CV90 - nové bojové vozidlo pěchoty AČR
Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro AČR
Nejdůležitějším je cena a náklady životního cyklu, o vítězi bude rozhodovat z 55 procent. Následují technické parametry, které budou mít vliv na vítěze ze 30 procent. Zbylých 15 procent určí rozsah zapojení českého průmyslu....
Takze, vezmeme to od konce 15 procent je malo a sanci ma i BAE-Svedi kteri nechcou pustit korbu do vyroby nikomu.
Technicke parametry, ty jsme si uz snad uz 2x overili. Myslim, ze to bude plichta.
Cena a naklady zivotniho cyklu. Lynx neni nikde zarazen, jak muze urcit naklad zivotniho cyklu, to by musel dat garanci delsi nez ostatni.
Naklady BAE lze urcit, naklady Ascodu snad taky.Na ty se rozvedka muze optat.
To bude napinave, co se vyroby v Madarsku tyka, znevyhodnuje to Lynxe, karty se rozhodily jinak.
Co se vyroby Ascodu tyka, klidne bych se vsadil, ze bude nabidnuta licence.
Co se vyroby CV90 tyka, nemyslim si, ze by byla prenesena ale 15 procent neni rozhodujici. Bude ale nabidnut dlouhodoby uver garantovany vladou dodavatele a na vyrobu, mozna tak zustane vez samostatne neprodejna.
Jestli jsem to dobre vyhodnotil, tak vyhraje Ascod celkovou venou a vyrobni licenci. Bude se opakovat vse co se Panduru tyka.
A bude to podepsano jeste pred volbama.
Takze, vezmeme to od konce 15 procent je malo a sanci ma i BAE-Svedi kteri nechcou pustit korbu do vyroby nikomu.
Technicke parametry, ty jsme si uz snad uz 2x overili. Myslim, ze to bude plichta.
Cena a naklady zivotniho cyklu. Lynx neni nikde zarazen, jak muze urcit naklad zivotniho cyklu, to by musel dat garanci delsi nez ostatni.
Naklady BAE lze urcit, naklady Ascodu snad taky.Na ty se rozvedka muze optat.
To bude napinave, co se vyroby v Madarsku tyka, znevyhodnuje to Lynxe, karty se rozhodily jinak.
Co se vyroby Ascodu tyka, klidne bych se vsadil, ze bude nabidnuta licence.
Co se vyroby CV90 tyka, nemyslim si, ze by byla prenesena ale 15 procent neni rozhodujici. Bude ale nabidnut dlouhodoby uver garantovany vladou dodavatele a na vyrobu, mozna tak zustane vez samostatne neprodejna.
Jestli jsem to dobre vyhodnotil, tak vyhraje Ascod celkovou venou a vyrobni licenci. Bude se opakovat vse co se Panduru tyka.
A bude to podepsano jeste pred volbama.
Naposledy upravil(a) HONZIK11 dne 1/9/2021, 17:01, celkem upraveno 1 x.
Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro AČR
Pravděpodobně výpočtem podle tabulkových hodnot životnosti komponent jako ostatní. Ani jedna z nabízených verzí BVP ještě nikde neslouží, takže teorie to bude od všech výrobců.HONZIK11 píše:Cena a naklady zivotniho cyklu. Lynx neni nikde zarazen, jak muze urcit naklad zivotniho cyklu, to by musel dat garanci delsi nez ostatni.
To se klidně vsadím že nebude.HONZIK11 píše:A bude to podepsano jeste pred volbama.
Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro AČR
Zivotnost komponent a zivotnost konstrukcniho celku z nich postavenych neposkytne nikdy zadny verohodny udaj. To by jsi musel pouzit tzv. Bulharskou konstantu. Ktera je v nabidce vetsi nez 1 a v praxi vzdy mensi nez 1. 

Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro AČR
Prachy jsou sviňa. Provize existuji pri mnohem mensich zakazkach. Bude to natesno, ale bude. Leda, ze by volebni preference ANO byly nad 35 procent. To by si klidne pockali.
Co se tyka Lynxe, tahame futr za mensi provaz. https://www.securitymagazin.cz/defence/ ... 67454.html
Ale zase ze strategickeho pohledu, vytvorit jednotne BVP ve stredni Evrope, nemusi to byt spatne pro logistiku. Jen kdyby to nebyla takova kravaaaaaaa,ktera bude na sebe tahat nepratelskou palbu vic nez bojovy tank.Budou v nich totiz lidi. I muj syn.
Co se tyka Lynxe, tahame futr za mensi provaz. https://www.securitymagazin.cz/defence/ ... 67454.html
Ale zase ze strategickeho pohledu, vytvorit jednotne BVP ve stredni Evrope, nemusi to byt spatne pro logistiku. Jen kdyby to nebyla takova kravaaaaaaa,ktera bude na sebe tahat nepratelskou palbu vic nez bojovy tank.Budou v nich totiz lidi. I muj syn.
Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro AČR
Náklady na životní cyklus jsou vždy z větší části teorie. A Babiš nekšeftuje se zbraněmi.
Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro AČR
Posledni veta. :razz:Precti si, nebo vygugli si neco o jeho vztazich napr. ke vztahum k municnim tovarnam a jdi dale nez do jeho angazma v politice. Jdi do obdobi privatizace.
Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro AČR
Jeho smlouvy se statnimi podniky jsou citelne necitelne.Ale jiste to najdes.
Davam navod
https://www.asz.cz/redakce/tisk.php?lan ... www.asz.cz
Davam navod
https://www.asz.cz/redakce/tisk.php?lan ... www.asz.cz
Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro AČR
Rozhodně bych si netroufal momentálně cokoliv odhadovat. Pro Lynx docela dost mluví propracovaný systém spolupráce v rámci V4, který navrhuje sám výrobce. Připomeňme, že Maďarsko, SK a ČR nakupují i stejné radary, byť v "samostatných" tendrech. Je tedy logický obdobný postup i v případě nových BVP. Ascod se zase může opřít o zavedení v sousedním Rakousku a docela zvládnutém přesunu výroby - viz Británie. Na druhou stranu jde o dost výběhové vozidlo, stejně tak jako CV90. Přeci jen z tohoto důvodu byla obě vozidla vypoklonkována z australského tendru (!) Švédské vozidlo má výhodu v poměrně dlouhé historii provozu, rovněž nízké siluetě - obojí je současně i zápor. Nemluvě o nutnosti dovážet vany korby ze Švédska. Pro každé z vozidel se dá najít dost negativ i pozitiv, tedy takhle od stolu stejně nic nevyřešíme.

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro AČR
Babiš jede v zemědělství, potravinářství a chemii. Zbrojní výroba opravdu nejsou něco co ho jakkoli zajímá.
Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro AČR
Nejede!! Jede v chemii pro jakoukoliv zbrojni aplikaci , od kerosinu po vyrobu exploziv, pro chemicke aplikace vyroby leciv , vakcin a ochrannych prostredku, leciv. Jede v podilnictvi ve statnich zbrojovkach.Jede ve vlastnictvi pozemkovych vojenskych prostor ,lesu , dalsich pozemku a nemovitosti. Ze,ty znas akurat Kostelecke sracky na veci nic nemeni.
Naposledy upravil(a) HONZIK11 dne 1/9/2021, 19:11, celkem upraveno 1 x.
Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro AČR
Pro mne je patnáctiprocentní ohodnocení případné participace českého průmyslu silné zklámání. A vcelku to ani nechápu. To nikdo neumí počítat nebo co? Díky tomuhle nesmylu si přeji aby to byl ASCOD, a to i přesto že je u mne srdcem až na posledním místě.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro AČR
Celé to veletóčo s procenty je jedna velká blbost a vždycky záleží na samotném způsobu měření. V reálu může být na stejné úrovni 80 i třeba 20%. Co si budeme povídat - to že si třeba dokážeme svařit plechy nařezané na CNC, tak to sice udělá objemově hodně, ale reálná hodnota je bídná. Dneska je drahá hlavně elektronika, pohon a výzbroj, cena "železa" je pakatel.

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro AČR
Žádné státní zbrojovky nejsou (pokud nepočítáme VOP a LOM). V těch soukromých žádné podíly nemá.HONZIK11 píše:Jede v podilnictvi ve statnich zbrojovkach.
Ve vlastnictví vojenských prostorů jedou Vojenské lesy a statky s.p. S tím nemá Babiš nic společného.HONZIK11 píše:Jede ve vlastnictvi pozemkovych vojenskych prostor ,lesu , dalsich pozemku a nemovitosti.
Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro AČR
Očividně (minimálně) jeden z výrobců nedokázal splnit původní požadavky MO a tak byly upraveny. Netřeba připomínat, že stejné to bylo s podáním závazných nabídek, které v původním termínu (před pár měsíci) dokázal odeslat pouze jeden výrobce (Rheinmetall). Po prodloužení (aktuálně) splnili všichni účastníci. MO se zkrátka snaží udržet v tendru alespoň nějaký smysluplný počet zájemců - původně se taky řešilo cca 7 potenciálních nabídek... (viz třeba Turci atd.).Zemakt píše:Pro mne je patnáctiprocentní ohodnocení případné participace českého průmyslu silné zklámání. A vcelku to ani nechápu.

"Vojáci neměli rádi Rakouska ani války, ale dřeli do úpadu těla" - Karel Poláček
Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro AČR
Tak každý musí zajistit minimálně 40% podíl českého průmyslu. Jestli se bude nějak hodnotit kvalita takového zapojení případně něco jiného těžko říct.Zemakt píše:Pro mne je patnáctiprocentní ohodnocení případné participace českého průmyslu silné zklámání. A vcelku to ani nechápu. To nikdo neumí počítat nebo co? Díky tomuhle nesmylu si přeji aby to byl ASCOD, a to i přesto že je u mne srdcem až na posledním místě.
Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro AČR
Jo ták, blbě jsem to pochopil. Tak to potom jo.


"Voni fotr, řekněte jim tam, že se jim na jejich párky vyserem!"
Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro AČR
At to tady nezaplevejuji ,ale mnohe tve najivity nejsou ke cteni. Vyhledej si udaje napr. oScotty87 píše:Žádné státní zbrojovky nejsou (pokud nepočítáme VOP a LOM). V těch soukromých žádné podíly nemá.HONZIK11 píše:Jede v podilnictvi ve statnich zbrojovkach.Ve vlastnictví vojenských prostorů jedou Vojenské lesy a statky s.p. S tím nemá Babiš nic společného.HONZIK11 píše:Jede ve vlastnictvi pozemkovych vojenskych prostor ,lesu , dalsich pozemku a nemovitosti.
,,Uniles,, nebo o společnosti ,, Wotan Forest,,
Co,se dreva tyka . O kauzach a podilech ve zbrojovkach je toho znamo mnohem vice.

Re: Nové bojové vozidlo pěchoty pro AČR
Bóóóže...HONZIK11 píše:Nejede!! Jede v chemii pro jakoukoliv zbrojni aplikaci , od kerosinu po vyrobu exploziv, pro chemicke aplikace vyroby leciv , vakcin a ochrannych prostredku, leciv. Jede v podilnictvi ve statnich zbrojovkach.Jede ve vlastnictvi pozemkovych vojenskych prostor ,lesu , dalsich pozemku a nemovitosti. Ze,ty znas akurat Kostelecke sracky na veci nic nemeni.
A co takové Papírny Větřní? Vyrábějí hajzlpapír co používají dělníci ve Zbrojovce! Takže majitel má vazby na zbrojní výrobu...
Hele, Babiše fakt nemusím, ale tohle je už tak blbé, že mu to jen pomáhá.
"Zapomněli jste na syny Vorvénovy. Ztratili jste Greptrovo kladivo. Vás nikdo mstít nebude." Dr. Lazarus