Stránka 122 z 153

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Napsal: 10/9/2014, 11:14
od skelet
Beda: tohle je vlákno o letu MH17, nikoliv o kosmickém smetí. Ber to jako první a poslední varování

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Napsal: 10/9/2014, 11:19
od m63
Tak jsme si studoval jak je to s těmi černými skříňkami (BB). Není to tak jak zde bylo zmíněno dříve, že mají záložní napájení, ale jak píše -danoxx. Ale i tak jim trvá než bez napájení chcípnou zcela a to cca 250 ms, některá meření probíhají 8x/sec takže i tak by po oddělění BB měla být poslední 2 měření zaznamenána. Vyplývá to např. z havárie "Silkair 1997".

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Napsal: 10/9/2014, 12:12
od 1stCLJan
Rusové budou spolupracovat s Malajsií na objasnění příčin pádu MH-17, které posléze předloží světové veřejnosti

http://czech.ruvr.ru/news/2014_09_10/Ky ... ingu-2354/

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Napsal: 10/9/2014, 12:15
od Neutro
Stále bych nepodceňoval výpovědi tří domorodců na místě nehody, mimochodem originál video už BBC z YT stáhla:
cca 0:20
https://www.youtube.com/watch?v=yRNJV0w52SA

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Napsal: 10/9/2014, 12:22
od m63
1stCLJan píše:Rusové budou spolupracovat s Malajsií na objasnění příčin pádu MH-17, které posléze předloží světové veřejnosti
http://czech.ruvr.ru/news/2014_09_10/Ky ... ingu-2354/
Malajsicjci si myslím mají dobré informace, všimněme si že jejich ministr obrany byl nejdříve v Kyjevě, pak v Holansku a teď v Moskvě.
---
Holandská zpráva mi "hapruje". Neumím najít ani teoretické vysvětlení mapky v jejich zprávě - figure 6. "Forwarrd section" v Petropavlivce resp. Rozsylném jsou moc blízko od údajného střetu s "vysoce energetickými objekty", i když bych zanedbal vektor dráhy letu a poslal jej jinudy.
Sekce kabiny by měla padat asi takto
Obrázek

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Napsal: 10/9/2014, 12:31
od 1stCLJan
m63 píše:
1stCLJan píše:Rusové budou spolupracovat s Malajsií na objasnění příčin pádu MH-17, které posléze předloží světové veřejnosti
http://czech.ruvr.ru/news/2014_09_10/Ky ... ingu-2354/
Malajsicjci si myslím mají dobré informace, všimněme si že jejich ministr obrany byl nejdříve v Kyjevě, pak v Holansku a teď v Moskvě.
---
Holandská zpráva mi "hapruje". Neumím najít ani teoretické vysvětlení mapky v jejich zprávě - figure 6. "Forwarrd section" v Petropavlivce resp. Rozsylném jsou moc blízko od údajného střetu s "vysoce energetickými objekty", i když bych zanedbal vektor dráhy letu a poslal jej jinudy.
Sekce kabiny by měla padat asi takto
Obrázek
Holanďani podle rozmístění trosek buď lžou o místě střetu a nebo GPS udával chybnou polohu. Přikláním se k první verzi , proto asi také Rusové s Malajci zahájí vlastní vyšetřování.
Alfa a omega celé té kauzy bude určení, kde bylo letadlo zasaženo.

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Napsal: 10/9/2014, 13:18
od Tomas SK
miesto zostrelu by som neodvodzoval od miesta najdenia a balistickej krivky kabiny, skor by som pouzil nico "tazsie" a "neaerodynamickajsie" (teda niecoho co padalo po oddeleni /miesta zasahu/ s minimalnym vplyvom prudenia vetra v roznych vyskach). Mne by sa najviac pozdavali motory - je to kus zeleza a nema ziadne aerodynamicke plochy ktore by ho mohli vychyli. za predpokladu, ze motory prestaly pracovat inhed po zasahu (nulovy tah hned samozrejme nebol, nejaky dobeh a teda aj tah motory maju aj po preruseni privodu paliva)

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Napsal: 10/9/2014, 13:25
od elspec21
m63 píše:Holandská zpráva mi "hapruje". Neumím najít ani teoretické vysvětlení mapky v jejich zprávě - figure 6. "Forwarrd section" v Petropavlivce resp. Rozsylném jsou moc blízko od údajného střetu s "vysoce energetickými objekty", i když bych zanedbal vektor dráhy letu a poslal jej jinudy.
Sekce kabiny by měla padat asi takto
Kabina (Cocpit) dopadla ve vzdálenosti 2,5-3km u Rozsypne, když trochu v simulaci upravíš Cx a plochu dílu tak ti ta vzdálenost bude odpovídat. Směr je taky OK. Rozervané plechy "forward section" klidně mohly doplachtit k Petropavlivce, lehčí, nebo aerodynamičtější kusy klidně i dál, čím lehčí, tím víc ovlivněné větrem. Zbytek zřejmě chvíli ještě držel pohromadě, než se rozpadl na části.
Záleží taky jak jsou ty mapky přesné, nebo jen "informativní" (bral bych je s rezervou +/- autobus), jako ty z ruského MO :rotuj:

BBC: http://www.bbc.com/news/world-europe-29119024

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Napsal: 10/9/2014, 13:28
od m63
Tomas SK píše:miesto zostrelu by som neodvodzoval od miesta najdenia a balistickej krivky kabiny, skor by som pouzil nico "tazsie" a "neaerodynamickajsie" (teda niecoho co padalo po oddeleni /miesta zasahu/ s minimalnym vplyvom prudenia vetra v roznych vyskach). Mne by sa najviac pozdavali motory - je to kus zeleza a nema ziadne aerodynamicke plochy ktore by ho mohli vychyli. za predpokladu, ze motory prestaly pracovat inhed po zasahu (nulovy tah hned samozrejme nebol, nejaky dobeh a teda aj tah motory maju aj po preruseni privodu paliva)
Motory víme, kde se našly, jenž e s nimi vzniká potíž, že ještě mohly mít tah. Asi jsem to neuvedl přesně, když vyjdu z NL zprávy tak mám ten předek moc blízko, resp, spadl moc rychle, leda mne napadá, kdybych oddělil předek velmi účinně směrem nahoru nad vektor letu, byla by snad šance aby dopadl blíže, dříve jsme tu dával video se svědkem, že letadel bylo více ( tuším z reportáže Paris Match) tak tam chlap ukazoval směr, který by snad pasoval, ale jak se tu maže, tak to neumím najít. Možná později. "Forward section" snad kdyby se oddělila extrémně rychle a otočila se největším aeroodporem k vektoru letu a vzala to ostře "do nebe" by snad zvládla dopadnout tak blízko - tedy cca 2km.

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Napsal: 10/9/2014, 13:33
od m63
elspec21 píše:... klidně mohly doplachtit k Petropavlivce, lehčí, nebo aerodynamičtější kusy klidně i dál, čím lehčí, tím víc ovlivněné větrem...
Jenže "to" "neplachtí" uvažuji vstupní podmínky - váha předku cca 3,5 t rychlost 250 m/s. To je něco energie.
PS: Jako autobus bych to nebral, dali tam i měřítko, takže si s tí pohráli, rozhodně jesli má být NL zpráva jako "+-autobus", tak asi nemá smysl cokoliv řešit.

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Napsal: 10/9/2014, 13:52
od Lord
Ruský ministr obrany Sergej Šojgu dnes obvinil Ukrajinu, že nese veškerou odpovědnost za tragédii malajsijského boeingu, který byl 17. července zřejmě sestřelen na východu Ukrajiny i s 298 lidmi na palubě. K neštěstí by podle ruského ministra nedošlo, kdyby Kyjev neřešil domácí problémy násilím a zbraněmi.
Šojgu se ke katastrofě vyjádřil den po zveřejnění předběžné zprávy nizozemských vyšetřovatelů. Podle nich bylo příčinou katastrofy nejspíš zasažení letadla "množstvím vnějších objektů s vysokou energií", které způsobily, že se letoun ve vzduchu rozpadl.
http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/r ... 17870.html

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Napsal: 10/9/2014, 13:53
od elspec21
m63 píše:
elspec21 píše:... klidně mohly doplachtit k Petropavlivce, lehčí, nebo aerodynamičtější kusy klidně i dál, čím lehčí, tím víc ovlivněné větrem...
Jenže "to" "neplachtí" uvažuji vstupní podmínky - váha předku cca 3,5 t rychlost 250 m/s. To je něco energie.
PS: Jako autobus bych to nebral, dali tam i měřítko, takže si s tí pohráli, rozhodně jesli má být NL zpráva jako "+-autobus", tak asi nemá smysl cokoliv řešit.
Nějak si nerozumíme. Přední část rozhodně nedopadla na zem vcelku a určitě neplachtila, takže hmotnost, Cx a plochu si můžeš "vymyslet" v hodně širokém rozmezí (to je práce pro komisi, zdokumentovat díly, posbírat, sestavit, propočítat atd., ale to až příští rok 8-) ). Zato různé části potahu, kusy nosných i ovládacích ploch mohly plachtit pěkně daleko, nezávisle na větru.
Mapka v tomhle rozlišení nikdy nebude úplně přesná, takže klidně +/-bus :D
Co to máš za program na balistickou simulaci? Jeden by řekl, že kompaktní hmota z té výšky dopadne na zem skoro kolmo.

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Napsal: 10/9/2014, 14:04
od m63
"elspec21 -"Nějak si nerozumíme...
Je to v excelu, počítám předmět(objekt) o vstupních podmínkách, kterému vezmu "okamžitě energii". Nic složitého. Letí a naráz mu dojde "štáva" a co se stane v 10 km při rychlosti 1000km/h, váhu předku jsme opravdu střelil, ale ne zas tak úplně "od pasu". Čím težší to udělám tím dál pofrčí. Se vstupní energií nikdy nespadne kolmo dolů, existují jisté vlastnosti hmotných tělěs.

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Napsal: 10/9/2014, 14:10
od elspec21
m63 píše:
"elspec21 -"Nějak si nerozumíme...
Je to v excelu, počítám předmět(objekt) o vstupních podmínkách, kterému vezmu "okamžitě energii". Nic složitého. Letí a naráz mu dojde "štáva" a co se stane v 10 km při rychlosti 1000km/h, váhu předku jsme opravdu střelil, ale ne zas tak úplně "od pasu". Čím težší to udělám tím dál pofrčí. Se vstupní energií nikdy nespadne kolmo dolů, existují jisté vlastnosti hmotných tělěs.
Zřejmě tam máš chybku, při dostatečné výšce bude dopad kolmý (kolmému se bude limitně blížit):
http://cs.wikipedia.org/wiki/Balistick% ... _curve.png

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Napsal: 10/9/2014, 14:12
od danoxx
Pri vypoctoch treba brat do uvahy ze vo vacsej vyske je riedkejsi vzduch = mensi odpor a v FL330 to uz nieje zanedbatelne.

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Napsal: 10/9/2014, 14:22
od kil
m63 píše:
"elspec21 -"Nějak si nerozumíme...
...Se vstupní energií nikdy nespadne kolmo dolů...
Takže ty v simulaci pádu letadla zanedbáváš takovou marginální záležitost jako odpor vzduchu. Hmmm:)
EDIT: No ono je to složitější. Ale skutečný (nepravidelný) předmět může padat kolmo dolů, a když má dostatek času (což kompaktní předmět při týhle hmotnosti a výšce nemá), tak i jistě nakonec bude (energie je kvantována a nelze jí nekonečně dělit). Balistická křivka to pro homogení předmět právě je (její část).

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Napsal: 10/9/2014, 14:24
od m63
elspec21 píše:zřejmě tam máš chybku, při dostatečné výšce bude dopad kolmý (kolmému se bude limitně blížit
To není balistická křivka, já nic nepálím, to je letící objekt - letadlo - a skokově mu beru energii v reálném prostředí za vstupních podmínek, a sleduji co se s tím objektem děje. Pochopil. nic nestřílím ze země, letím předmětem o váze ... rychlostí ... (směr neřeším) a chci vedět jak rychle, a daleko dopadne. Mám v tom chybu? když mu vezmu "ˇšťávu" tak nikdy, a to absolutně nikdy, nepůjde kolmo dolů, neb letěl rychlostí ... a vážil ... a na něj platí vlastnosti hmotných předmětů, které nebudu rozepisovat.
EDIT - protože jsem způsobil rozruch dotazované údaje najdete v "CONSTANTS". Jde o prostou věc, žádné drama na dlouhou diskuzi. Letí, dle mého, 3500 kg rychlostí 1000 km/h. Mám li-to dostat tam kam holanďani tak mi to nevychází.
EDIT 2 - abych to upřesnil, je to moc rychlý ten pád, resp. moc blízko. Snad jsem to nezkomplikoval.
EDIT 3 - možná bych měl ještě upřesnit, že uvažuji pouze o přední části, tedy, ne o křídlech s motory o nichž nevím zdali byly ještě "živé v tahu" apod, a té přední části jsem svévolně udělil váhu 3,5 t. Našla se ve vzdálenosti necelé 2km od místa absolutního odmlčení BB dle NL zprávy.

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Napsal: 10/9/2014, 14:55
od m63
kil píše:No ono je to složitější...
Nic složitého, prostě nikdy se předmět hmotný a to jakýkoliv, nezastaví neb existuje např. setrvačnost. Nikdy kolmo dolů. Je mi až žinantní o tom psát - smažte.

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Napsal: 10/9/2014, 14:58
od palo satko
taka otazka. pozeral som diskusiu o tej sprave, existuje ešte v dejinach aj iny pripad, že by sa niekto trafil tak presne prvou ranou do všetkych kablov, ktore vedu od čidiel a mikrofonov k dvom záznanikom (čiernym skrinkám)? prave som čital, že to čo uvadzaju holandania nie je možne.

Re: Pád letu MH17 na Ukrajině

Napsal: 10/9/2014, 15:06
od m63
palo satko píše:taka otazka. pozeral som diskusiu o tej sprave, existuje ešte v dejinach aj iny pripad, že by sa niekto trafil tak presne prvou ranou do všetkych kablov, ktore vedu od čidiel a mikrofonov k dvom záznanikom (čiernym skrinkám)? prave som čital, že to čo uvadzaju holandania nie je možne.
Zatím nemám k dispozici kompletní elektrické schéma B777-200, podle informací které mám k dispozici jde údajně datová sběrnice - jsou tam snad 3 z kabiny pilotů, kde jsou rovněž pojistky pro BB. Kdyby jsi tedy oddělil kabinu, asi by byly BB KO.Ale hledám schéma zapojení. Nemohu to říci na 100%. A stal se případ kdy BB byly okamžítě KO už jsme to tady zmíníl - Silkair 1997 .