Lockheed Martin F-35 Lightning II

Letouny všech typů a použití
Odpovědět
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Wasp »

F-35 se může ukázat jako překonaná koncepce díky dronům a podobným věcem. Odhad služby do sedumdesátých let je takový zvláštní, vzhledem k tomu jakých pokroků bezpilotní autonomní, nebo ze země ovládaný drony mají, ale to řešit nemusím.
Mám podobný názor jako Xant a podobné smýšlení jako Flogger, ale také se mě líbí Shaniovo zaujetí a doufám že mi sežene nějaké ty zdroje k vývrtkovým testům, AoA a pod. K těm co jsem dříve psal.

Také by mě zajimalo za jak dlouho vymění motor ? Původně se psalo něco o 36 hodinách, pak o 8 hodinách, což je stále extrémně hodně.
Uživatelský avatar
Xant
rotmistr
rotmistr
Příspěvky: 128
Registrován: 2/9/2021, 18:55

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Xant »

Záleží, co si nasmlouváme "to o čem se veřejně příliš nemluví" a výměnu i servis budeme řešit podobně jako u současných Gripenů. Z velké části si servis motorů zajistíme sami, pokud je poškození vážnější, k dispozici jsou náhradní motory v inertních pouzdrech. Vyměnit a odeslat výrobci k rozsáhlejší opravě. Zrovna motoru bych se nebál, ale co třeba takové promáčkliny od kamene, nebo střetu s ptákem, tedy velice častá a nevyhnutelná drobná poškození. Dovolí nám vlastní opravu, nebo budeme muset stroj vyřadit z operační služby a opravu řešit výrobce nákupem nového křídla? To jsou otázky, na které bych rád znal odpověď.

Zrovna vysokou bojeschopností F-35 opravdu nevyniká, ostatně kritiku Kongresu si může najít každý, to není tajemství, stejně jako problémy v přetíženém a kapacitou nedostatečném logistickém řetězci. Koupit 24 strojů a mít jich 10-15 prakticky neustále uzemněných díky nedostatkům náhradních dílů je dost děsná představa. Bohužel velice reálná a dlouhodobá záležitost, která se nevyřeší za rok. Piloti musí létat a čím více létají, tím lépe vycvičené piloty budeme mít. Simulátor nikdy nenahradí skutečné letové hodiny a výcvik, včetně cvičení s municí.
Imperio absenti chaos regit.
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 634
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Shania »

Budeš se divit, ale četl a jsem si vědom toho, že podobná debata tu už byla a pokaždé, když tvou víru někdo zpochybní, změníš směr a ihned se vydáš jinou cestou.
Stravil jsme tu stovky hodin dohledavanim dokumentu a vysvetlovanim, takze bych se dost divil, kdyby jsi tu nasel pripad, kdy bych nekomu uhnul... spis me prijde, ze se tu porad opakujeme a resime stejny blbosti porad dokola..

1. takze muzem bezpecne rict, ze stealth systemy, (RAM, spike management, situacni povedomi, ruseni) umoznuji operovat blize hrozbam? Dle meho nazoru ano...

2. Mimo to, ze ma radar LPI, tak tu mas EOTS, DAS, RWR pres sensor fusion.
Takze rekneme, ze stoj musi by co nejvic stealth, a nevyuzije ani LPI, tak porad muze vyhledavat pasivnimy systemy a vyuzivat offboard systemy ( a jak jsme psal, kvalita tracku pres MADL je nekde jinde, nez pres L16datalink) pro to, aby zacali hledat ve spravne oblasti... Standarni taktika je, ze wingman lita daleko (desitky km) od leadra a obzvlast pri kooperaci s 4gen, muze byt wingman docasne "quterback".
Vzhlem k tomu, ze litaji po ctyrech, tak snadno muzes udelat taktiku, ze ty vzadu vysilaji/rusi, atd.
Muzou vyuzit jine F-35 ci jine prostredky pro odpoutani pozornosti, atd.

3. to znamena, ze F-35 se dostanu podstatne bliz tomu co poskyje situacni povedomi protivnikovy... tzv prostredky co to situacni povedomi budou poskytovat protivnikovi, budou operovat na vetsi vzdalenosti, tedy budou diry v situacnim povedomi...

Muzes si udelat jednoduche cviceni a zamyslet, co by znamenalo pro ukrajinu mit Grypen (nebo jiny 4gen) a nebo mit F-35...
Aim-120 nebo jeste lip par meteoru by znamenalo v obou pripadech, ze ruske AWAC by se stahli hloubeji a znacne by se stizilo RUAF ocesavani jablek nad frontou ... Ale 4gen by nad frontou operovali u zeme a nedokazali by vyznamne zasahnout do situace na zemi, obzvlast hloubeji. To je neco co by F-35 dokazala, obzvlast ve spolupraci s HIMARS a tou jejich delostrelekou apkou...

Takze pokud jde o budoucnost, tak sice vymyslite jestli nebude F-35 k nicemu, protoze prijde neco lepsiho, nejaka revoluce... Nadruhou stranu vam ale nevadi, ze za skoro stejne penize budeme mit Grypen, kde se v podstate spolehame, ze rusove nebudou mit 5gen do 50 let...

Talze relevace F-35 v budoucnu: nejvetsi sance z toho co muzeme koupit, ze stroj bude pripraveny na aktualni hrozby. 6mesicni updaty softwaru, kazde 4roky tech refresh. Velke investice do vyvoje novych blocku a noveho hardwaru.

Pro nas mimo prinosu pro letectvo, by to znamenalo i nakopnuti do C2 pro ostatni slozky..

No a pokud budou mit Turci F-35 a budou si chtit vyridit ucty, tak jaky stroj by jsi Recku doporucil?
Flogger G
Diky, samozdrejme je mi jasne, ze to co popisujes v simulatoru nenacvicis.

140h uz je stejne dost malo, takze je dost otazka jestli by dalsi snizeni proslo. Pokud se nepletu, tak to snizeni letovych hodin v F-35 vs F-16 US bylo na 150h. Ale budu si to muset dohledat. Vim jen ze stroje maji litat 250h vs 316h u F-16.
Tady jsou pak data z belgickeho nakupu
https://www.palba.cz/search.php?keyword ... f6fbd5a31e

Vis jeste tohle?

Kolik z tech 140 padne na rutinni veci, ktere jsou samozdrejme take dulezite.
Kolik casu se stravi nacvikem slozitejsich situaci, zahrnujici vice storju, pvo atd.
Mame na tohle vubec zarizeni, ktere to dokazi simulovat, neco pokrocilejsiho jako augmented reality?
Kolikrat je moznost zapojit se do velkych cviceni jako red flag?
Kolik hodin nalitaji stroje?
Trenuji se operace mimo letiste, na mensich letistich a podobne? Rozptyleni na ne v pripade utoku?

Diky
Wasp
Sorry nejsem tvoje sekretarka:), sice rad pomuzu, ale nebudu ti porad hledat dokumenty/clanky, ktery jsme videl pred nekolika lety, sice se mi to obcas dari najit, ale stoji to dost casu, ne vse mam ulozene.

Dost veci jsme postnul tady, co se tyka testovani AOA tak to tu rozhodne je. Definitivne najdes skoro vse na F-16.net

a vetsinou to dost snadno vyggoglujes

https://sldinfo.com/2012/11/the-f-35-an ... %20degrees.


Ad buffeting pri vyssich uhlech nabehu zminoval norsky nebo dansky pilot a clanky o tom tu taky najdes.
V podstate slo o to, ze proti F-16, kde nic takoveho neni, ti F-35 "rekne" v jakem rezimu jsi. Nerika, ze je to nutne na skodu.
Flogger G
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 920
Registrován: 24/9/2009, 15:01
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Flogger G »

Na spousty otázek neumím odpovědět, jsem již delší dobu mimo VzS. Účast na cvičeních se dá zřejmě vyčíst na oficiálních stránkách 21. ZtL, asi i tématické zaměření cvičení a oblast, ve které se cvičilo. Procentuální rozdělení náplně ročního náletu je individuálně odlišné, někdo potřebuje víc pilovat VTP, někdo třeba stráví víc času nácvikem průzkumných akcí, dost hodin připadá na lety v hotovosti. Pokud situace umožňuje, je každá hotovostní dvojice za 24 hodin služby alespoň jednu hodinu ve vzduchu, i kdyby pro ni nebyl bojový úkol.

Kdysi, v dobách ČSLA, se běžně cvičilo několikrát ročně a součástí bylo i zaujetí polního letiště, operace z cizých, mnohdy zahraničních základen. Těm, kteří zůstali na domácích letištích, mnohdy připadla povinnost připravit k letu bojová letadla jiných leteckých sil - při cvičeních VS zcela normální. Tedy předpokládám, že tohle může fungovat i v NATO, pokud přifrčí na dané letiště stejný typ, jaký tam provozují.
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 634
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Shania »

Xant píše: 6/7/2022, 21:14 Záleží, co si nasmlouváme "to o čem se veřejně příliš nemluví" a výměnu i servis budeme řešit podobně jako u současných Gripenů. Z velké části si servis motorů zajistíme sami, pokud je poškození vážnější, k dispozici jsou náhradní motory v inertních pouzdrech. Vyměnit a odeslat výrobci k rozsáhlejší opravě. Zrovna motoru bych se nebál, ale co třeba takové promáčkliny od kamene, nebo střetu s ptákem, tedy velice častá a nevyhnutelná drobná poškození. Dovolí nám vlastní opravu, nebo budeme muset stroj vyřadit z operační služby a opravu řešit výrobce nákupem nového křídla? To jsou otázky, na které bych rád znal odpověď.

Zrovna vysokou bojeschopností F-35 opravdu nevyniká, ostatně kritiku Kongresu si může najít každý, to není tajemství, stejně jako problémy v přetíženém a kapacitou nedostatečném logistickém řetězci. Koupit 24 strojů a mít jich 10-15 prakticky neustále uzemněných díky nedostatkům náhradních dílů je dost děsná představa. Bohužel velice reálná a dlouhodobá záležitost, která se nevyřeší za rok. Piloti musí létat a čím více létají, tím lépe vycvičené piloty budeme mít. Simulátor nikdy nenahradí skutečné letové hodiny a výcvik, včetně cvičení s municí.
Tady mas treba dvojity birds strike v Izraeli:
Opraveno na miste, no a pokud to byl zasah od PVO, tak jeste lip ne:)
https://theaviationist.com/2017/10/18/i ... -grounded/

Bojeschopnost

Pises o specifickych problemech USAF, kde je velka flotila, cast z nich stare stroje a v podstatne vyssim operacnim tempu. Tradicne byl focus na nakup novych stroju, nez nakupu nahradnich dilu, atd. Takze hlavne logistika, porize ni a oprava nahradnich dilu, coz je v aktivnim reseni. Az ukazes, ze se tyhle problemy tykaji jinych zemi, tak dej vedet, obzvlast tak zasadni, ze je vetsina stroju mimo provoz. Mozna se podivej nejdriv do nemecka..
Aktualni problem s motory, reseni je jednoduche, nakoupit vic problemovych komponetu, at je to za co nahradit. Ocividne tu nebyl problem provozovat mig-29, kde problem s motory je uplne nekde jinde...
Nasazene F-35 maji tradicne pres 90%, protoze maji prioritu na nahradni dily a odnaseji to proste jine letky, kdy ten prumer tahnou dolu.

Tady je info z 2018 o udrzbe na Aljasce:

Hill AFB jako první operační základna F-35A má o 30% mechaniku víc než je požadováno, nadstav je kvůli tréninku personálu pro další operační základnu Eielson AFB na Aljašce.
To ale jde do provozních nákladů F-35, které tak zvyšují o 30%. Podle reportu by tohle mělo být vyjmuto z provozních nákladů.

Další problém je, že jen 44% mechaniku je plně kvalifikováno a dosáhnout požadovaných 50% je problém, protože 92% strojů je Code 1 (víc dále), takže pro nedostatek poruch mají málo příležitostí se zlepšovat… Což vyřeší buď horší code 1 (víc poruch) a nebo vyšší operační tempo.

V prosinci 2018 48 strojů na Hill AFB měla udržitelných 92% Code 1 (prý lepší něž jakýkoliv (US) 4 a 5 gen stroj v jakékoliv fazi života)

Code 1 - žádná porucha při přistání
Code 2 - menší potíže, které ale neznamená že stoj není schopen plnit misi
Code 3 - porucha, která vyžaduje opravu.

86% avioniky je za panely, které nepotřebují replikaci LO těsnění.

Většina code 3 poruch by se dala vyřešit během několika hodin, pokud jsou náhradní díly a technická data k dispozici.

14% panelů vyžaduje replikaci LO těsnění a to zabere od několika hodin do několika dní, LO údržba je ale to stálé mnohem snazší něž u F-22.

Bohužel některé code 3 závady můžou odstavit stoje na delší dobu…
Z 46 strojů se jim to stalo u 6. Takže na 86% strojů zůstalo musí lítat víc.

Problém je tu hlavně s ALIS a s některými poruchami, které vyžadují Action Request (AR) s podrobnějšími informacemi jak problém řešit, případně přímo speciální LM team je vyslán, aby problém řešil, což může trvat dlouho přes 30dní.

Přestože měli pouze 86% strojů k dispozici, dařilo se jim držet 72% dostupnost.

-----
A co se tyka tech simulatoru, sice simulator tohle plne nenahradi, ale pro nase podminky, kde si piloti moc nezastrili, obzvlast drahou stand off munici a a uz vubec tu nejsou pokrocile strelnice, ktere jsou vubec pro plnohodnotny vycvik na F-35 potreba, jeste nemaji ani US. Tak je to porad 100x lepsi nez to necvicit vubec. Nemluve o opravdu komplexnich scenarich...
Takze piloti si muzou odlitat stovky predepsanych hodin, ale pak stejne netrefi ani blbej ostrov... protoze to poradne necvicili, ani na zivo a uz vubec ne na simulatorech...
Pak tu mas next gen vycvik, s tim ze pulka pilotu je ve vzduchu a druha v simulatorech a ti ve vzduchu je vidi pres AR.
Takze pokud mluvime o F-35 a simulatorech, je tam milion veci dulezitejsich nez nejake divoke manevrovani...
Flogger G
nadporučík
nadporučík
Příspěvky: 920
Registrován: 24/9/2009, 15:01
Bydliště: Č.Budějovice

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Flogger G »

Řešení složitějších závad, které vyžadují účast firemního servisu je zajímavý problém. Myslíš, že je pošlou na letiště, které je semo tamo pod úderem protivníkových stíhacích bombardérů?
A jednu otázku ještě mám: když jednotce ze 100% stavu zůstalo 86%, udrželi v bojeschopném stavu 72% ze 46 letadel nebo ze 40?
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3744
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od seabee »

To: Xant

Hodnotit skutečnou bojovou hodnotu jakékoliv zbraně nebo systému na základě politickýchdebat v Kongresu a Senátu USA je na nic. Jedná se o politické hry a střety zájmů, které je často schopen rozklíčovat jenom znalec a média zajímají jenom tehdy, když to jde zkrátit do dvacetivteřinové "breaking" zprávy pro hlavní večerní relaci. A jestli nesleduješ americká media přímo, tak to máš ještě přefiltrované českými pokrokovými novináři. Někde jsem tady citoval analýzu, jak jsou v ČR přebírány zprávy - v průměru 30% zastoupení pokrokových médií na Západě se tady mění na 70% přebíraných zpráv.

Ale k věci: výše na tomhle vláknu jsem uváděl neúspěšnou několikaletou snahu výrobce LM zavést (ano, prodat! Pentagonu) digitalizovaný systém objednávání ND a plánování údržby F-35, založený na poletové diagnostice strojů jejíž výsledky jdou on-line výrobci. Několik let neuspěli. Zřejmě proto, že cifršpióni by si nemohli v excelových tabulkách dopředu plánovat co, kdy a za kolik nakoupí. Když v osmdesátých nabíhala "údržba podle stavu", tak jsem četl, že problémy na štábní úrovni byly stejné. A protože poměr bojové a obslužné složky v moderní armádě je 1:2, je jasné, jakých generálů je víc.
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 634
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Shania »

Flogger G píše: 7/7/2022, 16:53 Řešení složitějších závad, které vyžadují účast firemního servisu je zajímavý problém. Myslíš, že je pošlou na letiště, které je semo tamo pod úderem protivníkových stíhacích bombardérů?
A jednu otázku ještě mám: když jednotce ze 100% stavu zůstalo 86%, udrželi v bojeschopném stavu 72% ze 46 letadel nebo ze 40?
Jeslti umis anglicky, tak to mam z tohohle clanku z 2019

https://www.heritage.org/sites/default/ ... BG3406.pdf

je k tomu i video


92% code one je z prosince z 46 stroju
tech 6 co meli dele code 3 bylo v listopadu 2018. Takze asi ne dele nez mesic.

Celkove to stoji za precteni.

V 2018 mel avg pilot nalet 130h a tento report lobuje za 200, protoze potrebuji 300h na to byt flight lead, tak aby to netrvalo roky. A aspon 4 sorties tydne. Maji avg 6 sorties rocne na BFM.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Wasp »

Škoda že nemáš něco po ruce :-(
Jak to má F-35 s stáleným zatáčením, měl být původně být schopen zatáčet jako F-16, což je pořád číslo 1 v ustáleném otáčení, podařilo se jim to trochu přiblížit ?
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 634
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Shania »

Wasp píše: 8/7/2022, 18:24 Škoda že nemáš něco po ruce :-(
Jak to má F-35 s stáleným zatáčením, měl být původně být schopen zatáčet jako F-16, což je pořád číslo 1 v ustáleném otáčení, podařilo se jim to trochu přiblížit ?
muzes to najit na strane 6 v pdf ktere je v mem predchozim prispevku. podle hodnoceni pilotu
STR je horsi ITR lepsi jak F16 s AIM-9X
oboji ma lepší jak F-15E/X
Zajimalo by me, jak jsi tohle mohl minout, kdyz jsem to zrovna tobe daval uz nekolikrat...
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Wasp »

Myslíš ten starý článek se třemi piloty F-15C? To je nic neříkající a nepoužitelná věc. Myslel jsem že máš něco lepšího. Bez urážky.
Úplně tak nesedí že F-15E má horší ITR než F-16. Jak píši, z toho se nedá nic vzít.
Nemáš nic jiného ? Odborný článek, třeba z vývoje ?
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 634
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Shania »

Wasp píše: 8/7/2022, 22:00 Myslíš ten starý článek se třemi piloty F-15C? To je nic neříkající a nepoužitelná věc. Myslel jsem že máš něco lepšího. Bez urážky.
Úplně tak nesedí že F-15E má horší ITR než F-16. Jak píši, z toho se nedá nic vzít.
Nemáš nic jiného ? Odborný článek, třeba z vývoje ?
Tohle ti prijde stary 2018-2019 a chtel by jsi neco z vyvoje, coz by bylo jeste o dost starsi.
Vzhledem k tomu,ze nejsou zadny EM diagramy, tak stejne netusim co by jsi chtel slyset...

F-35A ma samozdrejme lepsi letove vlastnost nez F-15E s CFT a targeting pody, nemluve pak o tom, kdyz na to nalozi bomby.
Ty porovnani jsou od ex pilotu F-15E co ted litaji na F-35, takze vztah k F-16 tam neni zadny. Jediny co z toho muzes vzit je, ze F-35 ma lepsi ITR nez oba stroje.
A BTW ti piloti meli jen male zkusenosti z BFM a letova obalka se teprve otevrela...

K F-15C mam jedine porovnani a to je, ze vydrz F-35A je 2-2,5x vetsi nez F-15s dvema bagy...
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Wasp »

Není to z roku tak 2015 ?

Já mám plno článků věnujících se u F-15 letovým vlastnostem, od začátku sedumdesátých let až po ty novější články.

F-35 je pořád hodně tajemný, ale zajimalo mě jestli přeci jen něco nemáš, to je celé.

Jestli má F-35 lepší letové vlastnosti než F-15E s CFT a Lantirn ( nebo podobnými), nevím, asi záleží na tom jestli F-35 neponese externí výzbroj, nebo podobné.
Jsou to odlišné filozofie ale nemusí to znemanet že je jeden nebo druhý horší. Můžou být pouze jiný.

Jaký je rozdíl mezi verzema A,B,C v ovladatelnosti a manévrovatelnosti ? Ví se něco ?
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Wasp »

https://www.heritage.org/defense/report ... -the-world

Setkal jsem se s tím článkem už dříve, oni ty data dávají do kupy od roku 2016, třeba v případě F-15C se ptali těch dvou - 2, pilotů v tom krásném roce 2016. Dva jsou fakt málo. Lepší by bylo mít tam podstatně více pilotů od všech strojů.
Také se tam dají dočíst věci jako že jak vnímají piloti že simulátor F-35 může nahradit letový výcvik( o tom se tady nebo jinde na palbě vedla debata, nuže piloti F-35 to vidí takto):
ze 30 ptaných pilotů F-35 na tuto otázku
- jeden říká že může nahradit čas strávený ve vzduchu,
-26 že nemůže nahradit čas ve vzduchu
-a 3 že sem tam může.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Wasp »

Podíval jsem se na ten report a vlastně říká že z hlediska manévrovatelnosti je F-15C v ITR a STR lepší, F-16 asi stejná v ITR a lepší v STR než F-35.
Ale dva piloti jsou fakt málo na objektivnější obrázek. Škoda že nebylo více k mání ( asi neměli čas)
Zajimavé pro mě je to že oba piloti F-15C říkají, že F-35 je daleko lepší v pomalých rychlostech, což je pro mě zvláštní.
Nevíš, proč tomu tak je ?

Ten report není tak špatný jak jsem si původně myslel, dá se z něho něco vyčíst a použít.
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Wasp »

Tady je něco podobného tomu co jsem hledal :
https://www.f-16.net/forum/viewtopic.php?t=54333
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 634
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Shania »

jsou dva reporty a tohle je ten novejsi.
Jen Hornet je v pomalych rychlostech "lepsi" nez F-35, ale pak zase nema vykon se z toho dostat. Proto jeden pilot o F-35 rekl, ze je to hornet se 4 motory a duvod, proc Sprey a spol byli od zacatku uplne mimo, kdyz tvrdili, ze F-35 "cant climb and cant turn".
F-15 v techto rezimech vubec litat nemuze.

Pak ti jeste muzu doporucit projit si vsechny posty sprstdlyscottsmn na F-16.net

Ma rozpracovany model vsech zapadnich stihacu, na posledni verzi dela uz nekolik let, takze se ho uz na to ani neptam, kdy to bude.

Min dve starsi verze tu najdes, takze hledej moje posty a jeho jmeno.
Tady je vlakno k te posledni. Nekde tam najdes F-15X vs Su-35 (hned prvni stranka toho vlakana), na dalsi stroje to myslim jeste neudelal, protoze to porad vylepsuje:D Takze to nebude nikdy.
https://www.f-16.net/forum/viewtopic.ph ... &start=255

a stare vlakno

https://www.f-16.net/forum/viewtopic.ph ... 74#p426174

ceka te fakt hodne cteni, nadruhou stranu ti to otevre dost souvyslosti, takze to stoji za to... napr jak dlouho trva akcelerace v typicke bojove misi atd...
seabee
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3744
Registrován: 18/7/2013, 18:59

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od seabee »

Mně to trochu připadá, jako námitky generálů jezdectva z I. VW, že automobily a obrněná vozba mají sice nějaké výhody, ale zdaleka neprojedou všude tam, kde projede kůň a koňský povoz.
Vyvinout nový systém, který ve všech paramatrech současně převyšuje ten starý, se myslím nikdy nepovedlo. Vezměte si tryskové motory (letouny) proti pístovým - vysoká spotřeba, dlouhá reakční doba na "plynovou páku", vysoká přistávací rychlost a přesto se v padesátých bezvýhradně prosadily. A prosím neargumentovat Skyraiderem :D
Slyší-li nechápaví, podobají se hluchým.
Hérakleitos z Efesu, zvaný Skoteinos (Temný – asi 544-484 př.n.l.),
Wasp
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2463
Registrován: 24/6/2014, 15:46

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Wasp »

Se sprstdlyscottsmn jsem v kontaktu. Ptal jsem se ho na nějaký věci.
Ohledně té ovladatelnosti v nízkých rychlostech, on totiž je Eagle velmi dobrý zrovna tady, ale ne každý se tam dostane. Rozuměj tomu tak že k tomu potřebuješ - mít instruktora který tě tím provede, musíš být dobrý pilot a musíš být s Eaglem dobře vylétaný. tedy ti dva piloti možná ani neví že to jde a nebo to ví, ale F-35 je lepší. Nemám data, nevím.

Definuj mě prosím v jakých režimech Eagle nemůže létat, třeba se shodnem a třeba ne.

Ty reporty co jsem našel ukazují že je F-35 prostě vše jenom ne stíhač překonávající výkonné typy, ale to taky být neměl a jeho význam je jinde.
Shania
podporučík
podporučík
Příspěvky: 634
Registrován: 16/6/2016, 13:53

Re: Lockheed Martin F-35 Lightning II

Příspěvek od Shania »

Wasp píše: 9/7/2022, 12:08 Definuj mě prosím v jakých režimech Eagle nemůže létat, třeba se shodnem a třeba ne.

Ty reporty co jsem našel ukazují že je F-35 prostě vše jenom ne stíhač překonávající výkonné typy, ale to taky být neměl a jeho význam je jinde.
Post stall manevrovani, vysokych uhlech nabehu eagle operovat efektivne nemuze.
Takze pedal turn neda urcite, pravdepobne ani ten squere loop.

Obrázek

Vyhoda F-35 je v tom, ze tohle muze delat kazdy pilot s minimem zkusenosti a nemusi se bat, ze ztrati kontrolu a zabije se, a ted uz se nemusi ani bat, ze ztrati vedomi a napali do zeme s Auto GCAS, coz by asi zachranilo i toho japonce.
Odpovědět

Zpět na „Letadla“