

Skopirovane z diskusie na AN.Takže asi takto:
- vyhodnotil sa súčasný stav Vzdušných síl OS SR
- vyhodnotili sa záväzky SR voči NATO
- vyhodnotil sa minimálny potrebný stav nových stíhačiek
- vyhodnotili sa požiadavky na nové stíhačky
- vyhodnotila sa možnosť integrácie nových stíhačiek
- vyhodnotila sa dostupnosť a cena nákupu aktuálne dostupných lietadiel (jednomotorových, dvojmotorových), prenájmu lietadiel zo švédskej strany alebo odkúpenia lietaných strojov z Grécka
- kúpa nových lietadlá F-16 alebo Gripen boli vyhodnotená ako cenovo a časovo najdostupnejšia
- podkladné materiály na porovnanie oboch lietadiel sa pripravovali na základe dostupných odborných štúdií a publikácií
- absolvovali sa rokovania so stranami, ktoré prevádzkujú oba typy lietadiel
- absolvovali sa návštevy základní v zahraničí, kde pôsobia oba typy lietadiel (Švédsko, Maďarsko, ČR, Poľsko, Taliansko, Grécko)
- zhodnotili sa ponuky na obstaranie z oboch strán (Švédsko, USA), z ktorých vzišlo, že:
- Gripen C/D technickými parametrami jasne zaostáva za F-16 Block 70/72
- Švédsko vie zabezpečiť len krátke preškolenie pilotov (Vzdušné sily OS SR nemajú pilotov, ktorý by spĺňali podmienky na preškolenie), ale nieje schopné zabezpečiť výcvik nových pilotov a nevie ho zabezpečiť ani plnom rozsahu požadovaných spôsobilostí (air-to-air, air-to-ground, tankovanie za letu)
- USA vie zabezpečiť síce dlhý a náročný výcvik pilotov ale v plnom rozsahu potrebných spôsobilostí
- Švédsko ponúka servisnú a logistickú podporu na 10 rokov, avšak ten nezahŕňa materiál, ktorý sa priamo netýka švédskych výrobcov lietadla alebo ich priamych subdodávateľov, tj. ich zabezpečenie nieje súčasťou zmluvy,
- USA ponúka servisnú a logistickú podporu na 2 roky, ale so všetkým potrebným materiálom, po nej uplynutí nieje problém uzatvoriť ďalšiu zmluvu
- USA má lepšiu ponuku na zapojenie slovenského priemyslu do procesu logistiky a opráv lietadiel
A na to je i nějaké vyjádření Vlády SR?niko píše:Ci sa nasledne po rekonstrukcii letiska otvori aj jeho civilna cast nie je iste.
Je to vyjadrenie Ministerstva obrany, ktore k 1.1.2021 vypoveda zmluvu civilom.Skeptik píše: A na to je i nějaké vyjádření Vlády SR?
Och bože, to zas bude humbuku. A nakoniec to Matovič zruší, lebo ľudia v regiónoch by nemali ako na dovolenky cez leto lietať.niko píše:Od 1.1.2021 sa konci civilna prevadzka na letisku Sliac. Dovodom je rekonstrukcia letiska pred prichodom F-16. Ci sa nasledne po rekonstrukcii letiska otvori aj jeho civilna cast nie je iste.
Aha. Já si tedy pamatuji, od vysokoškolských let po rok 2014, kdy sem tam byl naposledy, že je to letiště civilní, spravované Ministerstvem dopravy.Flader píše:Skeptik vieš to zle. Je to presne naopak.
Kdy došlo k převodu na Ministerstvo obrany?Letisko Sliač, a.s. vznikla v roku 2005 transformáciou letísk zo Slovenskej správy letísk na akciové spoločnosti. Do konca roku 2009 boli akcionármi letiska Ministerstvo obrany SR (67,053 %), Banskobystrický samosprávny kraj (16,972 %) a mesto Zvolen (15,975 %).
S platnosťou od januára 2010 je jediným akcionárom Ministerstvo dopravy a výstavby Slovenskej republiky.
Díky.Skeptik píše:Kdy tedy došlo k převodu na Ministerstvo obrany?
A co je to teď? Akciovka vlastněná MO?