Obrněný transportér PANDUR II 8x8 pro AČR
Cena OT Pandur II je jistě značné, ale uvědomme si, že naše vozidla jsou osmikolová a standardní výrobek má kol šest. Obojživelné vlastnosti také cenu navyšují.
Avšak nikdo mne nepřesvědčí o tom, že jsme se Slováky nemohli vytvořit lepší bojový prostředek. Přeci záleží na pevné ceně zadání?
Uvedu příklad z letecké tématiky:
Při vývoji našeho L-159 byla zpočátku cena téměř nepodstatná. Postupem času se však vývoj a tedy i cena letounu prodražoval. Nešlo jen o samotnou cenu letounu, ta se až tak nenavýšila, ale nějaký "ekonomický odborník" ( osobně tohoto jedince či skupinu považuji za vlastizrádce) vymyslel, že cena bude pro letectvo AČR stanovena v US dollarech, V příslušném období klesla hodnota naší měny na 38.50 - 42 KČ za jeden US dollar. tím se stalo, že jednotková cena letounu se v nejnepříznivějším období mohla vyšplhat až na 410 000 000 KČ. To je samozřejmě teorie, ale skutečná cena není od mé teoretické sumy daleko. Tím musel zadavatel odstoupit od systému tankování za letu a od změny profilu křídla.
Na tomto případu je jasně vidět, že hlavní je znění smlouvy.
Největší důraz při zadávání zbrojních zakázek bych kladl na snahu zabezpečit práci našim lidem - konstruktérům a pracovníkům výroby.
Avšak nikdo mne nepřesvědčí o tom, že jsme se Slováky nemohli vytvořit lepší bojový prostředek. Přeci záleží na pevné ceně zadání?
Uvedu příklad z letecké tématiky:
Při vývoji našeho L-159 byla zpočátku cena téměř nepodstatná. Postupem času se však vývoj a tedy i cena letounu prodražoval. Nešlo jen o samotnou cenu letounu, ta se až tak nenavýšila, ale nějaký "ekonomický odborník" ( osobně tohoto jedince či skupinu považuji za vlastizrádce) vymyslel, že cena bude pro letectvo AČR stanovena v US dollarech, V příslušném období klesla hodnota naší měny na 38.50 - 42 KČ za jeden US dollar. tím se stalo, že jednotková cena letounu se v nejnepříznivějším období mohla vyšplhat až na 410 000 000 KČ. To je samozřejmě teorie, ale skutečná cena není od mé teoretické sumy daleko. Tím musel zadavatel odstoupit od systému tankování za letu a od změny profilu křídla.
Na tomto případu je jasně vidět, že hlavní je znění smlouvy.
Největší důraz při zadávání zbrojních zakázek bych kladl na snahu zabezpečit práci našim lidem - konstruktérům a pracovníkům výroby.
Pop - jenže ono i u těch vojenských zakázek je to složité s tím zajišťováním práce vlastním lidem - všechno musí jít přes veřejné zakázky a ty musí být transparentní i z hlediska EK - a je pravda, že přes EK si prosadí větší země EU, aby se taky dostaly k lizu jejich podniky:(
Ve válce: Rozhodnost; Po porážce: Vzdor
Po vítězství: Velkomyslnost; V míru: Dobrá vůle
sir Winston
Po vítězství: Velkomyslnost; V míru: Dobrá vůle
sir Winston
No nevím. Je to naše armáda, mohu tedy stanovit v podmínkách, že se hlavní výrobní úsilí přesune do našich podniků. A čert vem soutěž. Dost by mne pak zajímalo, jak vypadal tendr na bojové letouny pro Francii, Německo, Itálii či Velkou Británii. Také mají ve výzbroji stroj, na kterém se vývojově a výrobně značně podílejí. Italové používají pro mechanizované jednotky svoje BVP, Němci mají u tankových jednotek svoje výrobky "Leopard II". A mohl bych pokračovat dále. Prostě mi nikdo nevymluví, že se s tím nedá něco dělat.
Naposledy upravil(a) Pop dne 8/3/2010, 09:53, celkem upraveno 1 x.
Pop - částečně to jde, ale oni jsou Ti silní...oni mohou...
Navíc mají větší armády, více nakupují a tím se rozloží náklady na vývoj, na více kusů a vyjde to levněji...
Jako principielně s Tebou naprosto souhlasím, jen se snažím upozornit na úskalí...
Navíc mají větší armády, více nakupují a tím se rozloží náklady na vývoj, na více kusů a vyjde to levněji...
Jako principielně s Tebou naprosto souhlasím, jen se snažím upozornit na úskalí...
Ve válce: Rozhodnost; Po porážce: Vzdor
Po vítězství: Velkomyslnost; V míru: Dobrá vůle
sir Winston
Po vítězství: Velkomyslnost; V míru: Dobrá vůle
sir Winston
Myslím si, že neuvěřitelná cena rekonstrukcí T-72 by neměla zkreslit pohled. Jde o to jak položíš zadání. Zkušenosti nejsou problém - máme jich dost. Koneckonců OT-64 bylo OT jak řemen. Na jeho základě šlo čarovat - bylo jen potřeba zvýšit světlost a podlahu udělat do V jak je v dnešní době zvykem - nevěřím tomu, že by to naši konstruktéři nedovedli.Mantra píše:Jak to píšete - Pátrač a kopapaka - měl se udělat náš. S tím bych souhlasil tak před 15lety. Dnes už by jsme vymýšleli vymyšlěné a za neskutečné peníze.
Pro mě jsou naše VOP neskutečným žroutem armádních peněz a hroznou komplikací při nákupech nového materiálu. Bez nich se nic nehne.
No a když něco dělají tak je cena většinou 3x větší než ze zahraničí.
Přídavnou ochranu a zbraňový systém šlo nakoupit nebo sestavit dohromady s Polskem, Slovenskem a Izralem, který to opakovaně nabízel.


Pes(ticid) - nejlepší přítel člověka! Nechápete? Nevadí. Hlavní je, že víte že:
JDE O TO, ŽE KDYBY O NĚCO ŠLO, BYLO BY DOBRÉ VĚDĚT, O CO VLASTNĚ JDE.
To Vallun:
JO jo, úředník je na svém místě déle než politik.
Jde-li Ti o nějaké neopodstatněné obvinění, rozhodně nemám v úmyslu křivě nařknout sekretářku některého vedoucího odboru příslušného ministerstva nebo pracovníky parlamentu, kteří rozmnožují našim zákonodárcům podklady pro jednání. Mám v merku právě ty vedoucí ministerských odborů a jejich náměstky. Ti ovlinují svého politického šéfa - ministra v jeho rozhodování.
JO jo, úředník je na svém místě déle než politik.
Jde-li Ti o nějaké neopodstatněné obvinění, rozhodně nemám v úmyslu křivě nařknout sekretářku některého vedoucího odboru příslušného ministerstva nebo pracovníky parlamentu, kteří rozmnožují našim zákonodárcům podklady pro jednání. Mám v merku právě ty vedoucí ministerských odborů a jejich náměstky. Ti ovlinují svého politického šéfa - ministra v jeho rozhodování.
Ne, u armádních zakázek nemusí. Viz § 18, zákona 137/2006 Sb.Vallun píše:Pop - jenže ono i u těch vojenských zakázek je to složité s tím zajišťováním práce vlastním lidem - všechno musí jít přes veřejné zakázky a ty musí být transparentní i z hlediska EK - a je pravda, že přes EK si prosadí větší země EU, aby se taky dostaly k lizu jejich podniky:(
U T-72 se značně prodražil systém řízení palby od Officine Galileo (to musel být hezký tunel), protože jen střelivo na neúspěšné testy stálo 45.000.000 Kč + je nutné započítat opotřebení tankového kanonu (nevím, kolik stojí nová hlaveň) + najeté km (380 Kč/km) + motohodiny (4.000 Kč/hod) zkušebních tanků + platy. Takže pokud tato sranda stála 100-150 mil. Kč, tak není divu, že se modernizace prodražila.
Vallune kolega Pop mě předběhl, tedy jen malá citace - ale Ty si to jako právník dokážeš dohledat:
Jde o §18, a část odstavce 1, mající vazbu na téma:
Zadavatel není povinen zadávat podle tohoto zákona veřejné zakázky, jestliže
a) jejich předmětem jsou utajované informace16) nebo uveřejnění zadávacích podmínek veřejné zakázky či plnění veřejné zakázky by mohlo ohrozit ochranu utajovaných informací,
b) jde o veřejné zakázky, které jsou podle zvláštních právních předpisů spojeny se zvláštními bezpečnostními opatřeními17) nebo jejichž zadávání souvisí s ochranou základních bezpečnostních zájmů státu18),
c) jejich předmětem je výroba nebo koupě zbraní, zbraňových systémů, střeliva nebo zabezpečení dalšího vojenského materiálu, je-li to nutné k zajištění obrany nebo bezpečnosti státu; seznam vojenského materiálu stanoví prováděcí právní předpis,
Jde jen o to co je uvedeno v províděcím předpise.
Jde o §18, a část odstavce 1, mající vazbu na téma:
Zadavatel není povinen zadávat podle tohoto zákona veřejné zakázky, jestliže
a) jejich předmětem jsou utajované informace16) nebo uveřejnění zadávacích podmínek veřejné zakázky či plnění veřejné zakázky by mohlo ohrozit ochranu utajovaných informací,
b) jde o veřejné zakázky, které jsou podle zvláštních právních předpisů spojeny se zvláštními bezpečnostními opatřeními17) nebo jejichž zadávání souvisí s ochranou základních bezpečnostních zájmů státu18),
c) jejich předmětem je výroba nebo koupě zbraní, zbraňových systémů, střeliva nebo zabezpečení dalšího vojenského materiálu, je-li to nutné k zajištění obrany nebo bezpečnosti státu; seznam vojenského materiálu stanoví prováděcí právní předpis,
Jde jen o to co je uvedeno v províděcím předpise.


Pes(ticid) - nejlepší přítel člověka! Nechápete? Nevadí. Hlavní je, že víte že:
JDE O TO, ŽE KDYBY O NĚCO ŠLO, BYLO BY DOBRÉ VĚDĚT, O CO VLASTNĚ JDE.
To je hezká litera českého zákona, ale jednak tu máme nadřazené předpisy EU a druhak si skuste takto šlápnout na kuří oko některému z velkých hráčů...
Pop - Mno, myslím,že máš trochu zkreslené představy o tom, jak to chodí ve státní správě...
Pátrač - znění právního řpedpisu by měl být schopen dohledat každý člověk, nejen právník;) Navíc o tomto ustanovení vím a taky vím, jaký problém je to v praxi - proč se muselo výběrové řízení v nějaké podobě vypsat i na útočné pušky atd.?
Pop - Mno, myslím,že máš trochu zkreslené představy o tom, jak to chodí ve státní správě...

Pátrač - znění právního řpedpisu by měl být schopen dohledat každý člověk, nejen právník;) Navíc o tomto ustanovení vím a taky vím, jaký problém je to v praxi - proč se muselo výběrové řízení v nějaké podobě vypsat i na útočné pušky atd.?

Ve válce: Rozhodnost; Po porážce: Vzdor
Po vítězství: Velkomyslnost; V míru: Dobrá vůle
sir Winston
Po vítězství: Velkomyslnost; V míru: Dobrá vůle
sir Winston
Vallune, naše právo musí být v souladu s předpisy EU. A tento zákon je v souladu.
Výběrové řízení může platit pro více českých výrobců, ne? Proto se vypisuje, jinak by to byl námět pro antimonopolní úřad (kde jsou doby Volejníka..).
Druhá část - Proč ne, kdyby naši politici měli koule.
A když nemají, tak to dopadá jak na... I když, koule asi mají.
Výběrové řízení může platit pro více českých výrobců, ne? Proto se vypisuje, jinak by to byl námět pro antimonopolní úřad (kde jsou doby Volejníka..).
Druhá část - Proč ne, kdyby naši politici měli koule.
A když nemají, tak to dopadá jak na... I když, koule asi mají.
- pomala.jesterka
- desátník
- Příspěvky: 52
- Registrován: 11/2/2010, 18:36
Domácí vývoj by určitě byl velmi zajímavý. Jsou ale současné firmy takového vývoje schopny? Je jasné, že to by to bylo ve spolupráci se zahraničními firmami. Mají na to podmínky a především dostatečně kvalitní lidi? Byla by to také otázka obrovských nákladů. Mě by velmi zajímalo, jak na tom naše firmy jsou. Mám obavy, že ten útlum během posledních 20-ti let přetrhl kontinuitu know-how (mám na mysli odchody lidí, apod.)
Aby se něco takového začalo alespoň připravovat, to by musel někdo chtít. A v téhle zemi bohužel nikdo na tom nemá zájem.
Aby se něco takového začalo alespoň připravovat, to by musel někdo chtít. A v téhle zemi bohužel nikdo na tom nemá zájem.
Ten program zde byl a v celkem pokročilé fázi návrhu http://www.military.cz/army_cr/modernizace/zubr.htm Jenže české firmy jsou chudé a neuspokojí naše hraboše.



V podstatě nikdo nepochopil (nebo nechtěl pochopit), že nejde o to vyrábět u nás, ale hlavně to vyvíjet u nás (Protože až se to vyrobí, tak zase dvacet let nic nebude). Ale po tom, co zlikvidoval Havel, se těžko navazuje kontinuita.
BTW, likvidace válečné a tím návazné výroby (a tím souvisejících pracovních míst velmi dobře placených) byl jeden z hlavních důvodů, proč se Slováci chtěli trhnout (Dosť bolo Havla!) - ovšem jako hlavní důvod se označuje pomlčková válka.
BTW, likvidace válečné a tím návazné výroby (a tím souvisejících pracovních míst velmi dobře placených) byl jeden z hlavních důvodů, proč se Slováci chtěli trhnout (Dosť bolo Havla!) - ovšem jako hlavní důvod se označuje pomlčková válka.