Stránka 123 z 485

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 17/3/2020, 21:44
od tomas.kotnour
Tady nejde o využití nebo nevyužití, k vlastnictví dvou až tří transportních letadel pro přepravu nadměrných nákladů v rámci zabezpečení rychlého rozmístění a udržení bojových sil jsme se zavázali na pražském summitu NATO.
Ale tohle je přesně myšlení Babiše, ten taky říkal, kdo mohl vědět, že bude potřebovat roušky a další ochranné pomůcky. Přitom situace s nedostatkem ochranných pomůcek tu byla před 11 lety při epidemii mexické chřipky a ještě zkritizoval tehdejší vládu, že nakoupila 700 000 vakcín, ze kterých se použilo jenom 66 000. Přitom jediné štěstí bylo, že chřipková vlna sama odezněla. Jižní Korea si sama prošla vlnou nemocí SARS a MERS a podle toho dnes taky vypadá jejich připravenost. Naše poučení 0-

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 17/3/2020, 22:06
od Ejdou Rotacak
jo, když to berete takhle, tak by se nám hodili taky moderní tanky, stíhací letectvo, dělostřelectvo, pásová i kolová OT jenže na to jaksi nemáme. Kdyby se nakoupili velké transportní letouny, tak ještě týden zpátky byste vřískali,
kterýho retarda to napadlo a jak to vůbec mohl někdo schválit, když se musí pro Aničku s leukemií sbírat víčka....prostě klasickej vyp***nej čecháčkismus ...
A samozřejmě, že by to armáda vzhledem ke svému stávajícímu stavu a operačním možnostem jinak nevyužila, teď se ale najednou topící stébel chytají, že za všechno může Androš Baban :down:
Sledujete momentální situaci ve zbytku EU? tam je to všechno krásný, sluncem zalitý, co?

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 17/3/2020, 22:15
od Skeptik
Scotty87 píše:Třeba proto že by se tomohlo v krizových situacích hodit? Jako například zrovna teď.
Množství materiálu které přepravý vojenský střední transportní letoun a A-319 je neporovnatelné. Navíc to že by armáda normálně takové letadlo nevyužila je nesmysl.
Teď by to pomohlo ... a pak by zas 10 let "stály na kanále" ?
Proboha, vždyť i ty A319 víc stojej než lítaj ... a to slouží i k přepravě papalášů.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 17/3/2020, 22:27
od Scotty87
Skeptik píše:
Scotty87 píše:Třeba proto že by se tomohlo v krizových situacích hodit? Jako například zrovna teď.
Množství materiálu které přepravý vojenský střední transportní letoun a A-319 je neporovnatelné. Navíc to že by armáda normálně takové letadlo nevyužila je nesmysl.
Teď by to pomohlo ... a pak by zas 10 let "stály na kanále" ?
Proboha, vždyť i ty A319 víc stojej než lítaj ... a to slouží i k přepravě papalášů.
Nemyslím že by AČR nevyužila pro své potřeby dvě střední dopravní letadla. Navíc v Evropě je obecně nedostatek vojenské přepravní kapacity, takže to že budou stát opravdu nehrozí.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 17/3/2020, 22:29
od tomas.kotnour
Že by zrovna české transportní letectvo stálo ve Kbelích na kanále se mi zrovna nezdá. CASY jsou na maximu, pro A-319CJ výrobce doporučoval nálet 600 hodin za rok na stroj, reálně se létá 750.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 17/3/2020, 22:58
od Scotty87
Ejdou Rotacak píše:jo, když to berete takhle, tak by se nám hodili taky moderní tanky, stíhací letectvo, dělostřelectvo, pásová i kolová OT jenže na to jaksi nemáme. Kdyby se nakoupili velké transportní letouny, tak ještě týden zpátky byste vřískali,
kterýho retarda to napadlo a jak to vůbec mohl někdo schválit, když se musí pro Aničku s leukemií sbírat víčka....prostě klasickej vyp***nej čecháčkismus ...
A samozřejmě, že by to armáda vzhledem ke svému stávajícímu stavu a operačním možnostem jinak nevyužila, teď se ale najednou topící stébel chytají, že za všechno může Androš Baban :down:
Sledujete momentální situaci ve zbytku EU? tam je to všechno krásný, sluncem zalitý, co?
Kdyby před týdne rozhodli o nákupu transportních letounů budu první kdo to pochválí. O tom že by se přepravní kapacita dala využít i v běžnému provozu nepochybuji. To že by vřískali idioti kteří teď volají kde je armáda je věc jiná. Ostatní výlevy nebudu raději komentovat nebo tohle vlákna taky brzo zamknou.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 18/3/2020, 11:22
od Ejdou Rotacak
Kdybys neplácal nesmysly, nemusel bych nic psát, stačí že musim tvoje oduševnělý moudra přeskakovat na AN.

2 Tomas

nevím kde jsi vzal nálet 750 hodin, když C-295 nalétá oficiálně maximálně 300 hodin, reálně se mluví o cca 200 hodinách na stroj pro přesun materiálu a osob.
A319 nenalétá 750 hodin ani náhodou! tohle je fakt úlet....

2 julesák

beru na vědomí a zpytuji svědomí :raf:

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 18/3/2020, 11:31
od Julesak
Svoje problémy a animozity z AN si riešte tam, prípadne niekde inde, nie tu!!!

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 18/3/2020, 11:33
od skelet
zpátky k tématu:
pokud budeme idealisti, tak se nic měnit nebude
pokud budeme optimisti, tak BVP se rozdělí na poměrnou část + opce, houfnice se budou modernizovat u CSG. Terénní automobily se taky pokrátí na poměrnou část + obci.
Předpokládám, že se na stole objeví nákup nákladního letounu o minimální velikosti C-130.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 18/3/2020, 11:34
od Scotty87
Ejdou Rotacak píše:Kdybys neplácal nesmysly, nemusel bych nic psát, stačí že musim tvoje oduševnělý moudra přeskakovat na AN.
:rotuj:
Já tu s nikým problém nemám.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 18/3/2020, 11:42
od Skeptik
Skelet
A pokud budeme realisti ???

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 18/3/2020, 11:53
od Scotty87
Ejdou Rotacak píše:nevím kde jsi vzal nálet 750 hodin, když C-295 nalétá oficiálně maximálně 300 hodin, reálně se mluví o cca 200 hodinách na stroj pro přesun materiálu a osob.
A319 nenalétá 750 hodin ani náhodou! tohle je fakt úlet....
V současnosti nalétá flotila C-295 průměrně 1700 hodin za rok a to včetně toho že teď letouny prochází revizemi v Polsku. Maximální nálet byl 2000 hodin ročně. Tedy průměrně přes 400 hodin na letoun. Pokud odečteme ten na opravě, tak přes 550 hodin na stroj.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 18/3/2020, 11:54
od skelet
Skeptik: realitu nikdo nezná, vše jsou to jen odhady. Od černých po optimistické. Realitu zjistíme nejdříve za čtvrt roku.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 18/3/2020, 11:55
od Scotty87
Skeptik píše:Skelet
A pokud budeme realisti ???
Realista by parně řekl že je příliš brzo na to dělat nějaké závěry.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 18/3/2020, 12:21
od Ejdou Rotacak
2 Scotty

když už chceš dělat chytrého, tak si alespoň najdi aktuální informace a ne 4 roky staré, díky :D
Trend je bohužel sestupný. Ale to je jedno, teď potřebujeme roušky, že? :-?

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 18/3/2020, 12:26
od Skeptik
Scotty87 píše: V současnosti nalétá flotila C-295 průměrně 1700 hodin za rok a to včetně toho že teď letouny prochází revizemi v Polsku.
1.700 : 4 = 425 hodin ročně.
Při průměrné délce letu 2 hodiny (900 km) je to nějakých 100 zpátečních letu ročně ... tedy cca 2 lety týdně.

Revize s tím nemají co dělat ... netrvají celý rok.

Dotaz
Kolik z těch 1.700 hodin ročně je přeprava politiků či vysoce postavených vojáků? Tedy CASA jako "papaláš fároš" ?

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 18/3/2020, 13:36
od Scotty87
Ejdou Rotacak píše:2 Scotty

když už chceš dělat chytrého, tak si alespoň najdi aktuální informace a ne 4 roky staré, díky :D
Trend je bohužel sestupný. Ale to je jedno, teď potřebujeme roušky, že? :-?
Vycházím z informací co mám k dispozici, máš-li lepší sem s nimi. Ano, teď by se nám hodila větší přepravní kapacita. V Číně je nakoupený zdravotnický materiál, akorát ho není jak dostat k nám.
Ostatně ministr vnitra to sám říká:
Skupina PPF přišla s tím, že zaplatila 120 tun zdravotnického materiálu. Ten materiál je v Číně. A dostat dnes něco z Číny sem je logistická noční můra. Ministerstvo vnitra za poslední čtyři dny utratilo za zdravotnické pomůcky miliardu korun. Všechno to máme pod smlouvami zaplacené a uskladněné v Číně. Až budeme schopni postavit letecký most, věci přivezeme.
Skeptik
CASA se pro přepravu politiků používá opravdu výjimečně. Za poslední roky vím o jedné takové cestě. Hodně ale dělá to že je jedna CASA v podstatě nepřetržitě nasazená na Sinaji.

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 18/3/2020, 13:39
od tomas.kotnour
Ejdou Rotacak píše:A319 nenalétá 750 hodin ani náhodou! tohle je fakt úlet....
319 máme od roku 2007, v roce 2014 měla VIP nálet přes 4 000 hodin a autobus 6 200, v 2017 po deseti letech od dodání to bylo už 6 000 a 9 000 hodin.

http://czechairforce.com/news/v-letosni ... airbusech/
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/ob ... u-40046568

U provozu letounů CASA je třeba brát na zřetel, že jedna musí být připravena ve Kbelích jako záloha té na Sinaji. (její reakční čas nevím)

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 18/3/2020, 14:09
od Julesak
Toto ma zaujalo - čo robí tá vaša CASA na Sinaji?

Re: AČR kampak kráčíš?

Napsal: 18/3/2020, 14:16
od tomas.kotnour
„Naším hlavním úkolem bude zajištění monitorovacích letů po vytýčených trasách nad egyptsko-izraelskou hranicí s mezinárodními pozorovateli na palubě, aby mohli monitorovat, co se na hranici děje. Kromě toho budeme také zajišťovat přepravu osob a materiálu mezi stanovenými destinacemi,“ uvedl velitel jednotky a zároveň pilot letounu podplukovník Milan Laniak před odletem. „Tato mise má samozřejmě svá specifika, a to zejména s ohledem na klimatické podmínky a samotné prostředí, ve kterém budeme létat. Pouštní Sinaj nenabízí pro Středoevropana zvyklého létat nad městy, lesy a poli, která umožňují relativně snadnou orientaci, téměř žádné záchytné body. I to pro nás budou nové zkušenosti,“ dodal velitel s tím, že před vlastním nasazením měli možnost absolvovat několik letů přímo na Sinaji a seznámit se tak s prostředím a podmínkami, které je čekají.
http://www.mise.army.cz/informacni-serv ... naj-91095/
Dvě stovky leteckých misí, přes 5 200 přepravených pasažérů a 135 000 kilogramů nákladu. To vše stihl za půl roku v prašném a horkém prostředí sinajské pustiny letoun CASA v českých národních barvách, který vůbec poprvé sloužil v mezinárodní misi.
https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/1032 ... -na-sinaji
Konkrétně 8. letecká jednotka CASA během svého půlročního působení ve prospěch mise MFO přepravila 4123 osob a 108 tun materiálu. Ve vzdušném prostoru letci strávili 300 letových hodin.
http://www.acr.army.cz/informacni-servi ... lu-138836/
Češi od roku 2013 zajišťují přepravu osob a materiálu pro misi letounem CASA. Letouny od roku 2013 nalétaly 1730 hodin a přepravily 31.000 lidí a 730 tun materiálu. MFO využívá v oblasti dvě základny, jednu na severu, druhou na jihu. Čeští letci si loni vysloužili pochvalu za květnový přesun personálu ze severní základny na jižní. Situaci v okolí původního působiště ovlivňovaly teroristické skupiny. Posádky českého letounu během 33 hodin uskutečnily sedm přeletů, během kterých přepravily na klidnější jih Sinaje 385 příslušníků mise a 8,6 tuny materiálu.
https://www.denik.cz/z_domova/cesti-voj ... 60617.html