Stránka 14 z 34

Napsal: 30/3/2009, 15:19
od Rosomak
M1A2 Abrams: České přísloví v latině? BTW, je to dobře přeloženo?
YAMATO: Slavil příjezd Obamy, no... Rusáci ho k tomu naštvali, že chtějí zpět zlatý standard...
Já jsem ho naštval taky... Tak prosím když tak jen žlutou...

Napsal: 3/4/2009, 14:57
od Altaj
Rosomak píše:Aha, hodně mladé...
1981 zadání konceptu
1986 zadání k vypracování nabídek
1991 vybrání vítěze
S takovou si budeš muset počkat na otevření archivů spíše 200 let, než 50. To teprve začne tvořit páteř sil USA (pokud budou USA existovat)
Ah jaj. 1. z 9 predseriovych kusov sa od zeme odlepili az v 1997. Areodynamicky je to teda najmladsia koncepcia dneska. Na vitazovy sutaze YF-22A sa este dlho potom pracovalo, s motorom F-119 lietala az v 97. Avionika bola do stroja dodavana postupne v Blockch 1 az 4 okolo roku 2000. Na datalink pokial viem serive F-22 este len cakaju.

Napsal: 3/4/2009, 17:23
od rabo
Upresnil by som len niektoré dátumy
1983 - zadalo veliteľstvo USAF podklady pre spracovanie štúdie a návrhov na nové stíh. lietadlo, ktoré by od druhej polky 90. rokov nahradilo F-15. O niečo neskôr sa požiadavky upravili na základe poznatkov o Mig-29 a Su-27.

31.10.1986 sú už vybrané dva tými, ktoré majú pokračovať vo vývoji svojich strojov a každý z nich dostáva 691mil USD na pokračovanie vývoja a postavenie a zalietanie 2 prototypov.

do 31.12.1990 je zisťované do akej miery splnili už hotové prototypy zadané požiadavky

1.5.1991 vybraný víťaz, ktorého 2 stroje majú už nalietaných ,dokopy, 80 až 100 hodín.
a sústavy avioniky sú už do toho dátumu odskúšané na 2 lietadlách Boeing 757 / po úpravách na testovanie názov BAC 1-11 /
Na vitazovy sutaze YF-22A sa este dlho potom pracovalo, s motorom F-119 lietala az v 97
Altaj to nie je až tak úplne pravda. Lebo jeden z dvoch postavených prototypov YF-22A lietal s motormi YF-120 a druhý s YF-119 a to ešte pred určením víťaza. Zaujímavosťou je, že s motormi od General Electric YF-120 dosahoval max. letovú rýchlosť bez príd. spalovania 1,58 M a s Pratt Whitney YF-119 "len" 1,4M.
To, že sa neskorší vývoj naťahoval nebolo ani tak tech. problémami, ako skôr finančnými a zmenou koncepcie nepriateľa pre USAF.

Napsal: 3/4/2009, 19:39
od YAMATO
Mimochodem, OT...někde jsem četl, že se uvažuje o vývoji vysloveně bombardovací verze...ale že zde by mohl případně uspět i YF-23, který snad mě některé vlastnosti pro toto vhodnější (já bych jim to přál, neb se mi ten stroj líbil velice). Je to nějaký fake nebo ne?

Napsal: 3/4/2009, 19:57
od Julesak
To som čítal aj ja... že sa o tom uvažuje je kľudne možné, ale že by sa to malo aj stať pochybujem, resp. je to určite ešte veľmi ďaleko. A zaviešť ďaľší úplne nový typ (YF-23) už vôbec nie - nie sú peniaze, a toto by bolo najdrahšie riešenie.

Napsal: 4/4/2009, 01:35
od Altaj
Behom 90. rokov bol motor F-119 vylepseny, znizenie specifickej spotreby paliva v ramci niekolkych konstrukcnych zmien.

Zmeny na prototype YF-22: - stroj bol skrateny o cca 1/2 m
- zvecsene rozpetie kridla z 13,3 na 13,5 m,
pricom plocha ostala nezmenena.
- znizila sa sipovitost kridel zo 48°na 42°
- stroj bol znizeny s 5,4 na 5,0m
- prechody (centroplan - kridlo)
boli viac zaoblene, znizil sa celny odpor
- kabina bola viac v predu, co zlepsilo zorne
pole pasivnych senzorov

Rabo: Udajom z testov YF-22 a F-22 sa neda verit ..... dnes ma Raptor supercruise 1,8 mach, ziadnych 1,4 ani 1,5. A to sa nemenil ani motor ani areodynamika. Vypustia udaj ktory je skutocnosti ovela nizsi nez realne vykony lietadla. A tak to este par rokov bude, kedze sa nikam nepredava.

Napsal: 4/4/2009, 11:58
od alibaba
Altaj píše:Behom 90. rokov bol motor F-119 vylepseny, znizenie specifickej spotreby paliva v ramci niekolkych konstrukcnych zmien.
No problem je, ze diky byrokracii v letecke asociaci se neustale prodluzuje cas mezi ukoncenim vyvoje jednotlivych komonentu a jejich pouzitim na letadle. T.j. nektere soucasti mohli byt "hotove" i 2-3 roky pred tim, nez byli pouzity na letadle.
Altaj píše: Rabo: Udajom z testov YF-22 a F-22 sa neda verit ..... dnes ma Raptor supercruise 1,8 mach, ziadnych 1,4 ani 1,5. A to sa nemenil ani motor ani areodynamika. Vypustia udaj ktory je skutocnosti ovela nizsi nez realne vykony lietadla. A tak to este par rokov bude, kedze sa nikam nepredava.
porad jsou ty oficialni udaje nejpresnejsi. Taky jsem slysel, ze nekteri piloti SR-71 tvrdili, ze blackbird "umi" 5-machu. :mrgreen:

Napsal: 4/4/2009, 13:07
od cover72
Jenže po krátkou dobu bylo jak na stránkách USAF, tak Lockheedu napsáno, že Raptor dá M2.0+ na forsáž a 1.7+ v supercruise. Pak to zmizelo, nahradily to pofidérní kecy a o reálných výkonech svědčí akorát svědectví zúčastněných a čas od času nějaká tisková zpráva - jako ta o pár stránek hlouběji (potvrzující maximálku daleko přes M2.0).

Napsal: 6/4/2009, 07:00
od skelet
Tak zde máme zprávu o rozpočtových škrtech v Pentagonu:

"Za své podle listu WP vezmou projekty superstíhačky F-22 Raptor"

Další krácené programy najdete na novinky.cz. V každém případě Silent Eagle začíná dávat smysl.

Napsal: 6/4/2009, 08:27
od Dancer
To by mne zajímalo, co se myslí tím "projektem", když v případě F-22 jde o letadlo realizované, zařazené ve službě = daleko za projektovou fází. Možná nějaký upgrade. Pokud tím byla myšlena redukce plánovaných stavu, tak je to napsáno hodně špatně.

Napsal: 6/4/2009, 19:48
od Altaj
Mne sa to nezda. 242 F-22 je realita, su objednane USAF a budu vyrobene. Ziadne skrty sa nekonaju, lebo sa udiali uz pocas 90tych rokov z 750 na 650, 380 potom na 183 teraz vsak navysili o 60. Tiez jaksi nerozumiem co tym novinky.cz chceli povedat.

Ach joj, Silent Eagle bude mat zmysel jedine ak by platili slova ,,odbornikov´´ z cias 60tych rokov pred Vietnamom, ktory vo vizii buducich vzdusnych bojov - Forecast tvrdili, ze obratnost je zbytocna vlastnost aboj sa bude viest len v BVR. Lebo na blizko nema Eagle ziadnu sancu. Jakby ked ma max. turn rate 21°/s (a to este stihacia verzia bez CFT!!!) , kym stare Su-27 ma ustaleny 24°/s. A novy Su-35 ma vdaka vektorovym tryskam maximalny az 36°/s .......

Napsal: 6/4/2009, 20:00
od Julesak
To sa mi nezdá, ale dám sa presvedčiť. F-22 má v Kongrese veľa nepriateľov.

Napsal: 6/4/2009, 20:34
od skelet
http://www.atmonline.cz/news/2009/duben/060409a.htm máme strach o zdraví občanů! nebo o to, že by se ty zbytky dostaly do jiného státu? :wink:

Altaji, pokud se bude v programu F-22 škrtat, tak je třeba nějak flotilu F-15 něčím nahradit. A o to by se popraly F-35 s F-15SE. O nic víc nejde. :)

Napsal: 6/4/2009, 20:58
od Alchymista
To môže byť aj jedno s druhým.
Aj keď trosky väčšiny moderných bojových strojov môžu byť celkom nebezpečné, nadýchnuť sa prachu z roztrieštených dielov z karbonových čí borových vlákien je dobrý základ pre neskoršiu rakovinu hrtanu a pľúc - podobne si na taký "chlpatý" dielec siahnuť...

Rozbehnutý a viacmenej dokončený F-22 sa má škrtať a nedokončený F-35 nie? Čudné, aj keď zasa v projekte F-35 sú aj cudzie peniaze, takže by to museli nejak spojencom zdôvodniť.

Napsal: 6/4/2009, 21:03
od Altaj
Skor ta druha moznost, pre ruskeho agenta neni problem do kufra medzi tricko strcit nejaky ten kovovy crep z lietadla. Ak budu mat rusi stastie, cela americka stealth technologia bude mat cenu obojsmernej letenky Moskva San-Francisco + vodky ako odmeny pre takehoto ,,turistu´´.

Neviem ci je lepsia F-35, alebo F-15. V low speed dogfighte asi F-35 pri transsonickych rychlostiach je to otazne, v energetickom suboji by som skor dal na Eagla. F-15SE bude mat vyhodu v nosnosti vyzbroje.

Osobne by sa mi viac pacila modernizacia F-15E. Mnam, podla Visingra mozu dostat AESA radary,Sniper XR namiesto LANTRIN, prilbove zamerovac JDAM, JSOW a 2 kridlove zavesniky, cim sa zvysi nostnost vyzbroje na 13 360kg!!! (napr Su-34 iba 8 ton bomb).

Napsal: 6/4/2009, 21:09
od skelet
Co jsem se dnes dočetl, tak produkce F-22 by se dle toho plánu měla zastavit na 187 letounech. Kolik jich mělo být do teď netuším. Krom toho se má zrušit jedna letadlovka, program tankerů, nákup VH-71, vývoj protiletadlových raket co měli být v Polsku a taky létající laser YAL-1 (?). Údajně je v ohrožení i FCS. Tak to jsem zvědav co z toho je všechno pravda.

Napsal: 6/4/2009, 23:40
od Rosomak
Zrušit se má jedna letadlovka, ale jedna nová se postaví. Celkový počet zůstane stejný. Nebo budou teď rušit dvě?

Napsal: 7/4/2009, 00:19
od alibaba
Tech deset letadlovek bude az po roku 2040.
Cele vyjadreni je tady:
http://www.defenselink.mil/speeches/spe ... echid=1341

Napsal: 7/4/2009, 08:43
od Rosomak
Myslíš asi tohle: We will shift the Navy Aircraft Carrier program to a five-year build cycle placing it on a more fiscally sustainable path. This will result in 10 carriers after 2040."
Tj. znamená to, že počet letadlových lodí do této doby zůstane stejný - každých pět let se obmění jedna nejstarší za jednu novou. Snížení počtu o jednu je možné, uvidíme co bude za třicet let...
Dnes máme 10 x třídu NIMITZ, 1 x třídu ENTERPRISE, kterou vymění 1 x nová třída GERALD FORD, která se staví od roku 2005 - budou o cca 30 metrů širší.

Napsal: 7/4/2009, 16:23
od Sturmovik
Počul som v rádiu o tomto novom rozpočte. Pár militaristov sa chce proti tomu odvolať. :D Ale ešte si treba počkať na nové zdroje a správy.