niko píše:Inak startovat Migom-29 oproti odstavenemu lietadlu na drahe v presvedceni, ze to zdvyhnes pred tym, nez do neho napalis ta nikto nikdy nenecha. QRA z travy bez predoslej kontroly VPD tiez. Cize su to len take teoreticke uvahy.
Kdyby byl ten hotovostní vzlet opravdu nutný, tak se ten vrak na dráze shrne letištním pluhem, zbytky se zametou zametačem, a hotovost může jít nahoru.
Skutečně jen "teoretická" úvaha proč nemít smíšený provoz.
1/ Jinak poukazovat na loňskou ztrátu je poměrně nefér ... kvůli MAXům nebyla letadla a tak airlines všechny chartery pokud možno centralizovaly na hlavní letiště. Vloni byly ve ztrátě všechny regionální letiště.
Léta před tím bylo Letiště Sliač v "černých číslech".
2/ V roce 2019 mělo letiště Sliač provozní výnosy 1.704.000 mil Eur, při cca 40.000 PAX
U letiště takovéhoto typu budou výnosy z letištních poplatků činit tak 50% ... tedy cca 850.000 Eur
Letištní taxa je 16,20 Eura na PAX ... tedy nějakých 325.000 Eur za odlétávající PAX.
Něco málo budou výnosy za parkování ... odhaduji max. 25.000 Eur
Zbytek budou platby za přílety a přistání letadel, tedy přibližovací (9,93 Eur/t MTOW) a přistávací poplatky (12 Eur/t MTOW).
850.000 - 325.000 - 25.000 =
500.000 Eur
Pokud je pravda, že 87% přibližovacích a 60% přistávacích poplatků jde OSSR, pak celkový výnos pro OSSR odhaduji tak na 1,5 milionu EUR ... no není to mnoho, ale potěší to.
Jako příspěvek na provozování letiště dobré - zvláště pak, když se jedná o služby, které by OSSR musely provádět tak jako tak.
Vlastně jde o dalších 1,5 milionu Eur do rozpočtu OSSR.
Pozn. Samozřejmě pokud jsem ve výpočtu na něco nezapomněl
... nemáte někdo přesné číslo ?