními letadly teprve začínal.
Určitě to ale neplatí pro současná letadla (tedy pokud v posledních 5-ti letech nedošlo k nějaké zásadní změně, což nepředpokládám).


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: C-27J Spartan
Juraj: OK, tak uz len vymenit tie motory a dat LOTN licenciu na servis. Pre Antonov by to bol aj tak obrovsky uspech predat nieco do NATO a EU. Ale pre nas skor riziko. Hlavne, co sa tyka lietadiel by som neriskoval a isiel do osvedceneho vyrobcu.
Ja inak len potvrdim info tuto panov. Podla mojich vedomosti je Embraer tiez kvalitne lietadlo.
Ja inak len potvrdim info tuto panov. Podla mojich vedomosti je Embraer tiez kvalitne lietadlo.
Re: C-27J Spartan
Tak tak, my nepotrebujeme nič väčšie od C-27. V rámci NATO si vieme väčšie prepravné lietadlá prenajať.skelet píše:Hlavně je An-178 tak nějak mezi C-27 a C-130, takže pro OSSR o ničem.
Dezoláti všech zemí, vyližte si prdel!
Re: C-27J Spartan
Hej, hlavne, ze dopravne lietadla potrebujeme len na strategicky transport. 

Re: C-27J Spartan
A môžeš teda mne ako laikovi vysvetliť načo potrebujeme vlastniť väčšie dopravné lietadlá od C27J? Čím by sme si ich mali ekonomicky ospravedlniť, keď máme vrámci NATO predplatené letové hodiny na strojoch s väčšou kapacitou.niko píše:Hej, hlavne, ze dopravne lietadla potrebujeme len na strategicky transport.
Dezoláti všech zemí, vyližte si prdel!
Re: C-27J Spartan
Michal, odporucam si pozriet celu tuto debatu, na ktorej zaciatku bola jurajova velmi spravna pripomienka, ze ked chceme budovat vysadkove sily, tak musime posilnit aj transportne letectvo a kedze je nase sucasne transportne letectvo nasponovane na doraz, urcite sa kapacity vyuziju. Cize aby som neopakoval to, co uz bolo napisane, pozri zaciatok tejto debaty, ktora zacala na Silvestra.
Re: C-27J Spartan
Ja som si to poctivo prečítal a znovu som tam nenašiel jediný argument PREČO kupovať ďalšie transportné lietadlá, keď máme predplatenú kapacitu v rámci NATO. Nestačia nám vari obe C27 na výcvik tej hŕstky parašutistov? My predsa nie sme a nikdy nebudeme vojenská mocnosť s potrebou nasadzovať parašutistov mimo SR. Ak to od nás NATO bude žiadať, tak práve NATO zabezpečí prepravu.niko píše:Michal, odporucam si pozriet celu tuto debatu, na ktorej zaciatku bola jurajova velmi spravna pripomienka, ze ked chceme budovat vysadkove sily, tak musime posilnit aj transportne letectvo a kedze je nase sucasne transportne letectvo nasponovane na doraz, urcite sa kapacity vyuziju. Cize aby som neopakoval to, co uz bolo napisane, pozri zaciatok tejto debaty, ktora zacala na Silvestra.
Čo nám naozaj chýba je jeden roj ťažkých transportných vrtuľníkov - po vyradení Mi 17 v blízkej budúcnosti - (veľmi vhodné na výcvik výsadkárov) a tieto vrtuľníky (3-4 kusy) kúpime za cenu jedného C27J.
Nestavajme si vzdušné zámky, treba použiť normálny sedliacky rozum. Potrebujeme investovať aj do pozemného vojska (vid. vlákno útočným puškám, obrnené transportéry, upgrade T-72). Na všetky sny peniaze nie sú a nikdy nebudú.
Dezoláti všech zemí, vyližte si prdel!
Re: C-27J Spartan
2 lietadla pre vycvik 1500 parasutistov ? Ani nahodou. Len vycvik by bol min 300 hodin rocne. Pripomeniem, ze povodne sme chceli mat nalet na Spartan 250 hodin na stroj.Nestačia nám vari obe C27 na výcvik tej hŕstky parašutistov
Inak tazke transportne vrtulniky je asi jedina vec, ktora nam nechyba.

Inak k SALIS. Juraj ty si to mal dobre nastudovane. Uz niekedy niekto pouzil SALIS na vycvik parasutistov ?
Re: C-27J Spartan
Môžem vedieť aké konkrétne vrtuľníky máš na mysli? Lebo za tú cenu tak maximálne 3 LUH. teda ak nechceš kupovať civilné stroje.mikhail píše: Čo nám naozaj chýba je jeden roj ťažkých transportných vrtuľníkov - po vyradení Mi 17 v blízkej budúcnosti - (veľmi vhodné na výcvik výsadkárov) a tieto vrtuľníky (3-4 kusy) kúpime za cenu jedného C27J.
Re: C-27J Spartan
Súhlasmikhail píše:...
Nestavajme si vzdušné zámky, treba použiť normálny sedliacky rozum. Potrebujeme investovať aj do pozemného vojska (vid. vlákno útočným puškám, obrnené transportéry, upgrade T-72). Na všetky sny peniaze nie sú a nikdy nebudú.

Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: C-27J Spartan
Pokiaľ si dobre spomínam, tak Mi 17 sa na konci svojej životnosti. Všetky už majú viac ako 40 rokov a nepredpokladá, sa, že budú slúžiť ďalšie dekády. Black Hawky nie sú ich plnohodnotnou náhradou čo sa týka práve kapacity nákladu / výsadkárov.
Ak potrebujeme naozaj cvičiť také množstvo (1500 plne vycvičených) výsadkárov (čo mi príde na pomery malej republiky akou je SR "mierne prehnané"), tak si predsa vieme prenajať stroje z transportných programov NATO. Nepotrebuješ mať predsa doma veľkú snežnú frézu, len zato, že ti raz za rok na chate nasneží 2m snehu.
Myslel som podobné stroje. Predpokladám, že sa dajú kúpiť za cenu 20-25 mil € za kus. Viem si zase predstaviť spoločný nákup min vnútra a obrany.
https://en.wikipedia.org/wiki/Eurocopter_EC725
Ak potrebujeme naozaj cvičiť také množstvo (1500 plne vycvičených) výsadkárov (čo mi príde na pomery malej republiky akou je SR "mierne prehnané"), tak si predsa vieme prenajať stroje z transportných programov NATO. Nepotrebuješ mať predsa doma veľkú snežnú frézu, len zato, že ti raz za rok na chate nasneží 2m snehu.
Myslel som podobné stroje. Predpokladám, že sa dajú kúpiť za cenu 20-25 mil € za kus. Viem si zase predstaviť spoločný nákup min vnútra a obrany.
https://en.wikipedia.org/wiki/Eurocopter_EC725
Dezoláti všech zemí, vyližte si prdel!
Re: C-27J Spartan
Chlapci ze Slovače
Pokud má Slovensko dostatečné množství peněz, pak bych vám doporučil koupit několik An-124 a můžete NATO nabídnout strategickou dopravu.
Ostatně v Blavě stejně nic nelétá, tak by jste alespoň měli pro to letiště nějaké využití
Jinak veškeré debaty o posílení slovenského vojenského letectva sice zábavné, ale jinak na H....
Boha jeho, nemáte armádu, těch pár vojclů je jak když plivne do moře, ubránili by jste tak maximálně Banskou Bystrici, kdyby útok netrval moc dlouho, a chcete budovat vojenské dopravní letectvo
P.S. Prosím neberte to jako útok na Slovensko. AČR se ve stávajícím stavu hodí taky maximálně na boj s COVIDem, nebo při povodních (pokud to moc neteče).
Pokud má Slovensko dostatečné množství peněz, pak bych vám doporučil koupit několik An-124 a můžete NATO nabídnout strategickou dopravu.
Ostatně v Blavě stejně nic nelétá, tak by jste alespoň měli pro to letiště nějaké využití

Jinak veškeré debaty o posílení slovenského vojenského letectva sice zábavné, ale jinak na H....
Boha jeho, nemáte armádu, těch pár vojclů je jak když plivne do moře, ubránili by jste tak maximálně Banskou Bystrici, kdyby útok netrval moc dlouho, a chcete budovat vojenské dopravní letectvo

P.S. Prosím neberte to jako útok na Slovensko. AČR se ve stávajícím stavu hodí taky maximálně na boj s COVIDem, nebo při povodních (pokud to moc neteče).


"Hádá-li se člověk s blbcem déle než pět minut, hádají se blbci dva," Jan Werich
"Važte si lidí, kteří hledají pravdu, a střezte se těch, kteří tvrdí, že ji našli," Voltaire
Re: C-27J Spartan
Ako som to už raz spomínal, vysadkovy prápor vznikol premenovanie motorizovaného práporu, lebo po zrušení tendra na BOV 4x4 by prápor veľmi motorizovany nebol. Takže, ano, na papier vysadkovy prápor, v skutočnosti ľahká pechota.
Co sa týka vysadkovych operácii týka, zabudnime, že niekedy budú masívne výsady - ako napr operácia Merkúr, Market-Garden, alebo bitka u Dien-Bien-Phu (co majú tieto operácie spoločne, sú katastrofálne straty). Pre pomery Slovenska bohato postačí ak bude vedieť vysadiť jednu rotu. Pripadne malé jednotky SOF, čo by zvládol aj L410, pripadne UH69. Iné je to pri nasadení v NATO, kedy aeromobilnost ma svoje miesto a je žiadana. Takže áno, v KE pristane C17, alebo C130 naloží vojakov a rýchlo s nimi do miesta prielomu niekde na Balte, ako svojho času v r1941 pri Moskve.
Co sa týka vysadkovych operácii týka, zabudnime, že niekedy budú masívne výsady - ako napr operácia Merkúr, Market-Garden, alebo bitka u Dien-Bien-Phu (co majú tieto operácie spoločne, sú katastrofálne straty). Pre pomery Slovenska bohato postačí ak bude vedieť vysadiť jednu rotu. Pripadne malé jednotky SOF, čo by zvládol aj L410, pripadne UH69. Iné je to pri nasadení v NATO, kedy aeromobilnost ma svoje miesto a je žiadana. Takže áno, v KE pristane C17, alebo C130 naloží vojakov a rýchlo s nimi do miesta prielomu niekde na Balte, ako svojho času v r1941 pri Moskve.
Re: C-27J Spartan
Skeptik: ale to je ako hrach na stenu hádzať lebo všetci chcú všetko najlepšie nikto nemá nič a keď nakúpia "prezieravo" 14 samoletov tak to ešte tak, že vyblokujú rozpočet na niekoľko rokov...
Najväčším paradoxom je, že v minulom roku sme z dôvodu poklesu HDP zrejme reálne prekročili 2% HDP a reálne výsledky modernizačných prírastkov v podobe techniky v 2020 v OSSR sú na H....
Najväčším paradoxom je, že v minulom roku sme z dôvodu poklesu HDP zrejme reálne prekročili 2% HDP a reálne výsledky modernizačných prírastkov v podobe techniky v 2020 v OSSR sú na H....
Úprimná požiadavka vodiča BVP-2 z reportáže ČT24 z 27. 12. 2018, ktoré malo nahradiť viac ako 200 nových obrnencov: "dufam, to bude zmena k lepšiemu, že tam bude aspoň topení pro osádku pretože tam nie je vôbec nic, v lete je tam strašný vedro a v zime strašná zima"
Re: C-27J Spartan
Konečne rozumné slová a žiadne megalomanské stavanie vzdušných zámkov.Lynx píše:Ako som to už raz spomínal, vysadkovy prápor vznikol premenovanie motorizovaného práporu, lebo po zrušení tendra na BOV 4x4 by prápor veľmi motorizovany nebol. Takže, ano, na papier vysadkovy prápor, v skutočnosti ľahká pechota.
Co sa týka vysadkovych operácii týka, zabudnime, že niekedy budú masívne výsady - ako napr operácia Merkúr, Market-Garden, alebo bitka u Dien-Bien-Phu (co majú tieto operácie spoločne, sú katastrofálne straty). Pre pomery Slovenska bohato postačí ak bude vedieť vysadiť jednu rotu. Pripadne malé jednotky SOF, čo by zvládol aj L410, pripadne UH69. Iné je to pri nasadení v NATO, kedy aeromobilnost ma svoje miesto a je žiadana. Takže áno, v KE pristane C17, alebo C130 naloží vojakov a rýchlo s nimi do miesta prielomu niekde na Balte, ako svojho času v r1941 pri Moskve.

Dezoláti všech zemí, vyližte si prdel!