Jak to má AESA rada se zachytáváním cíle který neletí ke mě, ani ode mě, ale bokem, 90 st. ?
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Napsal: 7/5/2022, 15:30
od Saburo
Úplně stejně jako všechny ostatní Doppler radary, buď je zaplej NOTCH filtr nebo ne.
Maximálně tak se může lišit velikost okna kdy nic nevidí.
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Napsal: 7/5/2022, 18:13
od Wasp
Měl to nějaký radar jinak ? Klasický pulzní to má stejně ?
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Napsal: 7/5/2022, 18:35
od Saburo
Radar bez Doppleru takový cíl uvidí, jen nesmí být ten cíl pod ním. To pak uvidí nejen cíl, ale i odraz od země který bude všude na obrazovce ...
A ten s Dopplerem ho uvidí pokud bude cíl víše, tehdy se filtr co filtruje odrazy od země vypíná.
Třeba u takového staříku jako AWG-9 se dal vypnout i manuálně.
Tohle AESA radary těžko nějak obejdou.
Co je to "klasický pulzní" asi radar?
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Napsal: 7/5/2022, 19:25
od Wasp
Všechny bez doppleru - ten byl poprvé použit u radaru YF-12 a F-15.
Tedy APQ-50, 72, NASSAR a pod.
Ale jak jsem pochopil, Doplpler se vypíná při pohledu jinam než dolů.
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Napsal: 7/5/2022, 20:42
od Saburo
Já si myslím, že první Doppler radary byly v F4J/S APG-59/AWG-10 a v F-14 AWG-9. Sériově zavedené, nasazené.
Doppler se vypíná při pohledu "nahoru" kde nehrozí odrazy od země, u AWG-9 tuším +3° nastavení antény.
Mariňácká VMFA 242 - Marine Fighter Attack Sqadron - Stíhací bitevní peruť námořní pěchoty se stala druhou v Japonsku rozmístěnou perutí strojů F-35, která dosáhla plné operační způsobilosti. 32 strojů peruťi je umístěných na základně Marine Corps Air Station Iwakuni.
F-35B VMFA 242 na Iwakuni Zdroj: US Marine Corps
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Napsal: 23/6/2022, 17:48
od seabee
Australská RAAF už zařadila do flotily padesátý stroj F-35A Lightning II. 49. a 50. Lightning II byly do Astrálie dodané v květnu.
Zdroj: RAAF
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Napsal: 25/6/2022, 17:02
od seabee
Holandsko se rozhodlo zvýšit objednávku F-35 Lightning II o šest strojů, na celkem 52. Objedná taky navíc čtyři bezpilotní MQ-9 Reaper.
Sprey byl ukazkovy exemplar reformisty. Az do sve smrti nezmenil nazor, na kterem i pekne vydelaval...
Ten rozhovor, aspon ten zacatek je opet o nicem:
F-35 nedokaze delat CAS(skoda, ze nevime jestli by mu tahle vaka zmenila nazor...),
stiznosti na hluk,
materialy z kterych je F-35 postavena -> kdyz letadlo spadne u letiste, tak spaliny budou travit okoli a bude to horsi jak teroristicky utok chorinem...
stiznosti na to, ze F-35 muze moci nosit jaderne bomby, jak je to stupidni mise a pilot, co nebude mit potrebne informace si muze odleted neco vybombardovat. Vubec mu nedochazi, ze F-35 nebude hlidkovat nad severnim polem jak B-52, ale pokud ponesou bomby, tak poleti na predem urceny cil...
dal uz jsem to nedal... predpokladam ze dal to bude jeste lepsi...
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Napsal: 3/7/2022, 12:25
od Shania
Jedna z nejlepsich prezentaci k F-35 co jsem zatim videl.
Sensor Fusion
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Napsal: 3/7/2022, 21:40
od Lord
Hele Honziku, přenesu to radši sem. Ono ani amíci se k těm opravám RAM moc nemají, taková bude asi realita
Az v pripade opravdu ostreho konfliktu obnovime RAM.
Ale jiste budeme mit k disposici sofistikovany letecky trenazer, takze piloti budou v klidu.
Tam se RAM ani prunikem tepla z motoru do konstrukce trupu, ani jeho dehonestaci popsanymi podminkami neprojevi.
Na fotce můžete vidět poškození nátěru. Možná ho opraví až za nějaký čas.
Na potazích letounů F-35 se při nadzvukových rychlostech tvoří bubliny a puchýře, které jsou způsobeny tepelným namáháním RAM.
Co se týče ostatních částí letounu; povlaky stealth obvykle bublají, když dochází k delaminaci, kdy se povlak začíná oddělovat od podkladového pláště letounu. To obvykle není způsobeno ohýbáním a ohýbáním letadla, ale spíše oděrem / fyzickým poškozením v kombinaci s korozí a vystavení povětrnostním vlivům.
Letoun F-35 je obecně méně náchylný k odlupování stealth nátěrů než předchozí letouny, částečně díky pokročilejším materiálům nátěrů, ale také díky použití technologie "vláknité rohože".
U předchozích letounů s technologií stealth se mezi uhlíkový kompozitní plášť a povlak pohlcující radarové záření aplikovala radarově neprůhledná/ radarově reflexní směs.
Technologie "vláknité rohože", o které byla řeč dříve, spočívá v nahrazení vodivé základní vrstvy nějakým druhem rohože z uhlíkových vláken, která je integrována do samotného uhlíkového kompozitu, z něhož je vyroben plášť.
Pro vrchlík letounu F-35 je však důležité, že kompozity nejsou ideální pro nosné, tenké konstrukce, které jsou vystaveny tlakovému a smykovému namáhání.
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Napsal: 3/7/2022, 22:02
od skelet
Otázkou je jak moc tyhle kazy kazí Stealth
Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II
Napsal: 3/7/2022, 23:20
od Lord
Když budou lítat na plný plyn, tak to začne bublat i jinde. Horší může bejt střet s ptákem.
Abychom byli férový, tak větší poškození bylo pozorováno u verzí F-35B a jednou na letounu F-35C, přičemž v obou případech letělo letadlo na hranici své letové obálky (ve velkých výškách, kde není tolik vzduchu pro chlazení, a při vysokých rychlostech, kdy je vzduch teplejší a přídavné spalování bylo používáno delší dobu).
Pozemní varianta F-35A, která tvoří většinu flotily F-35, nemá žádná známá omezení, pokud jde o dobu, kterou může strávit při nadzvukových rychlostech.
Smysl nátěru je v tom, že pokud máte velké snížení RCS díky geometrii, malý příspěvek nátěru znamená hodně. Stačí se podívat na diagram níže.
Avšak nedávné snímky z úvodní plavby letounů F-35C vyvolávají potenciální otázky ohledně snadnosti údržby potahů letounu v náročném námořním prostředí.
Fotografie, které se nedávno objevily na webových stránkách DVIDS (Defense Visual Information Distribution Service) Pentagonu, odhalují tragický rozsah povětrnostních vlivů, které postihly letouny F-35C.
Tedy 147. úderné stíhací letky (VFA-147), "Argonautů", na palubě letadlové lodi USS Carl Vinson (CVN-70) třídy Nimitz. Všechny tyto snímky byly pořízeny během plavby letadlové lodi ve Filipínském moři v lednu 2022. Co s tím