Stránka 14 z 16

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 13/12/2021, 23:58
od seabee
Měl jsi lepšího pilota, nebo líp vyvážený letoun. Mně se to stalo v poloprázdným z Holešova. Z Brna jsem to vždycky vydržel :mrgreen:

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 14/12/2021, 09:46
od Alfik
Houplo to na turbulenci a tady se už vyděsují piloti. Ještě že to nečtou, dali by ti do chrupu :twisted:

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 30/12/2021, 10:05
od Padouch
Aircraft Industries dodá společnosti AIR-TEC GLOBAL jeden letoun L-410NG v plovákové verzi, hodnota kontraktu dosáhne deseti milionů USD.

https://www.aerospaceinczech.com/blog/a ... u-l-410-ng

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 30/12/2021, 10:13
od Juraj Tichý
Tak mame cenu za NG. Oproti UVP-E20 je o pomaly 100% vyššia.

Cessna Skycourier je za 5,5mil USD

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 30/12/2021, 10:55
od Padouch
10mil USD je za plovákovou verzi. Třeba těch 10mil je včetně vývoje, testů a certifikace a platí jí zákazník protože si objednal speciální verzi.

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 30/12/2021, 11:11
od Skeptik
Juraj Tichý píše:Tak mame cenu za NG. Oproti UVP-E20 je o pomaly 100% vyššia.

Cessna Skycourier je za 5,5mil USD
Máme PRD, protože se jedná o specifickou obojživelnou verzi, která se teprve bude vyvíjet (tedy "bude" ona už je z velké části vyvinutá ... v Rusku ... sice pro verzi UVP-20, ale ...).
Obrázek

Srovnávat tedy tuto cenu s odhadovanou cenou zatím nedovyvinuté a necertifikované (pokud vím) Cessny Skycourier ... která navíc není obojživelná ... je zcela mimo mísu.

Nehledě na to, že předpokládaná cena Skycourieru z roku 2020 je 6,85 mil USD pro nákladní a 7,38 mil USD pro pasažérskou verzi ... a tyto ceny se v reálném kontraktu s největší pravděpodobností zvýší (vždy to tak je).

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 30/12/2021, 11:36
od Juraj Tichý
Myslím, že tých 10mil bude reálna cena. V 2013 sme za jednu E20 dali 7,3mil USD.

Ospravedlňujem sa, tých 5,5mil usd bola pôvodná cena z 2017. Prvých 50 objednal FedEx za 6,85milUSD a ďalších 50 má byť podľa článku lacnejších. Do prevádzky majú ist v polovici 2022, certifikacia do konca 2021.
FedEx prevádzkuje 236 ks cessna caravan.
A to majú ďalších veľkých možných zákazníkov ako UPS, Amazon a kopec ďalších malých prevádzkovateľov tejto kategórie.

Textron proste rozpúšťa fixne náklady medzi viac kusov, co sa odráža na cene a tomu v Kunoviciach nebudú nikdy vedieť konkurovať. Jedine znížením kvalitatívnej úrovne lietadla (nehovorím o bezpečnosti).
Ved len C.Caravan dodali 2900kusov.


https://www.google.com/amp/s/www.forbes ... -ever/amp/

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 30/12/2021, 11:48
od Skeptik
Podle jednotlivých kontraktů se cena nedá posuzovat ... pokud nemáš položkový rozpočet. Nevíš, co vše je "included".

FedEx objednává "náklaďáky" bez sofistikované výbavy a navíc ve velkém = množstevní sleva. Na jednotlivý kus (kusy) takovouto cenu nedostaneš.

Ano, certifikace měla být do konce 2021. Máme 30. prosince ... a žádné info o jejím vydání.

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 7/2/2022, 22:43
od Nesher
L 410 NG je ve finále filipínské pobřežní stráže na nové hlídkové letadlo.
https://zdopravy.cz/kunovicka-letadla-l ... ze-103492/

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 8/2/2022, 22:41
od Arthur
PRVÁ VEĽKÁ REVÍZIA DVOCH DOPRAVNÝCH LIETADIEL L-410

Obrázek
zdroj: https://www.facebook.com/photo?fbid=307 ... 8971364092

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 12/2/2022, 09:23
od Juraj Tichý
Skeptik:
Spoločnosť Textron Aviation dokončila posledné testy na svojej prvej Cessne SkyCourier a minulý týždeň uviedla lietadlo pripravené na dodanie zakaznikovi.
Plan je 3 tento rok, 12ks 2023-2025 a 11ks 2026.

https://simpleflying.com/textron-aviati ... kycourier/

Som zvedavý koľko bude trvať kým prvý kus zacne testovať US SOCOM.

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 2/3/2022, 14:56
od Juraj Tichý
Riešilo sa už niekde na českom nete ďalší osud Kunovíc?
Nechystá sa ho štát vyvlastniť? Bola by škoda, keby ten podnik skrz sankcie skončil.

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 2/3/2022, 15:42
od hydrostar
Je otázkou, proč by se měl stát starat o zahraniční firmu. Kvůli izolaci Ruska půjde do kytek víc firem a to i s českým kapitálem. Takoví výrobci chemických aparátů valí jen do Ruska.

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 22/4/2022, 10:35
od Lynx

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 27/4/2022, 10:43
od Nesher
Omnipol koupil Aircraft Industries.
http://omnipol.com/cz/media/

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 27/4/2022, 11:09
od Juraj Tichý
Tak chvalabohu. Strata ruského trhu zabolí, inde snáď ani nevyrábali okrem pár kusov, ale snáď sa podarí presadiť v juhovýchodnej Ázii.

Ešte ma napadlo, je vôbec takáto transakcia možná? Majiteľ je na sankčnom zozname a nie je možné mu poslať akékoľvek peniaze, lebo obchodovanie s ním je zakázané.

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 27/4/2022, 11:18
od Flader
Nesher píše: 27/4/2022, 10:43 Omnipol koupil Aircraft Industries.
http://omnipol.com/cz/media/
Tak toto je dobrá správa.

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 27/4/2022, 11:32
od Lynx
Už pred rokmi chcela Penta prevziať AI cez neuhradene faktury, no pri ohlásení tej akcie bol záväzok rusmi okamžite uhradený. V Aere sa vyrába podvozok pre L410. Ako vidieť, situácia sa musela radikálne zmeniť, keď nastal teraz takýto krok. Len neviem neviem, ako to bude s odbytom. ACR by to mohla zachrániť, kedy naposledy kupovala nové L410?
Koniec koncov, Rusi už majú celú L410 prečítanu a možno už aj okopirovanu, ved majú celý montážny závod.

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 27/4/2022, 11:56
od Nesher
Současný ruský majitel na sankčním seznamu není, majitel se před několika měsíci změnil, zřejmě jen formálně, ale změnil.
Rusové se připravovali na sankce.
Omnipol údajně jedná o nějakých zakázkách v Asii (Vietnam, Filipíny). Tak uvidíme. Rusům byly prodeje mimo Rusko ukradené, ostatně proto se AI už loni dohodly s Omnipolem, že převezme zastoupení pro velkou část světa. Zřejmě budou chtít zařadit AI do dodavatelského řetězu a využít tak kapacity, stejně jako u Aera.
Jinak k tomu kopírování, zatím se jen v RU montovaly letadla z dílů dovezených z ČR a v současné situaci mají podle mě jiné starosti než kopírovat bush plane.

Re: L-410 Turbolet

Napsal: 27/4/2022, 12:30
od Lynx
A viete aké percento produkcie smerovalo mimo RU? Ja by som tipoval, že do RU išlo tak 75% produkcie, čo je dosť - rozumej nie ľahko nahraditelny výpadok.